Jump to content
IGNORERAD

Inte lycklig i Thailand


Tamdai

Recommended Posts

Svar till annan tråd råkade hamna här av misstag...

Vet inte varför och hur...

 

Bug… kanske Surin...

 

Mvh

Magrood

Ändrades av Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tamdai

    8

  • Baa

    4

  • jrk

    4

  • Nemo

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ibland när gör man ännu fler fel att att rätta till ett annat fel. :-)
Sorry!

Ändrades av Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaiare är nog lika lyckliga eller olyckliga som alla andra folk. Men nog tycker jag att TS har en poäng när det gäller faranger i Thailand. Många gånger super de friskt.

 

När man startar trådar som denna så får man räkna med kritik, särskilt från dem som inte alls känner sig träffade och hela tiden hävdar att man aldrig kan generalisera när det gäller ett helt folk för alla är ju indevider. Personligen håller jag inte med. En folkgrupp är starkt präglad av sin gemensamma kultur och bakgrund. Därför uppvisar många av dem ett liknande tankesätt och handlingsmönster. En del positiva och en del negativa. Har man förmåga att se ur olika perspektiv och har en del kunskap så kan man oftast förstå varför de tänker och handlar på ett visst vis men det hindrar ändå inte mig själv från att tycka starkt illa om en del saker. Självklart förstår jag varför många thaiare har t.ex. dollartecken i ögonen mest hela tiden och varför en ganska stor del pressar sina barn på pengar men även om jag förstår det så tycker jag illa om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland när gör man ännu fler fel att att rätta till ett annat fel. :-)

Sorry!

Det är mänskligt att fela  :-*

Link to comment
Dela på andra sajter

Land of smiles... Systern till lilla frun brukar le för att klara sig ur kniviga situationer då de ofta är konflikträdda. Och visst förlåter man en söt leende kvinna som gjort något fel eller vad som.

För att undvika olyckligheten i Thailand så valde jag att hålla mig till jämngamla (jämnunga :)) partners, skiljer bara 2 år på mig och frun. Sen var det viktigt att vi hade liknande grundtankar om livet, typ olika smak på kläder bilar spelar roll men att man har samma fundering om livets mål... En annan fördel är att jag festa när jag var ung så redan runt 30 hade jag lärt mig tillräckligt om huvudvärk och ågren för att kunna nöjt avsluta den lektionen. Visst har vi lite skillnader då vi växt upp i två så olika länder, men vi kan prata om det och göra vettiga kompromisser. Men som sagt det är sällan vi behöver göra det... Och hela hennes släkt klarar sig bra ekonomiskt så jag har aldrig behövt höra tiggerignäll.

Ja så gick jag tillväga för att slippa olyckligheten i Thailand.

 

En kul sak jag bruka köra med i Sverige när man var yngre var att nämna dålig ekonomi när man var ute, och vips försvann alla lyckosökare :) Och de som inte sprang hade man det riktig bra med då de inte jaga pengar i första hand.

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte någon åsikt för eller emot, men att prata öppet om olikheter och olika uppfattningar torde vara berikande.

Det finns lika många uppfattningar som det finns människor, inget är fel inget är rätt..men upplevelsen är min egen

Min personliga reflektion av mina få besök i detta undersköna land, är att det finns någon form av missunnsamhet mot falanger

Varför skall vi...ofta betala ett högre pris för varor tjänster än den infödde thai ...varför skall vi.. Vara en grupp som när något händer vara den som är skyldig och skall betala... I princip oavsett vad som har hänt. Jag tror att dessa små saker som ändock sker på gräsrotsnivå blivit en del av thaiare.och deras syn på ...falanger.

Tja, att en del thaiare gör allt för att lura av faranger kosing är väl allmänt känt, det finns ju dom som anser att utlänningar skall betala mer just för att dom är utlänningar och anses vara rika miljonärer allihopa, det finns ju många rika thaiare med, inte betalar dom dubbla priser pga det inte.

 

Tex krokodilfarmen i Pattaya, 100 bath i inträde för thaiare samt 400 bath för utlänningar, man kommer iof undan med 100bath om man har thaikörkort.

 

I sverige kallas sådant diskriminering, vad kallas det i Thailand?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tex krokodilfarmen i Pattaya, 100 bath i inträde för thaiare samt 400 bath för utlänningar, man kommer iof undan med 100bath om man har thaikörkort. I sverige kallas sådant diskriminering, vad kallas det i Thailand?

 

 

Logik !

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man per automatik skulle bli lycklig i LOS har jag svårt att förstå. Lyckan är individuell och det är många saker som skall stämma. Vilket land

man befinner sig i tror jag inte har så stor betydelse. Handlar mer om förhållande till partner, familj och vänner. Kanske det viktigaste är att hitta

en harmoni i sig själv istället för att fokusera på pengar och solsken. Läste en intervju med en miljardär som sa att han inte blivit mer lycklig än då han 

inte hade så mycket pengar men att han kände sig friare när han inte behövde gå till jobbet alla dagar.

Jag har snart vistas 15 år här och skulle kanske summera läget så här:

Bäst tror jag att de har det som kör sitt eget race och inte lyssnar på experterna som oftast bara målar fan på väggen.

Gnällgubbarna runt stenbordet ser inte det positiva bara problem och skulle nog ha det bättre hemma i lägenheten i Kiruna.

Ändrades av Burken
Link to comment
Dela på andra sajter

skulle nog ha det bättre hemma i lägenheten i Kiruna

 

Om jag inte bodde här i Surin och var tvungen att bo i Sverige, skulle jag nog välja Kiruna eller annan trevlig stad i norra Sverige. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte någon åsikt för eller emot, men att prata öppet om olikheter och olika uppfattningar torde vara berikande.

Det finns lika många uppfattningar som det finns människor, inget är fel inget är rätt..men upplevelsen är min egen

Min personliga reflektion av mina få besök i detta undersköna land, är att det finns någon form av missunnsamhet mot falanger

Varför skall vi...ofta betala ett högre pris för varor tjänster än den infödde thai ...varför skall vi.. Vara en grupp som när något händer vara den som är skyldig och skall betala... I princip oavsett vad som har hänt. Jag tror att dessa små saker som ändock sker på gräsrotsnivå blivit en del av thaiare.och deras syn på ...falanger.

Håller med om att en viss missunsamhet mot faranger gör sig mycket tydligare idag än tidigare, särskilt på turistorter.

Iom att farangerna har ökat och med det många trash förstör för andra har respekten minskat.

Att faranger får betala ett högre pris på vissa inträden kan med viss logik förklaras med att turister inte betalar skatt och därmed underhåll till detta.

Som sagt, kan du visa thai-körkort eller att du bor här kommer du ofta undan detta.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar börja varje dag. Med att lova mig själv. Att inte önska mig något mer här i livet. Utan istället tacka för att jag får bo här. I detta

fantastiska klimat. Och med min Thailändska fru och barn. Jag supertrivs och känner en förpliktelse att varje dag. Ge mer till de närmaste än jag kräver att ta och få tillbaka. Denna balans är viktig.

Om jag skall tycka synd om någon så är det Thailändare (kvinnor) som blir kvar i Sverige. Jag ser ofta olycklighet i deras ögon. Särskilt när jag

och min fru berättar om att vi skall återvända 7 månader till Chiang Mai. I Sverige var jag nog mer bitter när jag trampade på i kylan i Luleå.

Sedan kan man alltid välja bort det som retar en och ger dålig energi. jag försöker egoistiskt bara vara och leva där jag trivs numera.

 

Det är bara att instämma.

 

Själv börjar jag varje dag med att gå ut på balkongen, titta ut över havet och Kho Larn som dyker upp i morgondiset.

En blick åt andra hållet och Pattaya finns bortom backen  och längre österut ser jag The Dark Side där jag även har min arbetsplats.

 

Tar några djupa andetag och känner av hela atmosfären och tänker "fan vad jag har det bra"

Jag skänker en tanke till alla där hemma i Sverige som stretar på i jakten på...ja, vad då?

 

Våga vara lycklig, det är en fantastisk känsla att få vara det varje dag, även om det är något som tar emot nå'n gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket land man befinner sig i tror jag inte har så stor betydelse
Personligen tror jag att jag skulle ha väldigt svårt att vara lycklig tex i Iran, Irak eller Somalien, så visst här det en stor betydelse ... för mig iallafall.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte jättelycklig men mycket nojd i Thailand och glad for att bara vistas i Sverige från ungefär 25 Maj till 5 September.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har vi råd att ta oss dit varför ska vi inte ha råd att köpa bil, hus, underhålla en familj ekonomiskt mm mm?

Njae tänk om alla vore så rika som åker till Thailand så dom skulle kunna det ,då skulle nog svenskarna vara bland världens rikaste människor :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt kom gnällfittan.

 

Kan du förklara hur du uppfattar det som ett gnäll.  Det är väl klart som f*n att flickvänner,fruar till svenskar hellre bor i Sverige än i Thailand såvida de inte skickar pengar till dem varje månad. I så fall skulle de garanterat välja att bo kvar i Thailand.

 

Samma gäller ju för flyktingar som flockas till Sverige pga av att de får ju en betyligt högre levnadsstandard jämfört med vad de hade i sitt hemland.

 

Och som vanligt, har du väldigt mogna svar när du gör dina inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Thailand är ett skitland med många riktigt dåliga människor är ett faktum. Ta bara en titt på gatorna med alla utslagna eller varför inte hela bar/sex industrin. Detsamma gäller politiken & utbildnings systemet.

Att landet med sitt billiga prisläge, accepterande kultur (så länge du har pengar), lätt tillgängliga damer, alkohol mm drar till sig dåliga falanger som en hög skit attraherar flugor gör inte saken bättre.
Jag tror inte att någon thailands älskare kan vinna den här debatten om man ställer argumenten mot varandra.

 

Jag har valt att försöka se det goda & helt enkelt acceptera att det dåliga finns där. Att jag lyckats är mycket tack vare min underbara flickvän & hennes familj som faktiskt inte är perfekta men inte heller värst när det kommer till att dra pengar ur falangen, lägga försörjnings ansvar på sina döttrar etc.

En bra början är att välja sitt umgänge med omsorg & helt enkelt ignorera eller åtminstone hålla distans till "dåliga element".

Självklart händer det att jag raljerar över ovanstående i bland, men att lägga hela sitt focus på det negativa gör en bara olycklig. 

 

...men hur svenske "Erik" ska agera när han efter ett eller två år upptäcker att hans livs kärlek & hennes familj är skit är en svår nöt att knäcka.

Att bara göra slut & dra kan tyckas enkelt för oss åskådare men att verkligen göra det är en helt annan sak.

 

...eller "Thomas" som efter två år i paradiset står pank, utan riktiga vänner & en fullt utvecklad alkoholism...

 

Thailand förför lätt men inte utan risker för en blåögd farang.

 

Jag tycker att TS generaliserar väl hårt, men att han har en poäng håller jag definitivt med om.

Link to comment
Dela på andra sajter

 I mina ögon så verkar det som om dom flesta Svenskar här på MPR verkar trivas med livet i Thailand,med sina Fruar o Sambos.Bofasta menar jag

 

Du kanske har rätt, men man skall kanske inte tro allt man läser på ett forum. Hur många vågar erkänna att de egentligen inte är helt nöjda med tillvaron här?  En del har kanske satsat sina livsbesparingar för att investera här i Thailand och har insett att det var ett misstag.

 

Tyvärr är det inte så många som skriver om detta på ett forum, trots att de är anonyma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna trådstart lär väl få en massa kritik men jag kör i alla fall!

 

Har under en period funderat på varför Thailand kallas Land of smiles, visst många ler men nästan ingen är egentligen glad.

 

Thailändare har nästan alltid problem med sin familj, ofta är pengar inblandade. Mödrar som sätter press på sina barn att betala, bröder och systrar som inte drar sig för att lura sina egna, eller s.k. vänner som inte funderar en sekund om de kan sno åt sig lite pengar av någon.

 

Förstår Thaispråket rätt bra och en genomgående sak som nästan alltid präglar samtal mellan Thai är att klaga, ytterst sällan jag hört någon Thai säga "vad jag känner mig lycklig", finns inte i det Thailändska språket känns det som.

 

Även de som lyckats dra ihop en massa pengar är inte lyckliga, det känns som det är en naturlag att alltid vilja ha mer och aldrig kunna njuta av att man har det bra alla redan. För många handlar livet inte om att må bra utan att få andra att tro man har det bra, och då är lögnen(väldigt vanlig i Thailand) inte svår att ta till.

 

Och så faranger i Thailand!

 

Många, mest män, flyttar till Thailand och där har de träffat sin tirac. Några år går och alldeles för ofta visade sig tiracen vara allt annat än en tirac, hon jagade stålar, och när det inte fanns tillräckligt så sprack det.

Har träffat massor med faranger i Thailand och jag kan med gott samvete säga att inte en enda är lycklig här, sprit och alkohol samt om de orkar, ibland lite shorttime, men lyckliga, inte alls.

 

Har besökt ett antal svenskar som bedriver verksamhet i Thailand, där sitter svenskarna och klagar, på varandra, på landet, självfallet på den senaste blåsningen de gått på och alkohol, alkohol och mer alkohol är ett genomgående tema.

 

Jag har själv känt av en tristess i Thailand och även jag hamnar ofta med ett glas i näven då det inte finns så mycket mer att göra och att alla man träffar gör samma sak.

 

LOS(land of smiles)-------jag börjar undra om detta inte är ett skådespel, från Thai och från faranger.

 

Två huvudpåståenden; "nästan ingen thailändare är glad, de har nästan alltid problem med sin familj och de klagar nästan alltid" samt "inte en enda Farang är lycklig i Thailand, de går på blåsningar och dricker för mycket alkohol". Hmm, ja det låter ju onekligen illa och 50 personer håller med dig så du verkar ju inte vara ensam i din självpåtagna misär. Du har bott här i 15 år och de flesta som gav dig karma besöker Thailand varje år; om ni håller med om ovanstående så klassificerar det er, enligt alla medecinska bedömningar, som maschosister. Hur fan kan man ens för en vecka besöka ett land av missnöjda, ljugande individer där allt man kan göra är att supa ned sig i sin misär? Varför inte åka till något annat av jordens 200 länder eller kanske till Arvika?

 

Jag tror fortfarande att Tamdai mest ville få till en helgdiskussion men det spelar egentligen ingen roll, ett liknande inlägg brukar dyka upp minst en gång om året av en före detta Thaifrälst som av den ena eller andra anledningen nu tröttnat och vill bevisa för sig själva, och sina olycksbröder, att de gör rätt som flyttar hem till Sverige. Och tacka fan för att ni gör rätt; att behöva leva bland missnöjda och blåsande urinvånare samt alkoholiserade och än mer missnöjda landsmän låter ju inte som någon vidare framtid.

 

Alla har sina upplevelser och sina värderingar och jag har inga som helst problem med att de flesta trivs bäst i sitt modersland, det är ju trots allt det mest naturliga. Om Tamdai därför skrivit "många thailändare är inte så glada som de verkar och vissa har problem med sin familj" samt "en del Faranger blir lurade och dricker för mycket" så hade jag inte haft något att säga för så är det givetvis. När en hel nation samt de hundratusentals faranger som lever här sågas utan urskiljning så tycker jag det känns rätt beigt, milt sagt.

 

Jag känner, utan att vara nära kompis med, runt 100 faranger i Bangkok, de flesta genom dotterns skola. Av dessa är runt hälften faranger som är här på kontrakt och de är oftast gifta med en farangkvinna eller i alla fall icke-Thai. De flesta har flyttat runt bland ett halvdussin länder och de allra flesta tycker att Bangkok är deras bästa postering och mycket beroende på att de upplever thailändare som trevliga och ärliga. Den andra hälften faranger är gifta med thailändskor och har varit här mellan 10 och 25 år. De flesta har tjänat ihop tillräckligt mycket pengar för att kunna spendera resten av livet nästan var de vill men de väljer ändå att stanna kvar i Thailand. Jag är givetvis inte nära kompis med alla dessa faranger och säkert kan någon ha problem med alkohol eller sin fru men hur många faranger har inte det hemma i Borås, Birmingham eller Berlin?

 

Min slutsats är att de faranger jag känner i Bangkok är betydligt nöjdare med sina liv än vad mina kompisar i Sverige är. De thailändare jag känner; över- och medelklass i Bangkok och arbetarklass hemma i byn skulle jag också vilja påstå är nöjdare med sina liv än vad gemene man i Sverige är och det beror nog till största delen på ett klimat som gör det enklare att umgås på ett okomplicerat sätt och att thailändare därför har ett bättre socialt liv, ungefär som att många svenskar egentligen bara lever upp under ett par sommarmånader.

 

Att man stöter på en del misär om man springer runt på svenskställen i Pattaya är ju inte så underligt. Pattaya är en semesterort av det mer extrema slaget och en del trasiga männsikor tenderar att gravitera till en sådant ställe, både utlänningar och inhemska. Givetvis kan man leva ett helt normalt liv också i Pattaya men andelen faranger och thailändare som det skiter sig för är givetvis högre där är någon annanstanns.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

tycker ändå tråden är nyttig och kanske bra för många nya Thailand älskare.Sen får väl många problem när man viftat lite väl vilt med Bhaten .försöker hålla det nere och inte visa pengar löser mycket .vi Svenskar är ju kända för gott hjärta och så är vi nog funtade med ,kanske lite godtroende med (man lär sig snabbt).Vi har köpt hus i Thailand nu och jag fick markera det är VÅRT HUS .Jag har ingen lust kämpa mig upp kalla morgnar och slita för andra ska gotta sig.sen när man reser ner någon månad vill man ju ha huset för vår familj.kanske många tycker jag har fel men sliter man och sparar så vill man ju ha det gött senare.

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Lika roligt att vi som håller med TS i vissa del, är de som inte håller med. Anser att olika åsikter är bara  förfriskande

och kanske kan hjälpa nån stackare att slippa gå på minor som faktiskt finns i detta land. Låt alla blommor blomma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Två huvudpåståenden; "nästan ingen thailändare är glad, de har nästan alltid problem med sin familj och de klagar nästan alltid" samt "inte en enda Farang är lycklig i Thailand, de går på blåsningar och dricker för mycket alkohol". Hmm, ja det låter ju onekligen illa och 50 personer håller med dig så du verkar ju inte vara ensam i din självpåtagna misär. Du har bott här i 15 år och de flesta som gav dig karma besöker Thailand varje år; om ni håller med om ovanstående så klassificerar det er, enligt alla medecinska bedömningar, som maschosister. Hur fan kan man ens för en vecka besöka ett land av missnöjda, ljugande individer där allt man kan göra är att supa ned sig i sin misär? Varför inte åka till något annat av jordens 200 länder eller kanske till Arvika?

 

Jag tror fortfarande att Tamdai mest ville få till en helgdiskussion men det spelar egentligen ingen roll, ett liknande inlägg brukar dyka upp minst en gång om året av en före detta Thaifrälst som av den ena eller andra anledningen nu tröttnat och vill bevisa för sig själva, och sina olycksbröder, att de gör rätt som flyttar hem till Sverige. Och tacka fan för att ni gör rätt; att behöva leva bland missnöjda och blåsande urinvånare samt alkoholiserade och än mer missnöjda landsmän låter ju inte som någon vidare framtid.

 

Alla har sina upplevelser och sina värderingar och jag har inga som helst problem med att de flesta trivs bäst i sitt modersland, det är ju trots allt det mest naturliga. Om Tamdai därför skrivit "många thailändare är inte så glada som de verkar och vissa har problem med sin familj" samt "en del Faranger blir lurade och dricker för mycket" så hade jag inte haft något att säga för så är det givetvis. När en hel nation samt de hundratusentals faranger som lever här sågas utan urskiljning så tycker jag det känns rätt beigt, milt sagt.

 

Jag känner, utan att vara nära kompis med, runt 100 faranger i Bangkok, de flesta genom dotterns skola. Av dessa är runt hälften faranger som är här på kontrakt och de är oftast gifta med en farangkvinna eller i alla fall icke-Thai. De flesta har flyttat runt bland ett halvdussin länder och de allra flesta tycker att Bangkok är deras bästa postering och mycket beroende på att de upplever thailändare som trevliga och ärliga. Den andra hälften faranger är gifta med thailändskor och har varit här mellan 10 och 25 år. De flesta har tjänat ihop tillräckligt mycket pengar för att kunna spendera resten av livet nästan var de vill men de väljer ändå att stanna kvar i Thailand. Jag är givetvis inte nära kompis med alla dessa faranger och säkert kan någon ha problem med alkohol eller sin fru men hur många faranger har inte det hemma i Borås, Birmingham eller Berlin?

 

Min slutsats är att de faranger jag känner i Bangkok är betydligt nöjdare med sina liv än vad mina kompisar i Sverige är. De thailändare jag känner; över- och medelklass i Bangkok och arbetarklass hemma i byn skulle jag också vilja påstå är nöjdare med sina liv än vad gemene man i Sverige är och det beror nog till största delen på ett klimat som gör det enklare att umgås på ett okomplicerat sätt och att thailändare därför har ett bättre socialt liv, ungefär som att många svenskar egentligen bara lever upp under ett par sommarmånader.

 

Att man stöter på en del misär om man springer runt på svenskställen i Pattaya är ju inte så underligt. Pattaya är en semesterort av det mer extrema slaget och en del trasiga männsikor tenderar att gravitera till en sådant ställe, både utlänningar och inhemska. Givetvis kan man leva ett helt normalt liv också i Pattaya men andelen faranger och thailändare som det skiter sig för är givetvis högre där är någon annanstanns.

 

Jag tror inte du ska ta hans inlägg allt för seriöst, har du inte själv någon gång känt att nu fan står det här landet dig upp i halsen och vid de tillfällena kläcker man gärna ut sig en liten spya eller två. Det händer mig med att man känner för att packa ihop de närmaste och bege sig till "civilisationen", det försvinner dock ganska snabbt när man tänker igenom saker och ting. Iaf för mig. Jag anser att ni båda har poänger i era inlägg så jag antar att jag får benämna mig som en bipolär maschosist då jag vet att massvis med farlanger har ett kanonliv, men jag har också sett massvis av motsatsen. Det är en av anledningarna till att jag föredrar att vara anonym, har träffat och umgåtts med för många som inte pallar att hitta på något som inte innefattar "en" bira och därför är min sociala situation numera ganska begränsad, mestadels med nära familjen och ibland någon kollega vilket är precis som jag vill ha det. I mitt tycke lever jag ett kanonliv, dricker ingenting vilket är ok i thaikretsar men inte lika ok om man träffar andra farlanger enligt mitt begränsade vetande. Naturligtvis ser det olika ut beroende på hur man själv är och hur man hamnar.

Jag har också träffat ett flertal familjer där något syskon blivit lurad av någon annan i familjen eller söner/döttrar som inte vill jobba utan istället leva på föräldrarna. Med detta i bagaget och singel i Bangkok var jag ganska kräsen vad det gäller förhållande när jag träffade frugan och jag inser att jag hade nästan löjlig tur att jag lyckades till slut få henne att inse att jag var värd att gifta sig med. Inget snack om att jag ska betala något lån eller liknande, en mycket snäll och hårt arbetande svärmor, fadern är tyvärr död, och en skitrolig son på 2 år. Ja, det blir nog att man hänger kvar här då vi trivs alldeles förbannat bra. Jag hoppas detsamma för dig och familjen.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Thailand är ett skitland med många riktigt dåliga människor är ett faktum

 

Herreje...generaliseringens gudfader....och sedan försöker du släta över med att du skapat ett bra klimat just för dig o din familj, nja, skitland och dåliga människor, då skulle jag inte sätta min fot där vilket du uppenbarligen gör och sedan sitter på dina höga moralpiedestaler och spotta ner på andra, självgodhet kallas det!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herreje...generaliseringens gudfader.och sedan försöker du släta över med att du skapat ett bra klimat just för dig o din familj, nja, skitland och dåliga människor, då skulle jag inte sätta min fot där vilket du uppenbarligen gör och sedan sitter på dina höga moralpiedestaler och spotta ner på andra, självgodhet kallas det!

Klart att det är en grov generalisering herr Baa.

Jag spottar absolut inte ner på andra. Det är din egen slutsats.

Självgod? Ja kanske det. Jag trivs mestadels med mig själv om det är det du syftar på.

 

Jag har stor anledning att avsky & vara bitter på Thailand & dess befolkning. Vill inte gå in på detaljer.

Stundtals har jag också varit just bitter & aningen hatisk mot "thai way".

Om jag känslomässigt fortsatte att generalisera så skulle jag vara just detta även i dag.

 

Vad jag beskrev i mitt ursprungsinlägg var just min egen metod att trivas i Thailand.

Andra har säkert sina egna metoder.

 

Märkligt att vad man än skriver så är det någon som tar illa vid sig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du förklara hur du uppfattar det som ett gnäll.  Det är väl klart som f*n att flickvänner,fruar till svenskar hellre bor i Sverige än i Thailand såvida de inte skickar pengar till dem varje månad. I så fall skulle de garanterat välja att bo kvar i Thailand.

 

Samma gäller ju för flyktingar som flockas till Sverige pga av att de får ju en betyligt högre levnadsstandard jämfört med vad de hade i sitt hemland.

 

Och som vanligt, har du väldigt mogna svar när du gör dina inlägg.

Ingen mening att förklara. Mogna svar? Ja, det är möjligt att mina svar inte faller dig på läppen. Men att du är en bitter gnällkärring är ju konstaterat sen länge. Har du så jävla tråkigt där uppe i knarkträsket så att MPR blivit din klagomur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du förklara hur du uppfattar det som ett gnäll. 

 

Det är väl klart som f*n att flickvänner,fruar till svenskar hellre bor i Sverige än i Thailand såvida de inte skickar pengar till dem varje månad. I så fall skulle de garanterat välja att bo kvar i Thailand.

 

 

Samma gäller ju för flyktingar som flockas till Sverige pga av att de får ju en betyligt högre levnadsstandard jämfört med vad de hade i sitt hemland.

 

Och som vanligt, har du väldigt mogna svar när du gör dina inlägg.

Vad får dig att tro att alla thaitjejer väljer sverige framför Thailand att leva i?

 

Du verkar ta för givet att alla faranger har en lyxhustru som ej vill jobba och dra sitt strå till stacken, så är det ju naturligtvis inte.

 

Flyktingar flyr från krig och elände, man kanske inte skall jämföra det med en thaitjej som träffar en svensk och flyttar till sverige, eller det kanske var en bra jämförelse?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...