Jump to content
IGNORERAD

Thai Sim Kort


lovelos

Recommended Posts

Hej!

 

Nu har även en gammal analog stofil som jag gått och skaffat mej en mobil, som jag köpte i Thailand ifjol en Kinesisk android, Oppo Find 5.

 

Hemma använder jag Telia refill kontantkort, men då jag nu är tillbaka i Thailand och skall vara här i 5 månader så behöver jag ett Thai Sim Kort och nu undrar om ni kan rekommendera något bra, det skall täcka centrala och södra Thailand.

Jag ringer mycket sällan, men behöver lite mer data/Internet surf.

 

Finns det kort som går att använda igen nästa år/resa så man kan ha samma nummer hela tiden?

Finns det kort som går att skicka SMS eller ringa/ta emot samtal även från Sverige?

Finns det kort som går att "toppa upp", liksom Telia's Refill?

Finns det kort i storlek "Micro" då min mobil använder sådant?

 

Jag har försökt att googla men det verkar vara en total röra på dom Thailändska teleoperatörernas hemsidor, så en noob som jag fattar ju inte ett jota!?

 

mvh

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lovelos

    18

  • frason

    12

  • Krafta

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

De flesta simkort uppfyller väl de kriterier du nämner, det med att ringa från Sverige med ditt prepayed thai-sim är jag inte säker på.

 

Jag har AIS, som jag toppar upp med en deal för internet, 399bth/30 dag och 1gb, det räcker för mig så länge jag är hemomkring.

 

Många har skrivit här på forumet att DTAC är bättre för internet användning, bättre deal möjligtvis, för AIS speed här i tassemarksbyn är inte att klaga på 6-10mb utan problem.

 

Gå in på en mob butik så löser de allt åt dig.

 

Här nedan ser du olika internet/mob lösningar/deals för AIS, visserligen på thai, men du förstår ändå siffrorna.

 

post-3210-0-36010600-1390703103.png

 

 

 

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har mycket goda erfarenheter av True när det kommer till hastighet och täckning på 3G, även mycket bra täckning på telefonibiten. För ett par år sedan hade jag och min fru DTAC och AIS samt ett True i iPaden, det slutade med att vi bara kör True då dom var överlägsna när det kom till 3G och täckning.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

AIS fungerar överhuvudtaget inte i Ubon, inte ens i staden. Däremot har det fungerat utmärkt då vi varit i Bangkok, Pattaya, Hua Hin oc Patong.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äähhh!, lämna era mobiler o smarta telefoner hemma.

Bättre att åka till telephone box och ringa därifrån,

mycket trevligare, mycket mycket trevligare

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Äähhh!, lämna era mobiler o smarta telefoner hemma.

Bättre att åka till telephone box och ringa därifrån,

mycket trevligare, mycket mycket trevligare

Mvh

Enda problemet är att det knappast finns några såna som funkar längre, sen så finns alla där det är mest trafik och oljud så man hör inget i alla fall! :crazy:

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är trues motsvarande den undre är för att köpa 1 Gb separat när man förbrukat det som ingår i paketet.

 

post-7521-0-09143400-1390731377.jpg

post-7521-0-08141500-1390731364.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda problemet är att det knappast finns några såna som funkar längre, sen så finns alla där det är mest trafik och oljud så man hör inget i alla fall! :crazy:

Lovelos

Nu snackar jag inte om nån jävla telefonkiosk.

Jag snackar om "le telephone"

Nog snackat om det...

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdatering...

Gick in på ett 7/eleven och köpte ett Micro Net Sim kort från AIS/12call för 50 baht,

kallas för "Freedom 3G", står även nått om gratis 150 MB på framsidan.

 

Efter många om och men lyckades jag på nått sätt få det att funka i min mobil, provade att ringa mej själv från Skype på min UltraBook och det funkade!

Fick dock SMS direkt att kortet behöver fyllas på, men fattar inte hur man gör!?

Skall gå att gå in på www.ais.co.th/3g för att toppa upp, men allt utom en del rubriker står ju på Thai, även om man ställer om webbsidan till engelska,

så jag fattar ju ingenting i princip!

Enligt broschyren jag fick med kortet står det också att man kan betala direkt via mobilen, men då behöver man slå in en PIN kod, var får man en sån?

Måste man inte registrera sej på deras hemsida och öppna ett konto där först med sitt ATM kort, nån som vet hur man gör?

 

Annan fråga går det att ringa/skicka SMS till/från Sverige med det här kortet i mobilen och vad kostar det i så fall?

 

mvh

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå in på en mob shop och be dem toppa upp.

Vill du sen ha internet deal, välj alternativ från min tidigare länk.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdatering...

Gick in på ett 7/eleven och köpte ett Micro Net Sim kort från AIS/12call för 50 baht,

kallas för "Freedom 3G", står även nått om gratis 150 MB på framsidan.

 

Efter många om och men lyckades jag på nått sätt få det att funka i min mobil, provade att ringa mej själv från Skype på min UltraBook och det funkade!

Fick dock SMS direkt att kortet behöver fyllas på, men fattar inte hur man gör!?

Skall gå att gå in på www.ais.co.th/3g för att toppa upp, men allt utom en del rubriker står ju på Thai, även om man ställer om webbsidan till engelska,

så jag fattar ju ingenting i princip!

Enligt broschyren jag fick med kortet står det också att man kan betala direkt via mobilen, men då behöver man slå in en PIN kod, var får man en sån?

Måste man inte registrera sej på deras hemsida och öppna ett konto där först med sitt ATM kort, nån som vet hur man gör?

 

Annan fråga går det att ringa/skicka SMS till/från Sverige med det här kortet i mobilen och vad kostar det i så fall?

 

mvh

 

Lovelos

Det är bara att knalla in i närmaste 7-Eleven eller FamilyMart alt. Telewiz butik och be dem fylla på saldo,

Du väljer själv hur mycket du vill fylla på. Finns även automater utanför dessa kiosker där man knappar in

sitt tel.nr och beloppet och betalar med mynt eller sedel. Är lite dyrare dock på dessa automater.

 

RInga till Sverige har AIS tom 15 februari en kampanj 003 ringer man för 3 bath minut till vissa länder, bla

Sverige, Finalandet etc http://www.ais.co.th/003/en/news/4/Dial%20003%20to%20make%20High%20Quality%20International%20Calls%20at%20Best%20Savings%20Rates Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att ringa köper du var som helst, för mobildata enklast i en AIS-butik. SMS til Sverige ca 10 baht har jag för mig.

Du kan kolla saldo genom att slå *121# och sedan lyft luren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äähhh!, lämna era mobiler o smarta telefoner hemma.

Bättre att åka till telephone box och ringa därifrån,

mycket trevligare, mycket mycket trevligare

Mvh

 

Varför detta?

 

Mitt gamla 12-call kontant funka bra där jag var.

De satt i en gammal Nokia N95.

 

Jag kan använda Thai kori i min nya Samsung G4S Aktiv om jag vill.

 

Jag kommer inte att skafa mig en låst telefon.

För det är dumt.

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag toppar upp genom att köpa för 100 eller 200bath, oftast på Tesco Lotus Express.

 

Man får en kod på kvittot.

Sen tar sin telefon knappar in *120* koden # samt "luren".

 

Några sekunder senare är det klart.

 

Jag har ett års SIM kort som jag fick betala lite mer för än de 30dagars som kostar 50bath.

 

Har man ett 30 dagars så knallar man bara in till sin operatör som finns i alla varuhus och ändrar för en mindre avgift.

Då kan man även toppa upp saldot samtidigt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara att knalla in i närmaste 7-Eleven eller FamilyMart alt. Telewiz butik och be dem fylla på saldo,

Du väljer själv hur mycket du vill fylla på. Finns även automater utanför dessa kiosker där man knappar in

sitt tel.nr och beloppet och betalar med mynt eller sedel. Är lite dyrare dock på dessa automater.

 

RInga till Sverige har AIS tom 15 februari en kampanj 003 ringer man för 3 bath minut till vissa länder, bla

Sverige, Finalandet etc http://www.ais.co.th/003/en/news/4/Dial%20003%20to%20make%20High%20Quality%20International%20Calls%20at%20Best%20Savings%20Rates Lycka till.

OK, nu förstår jag varför det står Ryska turister i långa rader med sina mobiler vid varje kassa i 7/eleven butikerna och blockerar vägen för oss andra! 555

Fast det går väl att köpa ett "top up" kort också som man bara skrapar själv och sen själv fyller i numret när man vill.

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, nu förstår jag varför det står Ryska turister i långa rader med sina mobiler vid varje kassa i 7/eleven butikerna och blockerar vägen för oss andra! 555

Fast det går väl att köpa ett "top up" kort också som man bara skrapar själv och sen själv fyller i numret när man vill.

 

Lovelos

Javisst går det att köpa,. du får koden i kvittot och knappar in det själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag toppar upp genom att köpa för 100 eller 200bath, oftast på Tesco Lotus Express.

 

Man får en kod på kvittot.

Sen tar sin telefon knappar in *120* koden # samt "luren".

 

Några sekunder senare är det klart.

 

Jag har ett års SIM kort som jag fick betala lite mer för än de 30dagars som kostar 50bath.

 

Har man ett 30 dagars så knallar man bara in till sin operatör som finns i alla varuhus och ändrar för en mindre avgift.

Då kan man även toppa upp saldot samtidigt.

Du menar att när du köper andra varor så passar du på att "Toppa Upp" samtidigt när du betalar i kassan för allt?

Kollade på mitt Freedom 3g kort, men står inget om att det bara gäller i 30 dagar?

Frågade när jag köpte det om man kan använda samma nästa resa, dom sa bara att så länge det finns pengar på det så är det giltigt!

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att när du köper andra varor så passar du på att "Toppa Upp" samtidigt när du betalar i kassan för allt?

Kollade på mitt Freedom 3g kort, men står inget om att det bara gäller i 30 dagar?

Frågade när jag köpte det om man kan använda samma nästa resa, dom sa bara att så länge det finns pengar på det så är det giltigt!

 

Lovelos

Ibland köper jag samtidigt som jag handlar andra varor. Blir ett särskilt kvitto för "Top Up", men det gör jag när jag kommer hem.

När jag kört koden så får jag ett SMS om saldo och hur länge det är giltigt.

 

Ibland får jag ett kort med skrapkod som på 7Eleven.

 

Kolla där i SMS:et din glitighetstid. 

 

Tidigare miste jag mitt nummer fast jag hade över 500bath i saldo.

 

Sen skaffade jag ettårs SIM

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför detta?

 

Mitt gamla 12-call kontant funka bra där jag var.

De satt i en gammal Nokia N95.

 

Jag kan använda Thai kori i min nya Samsung G4S Aktiv om jag vill.

 

Jag kommer inte att skafa mig en låst telefon.

För det är dumt.

 

 

 

Hälsar pigge01

Hhhmmm, trodde ni var gamla Pattayarävar här.

STOFILER!!

Link to comment
Dela på andra sajter

För att ringa köper du var som helst, för mobildata enklast i en AIS-butik. SMS til Sverige ca 10 baht har jag för mig.

Du kan kolla saldo genom att slå *121# och sedan lyft luren.

Du menar man köper Data/Internet surf separat, så om man toppar upp i en 7/eleven så fyller man bara på Ring-delen?

Inte som med mitt Telia refill kontant kort då där jag fyller på allt samtidigt?

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar man köper Data/Internet surf separat, så om man toppar upp i en 7/eleven så fyller man bara på Ring-delen?

Inte som med mitt Telia refill kontant kort då där jag fyller på allt samtidigt?

 

Lovelos

Kan du inte se bilden jag lade in i början på tråden? ???? ???

 

Där står vilka olika deal du har för internet, samt vilken kod du ska slå för att aktivera någon av dem! ! !

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte se bilden jag lade in i början på tråden? ???? ???

 

Där står vilka olika deal du har för internet, samt vilken kod du ska slå för att aktivera någon av dem! ! !

Jo men där står inget om telefon och SMS ingår?

Så om jag skall ha Internet på mitt Freedom 3G kort så skall jag slå nått av dom numren för att aktivera det?

Hur betalar jag för det?

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara att knalla in i närmaste 7-Eleven eller FamilyMart alt. Telewiz butik och be dem fylla på saldo,

Du väljer själv hur mycket du vill fylla på. Finns även automater utanför dessa kiosker där man knappar in

sitt tel.nr och beloppet och betalar med mynt eller sedel. Är lite dyrare dock på dessa automater.

 

RInga till Sverige har AIS tom 15 februari en kampanj 003 ringer man för 3 bath minut till vissa länder, bla

Sverige, Finalandet etc http://www.ais.co.th/003/en/news/4/Dial%20003%20to%20make%20High%20Quality%20International%20Calls%20at%20Best%20Savings%20Rates Lycka till.

Ta DD dial 1Bath min Lite krongligare (Rig deras nr lyssna på damen som säger hur saldot är slå sedan önskat telenr alla siffror utom 0 i riktnr ) Laddas på de flesta 7/11 

Offe

Ändrades av 1609offe
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...