Jump to content
IGNORERAD

"Barnens bästa kompis pappa har tagit hem en thaitjej"


swedenfarang

Recommended Posts

Grevenigrevie

Quote

Tomurdoc!

Jag vet inte vem du syftar på som utryckt något dyligt men jag hoppas att du inte syftar på mig.

I sånt fall vill jag förtydliga mig så även du förstår.

1. I vårt förhållande är min fru och jag jämnlika och bestämmer tillsammans över allt som rör oss och vårt liv.

2. Båda bidrar i ungefär lika stor utsträkning till vår gemensamma ekonomi.

3. Jag har aldrig förbjudit min fru att titta på thaiTV.

4. När hon flyttade hit viste jag inte ens att möjligheten att skaffa det fanns så saken var inte ens aktuell.

5. Nu när jag vet att möjligheten finns har jag frågat om hon är intresserad av att vi skaffar thai-TV men det är hon inte.

6. När du hoppade på mig för att jag höll med Siam-Nilsson om att det vore en björntjänst att skaffa det till en nyanländ flickvän så läste jag tråden för henne och frågade om vad hon tyckte. Hon svarade att hon tycker att det underlättat för henne att komma in i vårt samhälle genom att alltid se och höra språket.

Bara som upplysning till dig kan jag berätta att hon hade både vilja och drivkraft att faktist anpassa sig snarast möjligt till vårt samhälle.

Hon flyttade hit i februari 2005, Började på SFI i mars och i maj slutade vi kommunicera på engelska för att ta det på svenska.

Det var knaggligt i början och man fick ta sig tid att hitta ord hon förstod och formulera om meningarna.

Hon blev klar med SFI i december 2005 efter åtta månader.

Hon födde barn i februari 2006 och började förvärvsarbeta i september 2006 medan jag i stället tog pappaledigt i tio månader.

I dag förvärvsarbetar vi båda två och hjälps åt med hem och barn.

Vi är troligen mer jämnlika än vad du själv och din flickvän är så är det mig du syftar på är du riktigt fel ute.

Däremot vidhåller jag att det faktist är en björntjänst om man anstränger sig för att skaffa thai-TV till en nyanländ flickvän.

Det är mycket bättre att anstränga sig för att hon så fort som möjligt skall lära sig språket och komma in i samhället.

DET min gode Tomurdoc är inte förtyck. Det är engagemang!

Quote

Hej Stickan,

Det skulle, likt dig, aldrig falla mig in att förbjuda fru Chang att titta på thaitv. Om jag nu ens skulle ens anse mig berättigad att förbjuda fru Chang något överhuvudtaget.

Däremot kan jag uppmuntra henne att försöka följa med i svensk TV som jag tittar på. Intressant nog lär hon sig ett och annat svenskt ord när vi tittar på svensktextade engelska program. Hon behärskar engelska bättre än svenska, och kan jag förklara några svenska ord från textremsan varje TV-kväll så är jag ganska nöjd.

Jag ska inte påstå att jag aldrig "tvingat" fru Chang till något, men jag försöker hålla det till ett minimum. Ja, ibland vet jag bättre, men endast för att hon inte känner Sverige tillräckligt bra. Hon gör samma med mig i Thailand...

Herr Chang har talat.

Har jag missat något...  ;):bag:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 205
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    17

  • Farang

    10

  • swedenfarang

    10

  • Odin

    10

Mest aktiva i denna tråd

  • 2 månader senare...

Oj detta jag läser om Thai tjej gör en arg,tror att många svenska män är avundsjuka på oss som träffat go Thai tjej,Vi va ute o stor handla fruan o jag ,just denna dag hadde min fru klätt sig lite finare,jag plocka mjölk frun frukt.Då jag närma mig henne såg jag 2 män stod över henne o fråga konstiga saker,jag rusa snabbt till henne då halv sprang männen därifrån..Man undrar om jag ej varigt med?Ja man tänker ju.Blir allt vaksam efter sådana insidenter TRÅKIGT :diablo:

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej kawasaki,

Visst är det något irriterande att andra svenska män uttrycker intresse för ens thaidam när man inte är i närheten. Skulle dock påstå att 99% försvinner när jag kommer fram och det blir uppenbart att jag är tillsammans med fru Chang.

Jag föredrar dock att se det som ganska smickrande både för mig och fru Chang. Jag gillar att andra svenska män är avundsjuka på mig ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det är synd att vårt samhälle ej kräver att den som uttalar liknande smädelser får ett adekvat straff, såväl hon som skrev inlägget på forumet "familjeliv" som han som sa smädelser efter ett par på stan vilket berättades om i denna tråd, borde faktiskt kunna bestraffas att uttrycka en åsikt är och skall vara fritt för alla, men det är inte det samma som att uttala smädelser mot en enskild individ eller folkgrupp.

Jag tycker sådant beteende skall bestraffas hårt, vilka minns inte medias reaktioner efter uttalandet sk " fittstim " då blev det ett väldigt liv och offentlig shahvotering av den som sagt det! När det gäller andra grupper är det tydligen okej, att säga vad som helst särskilt får de grupper som skrek efter uttalandet om" sk fittstim". Jag finner i och för sig det uttalandet som synnerligen olämpligt och nedvärderande men inte värre än det som många kvinnor från Thailand fått höra här i Sverige!

mvh

Magnus-Chumpae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag tror som vanligt att det är den svenska avundsjukan som härjar. Det bästa folk verkar göra är att prata skit om folk. Tänka sig en Thaidam vill leva  med mobbade nisse. Gud så hemskt för damen. Men dom kanske älskar varandra vad vet jag. I sverige är fasaden allra viktigast. Det är en undebar skillnad i Thailand. LEV NU.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tror som vanligt att det är den svenska avundsjukan som härjar. Det bästa folk verkar göra är att prata skit om folk. Tänka sig en Thaidam vill leva  med mobbade nisse. Gud så hemskt för damen. Men dom kanske älskar varandra vad vet jag. I sverige är fasaden allra viktigast. Det är en undebar skillnad i Thailand. LEV NU.

Johan gillar ditt inlägg och häller med om det mesta du skriver, men du skönmålar nog Thailand lite väl mycket.

Även om det är av annan karaktär så är det tyvärr minst lika mycket skitsnack här.

Fasaden är nog ännu viktigare i en Thailändares liv, ser allt för ofta bo i ruckel gjorda av korrigerad plåt - men utanför står en ny fin bil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Johan gillar ditt inlägg och häller med om det mesta du skriver, men du skönmålar nog Thailand lite väl mycket.

Minst lika mycket skitsnack här tyvärr.

Fasaden är nog ännu viktigare i en Thailändares liv, ser allt för ofta bo i ruckel gjorda av korrigerad plåt - men utanför står en ny fin bil.

Låter lite som i Tensta, ruggigt många fläskiga Bmw där.

Inte bara där förresten det är lika i Danderyd även om statussymbolerna är annorlunda med sina bröstopererade botox sprutade ruggugglor.

Kärringarna opererar sej för flera 100k kr. om året.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är nog svårt att säga om fasadtänkandet är värst i Sverige eller i Thailand.

Jag tycker dock det verkar lite genomskinligare i Thailand. Dvs mer uppenbart. Men bara min åsikt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Ja, det är nog svårt att säga om fasadtänkandet är värst i Sverige eller i Thailand.

Jag tycker dock det verkar lite genomskinligare i Thailand. Dvs mer uppenbart. Men bara min åsikt.

Herr Chang har talat.

Som t.ex. när sinsod och ett antal baht guld ska läggas upp till allmän beskådan.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Som t.ex. när sinsod och ett antal baht guld ska läggas upp till allmän beskådan.

mvh GD

Just det GD,

Speciellt om det är lånade tillgångar som ska lämnas tillbaka efter bröllopet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Du har så rätt att jag skönmålar. En thai dam vill ha det bättre. Vilket är självklart. Finns undantag såklart. Medans vi i sverige är rädda för att rasera fasaden. Här är fasaden som sådan viktigast för väldigt många. Såklart inte alla. Som jag sa LEV NU :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Johan gillar ditt inlägg och häller med om det mesta du skriver, men du skönmålar nog Thailand lite väl mycket.

Även om det är av annan karaktär så är det tyvärr minst lika mycket skitsnack här.

Fasaden är nog ännu viktigare i en Thailändares liv, ser allt för ofta bo i ruckel gjorda av korrigerad plåt - men utanför står en ny fin bil.

Visst är det så. Vi har en mycket liten lägenhet i en förort till Bangkok (halvvägs till Isaan). Den är inte värd mycket. Bilarna som står på parkeringen kan ibland kosta mer än tre ggr så mycket, volvo och mercedes bla.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Varför skriver dom här moralkärringarna inte om detta, är det för att det är en svensk tjej och en känd gubbe då är det helt okey att det är en stor ålderskillnad.

Han träffa henne när han var 62 och hon 21 på ett universtet nu skall dom ha barn ihop han 67 hon 26 skulle det vart en svensk gubbe och en thai tjej då skulle vara perversa,gubbsjuka,sinneslöa jag listan kan göras lång.

För att inte tala om att han yngsta barn sedan tidigare är 32 år men som sagt tjejer kan göra som dom vill men inte svenska grabbar.

http://www.aftonblad...ticle5009276.ab

Och nu hör man inte ett ord från feminismmaffian, nä ska det gnällas åt ett håll skall det gnällas åt andra hållet med.

Fram med grabbarna som inte fiskar utan jagar haj.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Att feministmaffian gnäller över 60 årige Arne och 21 åriga Noi bottnar i att Arne ska minsann låta bli att åka till Thailand och utnyttja unga barhoror och dra hem en slavliknande hemhjälp till att passa upp honom i kök och sängkammare.

För det är ju så fördomarna säger att det minsann är bland dessa unga thaitjejer och di gamla snuskgubbarna.

Det kan man ju bara se när feministkärringarna springer runt i Thailand med skynken för ögonen så fort de råkar irra sig in bland bargatorna.

Vandrar snabbt förbi barerna med ett anspänt uttryck i ansiktet.

Det är märkligt att ex tyska och ryska kvinnor inte tycks bekymmra sig om att deras landsmän sitter i barerna eller går ihop med thaitjejer.

Man ser ju ofta tyskor och ryskor sitta i barerna i Pattaya eller gå bland barerna utan problem, men icke svenskor.

Feministmaffian måste ha ett starkt grepp om svenska kvinnor.

Jag tycker Ulla och Berit ska skita i om Lasse vill ta ett nummer i Pattaya eller om han vill ta hem lilla Noi till Sverige.

Det är helt och hållet hans business och inget moralkärringarna ska bestämma över.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det BTT,

Det finns ingen lag om max åldersskillnad, och då kan dessa avundsjuka och missunnsamma kärringar ta och stoppa upp sitt tyckande någonstans där solen inte skiner.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Just det BTT,

Det finns ingen lag om max åldersskillnad, och då kan dessa avundsjuka och missunnsamma kärringar ta och stoppa upp sitt tyckande någonstans där solen inte skiner.

Herr Chang har talat.

Hehe...våra landsmanninor åker väl till  bl a Kenya och träffar 20-30 år yngre pojkar om jag inte helt har missuppfattat deras reseplanering.  ;)

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

För att inte tala om alla dessa kontaktsajter där kärringarna sitter och bjuder ut sig till allehanda karlar.

Skillnaden mellan barerna i Pattaya och dessa kontaktsajter är väl att kärringarna jagar sex utan betalning och då är det väl politiskt korrekt.

Lilla Noi går med män för att hon måste överleva och skaffa sig ett bättre liv.

Kärringarna jagar på nätet för att di är känslomässigt desperata och sexuellt uthungrade.

Man undrar ju vilket som egentligen är värst ur moralisk aspekt.

Men det är märkligt vilken dubbelmoral det finns i det svenska samhället.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Att nedsättande kalla medelålders svenska kvinnor för moralkärringar är väl ungefär lika moget som att kalla medelålders svenska män med thaikvinna för snuskgubbar. Eller?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

feminismmaffian skrev jag och inget om åldern

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Varför känner ni er alla så hotade? Man får väl lugnt förklara lite om hur kärlek, sex och relationer fungerar?

Detta är ju dessutom något jag tycker att någon kunde hålla en kurs om här på forumet. Ni/Vi är inte bättre än några andra.

Att dömma ut någon för att denne är tillsammans med någon från ett annat land och en annan kultur är bara fördommar och rasism, men nu skriver hon att herrn förklarar för småpojkarna i hushållet, efter att ha tvingat sin fru att diska och klappat henne över rumpan, att det är så "kvinnor skall tas".

Hurvida detta är sant eller inte kan diskuteras, men det är inte orimligt. Jag har hört det många gånger från många håll, och då inte bara i sammanhang där en Thailändsk kvinna är inblandad. Och det är en stenålderssyn på kvinnor som jag inte tycker att någon skall ställa sig bakom.

Det finns underbara kvinnor och män i Sverige, Thailand och Kenya - och det finns guldgrävare ifrån samtliga nämnda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varför känner ni er alla så hotade? Man får väl lugnt förklara lite om hur kärlek, sex och relationer fungerar?

Detta är ju dessutom något jag tycker att någon kunde hålla en kurs om här på forumet. Ni/Vi är inte bättre än några andra.

Att dömma ut någon för att denne är tillsammans med någon från ett annat land och en annan kultur är bara fördommar och rasism, men nu skriver hon att herrn förklarar för småpojkarna i hushållet, efter att ha tvingat sin fru att diska och klappat henne över rumpan, att det är så "kvinnor skall tas".

Hurvida detta är sant eller inte kan diskuteras, men det är inte orimligt. Jag har hört det många gånger från många håll, och då inte bara i sammanhang där en Thailändsk kvinna är inblandad. Och det är en stenålderssyn på kvinnor som jag inte tycker att någon skall ställa sig bakom.

Det finns underbara kvinnor och män i Sverige, Thailand och Kenya - och det finns guldgrävare ifrån samtliga nämnda.

Varför inte? Jag tycker om när min fru diskar.  :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Varför inte? Jag tycker om när min fru diskar.  :bag:

Jag tycker om när min flickvän diskar, jag tycker också om när mina vänner diskar, och när alla andra diskar också. Men det har att göra med att jag är en lat och självisk jävel.

Frågan är om du tycker att det är din frus skyldighet? I sådant fall varför? Kanske har ni en uppgörelse som säger att du städar? ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon gör mer än mig eftersom hon är hemma mer. En annan orsak är att hon tycker att det är mera hennes ansvar än mitt eftersom hon är kvinna och jag man. Jag försöker att ta mer plats i hushållsarbetet men det blir mindre och mindre tyvärr.

Bortskämd var ordet  :bag:

Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...