Jump to content
IGNORERAD

Res inte till Thailand med småbarn


Oregistrerad

Recommended Posts

"Res inte till Thalland med småbarn"

 

Så skriver insändaren "Barnälskaren" i dagens Metro (www.metro.se)

 

Personen skriver att det är en väldigt lång flygresa, att barn inte kan röra sig under resan och att de blir kinkiga eller gallskriker.

Även att alla andra 200 på planet inte kan sova pga av detta.

 

Dessutom att det är för varmt, mellan 32 - 34 grader, eller iskallt av ac-anläggning.

 

Att barnen inte har skydd mot de sjukdomar som finns samt att de kan påverkas psykologiskt av långresor.

 

Skribenten avslutar med att skriva:

 

"Dessutom skulle många passagerare vilja åka på långresor där barn under fyra år inte är tillåtna.

 

 

Och jag tänker att det kanske är just det sista som egentligen är det som personen retat upp sig på; att inte kunna sova på flyget pga skrikande barn. Och det i sig kan jag ha förståelse för. Inte att man sågar barn, eller föräldrar som gör sitt bästa med barnen. Utan att man blir irriterad över att inte kunna sova, helt mänskligt.

Men påstå inte att det är genomskadligt för mitt barn att vara i Thailand.

 

Min dotter var 1,5 år gammal när vi var över första gången med henne. Jag tror vi var borta i två månader.

Hon sov i princip hela flygresan.

Hon svettades ibland, som en annan, men klagade aldrig över värmen. Tvärtom tyckte hon om all tid i vattnet och att man inte behövde ha så mycket kläder på sig.

Massor av Thailändare som var fram och ville leka och skapade glädje med sin närvaro och smittande leenden.

De kallade flera gånger hennes fötter för små sköldpaddor och bjöd på spännande frukt hon aldrig sett eller smakat tidigare.

 

Vi tillbringade en del tid i bushen (sittandes i babybjörn) där det förstås var en spännande värld att betrakta och i butikerna hade jag faktiskt råd att köpa en hel del av sakerna hon visade intresse för (till skillnad från Sverige)

 

Så, summan av kardemumman, jag är kritiskt till insändaren.

 

(Finner dock ingen sida att länka till)

 

Vad tycker du? Inga småbarn i Thailand?

 

post-6637-0-82504000-1392710563_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    12

  • Alarik

    5

  • Maloon

    4

  • Khemmarat

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fan vad skönt att slipa skrikiga ungjävlar! :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag retar mig mest på är idi*ter som fäller ned ryggstödet och ska SOVA hela resan och inte tänker på dom som sitter bakom och vill äta. Har aldrig störts av skrikande barn, bara fulla/pratiga personer. Jag sover max 2-4 timmar och det räcker för mig.

 

Vi planerar att åka i sommar när våran son blir 5 mån och stanna i 3 veckor. Är det någon som har erfarenhet av att resa med så små barn?

Vi tänkte vara lite i byn (utanför Kanchanaburi) utan AC och sen resa runt lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ha en unge bakom sig som sitter å sparkar på ryggstödet non stop ger mer psykiska problem för mig än en unge som

flyger en längre tid,

Det gick inte å stoppa ungjäveln hur än föräldrarna gjorde

Det har hänt mig 2 ggr

Jag är fortfarande rädd att jag ska få en sparkande ungjävel bakom mig

Nästa gång då bryter jag ihop å det blir en nödlandning

 

Ja jag älskar barn å jag har 3 1/2 st själv men vete fan om jag älskar andras barn på ett flygplan

Link to comment
Dela på andra sajter

För oss fungerade det perfekt med ett litet barn. Hon var 6 månader när familjen åkte till sverige. Men det är väl inviduellt. Vi gör såhär för oss. Vi bokar långt bak i planet just för att störa så få som möjligt. Att man retar sig på något överhuvudtaget när man är på väg till semester är för mig otänkbart. Men har såklart upplevt det själv

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har under mina mängder av flygningar kors  o tvärs aldrig hänt att jag blivit störd av barn, OK någon enstaka gång har någon baby gnällt lite, men jag måste ha en särdeles tur som sluppit detta.

Det kan väl ha sin förklaring i att jag sällan rest under semesterperioden och då är det ett annat klientel som stimmar lite ibland!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bra tips är att ha öronproppar i handbagaget (att sätta i öronen när man vill sova)!! Gärna också en sömntablett, det underlättar sömnen!!

Ändrades av realdexter
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bra tips är att ha öronproppar i handbagaget (att sätta i öronen när man vill sova)!! Gärna också en sömntablett, det underlättar sömnen!!

+1 på den, skulle aldrig falla mig in att åka utan noice-cancelling proppar/lurar.

 

Stör mig inte alls på små barn då jag inte hör dom. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ha en unge bakom sig som sitter å sparkar på ryggstödet non stop ger mer psykiska problem för mig än en unge som

flyger en längre tid,

Det gick inte å stoppa ungjäveln hur än föräldrarna gjorde

Det har hänt mig 2 ggr

Jag är fortfarande rädd att jag ska få en sparkande ungjävel bakom mig

Nästa gång då bryter jag ihop å det blir en nödlandning

 

Ja jag älskar barn å jag har 3 1/2 st själv men vete fan om jag älskar andras barn på ett flygplan

Det är faktiskt inte barnets fel, måste vara jävligt korkade föräldrar som inte kan ha pli på sitt barn hur det ska bete sig, mer störigt med fulla stenbordsexperter på flyget som ska berätta gud och alla hur det fungerar i Thailand.

Eller lika så alla jävla töntar som reser hem i Singhalinne, shorts och flippflopp...bara för att se lite cool ut på Arlanda..vanligtvis har dessa mongon också en stor ryggsäck!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag retar mig mest på är idi*ter som fäller ned ryggstödet och ska SOVA hela resan och inte tänker på dom som sitter bakom och vill äta. Har aldrig störts av skrikande barn, bara fulla/pratiga personer.

 

:-)

 

Ja när det gäller flygningar är det nog svårt att göra alla tillags.

 

 

Hehe, kräv att få byta plats med den sparkande individen. (Tag sedan fram dina myggjagare)

 

 

Stör man färre människor bak i planet? Du menar att flest människor besöker de främre toaletterna och då passerar barnfamiljerna där framme?

 

 

Detta med kärnfrågan barn i Thailand då? Är det skadligt för barn att vistas i LOS?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, både barn och gamlingar bör stanna hemma eller ta tåget.

Jag tycker att vi bör bestämma vad gränserna går i ålder. Annars kanske det bara blir 37åringar kvar.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har åkt till Thailand 4gånger med Alec som är tre år, första gången var han 10 dgr gammal.

 

Inte har jag märkt av varken psykisk eller fysisk ohälsa. Tvärtom trivs han när det bara är att springa ut på

 

gräsmattan närhelst han vill, utan att måste kle sej för polarvinter.

 

Vi har varit mestadels hemma i byn men även pattis o Hua-Hin  och han har mått som en prins överallt

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att vi bör bestämma vad gränserna går i ålder. Annars kanske det bara blir 37åringar kvar.  :_russian:

 

Mja, det är väl i 60-års åldern som inkontinensen sätter in och di skall springa till toaletten så fort di satt sig ner.

Skall de inte pinka så skall di ut i gången och göra nån form av gymnastik för att förebygga proppbildning varpå di fördröjer serveringen.

 

Vuxna med barn under 15 och gamlingar över 60 borde samsas i en sluten avdelning längst  bak i planet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bra tips är att ha öronproppar i handbagaget (att sätta i öronen när man vill sova)!! Gärna också en sömntablett, det underlättar sömnen!!

Mycket öronproppar blir det om man ska dämpa alla slag i ryggen,,,,,,ryggproppar

Jag har inga problem om ungar stojar å skriker lite pga oro,,,,,kanske lite flygrädda om det är första gången dom flyger

Jag kollar på film med hörlurar nästan hela tiden så jag störs inte av lite grin å skrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde va förbjudet att ta med barn under 4 år. Eller så får dom ha en egen ljudisolerad vrå i planet.

 

I Thailand är det dock inga problem. Barn är ju väldigt populära för thailändare. Mat o värme är inga problem.

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde va förbjudet att ta med barn under 4 år. Eller så får dom ha en egen ljudisolerad vrå i planet.

 

I Thailand är det dock inga problem. Barn är ju väldigt populära för thailändare. Mat o värme är inga problem.

 

Nu har jag rest med barn många gånger,  både mina egna och medpassagerares, aldrig varit några problem, det som borde förbjudas är halv eller helpackade torskar på väg till Thailand för att k**lla fattiga flickor för en spottstöver.

De som inte kan acceptera ett gråtande barn på väg till Thailand men när de väl är där inte sover på några veckor för att de är ute och leker handsome man, borde inte släppas på ett plan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, både barn och gamlingar bör stanna hemma eller ta tåget.

Stanna hemma då som ditt råd är.

Nu tror jag inte du är gammal :crazy:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har rest med vår dotter varje år till Thailand sen hon var 10 månader och hon har alltid varit go och glad på resorna .

Enda problemet är dom där hämska flygplans toalätterna som är fruktansvärt farliga.

Så det blir blöjer på fast man är 6 år

Det har väl hänt att hon stört någon osocial medresenärer när hon vill prata med dom

Link to comment
Dela på andra sajter

Lämnar en officell varning ,2 o 4 ¨år res inte 15 mars med Finnair.

Då åker FF med barn o barnbarn, som inte kan sitta still i 10timmar o vara tyst hela tiden..

 

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina ungar har varit med på mina resor, från de att dottern blev 6 mån, (hade med vaccinationer att göra att vi ej ville åka tidigare).

Har aldrig haft problem med att de skrikigt eller sprungit runt på planet. Det är ju bara att säga till ungarna att sitta still, hur svårt kan det vara??

I asien har de alltid mått kanon, och värmen klarar de betydligt bättre än jag.

Som jag ser det är resorna den absolut bästa utbildningen de kunnat få..!

Ta med ungarna! Gnälliga gubbjäklar bör dock stanna hemma och dricka groggen framför datorn...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda problemet är dom där hämska flygplans toalätterna som är fruktansvärt farliga.

 

 

Varför då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Khemmarat, on 18 Feb 2014 - 17:07, said:

Vi har åkt till Thailand 4gånger med Alec som är tre år, första gången var han 10 dgr gammal.

 

Inte har jag märkt av varken psykisk eller fysisk ohälsa.

 

Gjorde du en enkät bland de övriga passagerarna ombord på planet angående detta?      ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte bara barn som kan vara störande, det är inte barnens fel utan föräldrarna som inte kan hantera sina barn mht andra passagerare, nej det är även vuxna som tror att utrymmet längst bak vid toaletterna är någon form av chattcorner och där kan man babbla hur mycket som hellst utan hänsyn till de som sitter  långt bak och vill sova. 15 april kommer jag inte att acceptera det på Thai Airways flight BKK ARN ,FATTA!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...