Jump to content
IGNORERAD

Gamla nybörjare med digital otur


Among

Recommended Posts

Hej,

Jag behöver lite hjälp.

Farsan är lite norr om Korat och har "lyckats" med att radera minneskortet i sin kamera.

Är det någon som vet vart han kan få hjälp med att återställa sitt kort, eller måste han åka till Bkk?

 

Among

Among

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ska allt gå att göra själv,brukar vara med någon information i paketet kortet säljs i. Leta upp tillverkarens hemsida och kolla där.

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag behöver lite hjälp.

Farsan är lite norr om Korat och har "lyckats" med att radera minneskortet i sin kamera.

Är det någon som vet vart han kan få hjälp med att återställa sitt kort, eller måste han åka till Bkk?

 

 

 

I kameran! Meny > Formatera > OK > klicka på ja eller Yes

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag behöver lite hjälp.

Farsan är lite norr om Korat och har "lyckats" med att radera minneskortet i sin kamera.

Är det någon som vet vart han kan få hjälp med att återställa sitt kort, eller måste han åka till Bkk?

 

 

 

Solly No have!

 

Har kan raderat kortet eller formaterat kortet redan?

 

Hur har han då raderat kortet?

Redan formaterat kortet! Glöm återskapa!

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej han har inte formaterat om kortet. De skulle ta en bild när "plötsligt" var allt borta.

Han är 68 och hans första digitala kamera (3 år gammal). Jag bad honom låta den vara tills han var i Bkk och han kunde ta den till Panthip.

Sedan kom jag på att någon här kanske kände till något ställe i Korat..

Among

Link to comment
Dela på andra sajter

Solly No have!

 

Har kan raderat kortet eller formaterat kortet redan?

 

Hur har han då raderat kortet?

Redan formaterat kortet! Glöm återskapa!

Mja, det går att återskapa... jag vet själv när jag lyckades formatera fel hårddisk när jag skulle installera om datorn! Jag skyller på en kraftig bakfylla när jag lyckades med detta! :)

 

Jag lyckades rädda 30 gig med hjälp av File Scavenger.

 

http://file-scavenger.en.softonic.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, det går att återskapa... jag vet själv när jag lyckades formatera fel hårddisk när jag skulle installera om datorn! Jag skyller på en kraftig bakfylla när jag lyckades med detta! :)

 

Jag lyckades rädda 30 gig med hjälp av File Scavenger.

 

http://file-scavenger.en.softonic.com/

Tackar

Men igen är det någon som vet ett ställe i Korat som kan hjälpa honom?

Among

Among

Link to comment
Dela på andra sajter

Recuva är ett program som är gratis och finns att ladda ner, sök på namnet jag har inte länk just nu. Men har använt programmet flera gånger med framgång.

Ta ut minneskortet och stoppa in det i datorn direkt eller via en usb-adapter och kör programet.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar

Men igen är det någon som vet ett ställe i Korat som kan hjälpa honom?

Among

IT-placa i Korat kan säkert hjälpa. Ligger i centrum på väg söder ut från Korat.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nej han har inte formaterat om kortet. De skulle ta en bild när "plötsligt" var allt borta.

Han är 68 och hans första digitala kamera (3 år gammal). Jag bad honom låta den vara tills han var i Bkk och han kunde ta den till Panthip.

Sedan kom jag på att någon här kanske kände till något ställe i Korat..

 

Be han köpa nytt minneskort och vänta med att pilla i det raderade tills han kommer till Sverige.

Inte för att dom inte kan sådant i Thailand, men man vet aldrig vad det är för klåpare som leker med kortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

I kameran! Meny > Formatera > OK > klicka på ja eller Yes

Tycker du själv att detta var ett bra råd till någon

som ska återskapa bilderna på sitt minneskort?

 

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej han har inte formaterat om kortet. De skulle ta en bild när "plötsligt" var allt borta.

Han är 68 och hans första digitala kamera (3 år gammal). Jag bad honom låta den vara tills han var i Bkk och han kunde ta den till Panthip.

Sedan kom jag på att någon här kanske kände till något ställe i Korat..

 

"Plötsligt var allt borta".

Finns det ett minneskort i kameran så är det där, plötsligt var allt borta ofta förenat men INGET minneskort i kameran!

 

När hade han kollat igenom redan tagna bilder senast?

 

Som någon skrev tidigare, vänd dig till IT-placa i Korat, om du behöver hjälp att återskapa bilder som kanske aldrig funnits på minneskortet!

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

IT-placa i Korat kan säkert hjälpa. Ligger i centrum på väg söder ut från Korat.

 

 

Tackar

Among

Among

Link to comment
Dela på andra sajter

Be han köpa nytt minneskort och vänta med att pilla i det raderade tills han kommer till Sverige.

Inte för att dom inte kan sådant i Thailand, men man vet aldrig vad det är för klåpare som leker med kortet.

Tack

Among

Among

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...