Jump to content
IGNORERAD

Vilken Android-platta ska jag köpa?


Surin P3

Recommended Posts

Funderar på att köpa en ny platta till familjen.

 

En Android denna gång blir det.

 

Skärm större, snabb sak med bäst prestanda.

 

Vilken är att rekommendera?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bananen

    7

  • Surin P3

    6

  • Nicholas

    4

  • Tallviking

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tänkte köpt en google nexus innan, men det kanske hänt lite på marknaden sen dess.?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte köpt en google nexus innan, men det kanske hänt lite på marknaden sen dess.?

 

Jag har inte ens kollat runt, utan tänkte någon här har info om en platta med bra flyt (hatar lagg) och hög upplösning på skärm, bra kamera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns där inte ett överskott på Shenzen Scope att köpa?

 

Hehe, skämt och sidor. Hade köpte e Galaxy Nexus om jag letat androidplatta idag.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Asus Transformer Pad kan vara något också om du är ute efter den typen av lösning

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Asus Transformer Pad

 

Hade en sån där tidig EEE och ogillade den skarpt.

Vet att det här är 2014 nu, men jag tror känslan sitter kvar. 

 

Ska fundera på om jag behöver ett fysiskt tangentbord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har du några alternativ att kolla in, ingen av dem tillhör det billigaste skräpet utan de går från 2396 kr till 4407 kr.

Lillkrabban har Asusen sen två år och den funkar bra till att kolla youtube, film och internet.

Vi har inte gjort så mycket annat.

Behöver du 3G så ska du titta i Thailand, där ingår ofta 3G till samma peng, i Sverige får du lägga till runt 1000 kr.

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1965430,2170822,1465172,1484096

Link to comment
Dela på andra sajter

En Kall Tiger

Köpte en Acer A1 810 7,9" fyrkärnig

Skulle ge den till grabben i julklapp men efter att jag förinstallerat program, spel m.m behöll jag den själv och han fick en annan istället.

Billig och snabb, laggar inte, ser mycket på svtplay, youtube m.m

16gb + 32gb på minneskort, ingen 3g och pris har jag sett från 1000kr till 1900kr på nätet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns där inte ett överskott på Shenzen Scope att köpa?

 

Hehe, skämt och sidor. Hade köpte e Galaxy Nexus om jag letat androidplatta idag.

Galaxy Nexus är ju iof ingen surfplatta, och det var ju en surfplatta han ville ha :y13:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Galaxy Nexus är ju iof ingen surfplatta, och det var ju en surfplatta han ville ha :y13:

 

Nexus 7 är en surfplatta men fyller kanske inte kravet på stor eftersom den bara är 7 tum

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nexusen har tydligen ingen plats för externt minneskort?

Och usb minnena är ju inte så stora nu för tiden, utrymmet är desto större.

 

post-3563-0-74129700-1391689853.jpg

 

 

 

Eller varför inte en kombination av SD-minne och usb minne :ahh:

 

090809-buffalo-tiny.jpg

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nexus 7 är en surfplatta men fyller kanske inte kravet på stor eftersom den bara är 7 tum

Ja, nexus 7 är en surfplatta, Galaxy Nexus är en mobil...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nu har jag ingen surfplatta men om jag skulle köpa en så hade det nog blivit en Nexus 7. Skulle jag vilja ha en större så hade nog blivit en ASUS Transformers.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag ingen surfplatta men om jag skulle köpa en så hade det nog blivit en Nexus 7. Skulle jag vilja ha en större så hade nog blivit en ASUS Transformers.

Annars kan man ju köpa en nexus 10 tummare...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Annars kan man ju köpa en nexus 10 tummare...

 

Ja det kan man, men jag vill inte ha 10" men om jag skulle köpa det så ska det vara med bra tangentbord till. Men som sagt, har ju ingen surfplatta då jag inte ser något behov av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det kan man, men jag vill inte ha 10" men om jag skulle köpa det så ska det vara med bra tangentbord till. Men som sagt, har ju ingen surfplatta då jag inte ser något behov av det.

Ok, nu va ju ts ute efter en större modell, så jag bara påpekade att nexus finns i större modell än 7 tum, då det inte framgick i tråden.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ok, nu va ju ts ute efter en större modell, så jag bara påpekade att nexus finns i större modell än 7 tum, då det inte framgick i tråden.

 

Men TS är ju applefrälst så han kommer köpa en ipad tillslut ändå :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men TS är ju applefrälst så han kommer köpa en ipad tillslut ändå :rotfl:

Nä. Måste prova Android också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...