Jump to content
IGNORERAD

Är detta i Udon?


Thaiarran

Recommended Posts

Det är sant att det är ett genomrött område och det bör man öppet redovisa så andra kan se skillnad i de olika delarna av landet.

Att du tar upp detta gör just att det blir mer skriverier om rödskjortor här, dumt av dig att starta detta.

 

läs nyheten istället och var glad att jag översatte din otacksamma individ... tillför järna något av värde själv innan du drar igång och skitar ner seriösa trådar...

Men vafan ,är du så inihelvete dum att du tror att folk mördar barägare av den anledningen!

Dessutom är det lite väl sent att komma med en sådan nyhet som att Issan är övervägande rött, det vet alla som hållit huvudet rent från såna substanser som du uppenbarligen sätter i dig!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    9

  • SWED THAI

    9

  • wix

    9

  • Baa

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Men vafan ,är du så inihelvete dum att du tror att folk mördar barägare av den anledningen!

Dessutom är det lite väl sent att komma med en sådan nyhet som att Issan är övervägande rött, det vet alla som hållit huvudet rent från såna substanser som du uppenbarligen sätter i dig!

Fick en bild pa min E-Mail fran annan mpr-are med lite historia om Thailand som jag tyckte var intressant läsning.

Ga in pa forumet Ett delat-Thailand.Inlägg 59.

Sen att nan kan va sa jävla dum att blanda ihop mordet i Isaan med rödskjortor sa bevisas hur jävla dum nagon kan bli.

Allt som sedan skrevs till TS bevisar att nagot inte stämmer med Personen ifraga.

 

MVh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vafan ,är du så inihelvete dum att du tror att folk mördar barägare av den anledningen!

Dessutom är det lite väl sent att komma med en sådan nyhet som att Issan är övervägande rött, det vet alla som hållit huvudet rent från såna substanser som du uppenbarligen sätter i dig!

Är hela Isan rött så bevisar det intelligensen på de flesta människor där.

Tur de börjar vakna.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är hela Isan rött så bevisar det intelligensen på de flesta människor där.

Tur de börjar vakna.

Äru dum på riktigt, detta har inte ett smack med intelligens att göra, det borde väl du begripa, att det har med utbildningsbrist att göra kan jag möjligen hålla med om till viss mån, men att ointelligensförklara 20 mijoner människor känns lite väl övermaga!

Du bor ju själv i Issan, hur fasen klarar du av det bland alla dumma människor, för det är väl inte bara dom, inte vi som gäller ens i din värld!

 

Att ett uppvaknande i många frågor vore av godo håller jag med om, men ha i åtanke att det är ett hierakistiskt samhälle, lätt attfölja de som har makten!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är hela Isan rött så bevisar det intelligensen på de flesta människor där.

Tur de börjar vakna.

Hela Thailand skulle nog vakna.

 

Mvh.

SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Äru dum på riktigt, detta har inte ett smack med intelligens att göra, det borde väl du begripa, att det har med utbildningsbrist att göra kan jag möjligen hålla med om till viss mån, men att ointelligensförklara 20 mijoner människor känns lite väl övermaga!

Nu får ni fan skärpa er du och Swe T, hålla på och kalla folk för dum i huvudet i vart och vartannat inlägg!!!

Lycka till och göra det mellan 4 ögon gubbe!!

Kan kosta ett pannben sånt skit!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får ni fan skärpa er du och Swe T, hålla på och kalla folk för dum i huvudet i vart och vartannat inlägg!!!

Lycka till och göra det mellan 4 ögon gubbe!!

Kan kosta ett pannben sånt skit!

Ska du komma med sånt skit!, välkommen !

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan ,trodde det var söndag morgon och inte lördag kväll...får nog somna om :lazy:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Äru dum på riktigt, detta har inte ett smack med intelligens att göra, det borde väl du begripa, att det har med utbildningsbrist att göra kan jag möjligen hålla med om till viss mån, men att ointelligensförklara 20 mijoner människor känns lite väl övermaga!

34% av befolkningen. Skulle nog kunna tänka mig ta nan Thai till Europa pa arbeite där.

Lata är dom inte. Visar man bara hur man vill ha jobbet utfört sa är det nog Inga Problem.

Hade ett par Öst tyskar som jag lärde upp och gjorde ett bra jobb till slut. Som sagt blir man lärd fel fran början sa är det ju inte sa lätt. 

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får ni fan skärpa er du och Swe T, hålla på och kalla folk för dum i huvudet i vart och vartannat inlägg!!!

Lycka till och göra det mellan 4 ögon gubbe!!

Kan kosta ett pannben sånt skit!

Inga Problem. Kom du.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga Problem. Kom du.

Nja, nu var det nog generellt.

Saken var att jag skrev så bara för att trimma Baa och dig, och ni svalde med hull och hår.

Vad jag vill komma fram till är att det är onödigt att sitta och kalla folk för "dum i huvudet".

Att sitta och hota någon online, så lågt skulle jag aldrig sjunka.

Det med pannben vet ni väl hur det funkar med på MPR vid det här laget?

Ta en toy och slappna sv gubbstruttar!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är att detta kan hända precis överallt i Thailand.. Det finns inte en meter som är säker.

Och faranger kan t.o.m vara mer i riskzonen då thai idi*ter ofta tror att det finns pengar eller guld i närheten.

 

Min f.d svenska fru gick lugnt o promenera på Beach Road i Pattaya mitt på dagen... med hundratals pers runt omkring sig

Plötsligen dök de upp 2 rånare och slet av hennes tunna svenska halskedja. Hon åkte i backen men klarade sig med en brutet finger...
Hon sa inget om händelsen på flera dagr efteråt...det var först efter att fingret svullnade upp...Chockad.ville glömma

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult

Är hela Isan rött så bevisar det intelligensen på de flesta människor där.

Tur de börjar vakna.

 

Nej du har fel. Det har inte med intelligens att göra. Det har med utbildning att göra. :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa.

Hur är det egentligen med dig?

Du skrev något om "tror att folk mördar barägare", men du om man läser hela texten och ser vad trådens inledning handlar om  så ser man att det inte handlar om mordet på 80-talet utan om ett rån.

                                                   Ja just det ett rån och då på en turist som har haft sina värdesaker synligt...

 

Läs länken i första inlägget http://www.at-udon.com/showNews.php?idNews=98

Efter det kan du fundera om du kanske skall omformulera ditt inlägg så inte folk tror att du är lite,,,

skall du raljera för att använda ditt eget språk så kan du väl citera rätt och helst läsa trådens innehåll före du skriver.

Ändrades av wix

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är en del av landet med många många röda skjortor.

 

De vet inte vem som utfört dådet . De kollar nu upp efter fingeravtryck. Troligen ett rån då många bär omkring värdefulla saker öppet enl polisen. Det är i korta drag vad de skriver i artikeln... Så nu är de i utredningsskedet, och de skrev inget om nån thaikvinna med man i denna artikeln...

.

För att hjälpa Baa så citerar jag inlägget och länken så han kan läsa igenom det utan att blanda in annat... Så gör ett försök...

http://www.at-udon.c...s.php?idNews=98

ps. lycka till och fråga gärna om det du stöter på oklarheter.

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag startade tråden för att få hjälp med nyhetsrapportering. Hur mycket dödligt våld kan man förvänta sig i Udon som farang? Ja det kan väl ingen svara på oavsett politisk åskådning, men jag har två handikap här och nu, 1. Jag är nyinflyttad och har ingen historik att luta mig emot, 2. Jag läser inte thai.

Jag antar att vix kan läsa och översätta lite vad som står på "at-udon" vad beträffar mordet på den holländske barägaren, ja eller någon annan. Jag säger som killen sa som fick frågan - vad tycker du om Playboy? - intressant tidning. - inte visste jag att du kunde läsa engelska? - nä men jag tittar på bilderna.

Så vet någon någonting mer än det som skrivits här på tråden så är jag tacksam för det.

Hälsningar Thaiarran

Titta gärna in på min blogg

thaitompa.wordpress.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa.

Hur är det egentligen med dig?

Du skrev något om "tror att folk mördar barägare", men du om man läser hela texten och ser vad trådens inledning handlar om  så ser man att det inte handlar om mordet på 80-talet utan om ett rån.

                                                   Ja just det ett rån och då på en turist som har haft sina värdesaker synligt...

 

Läs länken i första inlägget http://www.at-udon.com/showNews.php?idNews=98

Efter det kan du fundera om du kanske skall omformulera ditt inlägg så inte folk tror att du är lite,,,

skall du raljera för att använda ditt eget språk så kan du väl citera rätt och helst läsa trådens innehåll före du skriver.

Läs inlägg #8 som inte nämner nagot om 80-talet

Ändrades av SWED THAI
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag startade tråden för att få hjälp med nyhetsrapportering. Hur mycket dödligt våld kan man förvänta sig i Udon som farang? Ja det kan väl ingen svara på oavsett politisk åskådning, men jag har två handikap här och nu, 1. Jag är nyinflyttad och har ingen historik att luta mig emot, 2. Jag läser inte thai.

Jag antar att vix kan läsa och översätta lite vad som står på "at-udon" vad beträffar mordet på den holländske barägaren, ja eller någon annan. Jag säger som killen sa som fick frågan - vad tycker du om Playboy? - intressant tidning. - inte visste jag att du kunde läsa engelska? - nä men jag tittar på bilderna.

Så vet någon någonting mer än det som skrivits här på tråden så är jag tacksam för det.

Finns en text på svenska om det aktuella fallet under rubriken nyheter i Thailand.

 

För övrigt kan man väl utgå ifrån att Udon är ganska lik de flesta andra städer av någorlunda storlek säkerhetsmässigt, man ska inte springa runt i dåligt upplysta gränder på småtimmarna här heller, även om det är långt ifrån någon statistik övar rån o mord på faranger som är avskräckande så råder sunt förnuft, det är i alla fall en stad med mellan 350 o 400 000 innevånare så självklart finns det kriminalitet, men som sagt, inget att gå och oroa sig över!

Det är såvitt vad jag kunnat uppfatta det en säker stad att vistas i för faranger i allmänhet, dock är det rätt mycket gängbildningar bland Thaiungdomar där det kan gå rätt hett till emellanåt, ser man ett gruff, gå därifrån, ingen idé att bli utsatt för vådaskott!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Själva dådet håller de på att utreda är vad man kan läsa i artikeln, resten skriver de väl om det händer nått nytt typ spårat gärningsmannen eller så.

 

Lycka till med boendet och hoppas du får det gott i värmen, jag är mest i Bangkok så brottsligheten ute på risfälten vet jag inte så mycket om. Det får du fråga gossarna som svär och hotar runt här på forumet för en del av dem bor på landsbygden tror jag.

Allmänna tips är väl att aldrig skylta med pengar guld eller den populära mobilen som är lättsåld, ha en extra plånbok med några hundra bath som de kan få om du rånas, har du kort så ta ett extra konto som du bara har småsummor på (och det andra har du hemma i ett säkerhetskåp)... Bor du på landet har jag förstått att man måste ha galler på fönster och lås på de flesta ställena, men du får ta den frågan med nån som bor i dina trakter.

Själv som sagt har vi inte ens galler för fönsterna utan bara som dekoration på en ytterdörr, men så bor vi på ett bra område med vakter 24/7. Och här är det lugnt, nån gång  har nån försökt att klättra över områdets mur men bara för att mötas av våra vakter :)

Kan du inte thai så hoppas jag du har en tant som kan hjälpa dig eller att det finn några Engelsk språkiga i närheten.

ha det gott i värmen :)

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej vix, de som svär och hotar är mina personliga vänner som jag umgås med, och som jag trots allt uppfattar som både kloka och balanserade. Jag tackar för dina smarta råd och jag ska strax installera ett larm i huset, jag har redan haft inbrott. Min teelak har dessutom skaffat fyra kilo lås och tre kilo reglar som vi tillsluter huset med.

Min tant skulle nog inte gilla ditt tillmäle men OK, 44 bast och ingen puma ännu, ser ut som tolv typ :) hon pratar naturligtvis thai, eller Isaan och det finns flera söta syrror som hjälper mig tillrätta här i mitt nya land.

Hälsningar Thaiarran

Titta gärna in på min blogg

thaitompa.wordpress.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag startade tråden för att få hjälp med nyhetsrapportering. Hur mycket dödligt våld kan man förvänta sig i Udon som farang?

 

1. Just Udon är nog inte värre än någon annan ort i Thailand. .. Snarare kanske Udon är lite bättre då man har rätt stor erfarenheter här av faranger...

Generellt är ju Thailand dock farligare än  t.ex Sverige. Mycket vapen, fattigt folk, narkotika , ungdomar på glid och svårbedömt vad poliser gör i olika sammanhang..

Och trafiken förstås.

Dock får man anse att denna otäcka händelse med Holländaren är hyfsat ovanlig - sannolikt innehållande en bakgrundshistoria, som vi vanliga inte befattar oss med...

Min fru har dock uppfattningen att vi faranger skall ligga lite lågt. då det är mycket vapren i omlopp, mycket droger och vissa, främst yngre som spårar ur.uppgörelser med olika ungdomsgäng förekommer ofta.

 

Har bott här i 6 år och har en fru som har en näsa för minsta analkande händelse.

Ett ungdomsgäng hade en uppgörelse ca 200m från vårt hus. Jag frågade min fru, va fan, är det nyår IGEN..det Vietnamesiska?

Nej du,,, KOM IN . det är skottlossning..

 

Ligga lågt...är alltså tipset - i olika sammanhang.

Inte som en hetlevrad bekant till mig gjorde. Han bor granne med ett militärområde. De unga rekryterna hade fest flera gånger i månaden.. utanför hans tomt...ofta fram till 4 om morgnarna

Farangen tiltade ur när han ej fick sova, rusade ut och hamnade i gräl, och nitade till en av rekryterna som for i backen. Resten av dem la benen på ryggen. Det blev glesare med rekrytfesterna efter det.och märkligt nog blev det ingen vendetta på detta.

Men fan vet om man själv skulle våga sig på samma insats... med militären...Hellre sover man nog dåligt en natt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nog fan är Holländarn röd och död i alla fall!!

 

Detta inlägg måste tillhöra det mest vedervärdiga, osmakliga, känslolösa inlägg genom tiderna.  Att inte någon moderator har tagit bort inlägget, förvånar mig enormt.

 

Jag menar, skulle man kalla ett "bakverk" för negerboll, så skulle man ju bli avstängd en månad eller så. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej vix, de som svär och hotar är mina personliga vänner som jag umgås med, och som jag trots allt uppfattar som både kloka och balanserade. Jag tackar för dina smarta råd och jag ska strax installera ett larm i huset, jag har redan haft inbrott. Min teelak har dessutom skaffat fyra kilo lås och tre kilo reglar som vi tillsluter huset med.

Min tant skulle nog inte gilla ditt tillmäle men OK, 44 bast och ingen puma ännu, ser ut som tolv typ :) hon pratar naturligtvis thai, eller Isaan och det finns flera söta syrror som hjälper mig tillrätta här i mitt nya land.

skaffa ett par BanKeowjyckar, dom kan ev. tjuvar visserligen skjuta eller förgifta, men ofta är dessa Yarbahtuggare inte tillräckligt smarta eller tålmodiga för att göra sig denna olat så dom går till någon annan som inte har levande larmaläggningar som komplement!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Själva dådet håller de på att utreda är vad man kan läsa i artikeln, resten skriver de väl om det händer nått nytt typ spårat gärningsmannen eller så.

 

Lycka till med boendet och hoppas du får det gott i värmen, jag är mest i Bangkok så brottsligheten ute på risfälten vet jag inte så mycket om. Det får du fråga gossarna som svär och hotar runt här på forumet för en del av dem bor på landsbygden tror jag.

Allmänna tips är väl att aldrig skylta med pengar guld eller den populära mobilen som är lättsåld, ha en extra plånbok med några hundra bath som de kan få om du rånas, har du kort så ta ett extra konto som du bara har småsummor på (och det andra har du hemma i ett säkerhetskåp)... Bor du på landet har jag förstått att man måste ha galler på fönster och lås på de flesta ställena, men du får ta den frågan med nån som bor i dina trakter.

Själv som sagt har vi inte ens galler för fönsterna utan bara som dekoration på en ytterdörr, men så bor vi på ett bra område med vakter 24/7. Och här är det lugnt, nån gång  har nån försökt att klättra över områdets mur men bara för att mötas av våra vakter :)

Kan du inte thai så hoppas jag du har en tant som kan hjälpa dig eller att det finn några Engelsk språkiga i närheten.

ha det gott i värmen :)

Vad jag sett så finns d nog lika många risfält i staden Udon Thani som i Bangkok..:)
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag sett så finns d nog lika många risfält i staden Udon Thani som i Bangkok.. :)

Vad bra, TS efterfrågade tips och råd. Missade att han sökte efter risfält men han blir säkert glad för upplysningen.

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...