Jump to content
IGNORERAD

Thai Sim Kort


lovelos

Recommended Posts

  • 1 månad senare...
  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lovelos

    18

  • frason

    12

  • Krafta

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har läst den här tråden ett par gånger nu men förstår ändå inte.

Jag har ett Thaikort sedan flera år och det sitter i en gammal 1phone 4. Kortet är True. Jag har inga problem med att ringa eller SMSa, vare sig till Sverige eller i Thailand. Befinner mig i Jomtien-Pattaya-Bangkok. Har alltid problem med internet. När jag läser här så säger någon att True är bra, en annan att True är kass och rekomenderar andra. Beror det på SIM-kortet? Är gamla kort sämre? Jag tycker det verkar som att spela tärning om internet ska fungera. Både när jag var nere till jul och nu i mars fungerade internet sista dagen men bara sporadiskt innan. Kollar jag över svensk GSM funkar det alltid men det är ju dyrt.

Skulle således behöva ett råd om hur jag ska agera för att få internet att fungera i min telefon. Alla Thailändare kan få det att fungera. På 7eleven får man alltid hjälp med laddning och koder men det funkar ändå inte. Jag fick betala stora pengar på Skype WIFi för att överhuvudtaget få internet. Wifi funkar alltid i barerna och restaurangermen man sitter ju inte där alltid.

Ska jag byta SIM-kort till ett nyare?

Ska jag byta leverantör?

Ska jag bara gilla läget att det fungerar när det själv vill?

Andra förslag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Byt operatör kanske!?

Jag har själv AIS 12call och mitt Internet funkar i både BKK och Pattaya utan större problem.

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

DTAC den enda som ha en ren webb sida åå ENG, AIS går fet bort!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Byt operatör kanske!?

Jag har själv AIS 12call och mitt Internet funkar i både BKK och Pattaya utan större problem.

 

Lovelos

 

Köper Du på 7eleven?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade problem med mitt AIS internet och for till en av de större butikerna som finns i de flesta stora shopping malls.

Det visade sig vara en bock i inställningarna som fattades, sen gick dom in i sina datorer och ställde in datamängd, avgift mm., som jag önskade.

Helt gratis och nu fungerar det perfekt.

Börja med att besöka din operatör för hjälp

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper Du på 7eleven?

Ja!

Köpte ett Freedom Micro Net för 50 baht som jag sen lagt till Internetsurf på för 399 baht, som jag toppar upp ner det tar slut.

 

Lovelos

Ändrades av lovelos
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

post-5349-1402427737,33_thumb.jpg

True har fått upp farten med 4G

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Har en kompis på långbeslk och undrar var man smidigast k

Köper och Registrerar e Thai Simkort. (onetocall)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hasseryd:

Har en kompis på långbeslk och undrar var man smidigast k

Köper och Registrerar e Thai Simkort. (onetocall)

 

Smidigast direkt på Suvvan.  Där finns alla operatörer. Bara välja vad man vill ha. Lämna över nallen. 

 

Personalen fixar allt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

 

Kör själv med AIS sedan 9 år tillbaka, och detta med samma nummer och är mycket nöjd. Fördelen om man befinner sig i Bangkok, Hua Hin, Khon Kaen eller kanske lättare att skriva centralt i större städer så kan man ha gratis WiFi .

 

Screenshot_20170804-022853.thumb.png.6c57abd82b824fcff3fa27f8b1491a79.png

 

Också enkelt att fylla på om man laddar ner appen My AIS:

 

Screenshot_20170804-022635.thumb.png.180849ab0e8ad126e576d5b4ea2b1ea7.png

 

Också hyfsad fart om än inte i Världsklass.

 

1499663592058.thumb.jpg.3aba103144e1412a2eb2aeb76dc82e2f.jpg 

 

Dock med den fria WiFi helt ok fart, denna tagen i Hua Hin.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

 

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev stjp8729:

Hej :)

 

Kör själv med AIS sedan 9 år tillbaka, och detta med samma nummer och är mycket nöjd. Fördelen om man befinner sig i Bangkok, Hua Hin, Khon Kaen eller kanske lättare att skriva centralt i större städer så kan man ha gratis WiFi .

 

Screenshot_20170804-022853.thumb.png.6c57abd82b824fcff3fa27f8b1491a79.png

 

Också enkelt att fylla på om man laddar ner appen My AIS:

 

Screenshot_20170804-022635.thumb.png.180849ab0e8ad126e576d5b4ea2b1ea7.png

 

Också hyfsad fart om än inte i Världsklass.

 

1499663592058.thumb.jpg.3aba103144e1412a2eb2aeb76dc82e2f.jpg 

 

Dock med den fria WiFi helt ok fart, denna tagen i Hua Hin.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

 

Själv kört med Ais  några år o e nöjd ,  , Funkar kanon   .. o nu när man lärt sig  så slipper man hålla på med tjafset på olika seven eller på mobilmarket...Men lovordar tjejerna på suvann  proffs på mobiler o fixar det man vill ha..all heder till dem..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Lyfter tråden lite.

 

Någon som har koll på bra datapaket nu 2018? Finns det något prepaid med obegränsat (eller så gott som) med ok hastighet (min 3-4mbps)?

Har kollat hemsidorna för DTAC/True/AIS men hittar inget riktigt fint paket, kanske inte finns iofs.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev frason:

Lyfter tråden lite.

 

Någon som har koll på bra datapaket nu 2018? Finns det något prepaid med obegränsat (eller så gott som) med ok hastighet (min 3-4mbps)?

Har kollat hemsidorna för DTAC/True/AIS men hittar inget riktigt fint paket, kanske inte finns iofs.

Jag är lat nuförtiden, jag går till en av diskarna med minst kö efter jag passerat tullen, väl där langar jag upp mobilen och säger 4G, då brukar de börja svamla om pass o pengar, då lägger jag passet + 1000B på disken och ler......

ps. jag har alltid 4g/3g internet under mina resor i Thailand, och jag kan ringa + ta emot samtal som jag vill.....

ORKA!.......

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Cavemannen:

Jag är lat nuförtiden, jag går till en av diskarna med minst kö efter jag passerat tullen, väl där langar jag upp mobilen och säger 4G, då brukar de börja svamla om pengar, då lägger jag 1000B på disken och ler......

ps. jag har alltid 4g/3g under mina resor i Thailand, och jag kan ringa + ta emot samtal som jag vill.....

ORKA!.......

Japp, gör exakt samma sak. Men tänkte om det finns något extra fint paket nu. Annars fortsätter jag göra som jag brukar. :)

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev frason:

Japp, gör exakt samma sak. Men tänkte om det finns något extra fint paket nu. Annars fortsätter jag göra som jag brukar. :)

 

Finns det extra erbjudanden så får du det automatiskt på Suvarnaphum.

ps. det handlar ju inte om några stora pengar, skall du besöka typ BKK,Pattaya + andra turistställen så spelar leverantören mindre roll....

Skall du kanske besöka en liten by i Isaan så kan det vara annorlunda, fråga då flick/pojk vän om råd, de vet alltid vilken leverantör som har bäst teckning i just deras by.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Finns det extra erbjudanden så får du det automatiskt på Suvarnaphum.

ps. det handlar ju inte om några stora pengar, skall du besöka typ BKK,Pattaya + andra turistställen så spelar leverantören mindre roll....

Skall du kanske besöka en liten by i Isaan så kan det vara annorlunda, fråga då flick/pojk vän om råd, de vet alltid vilken leverantör som har bäst teckning i just deras by.

 

Leverantören spelar mindre roll över hela Thailand nuförtiden. Får köra på det gamla vanliga 12GB/månad eller vad det är för 799b. 1000b med sim och lite samtalstid direkt på suvvan.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev frason:

Leverantören spelar mindre roll över hela Thailand nuförtiden. Får köra på det gamla vanliga 12GB/månad eller vad det är för 799b. 1000b med sim och lite samtalstid direkt på suvvan.

Ett enkelt o bra val för 1mån i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frason:

Lyfter tråden lite.

 

Någon som har koll på bra datapaket nu 2018? Finns det något prepaid med obegränsat (eller så gott som) med ok hastighet (min 3-4mbps)?

Har kollat hemsidorna för DTAC/True/AIS men hittar inget riktigt fint paket, kanske inte finns iofs.

Jag körde detta för 1500 Baht nu senast vilket funkade bra. Finns ju även billigare paket som du kan hitta via länken nedan. Exempelvis Non-stop 6 Mbps för 550 Baht

 

http://www.ais.co.th/one-2-call/addon/en/nonstop.html

 

Fyller på pengar på kortet gör jag med nedanstående länk så slipper jag springa till nån AIS disk. Dom verkar inte alltid ha så bra koll på non-stop paketen heller när jag tidigare frågat, så nu knappar jag själv in vad jag vill ha för paket.

 

https://mobiletopup.com/

 

 

AISNonStop.PNG

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag körde detta för 1500 Baht nu senast vilket funkade bra. Finns ju även billigare paket som du kan hitta på länken nedan. Exempelvis Non-stop 6 Mbps för 550 Baht

 

http://www.ais.co.th/one-2-call/addon/en/nonstop.html

 

Fyller på pengar på kortet gör jag med nedanstående länk så slipper jag springa till nån AIS disk. Dom verkar inte alltid ha så bra koll på non-stop paketen heller när jag tidigare frågat, så nu knappar jag själv in vad jag vill ha för paket.

 

https://mobiletopup.com/

 

 

AISNonStop.PNG

Det där är lysande, det kör jag nog på.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bytade nyligen till Telenor, obegränsad surf/sms/samtal i sverige samt 100 GB i europa, Thailand, Malaysia och Myanmar, fullt tillräckligt åt mig. :haha:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Bananen:

Bytade nyligen till Telenor, obegränsad surf/sms/samtal i sverige samt 100 GB i europa, Thailand, Malaysia och Myanmar, fullt tillräckligt åt mig. :haha:

Yep, fast endast 1mbps. Räcker till att slösurfa dock.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev frason:

Yep, fast endast 1mbps. Räcker till att slösurfa dock.

Japp, vill man ladda ner filmer odyl och har bråttom så fungerar det väl sisådär, men det fungerar ju till att streama netflix i lägre kvalitet, youtube mm, sen räcker ju 100 gig rätt  långt också..

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

vi bytte från tele 2 till Telenor i december pga vissa kampanjer. och har FRI internet i Thailand med Telenor och gratis samtal hem till Sverige till familjen funkar klockrent så nå när man kör med bilen i los så har man svensk radio i bilen .

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...