Jump to content
IGNORERAD

Visa run Mae Sai och tillbaka till Thailand


peckers

Recommended Posts

Den 3-4 April är det tänkt att köra en visa run till Burma och tillbaka till Thailand för att få de 15dagar jag behöver till! Har använt turistvisat på 60dagar + 30dagar + 7dagar

Läst mycket hur det funkar till Burma och det verkar ej kompliserat! Dock varnar tjejen mig för att i Mae Sai så kryllar det av tiggare som bokstavligen sliter i dig och ber om pengar! Någon som vet om detta stämmer! Hon säger oxå att de kan stoppa på en tabletter utan att man vet och så blir man tagen utav polis! Man får väl åka dit i badshorts kanske och utan en krona förutom de 500b de vill ha i Burma!

Sedan finns det ju någon marknad i Burma där det säljs billiga cigg och annat marknadskraffs! Har tidigare gjort visa run till Kambodja och där var det likadant! Tog med en limpa cigg tillbaka! Frågan här hur är gränsen här får du ta med en limpa? Visserligen köper ja cigg i Dubai men när man ändå är där eller blir det kanske bara krångel! Står att kopior får man absolut ej ta med in i Thai!

Hoppas någon har några tips kanske :) Mest orolig för tiggarna om det e så som det sägs

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vet någon vart man kan ringa och se om gränsen är öppen då man ska åka

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde ett visarun där 2007 i samband med en bilsightseeing i Chiang Mai och Rai distrikten. Hade räknat med en halvdag i Burma för att kolla läget men blev så fruktansvärt trött, redan efter en halvtimme, på alla cigarettförsäljare så vi vände om och tog oss till passkontrollen igen.  

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Marknaden är direkt till höger på andra sidan. Mycket tiggare men ignorera dom. Köp det du ska och gå sedan tillbaka. Det mesta sker inom ett par 100 meter från gränsen. Har aldrig hört om några tablettplanterare, men håll koll på plånbok och fickor.

 

Gjorde själv fynd på thailändska sidan där jag köpte jätte sköna bra filtar för bra pris efter prutning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det mesta finns nog att köpa i Thailand för samma peng , det är väl ciggen men kan lika gärna köpa ordentliga cigg i dubai :) Då är det sant ialf att det finns massa tiggare där , Burmeser enligt henne! Får ta med 1000b och lägga i skon :)

Link to comment
Dela på andra sajter

På marknaden nere till höger efter ingången kan man göra riktiga fynd på bra kvalitetströjor (typ Lacoste) och annat i äkta kvalitet. Inte de där tunna sladdriga varianterna som oftast säljs i Thailand. Jag har nog varit inne där vid ett tiotal tillfällen (med långbyxor) och tiggarna blir man av med efter ett tag - om man bara ignorerar dom till en början. Några andra problem har jag då aldrig haft.

Link to comment
Dela på andra sajter

peckers, on 16 Mar 2014 - 00:32, said:peckers, on 16 Mar 2014 - 00:32, said:peckers, on 16 Mar 2014 - 00:32, said:

Den 3-4 April är det tänkt att köra en visa run till Burma och tillbaka till Thailand för att få de 15dagar jag behöver till! Har använt turistvisat på 60dagar + 30dagar + 7dagar

Läst mycket hur det funkar till Burma och det verkar ej kompliserat! Dock varnar tjejen mig för att i Mae Sai så kryllar det av tiggare som bokstavligen sliter i dig och ber om pengar! Någon som vet om detta stämmer! Hon säger oxå att de kan stoppa på en tabletter utan att man vet och så blir man tagen utav polis! Man får väl åka dit i badshorts kanske och utan en krona förutom de 500b de vill ha i Burma!

Sedan finns det ju någon marknad i Burma där det säljs billiga cigg och annat marknadskraffs! Har tidigare gjort visa run till Kambodja och där var det likadant! Tog med en limpa cigg tillbaka! Frågan här hur är gränsen här får du ta med en limpa? Visserligen köper ja cigg i Dubai men när man ändå är där eller blir det kanske bara krångel! Står att kopior får man absolut ej ta med in i Thai!

Hoppas någon har några tips kanske :) Mest orolig för tiggarna om det e så som det sägs

 

Ciggen är kopior så ingen mening med att köpa. Tiggarna är mest ungjävlar, så det är bara att be dem dra åt helvete så får du vara i fred.

 

Ang badshorts och inga pengar på fickan, så skall du veta att det finns en regel att att de kan  kräva att du visar upp 10 000 eller 20 000 Baht innan de släpper in dig i Thailand. Att de använder sig av den regeln är ju inte så vanligt, men jag har sett detta själv ett par gånger. Så badshorts och övrig Pattayautstyrsel är inte att rekommendera.     :P  

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla i spritbutikerna när du är där. Bra priser på det mesta. Thautullen tillåter 2 flaskor att föra in.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...