Jump to content
IGNORERAD

Ukraina

Oregistrerad

Recommended Posts

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/oppna-for-gemensam-incidentberedskap_3520758.svd Att jag skulle hålla med sossarna hade jag aldrig trott, men nu gör jag det! Har ju tjänstgjort på kungliga Nylands Brigad bla!

Man får inte heller glömma strategiska läget som Island har, där går det att bunkra upp mycket flyg, fartyg och ubåtar, en triangel som kan ha betydelse!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

• Svar 219
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• audirs2

38

• wix

18

• Tallviking

17

• emulov

13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/oppna-for-gemensam-incidentberedskap_3520758.svd Att jag skulle hålla med sossarna hade jag aldrig trott, men nu gör jag det! Har ju tjänstgjort på kungliga Nylands Brigad bla!

Man får inte heller glömma strategiska läget som Island har, där går det att bunkra upp mycket flyg, fartyg och ubåtar, en triangel som kan ha betydelse!

Mossatrampare  :crazy:

Dela på andra sajter

Wangthong

Hej emulov.

Det är bara att hålla med, dock med ett litet tillägg.

"Det är kanske inte så sannolikt att Ryssland vill komma åt Sverige"

Detta skulle jag vilja ändra till.

"Det är kanske inte så sannolikt att Ryssland vill komma åt Sverige just nu!"

För övrigt har Sveriges politiker numera gjort det väldigt enkelt för sig om det skulle uppstå ett militärt hot mot Sverige från en främmande makt.

Förut hade våra politiker tvingats att fatta belut om allmän mobilisering och hur Sverige skulle försvaras. Idag finns det inte längre något försvar att mobilisera så våra politiker kan istället syssla med den i deras ögon mycket viktigare frågan om de svenska soldaterna som försvarar Sveriges gränser i Afghanistan har gått på utbildning i genuspedagogik och HBTQ kurs!

Med Vänlig Hälsning.

Luttrad.

Nu har de väl fult upp med funderingar om man ska släppa Sverige fritt för Ukrainare på samma sätt som Syrier?

Dela på andra sajter

Nu är korten delade och spelet är igång för fullt. På den ryska tidningen Russia Today har man en talande bild, där gasmätarens visare ligger på exakt noll. Den ryska energiministern varnar för att den rådande situationen med att fylla på buffertlagren (UGS) i Ukraina är kritisk och att Kiev och EU måste vidta åtgärder för att säkerställa leveranser till Europa.
  Onekligen sitter en av parterna med den bättre given på handen.

"It's very disturbing information, because we believe that it is unacceptable. It is necessary for Ukraine as well as our European partners - who are equally responsible for ensuring gas transit via Ukraine - to take urgent measures,” Novak said.

http://rt.com/business/156656-ukraine-gas-russia-supply/

Ändrades av emulov
Dela på andra sajter

Mossatrampare  :crazy:

Jag trampade faktiskt däcket på en "uisko" (landstignings båt) med dubbla Volvo 6 cyl direktinsprutande bensin motorer och vasserjet! Så det så! :police: Själv då? :jester:

Dela på andra sajter

Soengsang

Kom just på att min motorman är född i Ukraina, förvisso nu boende i Estland...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag trampade faktiskt däcket på en "uisko" (landstignings båt) med dubbla Volvo 6 cyl direktinsprutande bensin motorer och vasserjet! Så det så! :police: Själv då? :jester:

Undrar just om di hadde såna nymodigheter i Drakan 1969 året jag gjorde lumpen i Obbnäs och Pansio, vill minnas att det vart RannJp som hade hand om slika flytetyg på den tiden.... :crazy:

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Kom just på att min motorman är född i Ukraina, förvisso nu boende i Estland...

Min motorman e född i Borgå  :crazy:

Dela på andra sajter

Undrar just om di hadde såna nymodigheter i Drakan 1969 året jag gjorde lumpen i Obbnäs och Pansio, vill minnas att det vart RannJp som hade hand om slika flytetyg på den tiden. :crazy:

Kungliga Dragsvik var långt framme 1975! Jag gjorde befälskursen på Obnäs örlogs kompani, ville inte detta å förstod inte finska så bra så det gick åt helvete! Men fick vara inne 11 månader i alla fall!  

Idag så är Dragsvik en renodlad kust bataljon, typ som Berga! Dragsvik och Berga har många övningar tillsammans, båda då och nu!

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Kungliga Dragsvik var långt framme 1975! Jag gjorde befälskursen på Obnäs örlogs kompani, ville inte detta å förstod inte finska så bra så det gick åt helvete! Men fick vara inne 11 månader i alla fall!  

Idag så är Dragsvik en renodlad kust bataljon, typ som Berga! Dragsvik och Berga har många övningar tillsammans, båda då och nu!

Hoppas det får förbli övningar..skarpt läge vill man ente fundera på  ???

Dela på andra sajter

Heter han Ek?

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Heter han Ek?

Nee, killen till vänster (R.I.P) vart tredje maskinist, själv står jau med handen på telegrammen  :14::17:

Dela på andra sajter

Nee, killen till vänster (R.I.P) vart tredje maskinist, själv står jau med handen på telegrammen  :14::17:

Hur många maskin nissar finns det egentligen? :not_i: Men åter till frågan: vad hette han, inte du!!!!

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hur många maskin nissar finns det egentligen? :not_i: Men åter till frågan: vad hette han, inte du!!!!

Det vart ju jag som vart motorman  :17: 

Dela på andra sajter

Det vart ju jag som vart motorman  :17:

:rotfl: ????????????????? :rotfl:

Dela på andra sajter

• 3 månader senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...