Jump to content
IGNORERAD

1,5 år kvar för kvinnomördaren!


Kulli

Recommended Posts

Guest 113BOM

Quote

Ähum, menade förstås inte att jag var ungkarl när själva dråpet inträffade, Oa var faktiskt med den gång jag/vi träffade Kenneth. Nej, vad jag menade var att jag var ungkarl dom ggr jag bodde på det rum Kenneth tog ihjäl tjejen på. vilket alltså var ett par, tre år innan han tog ihjäl henne, när det nu var det inträffade.

Rum 501 var det om jag inte missminner mig totalt nu så här många år efteråt.

Framgick kanske inte med exakt tydlighet i min text men tänkte att det inte spelade någon roll. Men dig lurar man inte Ronny, du har koll. ;)

njae kollen är inte så värst men tyckte att jag fick inte ihop tiden riktigt ha det gott där nere

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    8

  • ban99arne

    5

  • MaiChai

    5

  • janneludenfot

    4

Mest aktiva i denna tråd

Svensk hotas

av dödsstraff

En svensk man i 40-årsåldern som dömts för dråp på en prostituerad kvinna i Thailand 2005 riskerar dödsstraff.

Han dömdes 2006 till drygt fem års fängelse, men domen har överklagats av åklagarsidan, som kräver dödsstraff.

Åklagaren begär att svensken ska dömas för överlagt mord, skriver Allehanda media.

I mer än två år har svensken, som kommer från Västernorrland, väntat på ny rättegång. Han har skrivit till Sveriges utrikesdepartement (UD) och begärt att få hjälp.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har väntat på att media ska ta upp detta i sverige igen, men dom är inte snabba.

Att dom skulle ta om rättegången har varit känt länge, när Thaksin stack så bytte dom ut Chefs åklagaren i Pattaya.

Och det första den nya chefs åklagaren tog upp var just den löljigt låga straffvärdet han fick på 5 år för mord/vållande för annans död, och han begärde en ny rättegång.

Det stog om det på http://pattayaone.net/news/ för ca två år sedan, men nu har svensk media kommit ifatt.

Och hans fem år för mord/dråp är löjligt lågt kolla då dom svenskar som fick 1 år 3 månader för stöld av två st T-shirt, så förstår ni varför dom tog bort den gamla chefs åklagaren och satte dit en ny i Pattaya.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är väl inte chefåklagaren som utfärdar straffet?

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. '

Jag är emot dödsstraff men livstid´s fängelse är vad jag tycker är lämligt för Kenneth.

Det han gjorde är oförsvarligt.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Matte

Han var åklagare i det målet samt så fanns det mer omdisk.. mål som han var åklagare, och han yrkar på straffföljden och redan där var den löljigt låg.

Ban..

Även om han blir dömd till döden så kommer den att omvandlas livstid, finns ingen utlänning som Thailand har döddat som är dömd till döden utan som regel blir det ändrat till livstid även fast han blev dömd till döden.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det samma åklagare som i första rättegången skulle jag bli förvånad, han var mest ute i korridoren och skickade SMS och verkade måttligt intresserad av målet. Blev själv förvånad över att han tillslut överklagade domen.

Åklagare yrkar på dödsstraff för mord, Kenneth dömdes för dråp. Vi får se vart det här slutar någonstans. Det finns andra orsaker till att åklagaren överklagat men de kan jag tyvärr inte delge er just nu...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

JAHA... MaiChai, vilken hemlig blaska rapporterar Du till ? Kamratposten ?  Hälsar Anders

PS Säger man A, så säger man B  ELLER ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

JAHA... MaiChai, vilken hemlig blaska rapporterar Du till ? Kamratposten ?  Hälsar Anders

PS Säger man A, så säger man B  ELLER ?

Det finns andra orsaker, men alla bitarna ska falla på plats först. Sen kan jag lova dig att du ska få läsa om orsakerna...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det finns andra orsaker, men alla bitarna ska falla på plats först. Sen kan jag lova dig att du ska få läsa om orsakerna...

Spännande!

Håller med om att 5 år är lågt för mord, men som sagt dråp är inte samma sak.

Jag älskar att läsa mellan raderna och spekulera...

Gissar att det finns ett par möjliga anledningar till att domen överklagas...

1. Flickans familj har hittats och den vill ha ett ordentligt straff, eller stålar.

2. Det har framkommit att mutor utbetalats till någon i maktposition för att K skulle få ett kort straff.

:wai: Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Mr Lamai

Quote

JAHA... MaiChai, vilken hemlig blaska rapporterar Du till ? Kamratposten ?  Hälsar Anders

PS Säger man A, så säger man B  ELLER ?

Quote

Det finns andra orsaker, men alla bitarna ska falla på plats först. Sen kan jag lova dig att du ska få läsa om orsakerna...

Jag kommer ihåg att du rapporterade från rättegången på TT och du Maichai, har i vart fall gjort mkt trovärdigt intryck på mig :great:

Det skulle vara kul om du drog lite i trådarna och försökte få fram lite FAKTA om varför de 2 svenskarna som dömdes till 15 mån(halva strafftiden då de erkände stöld av 2 tröjor). Det måste finns mer de dömdes för!!

Mvh Mr Lamai

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Märkliga likheter Kim tycks ha med Voltaires Candide eller som romanen ochså heter den obotlige optimisten.

Denne Candide färdades ochså över hela jordklotet och hade förmågan att dyka upp vid alla hemskheter. Jordskalv, stora slag etc etc..

Nu vet vi att Kim besökt det disco som islamisterna sprängde på Bali och att han träffat den illa beryktade främlingslegionären Kenneth.

Undras var han var under Tsunamin eller när gultröjorna ockuperade halva Bangkok?

Kim inte bara vet allt om Thailand, han har dessutom tydligen förmågan att minnas detaljer, allt värdigt en god storyteller.

Om allt sen är skrönor eller ej är inte så noga.

Det visste ju redan Voltaire på sin tid.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag kommer ihåg att du rapporterade från rättegången på TT och du Maichai, har i vart fall gjort mkt trovärdigt intryck på mig :great:

Det skulle vara kul om du drog lite i trådarna och försökte få fram lite FAKTA om varför de 2 svenskarna som dömdes till 15 mån(halva strafftiden då de erkände stöld av 2 tröjor). Det måste finns mer de dömdes för!!

Mvh Mr Lamai

varför då ? stöld är stöld,åka till ett annat land och stjäla, rätt åt patrasket att dom får ett kännbart straff. :rtfm:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Bäste Bror, det förefaller osannolikt att det skulle finnas fler än du och min fru som vet precis allt om allting!

[move]Sannolike Arne[/move]

PS: Vem är den där volontär?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag kommer ihåg att du rapporterade från rättegången på TT och du Maichai, har i vart fall gjort mkt trovärdigt intryck på mig :great:

Det skulle vara kul om du drog lite i trådarna och försökte få fram lite FAKTA om varför de 2 svenskarna som dömdes till 15 mån(halva strafftiden då de erkände stöld av 2 tröjor). Det måste finns mer de dömdes för!!

Mvh Mr Lamai

Jag håller med att det är jävligt skumt med den strafflängden, håller på och nystar i det men sitter just nu i Hanoi och är inte tillbaka i Thailand förrän imorgon men får väl som det ser ut nu bege mig raka vägen till Phuket. Det kommer att klarna snart tror jag.

De kanske började slåss och bråka med polisen? De hade kanske rock´n roll tobak i fickorna? Var allmänt störiga mot allt och alla?

Tror inte de använde sig av de advokaterna som svenska ambassaden hänvisar till, då hade de fått klart för sig vad som väntade dem.

idi*ter har man ju träffat på i Thailand...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Märkliga likheter Kim tycks ha med Voltaires Candide eller som romanen ochså heter den obotlige optimisten.

Denne Candide färdades ochså över hela jordklotet och hade förmågan att dyka upp vid alla hemskheter. Jordskalv, stora slag etc etc..

Nu vet vi att Kim besökt det disco som islamisterna sprängde på Bali och att han träffat den illa beryktade främlingslegionären Kenneth.

Undras var han var under Tsunamin eller när gultröjorna ockuperade halva Bangkok?

Kim inte bara vet allt om Thailand, han har dessutom tydligen förmågan att minnas detaljer, allt värdigt en god storyteller.

Om allt sen är skrönor eller ej är inte så noga.

Det visste ju redan Voltaire på sin tid.

BTT

Ha ha ha... Att jag besökt Sari Club på Bali är väl inte så konstigt eftersom det var den största nattklubben på hela ön. Har man spenderat 2 mån på Bali, som jag, så är det väl snarare osannolikt om man aldrig hittat dit.

Vad gäller Kenneth så bodde min kompis med flickvän på det hotellet just då och jag och min fru var ofta dit och hämtade dom, åt frukost med dom i lobbyn osv och det gjorde mördarKenneth också. En annan forummedlem som också var där då, om jag inte missminner mig helt, var Felixduva och han lärde nog känna Kenneth betydligt bättre än mig... så du kan ju fråga honom.

Det var för övrigt fullt av svenskar i lobbyn på det hotellet varje dag och alla pratade med alla så jag finner det inte för osannolikt att det finns många fler medlemmar här som också hann träffa denna Kenneth strax innan dådet.

Vad gäller var jag var under tsunamin kan jag väl nämna att det var Chiang mai, på väg att beställa en flygbiljett till Phuket samma dag som vågen rullade in där nere. Anmälde sedan via email intresse av att omedelbart åka ner och gratis agera som tolk svenska/thai till både utrikesdepartementet, svenska ambassaden och skandinaviska kyrkan utan att få någon positiv respons alls. Åkte därför vidare till Chiang rai och fortsatte semestra som vanligt. Typiskt nog så hörde man ju efteråt att det varit enormt stor tolkbrist i katastrofområdet, men UD var tydligen totalt handlingsförlamat vid tidpunkten och kunde inte hantera liknande förfrågningar. Sett i backspegeln så skulle man naturligtvis ha tagit sig ned på egen hand och hjälpt utan att blanda in svenska myndigheter i beslutsprocessen... men men.

Dom gultröjade flygplatsockupanterna missade jag som tur var med ett par veckor. Vi landade i Thailand den 11 nov och dom härjade väl som värst i början av dec. Men brorsans tjej tog sig som en av dom allra sista passagerarna ur landet. En timme senare var flygplatsen stängd.

Är man på plats så är man Btt :) . Var vad du själv under alla dessa milstolpar till händelser, Helsingborg?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Helsingborg?? :bag: Är där och jobbar för tillfället :kort: . Har förstått att HIF (Helsingborgs idrotts förening) har stora organisations problem i o m Henke :D:D

Gnaget for ever :wai:

off topic igen :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Kim!

Vid tiden för främlingslegionärens attack på bartjejen hade jag precis lite innan blivit tvångsdeporterad från Bangkok. Efter en längre ofrivillig fängelsevistelse.

Jag kunde då vid den tiden känna en viss sympati för Kenneth, inte för dådet i sig, som är avskyvärt, men på grund av vetskapen om vad som väntar bakom murarna i ett thaifängelse.

Men på samma gång hade jag en känsla av att man måste vara en rejält stupid människa för att slänga bort sitt liv så till ingen nytta.

Allt så fullständigt meningslöst.

Han kunde ha gett henne de få bahten hon troligen begärde eller bara skitit i de pengar hon möjligen försökte stjäla.

Men att slå ihjäl och sedan dumpa en thaitjej mitt framför ögonen på polisen, mitt i Pattaya och dessutom kasta henne som sopor man gör sig av med.

Det märkliga är att han inte fått dödsstraff. Men som någon tidigare skrev så var ju inte tjejen fullblodsthai. För då jäklar hade storsläggan fallit.

Men ibland är det fascinerande att filosofera över människan och hennes situation och att medvetna och omedvetna val styr det mesta i våra liv.

Men att det troligen ochså sitter något slags öde och hånskrattar åt oss i någon hörna.

Men att riskera långt fängelsestraff i ett land som Thailand, oavsett brott, är åtminstone för mig idag höjden av idi*ti.

Kan för övrigt tillägga för Kim att jag befann mig i säkerhet under både Tsunamin och Balibombningen.

Vilket jag är väldigt tacksam för.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BTT.Varför stavar du också med h(ochså)Du som är lärare borde väl kunna stava eller är det jag som är fel ute här.kanske kan man stava på båda sätten men jag är ganska säker på att jag lärde mig att stava så här=OCKSÅ.Mvh Måne lite off men undrade bara  :whistle:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Märkliga likheter Kim tycks ha med Voltaires Candide eller som romanen ochså heter den obotlige optimisten.

Denne Candide färdades ochså över hela jordklotet och hade förmågan att dyka upp vid alla hemskheter. Jordskalv, stora slag etc etc..

Nu vet vi att Kim besökt det disco som islamisterna sprängde på Bali och att han träffat den illa beryktade främlingslegionären Kenneth.

Undras var han var under Tsunamin eller när gultröjorna ockuperade halva Bangkok?

Kim inte bara vet allt om Thailand, han har dessutom tydligen förmågan att minnas detaljer, allt värdigt en god storyteller.

Om allt sen är skrönor eller ej är inte så noga.

Det visste ju redan Voltaire på sin tid.

BTT

Oj oj.. är det inte missunnsamhetens fula tryne som visar sig lite? :)

Det är lite irriterande att det inte var du som var där.. eller hur? :)

Quote

Vid tiden för främlingslegionärens attack på bartjejen hade jag precis lite innan blivit tvångsdeporterad från Bangkok. Efter en längre ofrivillig fängelsevistelse.

När var det du fastnade på Suan Plu? Och hur länge var du där?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Efter en längre ofrivillig fängelsevistelse."

Listigt.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nobuzz!

Jag kan sträcka mig så långt som att avslöja att det var ca ett halvår innan Kennethfallet och att det blev 3 veckor först i apburen på Pattayapolicestation och sedan 1 vecka i Bangkok innan avfärden hemåt påbörjades via Singapore.

Även om en månad kan tyckas småaktigt i sammanhanget så kan jag ju berätta att jag bevittnade åtskilliga falanggubbar som bröt ihop efter en natt i apburen.

Stora, kraftiga, fullvuxna karlar som låg på stengolvet och grät och hade sig.Till Thailändarnas oerhörda glädje ska tilläggas.

Äntligen fick de chansen att slå tillbaka emot de där rika falangerna som tror de kan och vet allt och som kommer hit och spelar kungar och tafsar på våra kvinnor.

Men negrerna var värst utsatta för thaiarnas rasism.

De kallades apor och förlöjligades dygnet runt.

Sedan kan det väl vara värt att berätta att ren tortyr förekom ganska ofta.

En metod som poliserna använde sig av var att slå med batongerna mot folks njurar.

Jag vet inte vad FNs stadgar gentemot brott mot mänskliga rättigheter säger om det?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...