Jump to content
IGNORERAD

dansk invandringspolitik!


steven

Recommended Posts

Vad tycker ni om danmarks invandringspolitik?

Efter att ha kollat på dokumentärerna Thailand till thy och thy till Thailand kan man ju konstatera att det är väldiga skillnader vilket jag iofs redan visste men att det var riktigt så hårda regler visste jag inte. Jag menar kae gifte sig med kjeld men ändå så måste han betala 56000 dkr till staten för att hon ska få UT, lite skillnad mot sverige där tjejen kan få UT på någon månad, detta är ju på både gott och ont med sådana hårda regler, men det är väl bra för oss som vill ha hit våra älskade tjejer från LOS.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 206
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    20

  • svarten

    18

  • GammalDansken

    18

  • noBuzz

    10

Mest aktiva i denna tråd

Morge är inte så mycket bättre!

Endast 3 mån turistvisa eller vara gift!

Förr gick de med 3 mån turist å gifta sig

i norge men ikke mer!

  Mvh

      Highlander

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte så att det kostar 56000 för att få danskt UT. Vad jag förstått ska pengarna deponeras på låst bankkonto som någon slags garanti, och återfås efter fem år. Men visst är det ett tufft krav...

Och sen är det tydligen så att danskt UT ej beviljas till thaidam gift med dansk om thaidamen är under 24 år. Vet inte vad som gäller i Sverige.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Ja det är ju en naturlig utveckling för länder där flyktingpolitiken havererat. Nu kan jag ju trösta alla här med att det är inte thaitjejerna ligger bakom och orsakat skärpningen i dansk invandringspolitik. Vilka "fredliga" grupper det handlar om kan ni kanske själva gissa... ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kommer att försvåras för svenska medborgare i framtiden också. Anhörighetsinvandring kommer snart endast vara lätt för flyktingar, medans svenska medborgare kommer krävas ha egen bostad och inkomst från arbete. Studenter, pensionärer och arbetslösa svenskar kommer i framtiden inte ha möjlighet att ta hit flickvänner/fruar, medans icke-svenskar kommer ha det lika lätt som nu. Upp och ner vända världen? Jag tycker det. Om det funnits någon logik i vår invandringspolitik hade naturligtvis vi svenskar haft förtur att ta hit våra nära och kära... Men icke.

Förslaget lanseras som "Hårdare tag mot anhörighetsinvandring", men i sjävla verket berör det inte problemgrupperna utan bara svenska medborgare. Det är bara ett desperat förslag från alliansen att sno väljare från "extremistiska Sverigedemokraterna".

http://www.aftonblad...ticle1786314.ab

Aftonbladet väljer att summera att förslaget inte gäller flyktingar med en rad: "Undantag ska göras för vissa personer med särskilt skyddsbehov "

En småsak i sammanhanget, va?  :whistle: Hela syftet med förslaget faller här. Rosengård, bergsjön, tensta att kommer svämmas över lika mycket som det görs idag.

Mer utförligt:

http://www.finanstid...ghetsinvandring

"Från försörjningskravet undantas anhöriga till barn, personer som vistats i Sverige med permanent uppehållstillstånd i fyra år, flyktingar, kvotflyktingar, skyddsbehövande i övrigt som känner välgrundad fruktan för att straffas med döden eller att utsättas för kroppsstraff eller tortyr samt skyddsbehövande i övrigt som behöver skydd på grund av yttre eller inre väpnad konflikt. Dessutom kan undantag göras om det finns synnerliga skäl."

Jag, svensk, som ska hoppa på en 4 årig universitets utbildning till hösten berörs dock av förslaget. Jag vet inte om dispans kan utfärdas om man kan visa att man har tillgångar på bank, om inte... Ja, jag vet inte vad jag gör, att finansiera den här galenskapen i framtiden känns dock inte så lockande om så är fallet.

Om någon nu kommer försöka spela brorduktig och peka på att jag själv vill ta hit en invandrare så är det INTE samma sak av väldigt enkla anledningar. Den största är att asiater är välintegrerade:

"Östasiater. Dvs. t.ex. kineser, koreaner och japaner. Dessa begår färre brott än alla andra invandrargrupper inklusive personer från våra nordiska grannländer."

http://frianyheter.w...judna-debatten/ (källor finns längst ner)

Den andra är att jag anser att svenska medborgare bör ha rätt att ta hit nära och kära, istället för brottsbenägna mellanösterninvandrare, som snart kommer att ha förtur. Oj oj oj, vad "rasistisk" jag är nu. Tänka sig att någon vill att svenska medborgare ska ha mer rättigheter än andra personer i landet. Det här måste ju vara de mest "extrema" åsitkerna... för hela 2009! Häng honom, eller hur?! Ja, jag vet precis hur argumenteringen brukar se ut när någon kritiserar etablissemangets invandingspolitik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja det är ju en naturlig utveckling för länder där flyktingpolitiken havererat. Nu kan jag ju trösta alla här med att det är inte thaitjejerna ligger bakom och orsakat skärpningen i dansk invandringspolitik. Vilka "fredliga" grupper det handlar om kan ni kanske själva gissa... ?

Norrmän? :crazy:

Efter att ha upplevt totalhaveriet i taxiväsendet i Köpenhamn för 30 år sedan och efterföljande kaos i Stockholm så kan man återigen konstatera att våra kära "invandrare" drabbas av de mindre nogräknade grupperna som tar taxiförarbevis till hela släkten, kan knappt framföra ett fordon, hittar ingenstans och försöker stadigt köra upp folk. Syna att inte svenska migrationsverket skickade observatörer till DK.

JJ Vet inte säkert att dom är mussar men det har väl Du statistik över.

Baa     som skriver lite i affekt efter ett telsamtal från kompisen som kom hem till Sverige i går och fick bara "fel" taxiförare, ville ha 900 spänn från Arlanda till Sollentuna, skitsurt.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om jag har rätt, men kan inte detta nya regelverk ha något med att göra alla dessa losers som tar in "flickvän" efter "flickvän" från olika länder och som sedan snabbt tröttnar. Det är mycket snack om "Thai horor" och "Thailänskor som är lycksökerskor" ute i samhället bland många Svenskar/Svenskor, men man glömmer lätt att problemet sällan eller inte ligger på tjejerna utan på männen som tar hit dom samt deras inställning och attityd!

Jag skäms många gånger när jag hör deras resonemang, att "om hon inte sköter sig så skickar jag tillbaks henne snabbt som ögat och tar hem en ny". Låt oss vara ärliga och inse att en stor del av "Thaivännerna" från Sverige inte tillhör Swedens Finest!

Jag dömmer ingen för deras livsstil, det slutade jag med för många år sedan, hur man väljer att leva SITT liv är upp till var och en! När man däremot tar hit en annan individ från ett land och en bakgrund me ofta sämmre förutsätningar, så har man ett ansvar att inte bara göra allt man kan för att försöka få saker och ting att fungera utan även om saker inte fungerar.

Det är inget socialt experiment man sysslar med!

Link to comment
Dela på andra sajter

chiangmaithai

men vad innebär då denna ny lag i sverige då?

Om man har en tjej här på UT som sedan ska förlängas till PUT och man då som pojkvän inte har jobb just då, får inte inte stanna i sverige då? Eller om hon redan har PUT, kan hon skickas hem iallafall då?

Sjukt isåfall

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag vet inte om jag har rätt, men kan inte detta nya regelverk ha något med att göra alla dessa losers som tar in "flickvän" efter "flickvän" från olika länder och som sedan snabbt tröttnar. Det är mycket snack om "Thai glädjeflickor" och "Thailänskor som är lycksökerskor" ute i samhället bland många Svenskar/Svenskor, men man glömmer lätt att problemet sällan eller inte ligger på tjejerna utan på männen som tar hit dom samt deras inställning och attityd!

Jag skäms många gånger när jag hör deras resonemang, att "om hon inte sköter sig så skickar jag tillbaks henne snabbt som ögat och tar hem en ny". Låt oss vara ärliga och inse att en stor del av "Thaivännerna" från Sverige inte tillhör Swedens Finest!

Jag dömmer ingen för deras livsstil, det slutade jag med för många år sedan, hur man väljer att leva SITT liv är upp till var och en! När man däremot tar hit en annan individ från ett land och en bakgrund me ofta sämmre förutsätningar, så har man ett ansvar att inte bara göra allt man kan för att försöka få saker och ting att fungera utan även om saker inte fungerar.

Det är inget socialt experiment man sysslar med!

Jag håller med, att ta hit en person från ett annat land är stort och medför mycket ansvar på alla möjliga plan, både socialt och ekonomiskt. Men jag är väldigt övertygad om att beslutsfattarna inte hade just oss med thaifru/flickvän i åtanke när det här besultet fattades  :taunt: Thai och övriga östasiater är liksom ingen problemgrupp i landet. Oss som beslutet drabbar blir bara "collateral damage" för ett politiskt korrekt beslut som ska se bra ut på pappret för att lura över väljare från Sverigedemokraterna.

Jag var väl lite väl på lyran när jag skrev mitt inlägg igårnatt... Förhoppningsvis överdrev jag konsekvenserna det har på folk som faktiskt kan visa upp god försörjningsförmåga på ett eller annat sätt i form av tillgångar, annars är det ju helt galet. Men igen, inget skulle förvåna mig när det gäller svensk invandringspolitik!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

men vad innebär då denna ny lag i sverige då?

Om man har en tjej här på UT som sedan ska förlängas till PUT och man då som pojkvän inte har jobb just då, får inte inte stanna i sverige då? Eller om hon redan har PUT, kan hon skickas hem iallafall då?

Sjukt isåfall

Jag skulle ringt migrationsverket och frågat. Men jag har svårt att tänka mig att personer som redan har UT drabbas(?).

Jag hittar inte källan nu, men när jag först läste om förslaget för ett tag sedan minns jag att det underströks att försörjningen ska komma via pengar från arbete.

Link to comment
Dela på andra sajter

chiangmaithai

Det utredaren ska titta på är vilka krav som ska ställas för att få ta en anhörig till Sverige. Men grundtanken är att den invandrare som redan bor här ska kunna visa att han eller hon har en fast försörjning och en ordnad bostad för att resten av familjen ska få komma hit

Verkar ju faktiskt vara så att det gäller ju inte oss svenska medborgare som vill ta hit våra flickvänner, det står ju att dom ska utreda om en "invandrare" inte svensk medborgare ska kunna visa att man har jobb och bostad, det låter ju isåfall mera rimligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det utredaren ska titta på är vilka krav som ska ställas för att få ta en anhörig till Sverige. Men grundtanken är att den invandrare som redan bor här ska kunna visa att han eller hon har en fast försörjning och en ordnad bostad för att resten av familjen ska få komma hit

Verkar ju faktiskt vara så att det gäller ju inte oss svenska medborgare som vill ta hit våra flickvänner, det står ju att dom ska utreda om en "invandrare" inte svensk medborgare ska kunna visa att man har jobb och bostad, det låter ju isåfall mera rimligt

Var står det förslaget inte gäller svenska medborgare? Jag har läst på från alla möjliga källor nu, jag uppfattar det som att det gäller person som redan bor i Sverige, oavsett bakgrund - endast undantag för "flyktingar, kvotflyktingar, skyddsbehövande och personer med synnerliga skäl".

Link to comment
Dela på andra sajter

chiangmaithai

läser du länken som du gav till aftonbladet så står det visserligen inte att det inte gäller svenska medborgare men det står ju klart och tydligt att det gäller "invandrare"

Men grundtanken är att den invandrare som redan bor här ska kunna visa att han eller hon har en fast försörjning och en ordnad bostad för att resten av familjen ska få komma hit

Läs den meningen, grundtanken är att den "invandrare" som redan bor här ska kunna visa upp jobb och bostad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

läser du länken som du gav till aftonbladet så står det visserligen inte att det inte gäller svenska medborgare men det står ju klart och tydligt att det gäller "invandrare"

Men grundtanken är att den invandrare som redan bor här ska kunna visa att han eller hon har en fast försörjning och en ordnad bostad för att resten av familjen ska få komma hit

Läs den meningen, grundtanken är att den "invandrare" som redan bor här ska kunna visa upp jobb och bostad.

Ja, det du helt rätt i... Hoppas att det stämmer, och att det endast gäller invandrare nu. Nu har jag skrämt upp både mig själv och halva MPR... förhoppningsvis helt i onödan :D Tjoho, nu får man ju nästan lite förhoppningar om att det faktiskt finns en gnutta sunt förnuft i vår regering!

Link to comment
Dela på andra sajter

chiangmaithai

ja och om det är så, så måste jag säga att jag tycker det är bra om det blir en sån lag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Bling-Bling, de e tyskar som ställer till det i Danmark. De vet ju alla hur de är, går upp i ottan och lägger sina handukar på alla solstolarna och ingen humor har de.

[move]Solstollen Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man klarar av att försörja sig, och sin tilltänkta, borde vara självklart innan man tar någon till Sverige.

Det är väl det minsta man kan begära

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

chiangmaithai

jo givetvis är det så SATAN G men vem kan veta vad som händer om 1 år, i dessa tider som råder nu kan ju vem som helst bli arbetslös och ska då tjejen som redan är i sverige bli hemskickad då?

Att man ska kunna bevisa det när dom får sitt UT tycker jag också borde vara självklart men att dom ska kunna bli hemskickade om pojkvännen blir arbetslös måste ju även du hålla med om skulle vara sjukt

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

...

Om någon nu kommer försöka spela brorduktig och peka på att jag själv vill ta hit en invandrare så är det INTE samma sak av väldigt enkla anledningar. Den största är att asiater är välintegrerade:

"Östasiater. Dvs. t.ex. kineser, koreaner och japaner. Dessa begår färre brott än alla andra invandrargrupper inklusive personer från våra nordiska grannländer."

http://frianyheter.w...judna-debatten/ (källor finns längst ner)

Den andra är att jag anser att svenska medborgare bör ha rätt att ta hit nära och kära, istället för brottsbenägna mellanösterninvandrare, som snart kommer att ha förtur. Oj oj oj, vad "rasistisk" jag är nu. Tänka sig att någon vill att svenska medborgare ska ha mer rättigheter än andra personer i landet. Det här måste ju vara de mest "extrema" åsitkerna... för hela 2009! Häng honom, eller hur?! Ja, jag vet precis hur argumenteringen brukar se ut när någon kritiserar etablissemangets invandingspolitik.

Hej Kajjan!

I den mycket intressanta insändaren och tillhörande källor som du länkar till kan man utläsa att den stora majoriteten av Sveriges invånare har inte varit misstänkta för brott oavsett var de kommer ifrån. Cirka 94,8 % av de svenskfödda, 89,5 % av dem som är födda i Sydostasien och 81,2% % av de som är födda i Västasien har inte misstänkts för brott. Du hävdar att västasiater är brottsbenägna. Men är det inte tvärtom? Är inte västasiater benägna att inte begå brott? Om 81 % av thailändare gillar Manchester United och 19 % gillar Liverpool kan man då resonera att thailändare är benägna att heja Liverpool?

Du definierar integration med misstänkt brottslighet och hävdar att din tjej är därmed mera integrerade än västasiater eftersom östasiaternas misstänkta brottslighet är samma som svenskarnas. Hur skulle alla västasiater som aldrig har varit misstänkt för brott vara mindre integrerade än din tjej?

Thailand ligger förresten i Sydostasien - inte i Östasien. Sydostasiaternas misstänkta brottslighet är 2 gånger så hög som svenskarnas. Enligt ditt resonemang ökar MRP:s medlemmar brottsrisken i Sverige avsevärt genom att locka våra käraste att flytta hit från Thailand.

Slutligen måste jag säga att jag blev väldigt förvirrade när jag läste insändaren. Vi har ju hört av många som har synpunkter på invandring att koranen ligger bakom världens brottslighet. Men enligt din källa beror inte brottslighet på religion utan på geografin. Västasiater (från arabiska länder plus Israel) och afrikaner exkl. östafrikaner pekas ut som de brottsligaste. Författaren pekar vidare ut just en etnisk grupp ut - 80 000 syrianer som är kristna - som särskilt brottsbenägna. Med tanke på den stora kristna minoriteten i arabiska länder som den majoriteten av väst- och södra Afrika som är kristna kan inte religion vara orsak till brottslighet. Stora invandrarländer med muslimsk majoritet som Turkiet, Iran, Eritrea och Somalia finns inte med som "värsting" länder.

Vi har alltså två expertgrupper på forumet som ”har synpunkter” på invandring. De som säger att brottlighet orsakas av koranen och de som säger att den orsakas av födelse bland en blandad kristen, judisk, muslimsk, drusisk och animistisk befolkning i Afrika, exkl. Östafrika eller Västasien. Vem har rätt? Vem har fel? Har någon rätt?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

jo givetvis är det så SATAN G men vem kan veta vad som händer om 1 år, i dessa tider som råder nu kan ju vem som helst bli arbetslös och ska då tjejen som redan är i sverige bli hemskickad då?

Att man ska kunna bevisa det när dom får sitt UT tycker jag också borde vara självklart men att dom ska kunna bli hemskickade om pojkvännen blir arbetslös måste ju även du hålla med om skulle vara sjukt

Hej Chiangmaithai

Naturligtvis menar jag inte att någon ska skickas hem pga att killen blir arbetslös. Vem är det som påstår att det ska ske?

Dock tror jag majoriteten skattebetalare inte känner någon skyldighet att betala för Soc-svennes kärlek från utlandet likaväl som Ahmeds längtan efter någon hemmavarande kusin att gifta sig med. Finns lixom mer angelägna saker att lägga skattepengar på, eller?

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Bäste Bling-Bling, de e tyskar som ställer till det i Danmark. De vet ju alla hur de är, går upp i ottan och lägger sina handukar på alla solstolarna och ingen humor har de.

[move]Solstollen Arne[/move]

Inte är väl det tyskarna som gör så - det är ju pensionärerna.

/GD 

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

svarten

Du skriver

" Sydostasiaternas misstänkta brottslighet är 2 gånger så hög som svenskarnas. Enligt ditt resonemang ökar MRP:s medlemmar brottsrisken i Sverige avsevärt genom att locka våra käraste att flytta hit från Thailand."

Liknande västasiatiska länder är ju 4 gånger så högre brottslighet då än svenskarnas.

större delen av turkiet ligger i Asien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

svarten

Du skriver

" Sydostasiaternas misstänkta brottslighet är 2 gånger så hög som svenskarnas. Enligt ditt resonemang ökar MRP:s medlemmar brottsrisken i Sverige avsevärt genom att locka våra käraste att flytta hit från Thailand."

Liknande västasiatiska länder är ju 4 gånger så högre brottslighet då än svenskarnas.

större delen av turkiet ligger i Asien.

I denna undersökning väljer BRÅ att placera Turkiet i samma kategori som "övriga Europa, inkl. Turkiet". I denna grupp ingår Europa som inte var med i EU då. Huvudsakligen är det f.d. Jugoslaver och Turkar som representeras i Sverige i denna kategori. Deras kategori Västasien består av Israel plus de länder i västra Asien som domineras av araber.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Teyo

"Sen är det nog en av världens fånigaste ursäkter att dra "men men men, vi har misslyckats att integrera dem"."

Just det. Om det är någon som misslyckats så är det invandraren som ej klarat av att integrera sig i Sverige. Mycket märkligt att det anses som Sveriges fel om det inte lyckas.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...