Jump to content
IGNORERAD

"Barnens bästa kompis pappa har tagit hem en thaitjej"


swedenfarang

Recommended Posts

Guest Gurkan21

Quote

Om nu förslaget kommer upp flera gånger en bra idea vore för tjejen att be om hans telefon nummer.

Och med detta i handen kan hon själv välja vad som skall göras.

1. Ta erbjudandet 500:-

2. Lämna numret till polisen.

Och du kan fundera på vad det är för tjej du är tillsamans med som får dessa erbjudanden.

phodee

Den sista meningen du skrev!! :punish: skojar du eller? :scare:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 205
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    17

  • Farang

    10

  • swedenfarang

    10

  • Odin

    10

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Och du kan fundera på vad det är för tjej du är tillsamans med som får dessa erbjudanden.

Nu ar du nog ute pa tunn is, det ar lite grann som att saga att den valdtagna tjejen far skylla sig sjalv for att hon hade kort kjol.

For att aterga till ursprugsamnet: Om det stammer som personen sager att snubben oppet skryter om hur manga prostituerade han satter pa sa kan man ju anta att en del annat ocksa slinker ur hans mun och da tycker inte jag det ar konstigt att man som foralder inte vill att ens barn/ungdomar vistas dar, jag ar helt saker pa att min fru skulle vara starkt emot det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vem skall hon annars skylla på den idi*ten som våldtog henne?

Då är det nog bättre att hålla tyst om sin dummhet att man ger män invitter så att de tror att man är en hora och sedan klär sig i kort kjol gör väl inte saken bättre. Om nu detta är orsaken till våldtäkten.

Din fru skulle vara starkt imot detta vad skulle du vara för det?

Tycker nog att en del tjejer som är här borde skärpa sig lite vet ej om det är deras fel eller deras sälskap här i sveriges fel.

Vad är ni för några killar som inte kan hjälp era tjejer att klä sig rätt lära dem hur svenska beter sig så de slipper sådan på hopp.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

gone2paradise

Årets första dumstrut måste tillägnas phodee! Förvånadsvärt osmakliga komentarer. Du  vet väl förf*n inte hur tjejen var klädd?

G2p

Link to comment
Dela på andra sajter

En tjej oavsett var hon kommer ifrån måste väll för helvete kunna klä sig hur hon vill

utan att få korkade förslag från idi*ter  :diablo:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

... [cut]

Vad är ni för några killar som inte kan hjälp era tjejer att klä sig rätt lära dem hur svenska beter sig så de slipper sådan på hopp.

Phodee

hmm..

Så mycket jobb med att få till det med en Thailändska (för att man gillar dom som dom är)

och det första man ska göra är att lära dom att klä och bete sig som svenska?

mvh GD 

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Årets första dumstrut måste tillägnas phodee! Förvånadsvärt osmakliga komentarer. Du  vet väl förf*n inte hur tjejen var klädd?

G2p

Om det inte var han som kom med erbjudandet så bör han inte veta det nä...

Och hur tjejen var klädd spelar heller ingen roll. Att erbjuda någon att köpa sex är både kränkande och olagligt.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En tjej oavsett var hon kommer ifrån måste väll för helvete kunna klä sig hur hon vill

utan att få korkade förslag från idi*ter  :diablo:

Word!  :threaten:

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Det e ju inte så konstigt att folk har fördomar mot thailändskor (givetvis oförtjänt) men Thailand är ju "känt" för prostitution, så det e ju inte så konstigt.

Trots att jag har varit där på över 20 resor sen -93 så kan jag också ha fördomar om det.Men om en tjej kommer hit från Thailand och har jobbat i en bar

så tillhör det det förflutna.Glömt raderat.Hoppas inte det missförstås, lätt hänt i skriven form.Men att gå fram till nån och fråga hur mycket man tar för sex  :kort:

OBS ! Snacket om lättklätt vs. våldtäkt, allvarligt har du ätit svamp? En tjej ska kunna gå naken om hon vill utan att bli antastad av nån.

Har jag formulerat mig fel så  :slow_en:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tycker inte det är så farligt, det är bara att inse att det finns människor med den inställningen. Knappast någon nyhet.

Finns ju till och med forummedlemmar här som utrycker sig "ta hit en thai-tjej", jag tycker det låter så jävla illa.

Min tjej/fru har flyttat hit till mig, inget speciellt med det.

reagerar också mycket på det,precis som att man har tagit hem en vara.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

I R O N I..äe alltid bra, när det också säger någonting

redan en klassiker...

Jag är lite besviken "tomurdoc" det skulle vara intressant att höra hur du menar här.. menar du att ironi är bra när du förstår eller hur tänker du?

Kan du ge exempel på ironi som inte säger något?

I R O N I..äe alltid bra, när det också säger någonting

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

... Att erbjuda någon att köpa sex är både kränkande och olagligt.

Då är det väl gubbarna som skall bli upprörda i så fall!  :neutral:

I Sverige är det bara olagligt att köpa, eller har jag fel?

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Då är det väl gubbarna som skall bli upprörda i så fall!  :neutral:

I Sverige är det bara olagligt att köpa, eller har jag fel?

:wai:

Att erbjuda någon att köpa sex är både en kränkande och olaglig handling. Kränkande mot den man erbjuder pengar och olaglig enlig svensk lag. Vet inte vilka gubbar du menar som ska bli upprörda. Klart att pojkvän, sambo, eller den äkta hälften också blir kränkt. Kan dock inte se hur personen som erbjuder pengar för sex kan bli upprörd. Att han kränker sig själv genom att göra en idi*tisk handling är en annan sak.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja vem skall hon annars skylla på den id**** som våldtog henne?

Då är det nog bättre att hålla tyst om sin dummhet att man ger män invitter så att de tror att man är en glädjeflicka och sedan klär sig i kort kjol gör väl inte saken bättre. Om nu detta är orsaken till våldtäkten.

Din fru skulle vara starkt imot detta vad skulle du vara för det?

Tycker nog att en del tjejer som är här borde skärpa sig lite vet ej om det är deras fel eller deras sälskap här i sveriges fel.

Vad är ni för några killar som inte kan hjälp era tjejer att klä sig rätt lära dem hur svenska beter sig så de slipper sådan på hopp.

Phodee

Jag vill inte anmarka pa personers formaga att uttrycka sig men i det har fallet ar det sa beklammande att jag inte ens forstar vad du menar. Jag tog 2 ol har pa flygplatsen for att se om det skulle hjalpa men jag fattar fortfarande inte. Om du skulle kunna vara sa vanlig att omformulera ditt inlagg sa lovar jag att svara dig imorgon nar jag ar hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Phodee skriver

Om nu förslaget kommer upp flera gånger en bra idea vore för tjejen att be om hans telefon nummer.

Och med detta i handen kan hon själv välja vad som skall göras.

1. Ta erbjudandet 500:-

2. Lämna numret till polisen.

Och du kan fundera på vad det är för tjej du är tillsamans med som får dessa erbjudanden.

phodee

Tyvärr finns det ett flertal thaitjejer som erbjuder sina tjänster ute på krogarna här i göteborg. Då är det väl inte så konstigt om förfrågan till sex kommer fram om de har fått napp tidigare till det de söker.

Klart ni skall ta en funderare om tjejen lyssnar på de erbjudande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste hålla med erik-sson

Här i Örebro finns det några thaimassage, och erbjuds mer än massage.

Jag vet det för känner några som brukar gå dit och få så kallat pinnemassage.

Och det är lite synd för det drabbar alla andra asiastiska tjejer, att det finns nån promille av tjejorna som gör det i Sverige.

Och vips så är alla likadana, och det samma gäller alla folkslag.

För är det nåt vi svenskar har så är det fördommar.

Finnar bär kniv.

Zigenare stjäl.

Stockholmare är dryga.

Göteborgare är goa.

Muslimer är terrorister.

Listan kan göras hur lång som helst, och vad det beror på att vi svenskar är sådana kan ha med att vi lider av en sjukdom som heter den svenska avundsjukan

Om vi inte skulle lida av den skulle vi inte ha så många fördommar, det finns ett ordspråk som heter Sköt dig själv ock skit i andra om alla tänkte mer på den skulle många fördommar försvinna.

Och sedan har vi alla dessa kafferep där det sitter och skvallras, som typ Ja nu har grannen tagit hem en Thaitjej som det stog om i länken.

Sådana skvallerkärringar gör livet surt för många, och till 99% finns det ingen sanning vad som skvallrar om utan dom är bara avundsjuka att nån blir lycklig eller får det bra.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För är det nåt vi svenskar har så är det fördommar.

Finnar bär kniv.

Zigenare stjäl.

Stockholmare är dryga.

Göteborgare är goa.

Muslimer är terrorister.

Mvh

Nerike

Glöm inte:

Närkingar gnäller...

:D

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

... cut ...

det finns ett ordspråk som heter Sköt dig själv ock skit i andra

... cut ...

Mvh

Nerike

Moderaternas valspråk, har jag för mig, innan det blev "Det nya arbetarpartiet"

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Glöm inte:

Närkingar gnäller...

:D

Och bland dem ÖREBROARE

Angående detta med prostitution, det är lagligt att sälja sex men inte att köpa sex i Sverige.

Däremot så vet jag inte hur skattemyndigheten ser på det hela.

För drygt 10 år sedan, kan ha varit 15 kanske, så var den en kvinna som deklarerade inkomst genom försäljning av sextjänster,  :crazy: Hon fick avslag av Skattefogden, de vägrade med andra ord att beskatta henne för denna inkomst, om jag inte minns helt fel.  :Drogar-Dum(LBG):

Där har vi Byråkratin i ett nötskal. Tyvärr så kommer jag inte ihåg motivationen till avslaget.

  :wai: gubben  :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Lung Lennart

I Sverige är det förbjudet att uppmana till brotslighet. Man kan åka dit för anstiftande om man förmår någon att göra något brottsligt. Borde inte damerna på Malmskillnadsgatan kunna sättas fast för anstiftan av sexköp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

I Sverige är det förbjudet att uppmana till brotslighet. Man kan åka dit för anstiftande om man förmår någon att göra något brottsligt. Borde inte damerna på Malmskillnadsgatan kunna sättas fast för anstiftan av sexköp.

Hej Lung Lennart,

Visst borde det vara så.

Men nu glömmer du att det politiskt korrekt sett per definition alltid är synd om de prostituerade. De är nämligen alltid offer för utnyttjande män...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hade jag hört något sådant så hade jag nog slagit ner vederbörande.

Tyvärr så ser man allt för ofta hur låg respekten för kvinnor från andra länder är.

Tyvärr även här på forumet, kvinnor som inte får se på hemlands tv etc, hatar när folk skall styra andra så.

Var på Thaifest på en restaurang på nyår, när vi kom hem så berättar polarens fru att hon fått 2 sexuella erbjudanden av gubbjävlar där(500kr för 2h), min fru fick inget som tur var..för hon hade berättat det för mig omgående, och då hade man nog gjort sig olycklig där inne på lokalen.

Tomurdoc!

Jag vet inte vem du syftar på som utryckt något dyligt men jag hoppas att du inte syftar på mig.

I sånt fall vill jag förtydliga mig så även du förstår.

1. I vårt förhållande är min fru och jag jämnlika och bestämmer tillsammans över allt som rör oss och vårt liv.

2. Båda bidrar i ungefär lika stor utsträkning till vår gemensamma ekonomi.

3. Jag har aldrig förbjudit min fru att titta på thaiTV.

4. När hon flyttade hit viste jag inte ens att möjligheten att skaffa det fanns så saken var inte ens aktuell.

5. Nu när jag vet att möjligheten finns har jag frågat om hon är intresserad av att vi skaffar thai-TV men det är hon inte.

6. När du hoppade på mig för att jag höll med Siam-Nilsson om att det vore en björntjänst att skaffa det till en nyanländ flickvän så läste jag tråden för henne och frågade om vad hon tyckte. Hon svarade att hon tycker att det underlättat för henne att komma in i vårt samhälle genom att alltid se och höra språket.

Bara som upplysning till dig kan jag berätta att hon hade både vilja och drivkraft att faktist anpassa sig snarast möjligt till vårt samhälle.

Hon flyttade hit i februari 2005, Började på SFI i mars och i maj slutade vi kommunicera på engelska för att ta det på svenska.

Det var knaggligt i början och man fick ta sig tid att hitta ord hon förstod och formulera om meningarna.

Hon blev klar med SFI i december 2005 efter åtta månader.

Hon födde barn i februari 2006 och började förvärvsarbeta i september 2006 medan jag i stället tog pappaledigt i tio månader.

I dag förvärvsarbetar vi båda två och hjälps åt med hem och barn.

Vi är troligen mer jämnlika än vad du själv och din flickvän är så är det mig du syftar på är du riktigt fel ute.

Däremot vidhåller jag att det faktist är en björntjänst om man anstränger sig för att skaffa thai-TV till en nyanländ flickvän.

Det är mycket bättre att anstränga sig för att hon så fort som möjligt skall lära sig språket och komma in i samhället.

DET min gode Tomurdoc är inte förtyck. Det är engagemang!

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Stickan, och vad är det som säger att om man skaffa Thai-tv ska hämma tjejens svenska? Det är ju bara dina fördomar om att "alla" thaitjejer älskar att titta på tv? Då är det ju lika bra att fimpa internet med då! Eller iaf blocka alla .th sidor på internet!  :crazy:

Eller vad är det du menar? Jag menar, när man pluggar engelska eller tyska eller vilket annat jävla språk som helst... så inte fan fimpar jag tv:n eller internet... ja, eller för den delen slutar prata svenska!  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stickan,

Det skulle, likt dig, aldrig falla mig in att förbjuda fru Chang att titta på thaitv. Om jag nu ens skulle ens anse mig berättigad att förbjuda fru Chang något överhuvudtaget.

Däremot kan jag uppmuntra henne att försöka följa med i svensk TV som jag tittar på. Intressant nog lär hon sig ett och annat svenskt ord när vi tittar på svensktextade engelska program. Hon behärskar engelska bättre än svenska, och kan jag förklara några svenska ord från textremsan varje TV-kväll så är jag ganska nöjd.

Jag ska inte påstå att jag aldrig "tvingat" fru Chang till något, men jag försöker hålla det till ett minimum. Ja, ibland vet jag bättre, men endast för att hon inte känner Sverige tillräckligt bra. Hon gör samma med mig i Thailand...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...