Jump to content
IGNORERAD

Köpa Objektiv i BKK


Dryas

Recommended Posts

Planera att köpa ett nytt Canon Objektiv under nästa resa till Thailand,

 

Kan någon här rekommendera en seriös kamerabutik i Bangkok med låga priser?

 

 

//Dryas

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte att kamerans svagaste länk för en bra bild är optiken!

Billig kamera bra optik = bra kvalité på bild

Dyr kamera billig optik = dålig kvalité på bild

Köp L-optik de är dessutom säljbara på beg. Marknaden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_L_lens

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte att kamerans svagaste länk för en bra bild är optiken!

Billig kamera bra optik = bra kvalité på bild

Dyr kamera billig optik = dålig kvalité på bild

Köp L-optik de är dessutom säljbara på beg. Marknaden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_L_lens

 

Något annat än L-optik är inte aktuellt för min del, de är dessutom vädertätade och tål lite Songkran stänk.

Ett EF 70-200/2.8L IS II USM står på inköpslistan denna gång och det är ju betydligt billigare i Thailand än i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Något annat än L-optik är inte aktuellt för min del, de är dessutom vädertätade och tål lite Songkran stänk.

Ett EF 70-200/2.8L IS II USM står på inköpslistan denna gång och det är ju betydligt billigare i Thailand än i Sverige.

 

Ett mycket bra köp, jag köpte ett och använde drygt 9 månader och fick tillbaka vart enda öre jag betalt för det!

I samma klass som Leitz-optik! :great:

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Hultgren

Något annat än L-optik är inte aktuellt för min del, de är dessutom vädertätade och tål lite Songkran stänk.

Ett EF 70-200/2.8L IS II USM står på inköpslistan denna gång och det är ju betydligt billigare i Thailand än i Sverige.

Även EC-mall på Furtune har bra priser på optik och övrig kamera utrustning

Link to comment
Dela på andra sajter

Fotofile gatuplanet MBk har varit mitt förstaval av köp i 10 år. Glöm inte att ta med passet så de kan skriva ut VAT-refund. Det ger i alla fall 7% refund på flygplatsen. Just har de stängt för renovering. Men ska öppna i dagarna.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Fotofile har en branch i Central Rama 9 också, man når det direkt från tunnelbanestationen Pra Ram 9.

 

Tvärs över gatan i Fortune Town ligger också en hel del fotobutiker bland annat Pix-One

 

http://www.pix-one.com/index.php?lay=show&ac=cat_show_pro_detail&cid=41146&pid=191792

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte jag skulle köpa min Canon 70D i Thailand då den var billigare där. Men jag fick tänka om då garantin inte gäller i Sverige utan endast i Thailand. Så det blev köp i Sverige. Så det kan vara värt att tänka på.

http://www.canon.co.th/personal/web/buying/warrantyterms?languageCode=EN

Det stämmer men Canon Sverige tar det på Goodwill, jag fick mitt kamerahus reparerat kostnadsfritt, fick även en lånekamera under tiden,

Kamerahuset var köpt i USA.

Guldstjärna till Canon de vet vad kundvård är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stämmer men Canon Sverige tar det på Goodwill, jag fick mitt kamerahus reparerat kostnadsfritt, fick även en lånekamera under tiden,

Kamerahuset var köpt i USA.

Guldstjärna till Canon de vet vad kundvård är.

Det var ju riktigt bra! Bra och veta tills nästa gång då.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Gjorde följande inköp i Fotofile butiken på MBK...

EF 70-200/2.8L IS II USM,

B-W UV-filter,

 Speedlite 600EX-RT

och en liten smidig väska.

I väskan finns plats för kamerahus EOS 5D Mark II, EF 24-105L, Speedlite 600EX-RT och EF 70-200/2.8L IS II USM samt lite andra så prylar som minneskort och hårddisk mm.

 

Besparingen på att köpa denna utrustning i Bangkok blev ca 12,000kr när momsen var återbetald på Suvana.

Link to comment
Dela på andra sajter

Off topic. canons  garanti gäller överallt. tror jag,kanske är bäst att skriva.  Vet inte hur den funkar i Uganda,men det borde vara samma

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Off topic. canons  garanti gäller överallt. tror jag,kanske är bäst att skriva.  Vet inte hur den funkar i Uganda,men det borde vara samma

Fel. Men som Dryas skrev så fick han sin kamera fixad genom goodwill i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis köpt en Canon EOS M till det facala priset a 1990 kr. Inte världens bästa kamera kanske men duger nog till mig och priset kändes som gratis. Men jag vill gärna komplettera med en liten 22 glugg, kostar ca 2000 i sverige men finns på ebay för lite drygt 600, nån som vet vad det kan tänkas kosta på nämnda butik i bkk? Åker dit om 8v.

Edit.

Hittade den på deras hemsida för 9500 baht, samma pris som i sverige ju. Blir ebay.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...