Jump to content
IGNORERAD

Thai Sim Kort


lovelos

Recommended Posts

18 minuter sedan, skrev soi covboy:

vi bytte från tele 2 till Telenor i december pga vissa kampanjer. och har FRI internet i Thailand med Telenor och gratis samtal hem till Sverige till familjen funkar klockrent så nå när man kör med bilen i los så har man svensk radio i bilen .

Japp, samma som jag då, hastigheten är dock begränsad till 1mbit och data mängden till 100 gig (finns lägre begränsningar att välja mellan).

 

https://www.telenor.se/abonnemang/surfa-utomlands?gclid=EAIaIQobChMIyJ6n8oiW2gIVkMmyCh0ECgIHEAAYASAAEgJO7fD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CJyslZCJltoCFUzQGAodMsMIVA

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lovelos

    18

  • frason

    12

  • Krafta

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja AIS är nog den mest prisvärda opratören för internet. 450 Baht för en månads riktigt obegränsad surf till 4Mbps är jäkligt bra pris. Och hastighets spärren räcker till stream av Netflix o SVT play osv28b51c08e706bc52326b53a40f6fdaf9.jpg

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Nån som använt AIS 4g för att streama IPTV. Dvs man delar ut sin wifi Hotspot till en IPTV box för att se live-tv. Räcker det då med 4-6 mbps? 

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev swedenfarang:

Nån som använt AIS 4g för att streama IPTV. Dvs man delar ut sin wifi Hotspot till en IPTV box för att se live-tv. Räcker det då med 4-6 mbps? 

Streamade F1 igår via wifi hotspot med AIS no-limit 4g, inga problem.

Ska inte vara några problem med 4-6mbps heller.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
14 minuter sedan, skrev frason:

Streamade F1 igår via wifi hotspot med AIS no-limit 4g, inga problem.

Ska inte vara några problem med 4-6mbps heller.

Tack vad får du ut för hastighet? Eller rättare sagt vilket paket är det? Finns massa unlimited så jag är osäker på vilken man ska välja. 

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev swedenfarang:

Tack vad får du ut för hastighet? Eller rättare sagt vilket paket är det? Finns massa unlimited så jag är osäker på vilken man ska välja. 

Får ut 62 ner och 20 upp när jag testade just här där jag är nu. AIS non-stop Mao Mao.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-04-08 at 15:22, skrev frason:

Får ut 62 ner och 20 upp när jag testade just här där jag är nu. AIS non-stop Mao Mao.

Men då talar vi ju inte längre om 4-6 Mbps som han frågade om, har själv 4 Mbps just nu med true och det laggar ju lite, sökte på ais med 6 Mbps men kunde inte hitta något sådant abonnemang ( unlimited ).

Ändrades av Krafta
tillägg

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Krafta:

Men då talar vi ju inte längre om 4-6 Mbps som han frågade om, har själv 4 Mbps just nu med true och det laggar ju lite, sökte på ais med 6 Mbps men kunde inte hitta något sådant abonnemang ( unlimited ).

*777*7211# 6 mbit 30 Days 550 bath :sure:

There is nothing right on the left, and there is nothing left on the right

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Krafta:

Men då talar vi ju inte längre om 4-6 Mbps som han frågade om, har själv 4 Mbps just nu med true och det laggar ju lite, sökte på ais med 6 Mbps men kunde inte hitta något sådant abonnemang ( unlimited ).

Vill man bara ha 6 Mbps så finns såklart det med.

 

Screenshot_2018-04-15-10-36-01-368_com_ais_mimo.eservice.thumb.png.3d2f2b47f2c84fb5f8c111ca07829d5c.png

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Ais 6 Mbps 30 dagar för 550 baht och är för första gången nöjd med thailändskt mobila internet. Inget laggande när man kollar Youtube eller trav på Atg här på landsbygden :thumbsup:

 

Screenshot_20180416-102303_Speedtest.thumb.jpg.f89a91d8b00dc08857864509e0f2e0fb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Knasen:

Har Ais 6 Mbps 30 dagar för 550 baht och är för första gången nöjd med thailändskt mobila internet. Inget laggande när man kollar Youtube eller trav på Atg här på landsbygden :thumbsup:

 

Screenshot_20180416-102303_Speedtest.thumb.jpg.f89a91d8b00dc08857864509e0f2e0fb.jpg

Hur kan du titta på hästar på datorn när det finns buffelrövar live and direct...:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev ellim63:

Hur kan du titta på hästar på datorn när det finns buffelrövar live and direct...:crazy:

Det ena behöver ju inte utesluta det andra ;)

 

Ändrades av Knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Knasen:

Det ena behöver ju inte utesluta det andra ;)

 

Mellan häst loppen då. :look_down:

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-04-15 at 10:37, skrev frason:

Vill man bara ha 6 Mbps så finns såklart det med.

 

Screenshot_2018-04-15-10-36-01-368_com_ais_mimo.eservice.thumb.png.3d2f2b47f2c84fb5f8c111ca07829d5c.png

Är ju van med fiber i sverige sedan 18 år tillbaka så jag vill ju gärna ha det i Thailand också.

Men min hyresvärd tillåter inte boende installera fiber längre (lost face alternativt

att dom har märkt att färre vill köpa deras egna wifi (som suger och kostar ändå 500 bath/månad).

True skulle ha 800 bath/mån för 50Mbps/20 inkl 4Mbps för mobilen och 600b för installationen.

Så i väntan på att jag kan övertala ägarn så att jag kan få installera fiber så har jag som sagt true 4mbps i mobilen och använder hotspot till datorn.

 

Tacksamt om du hade en länk till "6mbps / 550 bath i mån"

10 timmar sedan, skrev Knasen:

Har Ais 6 Mbps 30 dagar för 550 baht och är för första gången nöjd med thailändskt mobila internet. Inget laggande när man kollar Youtube eller trav på Atg här på landsbygden :thumbsup:

 

Screenshot_20180416-102303_Speedtest.thumb.jpg.f89a91d8b00dc08857864509e0f2e0fb.jpg

Har du en länk eller behöver man gå in på deras kontor för att ansluta sig?

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Krafta:

Är ju van med fiber i sverige sedan 18 år tillbaka så jag vill ju gärna ha det i Thailand också.

Men min hyresvärd tillåter inte boende installera fiber längre (lost face alternativt

att dom har märkt att färre vill köpa deras egna wifi (som suger och kostar ändå 500 bath/månad).

True skulle ha 800 bath/mån för 50Mbps/20 inkl 4Mbps för mobilen och 600b för installationen.

Så i väntan på att jag kan övertala ägarn så att jag kan få installera fiber så har jag som sagt true 4mbps i mobilen och använder hotspot till datorn.

 

Tacksamt om du hade en länk till "6mbps / 550 bath i mån"

Har du en länk eller behöver man gå in på deras kontor för att ansluta sig?

 

Köp ett AIS pre-paid bara, säg att du vill ha 6mbps non-stop för 30 dagar.

http://www.ais.co.th/one-2-call/addon/en/nonstop.html

 

Sen sköter du det själv via https://mobiletopup.com/ bara och appen t.ex.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en länk eller behöver man gå in på deras kontor för att ansluta sig?
 
Det är.bara att köpa ett köpa kontantkort med AIS och använda appen eller koden som står i inlägg #77 ovanför bla.

Funkar perfa!

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar så mycket för svaret, jag vill ju ha 6mbps med obegränsad datamängd oavsett abonnemangslängd (prepaid/postpaid) men kan inte hitta det på den sidan som du länkade till  - kan man bara köpa det på deras affärer?

Som sagt har jag just nu true 4mbps för 500 bath/mån via autogiro, enklast så.

Ändrades av Krafta

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Krafta:

Tackar så mycket för svaret, jag vill ju ha 6mbps med obegränsad datamängd oavsett abonnemangslängd (prepaid/postpaid) men kan inte hitta det på den sidan som du länkade till  - kan man bara köpa det på deras affärer?

Som sagt har jag just nu true 4mbps för 500 bath/mån via autogiro, enklast så.

Med ett kontantkort AIS, fyll på med 600 baht och tryck in koden *777*7211# och voila = 6 mbit 30 Days 550 bath (+ liten avgift) sen kan du ringa upp resten :big_smile:

1 Mbps ไม่อั้น 7 วัน ราคา 99 บาท กด *777*7098# โทรออก

1 Mbps ไม่อั้น 30 วัน ราคา 300 บาท กด *777*7153# โทรออก

4 Mbps ไม่อั้น 1 วัน ราคา 29 บาท กด *777*7149# โทรออก

4 Mbps ไม่อั้น 7 วัน ราคา 150 บาท กด *777*7154# โทรออก

4 Mbps ไม่อั้น 30 วัน ราคา 450 บาท กด *777*7155# โทรออก

6 Mbps ไม่อั้น 1 วัน ราคา 34 บาท กด *777*7209# โทรออก

6 Mbps ไม่อั้น 7 วัน ราคา 189 บาท กด *777*7210# โทรออก

6 Mbps ไม่อั้น 30 วัน ราคา 550 บาท กด *777*7211# โทรออก

Min thailändska är inte den bästa men man kan faktiskt förstå vad dom menar :wow:

http://www.9tana.com/node/ais-6mbps-550thb/

 

There is nothing right on the left, and there is nothing left on the right

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Krafta:

Tackar så mycket för svaret, jag vill ju ha 6mbps med obegränsad datamängd oavsett abonnemangslängd (prepaid/postpaid) men kan inte hitta det på den sidan som du länkade till  - kan man bara köpa det på deras affärer?

Som sagt har jag just nu true 4mbps för 500 bath/mån via autogiro, enklast så.

Scrolla till höger i något av fälten.

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Krafta:

Är ju van med fiber i sverige sedan 18 år tillbaka så jag vill ju gärna ha det i Thailand också.

Men min hyresvärd tillåter inte boende installera fiber längre (lost face alternativt

att dom har märkt att färre vill köpa deras egna wifi (som suger och kostar ändå 500 bath/månad).

True skulle ha 800 bath/mån för 50Mbps/20 inkl 4Mbps för mobilen och 600b för installationen.

Så i väntan på att jag kan övertala ägarn så att jag kan få installera fiber så har jag som sagt true 4mbps i mobilen och använder hotspot till datorn.

 

Tacksamt om du hade en länk till "6mbps / 550 bath i mån"

Har du en länk eller behöver man gå in på deras kontor för att ansluta sig?

 

Det är bara att knappa in koden enligt nedan om du har pengar på kortet. 

image.png.3a1c5abd041326d168a068c8a601ce22.png 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev frason:

Scrolla till höger i något av fälten.

Tackar! Jag var väl lite för snabb tidigare, eftersom sidan, tydligen inte hunnit laddat klart.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Mankan:

Det är bara att knappa in koden enligt nedan om du har pengar på kortet. 

image.png.3a1c5abd041326d168a068c8a601ce22.png 

Vilket kort menar du (ais,sim eller visa/ mastercard ).

jag hade ais tidigare men dom skickar ju flera sms varje dag och på thai, (men kan jag få 6mbps isf 4 så får jag väl leva med det.), jag var dock på deras kontor och killen skulle lösa problemet men dom här sms:en fortsatte att strömma in, har du haft samma problem?

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Krafta:

Vilket kort menar du (ais,sim eller visa/ mastercard ).

jag hade ais tidigare men dom skickar ju flera sms varje dag och på thai, (men kan jag få 6mbps isf 4 så får jag väl leva med det.), jag var dock på deras kontor och killen skulle lösa problemet men dom här sms:en fortsatte att strömma in, har du haft samma problem?

 

Ja jag tänkte främst på att du har tankat ditt SIM-kort så att aktuell summan finns på kortet. Annars går det ju inte att köpa internetpaketen.

Om inte så kan du använda ditt Mastercard eller vad du nu har för att fylla på ditt SIM-kort med hjälp av länken nedan.

https://mobiletopup.com/

 

Och nej jag får inte flera sms varje dag men jag känner igen att jag för flera år sedan hade det problemet med reklam-sms eller vad det nu är dom skickar.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Mankan:

 

Och nej jag får inte flera sms varje dag men jag känner igen att jag för flera år sedan hade det problemet med reklam-sms eller vad det nu är dom skickar.

Inga problem med reklam-sms här heller.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta funkade kanon för mig i vintras.

Kollade SVT Play på surfplattan i Kråkslottet utan problem när wifi:t från grannen inte räckte till.

 

dtac.PNG.b00a1c9e3205e04a428b0dbc856d2fa6.PNG

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...