Jump to content
IGNORERAD

Behöver en bra tandläkare i Hua Hin


aroom2let

Recommended Posts

Hej!

 

Jag kommer att vara i Hua Hin nästa vecka och behöver en bra tandläkare. Kom gärna med tips.

 

Tack

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok igen i Hua Hin, Bangkok då  :thumbsup:

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Anledningen att du inte fick några tipps i Hua Hin är nog att dom flesta ser din framförhållning för tight. För det mesta brukar alla farangtandläkare vara fullbokade en månad framåt.

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

stefantaby

Men det är bra att få referenser, standarden kan var väldigt olika det vet jag av erfarenhet från CM, hade tur själv, den tändläkare jag träffade var en ung kvinna med tandställning, första gången jag ser en tandläkare med tandställning, hon gjorde ett perfekt jobb som jag upplever det/Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen att du inte fick några tipps i Hua Hin är nog att dom flesta ser din framförhållning för tight. För det mesta brukar alla farangtandläkare vara fullbokade en månad framåt.

 

hf

Farangtandläkare ? Det uttrycket har jag aldrig hört förr. Här i Pattaya vimlar det av tandläkarmottagningar där det bara är att knalla in och man får oftast sätta sig i tandläkarstolen redan efter en kort stund. Själv går jag på koll två ggr per år och har aldrig väntat mer än 20 minuter trots att jag aldrig bokat tid.

 

För övrigt så har jag ett stort förtroende för dom thailändska tandläkarna, dom är kända för att vara duktiga och den erfarenheten har även jag.

Om någon skulle vara inkompetent för så tror jag att den personen snabbt blir utan patienter och får slå igen, rykten sprider sig snabbt.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Farangtandläkare ? Det uttrycket har jag aldrig hört förr. Här i Pattaya vimlar det av tandläkarmottagningar där det bara är att knalla in och man får oftast sätta sig i tandläkarstolen redan efter en kort stund. Själv går jag på koll två ggr per år och har aldrig väntat mer än 20 minuter trots att jag aldrig bokat tid.

 

För övrigt så har jag ett stort förtroende för dom thailändska tandläkarna, dom är kända för att vara duktiga och den erfarenheten har även jag.

Om någon skulle vara inkompetent för så tror jag att den personen snabbt blir utan patienter och får slå igen, rykten sprider sig snabbt.

 

Fritz..

Det skall dock påpekas att det finns ett antal "tandläkare" i Pattaya som har klinik men inte full tandläkarkompetens och är att jämföra med en svensk tandhygienist. Denna bristande kompetens är inget som klart framgår vid en rutinundersökning i kliniken och utan större ingrepp och kan vara lite lurigt att komma underfund med.

Ett sätt är att fråga rakt ut om "tandläkaren" själv utför rotfyllningar. Får man då svaret att en annan tandläkare kommer några dar i veckan för dessa ingrepp, ja då vet man vem man har framför sej.

 

Min utomordentligt duktiga och noggranna tandläkare på Bkk Pattaya Hospital varnar för dessa "tandläkare" och manar till uppmärksamhet. Hon har reparerat flera undermåliga jobb från dessa kliniker.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tips! Ska letta tips på sjukhuset. Beställde resa tip den 25/2 så...

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...