Jump to content
IGNORERAD

Hur gammal ska du bli ?


Cobra

Recommended Posts

Det finns alltid råd på slika problem...

Ett Badhus i Thailand, där kan du bli tvättad över hela kroppen, för en spottstyver!

Samma med dina andra problem.

 

 

MVH Tommy

Låter trevligt juh, om det ente vore för regeringen   :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    5

  • Surin P3

    4

  • Cobra

    4

  • rolba

    3

Mest aktiva i denna tråd

Få se om jag överlever denna Thailandsresan? Vart här sedan i onsdags och svettas som engris :( Jobbigare än tidigare resor till värmen ,fattar ente att man kunnat jobba i maskin där svalaste platsen vart +42grader :-0

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
  • 5 månader senare...
  • 6 månader senare...

Få se om jag överlever denna Thailandsresan? Vart här sedan i onsdags och svettas som engris :( Jobbigare än tidigare resor till värmen ,fattar ente att man kunnat jobba i maskin där svalaste platsen vart +42grader :-0

Tja,tur det finns kylda drycker.- Thailand  verkar ha drabbats av globala uppvärmningen, +37 om dagarna i Issan när vi var där för 2 veckor sedan :(

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

55, allt över det är plus. Slösat bort mitt liv med att arbeta och inte tänka på mig själv. Nu försöker jag ändra på det. 

Slösar inte med pengarna men sparar inte heller för mycket (kanske skriver om att jag snålar, men jag lever faktiskt ganska gott).

Är jäkligt lycklig nu i risbyn men om nån vecka så kanske jag är lyckligare nån annanstans.

Skulle jag dö imorgon så skulle jag faktiskt inte heller vara så ledsen, jag har liksom gjort det jag vill nu sista åren och livet känns härligt.

Vill inte dö på långvården i Sverige efter 10 år med obytta blöjor och soppa varje dag. Bättre i en trafikolycka i asien där jag dör på stört.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ska tydligen vika in kepsen 12/1 2029. På min dotters 46 årsdag. Hoppas man hinner med en tårtbit först.

Fan, 73 år är väl ingen ålder på en suput. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, Gubben som stör.

Jag söp mig full redan som 11-åring, drack min sista alkohol 6 Mars 1990, slutade röka 1992.

Jag har nog förlängt mitt liv med många år.

Försöker äta nyttig mat, ute och promenerar 2-3 timmar varje dag om det inte är regn eller snöstorm.

Varje morgon äter jag Havregrynsgröt med Kanel med en halv matsked sylt + den normala Mjölken.  

Jag har det inte tråkigt i mitt liv, jag har insett att det går att ha kul utan droger.

Sedan har jag 2 Barnbarn som ger mig mycket, man får kramar, puss på kinden. Med äldsta barnbarnet blir det Bio ibland, hon ringer och frågar om vi kan gå på Bio och jag svarar alltid JA.

Så är det när jag är hemma i Sverige, Stockholm, Vasastan.

 

Gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, Gubben som stör.

Jag söp mig full redan som 11-åring, drack min sista alkohol 6 Mars 1990, slutade röka 1992.

Jag har nog förlängt mitt liv med många år.

Försöker äta nyttig mat, ute och promenerar 2-3 timmar varje dag om det inte är regn eller snöstorm.

Varje morgon äter jag Havregrynsgröt med Kanel med en halv matsked sylt + den normala Mjölken.  

Jag har det inte tråkigt i mitt liv, jag har insett att det går att ha kul utan droger.

Sedan har jag 2 Barnbarn som ger mig mycket, man får kramar, puss på kinden. Med äldsta barnbarnet blir det Bio ibland, hon ringer och frågar om vi kan gå på Bio och jag svarar alltid JA.

Så är det när jag är hemma i Sverige, Stockholm, Vasastan.

 

Gubben

Gubben! Fetvarning på kanelen! Dvs inte om det verkligen är kanel Du äter, för den är nyttig. Om det i stället är malen kanel ur påsar, så lägg ner direkt. Det är nämligen inte kanelbark i dom påsarna, utan en annan kryddväxt med samma smak, och därför godkänd som "kanelkrydda". Problemet är bara att just denna "kanel" innehåller ett gift som förstör levern, den är enbart avsedd som krydda i bakverk och annat som man inte äter regelbundet. Och tro nu inte på mig, jag är bara en vanlig stenbordsexpert, utan googla själv. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gubben! Fetvarning på kanelen! Dvs inte om det verkligen är kanel Du äter, för den är nyttig. Om det i stället är malen kanel ur påsar, så lägg ner direkt. Det är nämligen inte kanelbark i dom påsarna, utan en annan kryddväxt med samma smak, och därför godkänd som "kanelkrydda". Problemet är bara att just denna "kanel" innehåller ett gift som förstör levern, den är enbart avsedd som krydda i bakverk och annat som man inte äter regelbundet. Och tro nu inte på mig, jag är bara en vanlig stenbordsexpert, utan googla själv. 

Det visste jag inte. Trodde att står det Kanel på förpackningen så är det malen Kanel. EN FRÅGA: Finns det riktig malen Kanel i påsar eller i dessa Glasförpackning som också innehåller Kanel?

Gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Kärr... ehh.. vännen försöker ta livet av mig så överlever jag kvällen/natten så är jag nöjd.

Förbaskade unga kvinnor, jaja  - det borde väl gå att skylla på huvudvärk. ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Kärr... ehh.. vännen försöker ta livet av mig så överlever jag kvällen/natten så är jag nöjd.

Förbaskade unga kvinnor, jaja  - det borde väl gå att skylla på huvudvärk. ;)

Thaikvinnor skyller inte på huvudverk. Det är då de vill ha riktig sex för att spänningar ska släpa och huvudverk gå över.

Egna erfarenheter :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaikvinnor skyller inte på huvudverk. Det är då de vill ha riktig sex för att spänningar ska släpa och huvudverk gå över.

Egna erfarenheter :huh:

Funkade skitbra med att jag skyllde på magbesvär - överlevde natten åxå. Mycket bra knep.

Thaikvinnor skyller inte på nåt utom mens vad jag har förstått, eller så har jag bara träffat halvnymfomaner. Dagarna före mensen är värst - då är livet verkligen i fara. Fast jag dör ju lycklig i alla fall ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkade skitbra med att jag skyllde på magbesvär - överlevde natten åxå. Mycket bra knep.

Thaikvinnor skyller inte på nåt utom mens vad jag har förstått, eller så har jag bara träffat halvnymfomaner. Dagarna före mensen är värst - då är livet verkligen i fara. Fast jag dör ju lycklig i alla fall ;)

Hörru. Jag har faktiskt allti undrat varför du kallar dig såsom du gör. Vem i hela friden är det saknar du egentligen. Eller är det bara nys?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörru. Jag har faktiskt allti undrat varför du kallar dig såsom du gör. Vem i hela friden är det saknar du egentligen. Eller är det bara nys?

Första thaidamen (på ett bra tag i alla fall) avslutade alla mail till mig med kitung mak mak så jag tog det. Nu kallar nuvarande vän mig sokapok istället och jag vet inte om jag ids byta. Sen håller jag en ganska skämtsam ton här på forumet så helt sant är kanske inte allt jag skriver heller.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Första thaidamen (på ett bra tag i alla fall) avslutade alla mail till mig med kitung mak mak så jag tog det. Nu kallar nuvarande vän mig sokapok istället och jag vet inte om jag ids byta. Sen håller jag en ganska skämtsam ton här på forumet så helt sant är kanske inte allt jag skriver heller.

Tycker du ska fortsätta med det. Det tilltalar mig och säkert fler här kanske. Vidare spelar det faktiskt ingen roll vad jag säger just nu, för jag är rätt bra på pickalurven just nu. Men håll det i åtanke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Första thaidamen (på ett bra tag i alla fall) avslutade alla mail till mig med kitung mak mak så jag tog det. Nu kallar nuvarande vän mig sokapok istället och jag vet inte om jag ids byta. Sen håller jag en ganska skämtsam ton här på forumet så helt sant är kanske inte allt jag skriver heller.

Kitung mak mak

คิดถึง

kít-tʉ̌ng

Grubblare / tänka för mycket?

Mja, kanske skulle vara love you mak mak, då som hälsning.

Link to comment
Dela på andra sajter

คิดถึง

Saknar ska det visst vara, 555

 

Fått för mig att det skall översättas till  saknar dig mycket, men nåt språkgeni är jag inte direkt. 4-5 språk kan jag mellan lite och hyfsat men thai är inte en av dessa.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...