Jump to content
IGNORERAD

"Barnens bästa kompis pappa har tagit hem en thaitjej"


swedenfarang

Recommended Posts

  • Svar 205
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    17

  • Farang

    10

  • swedenfarang

    10

  • Odin

    10

Mest aktiva i denna tråd

Som sagt, klassiska fördomar. Man blir ju mörkrädd av hur vissa resonerar och spekulerar, fantiserar och skvallrar. Skönt att de har sitt eget lilla forum där de kan förfasa sig och vädra sina inskränkta åsikter.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju farligt att dessa pojkar skaffar sig en egen uppfattning om vad som är riktigt och hur de vill att deras liv skall bli.

För om de fick välja själv skulle de bli fria män med egna åsikter. Vilket man kunde se på grannen att det var ju inte bra.

Tycker att det vore mera lämpligt om hon går igenom konsekvenserna av vad ett eventuellt för hålland med en svensk tjej och BARN skulle innebär för sönnernas framtid.

Tänker inte mödrar på sinna söners framtid utan har ett höger budskapp på sinn agenda göra dem till olyckliga män som inte fick lov att tänka själva.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte det är så farligt, det är bara att inse att det finns människor med den inställningen. Knappast någon nyhet.

Finns ju till och med forummedlemmar här som utrycker sig "ta hit en thai-tjej", jag tycker det låter så jävla illa.

Min tjej/fru har flyttat hit till mig, inget speciellt med det.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Tomurdoc:

Håller med...

Benämningen TGF är ju inte heller särskilt upplyftande...

Gillar inte heller hur ordet farang används. Hur skulle det låta om man gick runt och sa "asiaten"?

Nåja, häromdagen gick en äldre herre förbi mig och frugan och lite snabbt: "Jävla thaihora"... Men tur nog så hörde inte min fru det hela.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tomurdoc:

Håller med...

Benämningen TGF är ju inte heller särskilt upplyftande...

Gillar inte heller hur ordet farang används. Hur skulle det låta om man gick runt och sa "asiaten"?

Nåja, häromdagen gick en äldre herre förbi mig och frugan och lite snabbt: "Jävla thaihora"... Men tur nog så hörde inte min fru det hela.

Hade jag hört något sådant så hade jag nog slagit ner vederbörande.

Tyvärr så ser man allt för ofta hur låg respekten för kvinnor från andra länder är.

Tyvärr även här på forumet, kvinnor som inte får se på hemlands tv etc, hatar när folk skall styra andra så.

Var på Thaifest på en restaurang på nyår, när vi kom hem så berättar polarens fru att hon fått 2 sexuella erbjudanden av gubbjävlar där(500kr för 2h), min fru fick inget som tur var..för hon hade berättat det för mig omgående, och då hade man nog gjort sig olycklig där inne på lokalen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Ja, det där med att inte låta de få se på hemlands-tv fick mig att häpna. Det är nog ett bra recept på att få förhållandet att börja knaka. Jag uppmuntrar alla aktiviteter som har med hemlandet att göra. Trots detta så pratar min fru väldigt bra svenska och är mer eller mindre integrerad i det svenska samhället.

Nä, som sagt så ser många på de som just "thaitjejer" eller "TGF:s" och inte som sin fru eller flickvän. Även om det inte är illa menat så låter det ju i ärlighetens namn jäkligt fel.

Men man kanske skulle börja sätta titlar på folk: snickarn, negertjejen, arabpojken...ja ni hör ju hur det låter.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så är det bara å konstatera att Thaitjejer är dömda på förhand när dom kommer till Sverige. Spelar ingen roll om dom är "sk"fin flicka eller ej. Med tanke på att så många åker till Thailand å ser vad som förekommer så är det väl inte så konstigt. Min dam klarade sig bra från glåp ord när hon var här i somras,för utom när vi var på Tigern ett par gånger då vart det tydligen vart lite skamliga förslag. Arg som jag blev så ville hon inte tala om vem det var,smart av henne för det hade väl slutat med ett polis ärende.

Kan avsuta med att alla som har träffar henne är helt lyriska "vilken otroligt trevlig tjej å sååå vacker"  Helt plötslig blir den sk garderoben helt ointressant...

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ska man döma efter hur många ensamstående svenska kvinnor med barn det sitter runt om i stugorna i Sverige så kanske vissa Lisor ska hålla babblan och inte va så snabba på att döma andras förhållanden.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tomurdoc: Nåja, häromdagen gick en äldre herre förbi mig och frugan och lite snabbt: "Jävla thaihora"... Men tur nog så hörde inte min fru det hela.

Den äldre herren skulle haft en armbåge i ansiktet.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tomurdoc:

Håller med...

Benämningen TGF är ju inte heller särskilt upplyftande...

Gillar inte heller hur ordet farang används. Hur skulle det låta om man gick runt och sa "asiaten"?

Nåja, häromdagen gick en äldre herre förbi mig och frugan och lite snabbt: "Jävla thaihora"... Men tur nog så hörde inte min fru det hela.

Hur är det swedenfarang, har du inte hört talas om "asiaten"=det är ju en dunderförkylning som fanns när jag var yngre än jag är nu,  :Drogar-BigGrin(LBG): .

Asiaten är det vardagliga namnet på en influensa som drabbade Sverige 1957. Influensan spred sig som en pandemi över hela världen och räknas till en av de tre pandemierna under 1900-talet. Sjukdomen orsakades av influensa A-virus, en virustyp som också orsakat spanska sjukan.

  :wai: gubben  :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe..."asiaten"för mig var en ganska vanlig snorsjukdom i penis som jag hördes talas om på den tiden... sorry blev off-topic again. :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

gubben4906:

Hehe, jaha. Så det var därför farsan alltid sa: passa dig så inte asiaten tar dig, ungjävel!

Han fick ju iofs rätt. :mdr:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

gone2paradise

Passa dig för "gulafebern" sa polarna innan man åkte första gången. Då fattade man inte vad det var. Trodde det var någon dödlig

djungelsjukdom som härjade där nere. Fan, man hede nästan rätt. Man blir dödligt kör i thai och man blir ruinerad på kuppen. Fullständigt livsfarlig sjukdom  :wub:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

gubben4906:

Hehe, jaha. Så det var därför farsan alltid sa: passa dig så inte asiaten tar dig, ungjävel!

Han fick ju iofs rätt. :mdr:

Hej, swedenfarang,

för mig var det örfil som gälllde. Det var farsan syn på uppfostran. Det var nog så det var på 50-talet, tror till och med att det var inskrivet i lagen att de fick uppfostra barn med lite stryk.

  :wai: gubben  :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hade jag hört något sådant så hade jag nog slagit ner vederbörande.

Tyvärr så ser man allt för ofta hur låg respekten för kvinnor från andra länder är.

Tyvärr även här på forumet, kvinnor som inte får se på hemlands tv etc, hatar när folk skall styra andra så.

Var på Thaifest på en restaurang på nyår, när vi kom hem så berättar polarens fru att hon fått 2 sexuella erbjudanden av gubbjävlar där(500kr för 2h), min fru fick inget som tur var..för hon hade berättat det för mig omgående, och då hade man nog gjort sig olycklig där inne på lokalen.

Hehe riktig tuffing där... fast jag tror nog dom där gubbarna hade spöat upp dig.

För övrigt håller jag med att det var oförskämt erbjudande om 500:- för 2 timmar, visst var det lite snålt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Trådskaparen på familjeliv skriver hur hemskt det är att den thaiändska kvinnan måste sköta hemmet !!

JAHA... oh varför är det det ???   :neutral:

Det väljer väl alla familjer själv, och jobbar jag för att dra in pengar så vi kan leva så jobbar hon hemma och sköter hemmet så att vi får tid tillsammans när jag är ledig...

Kan inte se NÅGOT fel i detta !  :neutral:

Typisk svensk kärring med fördommar...de är sååå dryga !

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hehe riktig tuffing där... fast jag tror nog dom där gubbarna hade spöat upp dig.

För övrigt håller jag med att det var oförskämt erbjudande om 500:- för 2 timmar, visst var det lite snålt?

Fröken Pling Jing, spekulera inte .. om saker du inte förstår dig på :wacko:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Fröken Pling Jing, spekulera inte .. om saker du inte förstår dig på :wacko:

hårding där.  :heat:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

I R O N I..äe alltid bra, när det också säger någonting

redan en klassiker...

Problemet med ironi är att en del har den fingertoppskänslan för det som behövs för att det skall bli roligt.

När andra försöker vara roliga blir det bara en tarvlig kommentar och det vill nog dom flesta vara utan.

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

...För övrigt håller jag med att det var oförskämt erbjudande om 500:- för 2 timmar, visst var det lite snålt?

Ja, det var verkligen ett sniket erbjudande. Borde ju fått stryk av bara den anledningen  :he:

Nämen allvarligt talat, det är så pisamt risigt beteende av vissa människor och det är verkligen ingen som skall behöva stå ut med. Jag vet inte riktigt hur jag skulle reagera på något liknande. Antagligen se till att personen fick behov av sjukhusvård. Det sorgliga är att i slutändan så är det man själv som får en tremånaders betald semester på statlig resort samtidigt som den andra "herren" kan köpa sig en biljett till LOS för skadeståndspengarna man tvingats punga ut med.

:suicide:

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nu förslaget kommer upp flera gånger en bra idea vore för tjejen att be om hans telefon nummer.

Och med detta i handen kan hon själv välja vad som skall göras.

1. Ta erbjudandet 500:-

2. Lämna numret till polisen.

Och du kan fundera på vad det är för tjej du är tillsamans med som får dessa erbjudanden.

phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och du kan fundera på vad det är för tjej du är tillsamans med som får dessa erbjudanden.

phodee

Så det är tjejen det egentligen är fel på menar du? Hm... Ja, jovisst, så måste det ju vara...  :sleep:

Jag tror inte att det har så mycket att göra med vad det är för tjej. Felet ligger nog snarare i att det finns gott om svenska killar, män & gubbar som tror att de kan bete sig hursomhelst.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...