Jump to content
IGNORED

Gorocco i Verkligheten!

Gorocco

Recommended Posts

sweeex

trevligt,,,, vars ska vi sova när vi kommer?  

nä,, ligger gärna på gräsmattan,,  och de mina ,, gör som jag säger,,, tror ja,,?

• Fint 8

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

• Replies 419
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Gorocco

55

• Kötthandlarn

19

• måne

15

• Maloon

14

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Utflyttning från Kråkslottet och in i Verkligheten!       Jag tror vi börjar där resan slutade.       En kraftig överlastad Tuk-Tuk ser till så att vi kommer iväg till tågstationen.     Efter två nät

Gorocco på upptäcksfärd     Hade en längre tid misstänkt att Lillkrabban haft någonting i görningen - men inte vad. Så nu var det dags att en gång för alla kolla vad som vad på gång.             "Raff

PiBaeng integreras     I onsdags var vi förbi Skatteverket för personbeviset familjebevis som migrationsverket vill ha för en förlängning av UT. Tänkte att man kunde passa på att folkbokföra PiBaeng m

Posted Images

Compact Living

I Verkligheten så får man ta vara på de få kvadrat som finns.

Vi har haft en säng i det öppna utrymmet mellan kök och vardagsrumsdel, provisoriskt.

Men planerna har hela tiden varit att få bort den, antingen upp på loftet eller in i sovrummet...

attachicon.gif0.JPG

... med eller utan innehållet.

Nu bestämdes det att det skulle bli compact living och sängen skulle in i sovrummet.

Problemet var bara det att nån hade redan ställt en säng i det lilla sovrummet.

attachicon.gif1.jpg

Vi bygger på höjden.

Kollade lite på internet och kom fram till att man minst måste ha 80 cm från övre madrass till tak för att kunna röra sig och sitta upp ordentligt.

Har lågt i tak, bara 224 cm.

Det betyder att mina hemsnickrade lådor ryker och den undre sängen får läggas dikt golv, orkar inte bygga upp något för mindre än typ 15 cm.

Bort med sängen och ut med alla prylar.

attachicon.gif2.jpg

Ramen hade jag redan så det var bara att lossa och flytta upp till 1,10 underkant regel.

Så där.

attachicon.gif3.jpg

PiBaeng som sovit i sängen innan hamnar nu en bit upp i luften.

attachicon.gif4.jpg

Eftersom jag ännu inte byggt någon stege upp så får den svarta byrån fungera som stege upp.

attachicon.gif5.jpg

Och så skickar vi in den andra sängen som är 120 bred, den ovan är 105 cm bred.

attachicon.gif6.jpg

Kevin och Lillkrabban inspekterar sin nya sovplats.

Nu återstår det mer tidskrävande och det att klä in väggarna runt sängen med pärlspont och måla det.

Det ska även fällas in lite belysning i sängtaket och några uttag vid fotändan och kanske ett tv-jack.

Gorocco då, var sover han?

attachicon.gif7.JPG

Förvisad till soffan som vanligt.

Jag gillar Compact living.

Varför ha större boende än man behöver. (planering)

Jag har mitt sommarboende på 15kvm, eftersom jag bor själv i 3-4 veckor/år totalt i Sverige.

Hur många kvm är din stuga ? (45-50kvm)

• Fint 6
stefan5300

Bara så du vet det, så ska det spelas in film på Böda camping på norra Öland till sommaren, du var ju lite sugen på att resa dit forra gången det var filminspelning där.

• Fint 5

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Nicholas

Har en stuga är på 33 kvm där loftet inte är inräknad i boytan pga ståhöjden är låg.

Misstänker det är ett sommarstuge område ?

Bode själv i ett liknande och ännu mindre stuga i flera år tills det blev detaljplanerat.

Ingen detaljplan på G ? vatten/ avlopp ?

Jag drog igenom allt det där med lantmäteriet och grävde ner vatten och avlopp för mitt område.

• Fint 2
Gorocco

Misstänker det är ett sommarstuge område ?

Bode själv i ett liknande och ännu mindre stuga i flera år tills det blev detaljplanerat.

Ingen detaljplan på G ? vatten/ avlopp ?

Jag drog igenom allt det där med lantmäteriet och grävde ner vatten och avlopp för mitt område.

Japp det är ett sommarstugeområde och det finns tyvärr inga planer på året runt-vatten eller avlopp.

• Fint 1

så vi beslutade oss för att ta en promenad ner till Transjön

Wunderbar Gorocco

/Enis

• Fint 5

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Trident

Har en stuga är på 33 kvm där loftet inte är inräknad i boytan pga ståhöjden är låg.

På 4 personer och en 5:e på väg   :ahh:

Hur som dina bildtrådar är grymma :14:

• Fint 4
stefan5300

Bra att grabben träffat en kompis, då lär han sig svenska snabbare.  Ta in lite enris for då kanske du slipper mossen, det funkade hos mina foräldrar och sedan doftar det ju gott.

Som vanligt är det roligt och trevligt med dina bilder och skrifter.

• Fint 9

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

John Khonken

Det blir perfekt när mamma kommer. Folk som säger att storleken har betydelse. Det blir toppen

• Fint 5
hamnoi

Dom får underhåll om Lillkrabban och Gorocco kan uppge faderns namn och senaste vistelseort eller om det var adress, så att svenska socialen via svenska ambassaden kan forsoka leta reda på  och kräva in underhållet av honom. 

Frugans exman fick dom inte tag på men hon fick underhåll for grabben och efter 2 år fick vi ett papper från socialen att dom slutat att leta efter fadern.

Så var det när frugans grabb kom till Sverige år 2000 och underhållet räknades retroaktivt från forsta dagen.

Lycka till och hälsa familjen.

Underhållsstödet betalas "bara" en månad retroaktivt nuförtiden. 

Härlig tråd Gorocco,lycka till med allt.. :)

• Fint 6

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

måne

Underhållsstödet betalas "bara" en månad retroaktivt nuförtiden. 

Härlig tråd Gorocco,lycka till med allt.. :)

Från den dag du anmäler hos försäkringskassan,så det gäller att få in ansökan fort.

• Fint 5

Måne