Jump to content
IGNORERAD

Är detta i Udon?


Thaiarran

Recommended Posts

Moipenyang

Vad bra, TS efterfrågade tips och råd. Missade att han sökte efter risfält men han blir säkert glad för upplysningen.

Jag hade också för mig att han frågade om just Udon Thani o inte risfälten.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    9

  • SWED THAI

    9

  • wix

    9

  • Baa

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag hade också för mig att han frågade om just Udon Thani o inte risfälten.

Och ditt tips till han är? att inte följa de råd jag skrev??? Eller vart vill du komma.

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Detta inlägg måste tillhöra det mest vedervärdiga, osmakliga, känslolösa inlägg genom tiderna.  Att inte någon moderator har tagit bort inlägget, förvånar mig enormt.

 

Jag menar, skulle man kalla ett "bakverk" för negerboll, så skulle man ju bli avstängd en månad eller så. 

För helvete har du inte sett bilderna ??  Han är för djävulen stendöd!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner, on 02 Mar 2014 - 20:24, said:

För helvete har du inte sett bilderna ??  Han är för djävulen stendöd!!

 

.....och röd, vilket var hela poängen med mitt svar till dig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Själva dådet håller de på att utreda är vad man kan läsa i artikeln, resten skriver de väl om det händer nått nytt typ spårat gärningsmannen eller så.

 

Lycka till med boendet och hoppas du får det gott i värmen, jag är mest i Bangkok så brottsligheten ute på risfälten vet jag inte så mycket om. Det får du fråga gossarna som svär och hotar runt här på forumet för en del av dem bor på landsbygden tror jag.

Allmänna tips är väl att aldrig skylta med pengar guld eller den populära mobilen som är lättsåld, ha en extra plånbok med några hundra bath som de kan få om du rånas, har du kort så ta ett extra konto som du bara har småsummor på (och det andra har du hemma i ett säkerhetskåp)... Bor du på landet har jag förstått att man måste ha galler på fönster och lås på de flesta ställena, men du får ta den frågan med nån som bor i dina trakter.

Själv som sagt har vi inte ens galler för fönsterna utan bara som dekoration på en ytterdörr, men så bor vi på ett bra område med vakter 24/7. Och här är det lugnt, nån gång  har nån försökt att klättra över områdets mur men bara för att mötas av våra vakter :)

Kan du inte thai så hoppas jag du har en tant som kan hjälpa dig eller att det finn några Engelsk språkiga i närheten.

ha det gott i värmen :)

Har bara sett ett hot pa traden. nat med pannben att göra. Men jag tar inte sa allvarligt pa ett sant hot.

Tror man far se det som lite Frustration.

Ändrades av SWED THAI
Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara sett ett hot pa traden. nat med pannben att göra. Men jag tar inte sa allvarligt pa ett san hot.

Tror man far se det som lite Frustration.

Står att läsa" forumet" inte  i "tråden".

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta inlägg måste tillhöra det mest vedervärdiga, osmakliga, känslolösa inlägg genom tiderna.  Att inte någon moderator har tagit bort inlägget, förvånar mig enormt.

 

Jag menar, skulle man kalla ett "bakverk" för negerboll, så skulle man ju bli avstängd en månad eller så. 

Nja, det är helt ok i sverige, iaf om man tillhör kultureliten...

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, tandlösa hundar skäller alltid högst.

Och tomma tunnor skramlar mest.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Och ditt tips till han är? att inte följa de råd jag skrev??? Eller vart vill du komma.

Det kan inte vara så svårt att klura ut.. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och tomma tunnor skramlar mest.

 

Nej, där har Ni fel igen, det krävs nämligen något innehåll för det skall skramla.

Tömmer Ni tex ut innehållet i ett par maracas så låter de ingenting oavsett hur mycket ni skakar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, där har Ni fel igen, det krävs nämligen något innehåll för det skall skramla.

Tömmer Ni tex ut innehållet i ett par maracas så låter de ingenting oavsett hur mycket ni skakar.

Nej, jag hade rätt, som vanligt. :yahoo:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag hade rätt, som vanligt. :yahoo:

 

Nej och nu har Ni fel åter igen men det blir så när man inte har något förstånd att dras med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jävla vilket drag det blev i denna tråden. Inte illa pissat på en Söndag! Bra där gubbar, ni sköter er! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

En närmast komisk händelse...som kunde slutat illa

Som jag nämnde tidigare om att ligga lågt, speciellt språkande om Thai politik kunde vara ett tips.
Jag har en bekant som bor i Udon som är snäll o trevlig men kan ha en del egenheter för sig.

Han äger en stor fräsch prisbelönad TukTuk som han åker omkring med.fler har nog sett den.

 

Svenne (som vi kallar honom) fick för sig att att skulle lägga sig i debatten om BangkokshutDown.

Därför tillverkade han en stor affisch föreställande mr Suthep , med en påmålad mustasch så att

Suthep skulle likna en viss Adolf Hitler. Affischen monterades bak på Tukken

Därmed trodde svenne att han skulle samla en del poäng i rödskjortornas huvudstad

 

Men problemet är ju att det finns ju inte en enda Thai som vet vem Hitler är och ännu mindre hans mustasch...

Därmed kunde ju rödskjortorna i stan tolka det som att ett stort svenskt fan åkte omkring på gatorna och gjorde reklam för Suthep

Inte så intelligent kan man säga.

Kärringen hans blev arg och rädd och bad om nedmontering omedelbart, annars hotade hon med att dra iväg som en avlöning

Och så blev det. Affischen åkte ner och ställdes in i garaget...

Link to comment
Dela på andra sajter

Så har då polisen tagit en misstänkt, en del i samma branch påstår att denne man är den som knivmördade den Holländske barägaren.

Om så är fallet vet jag inte, bara relaterar till de uppgifter som polisen släppt ut!

En av de anställda kännde sig förnedrad av barägaren (har tydligen varit vanligt förekommande) och fick spelet samt bestämde sig för att ta hämd.

Något rånmotiv lär det inte föreligga, därmed inte sagt att mördaren i alla fall tagit pengarnal eftersom, om det nu är den anhållne, han mycket väl visste om på vilket sätt barägaren forslade kvällskassorna!

Hur som helst en tragisk händelse!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är tragiskt det som hänt men tycker det åsså är tragiskt att man får lägga upp

en bild på en slaktad människa men inte på ett thaiarsel

 

Mådde illa av att få se bilden på den avlidne

Ändrades av Maloon
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är tragiskt det som hänt men tycker det åsså är tragiskt att man får lägga upp

en bild på en slaktad människa men inte på ett thaiarsel

 

Mådde illa av att få se bilden på den avlidne

Håller med till 100%, en riktigt otäck bildserie där man riktigt frossar i vidrigheter, undrar precis som du vad som är skadligt med en snygg röv i jmf med detta!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...