Jump to content
IGNORERAD

Guld


leadbelly

Recommended Posts

Sen dänna tråd på 23 karat JHuja varför :Yes:

Får Ni int komm till Mus annars ????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 629
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    173

  • andrejsdenruskige

    27

  • SatanG

    18

  • leifen

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev Mr atm:

Om man sköter det som man ska så finns det inget säkrare. Det är som om man har plånboken i bakfickan med 3 promilles fylla så är inte cash heller säkert.

Men krypto går att göra säkert hur enkelt som helst.

Du ska heller inte lämna ut lösenord för bankkonto eller ens till ditt email.

Men som jag tidigare skrev så har svartmålandet börja ordentligt nu så att man skrämmer bort Svensson som kommer att bli den stora förloraren och bankerna så klart.

Folk skriver att får se vem som kommer att ha rätt. Var går gränsen när ni fattar?

1 kr, 10 kr, 100 kr, 1000 kr 10.000 kr, 100.000 kr eller 1 miljon eller 10 miljoner. Säg när.

Hur ser du på problemet med att handla med bitcoin pga av den extrema vollan?

En bil eller ett hus skulle ju potentiellt kunna kosta några hundra k mer eller mindre, bara under dagen.

 

Steam som omsätter en ganska skaplig slant, drog ju i handbromsen idag.  

 

https://m3.idg.se/2.1022/1.694128/steam-slutar-stodja-bitcoin

 

Från och med onsdag har Valves spelplattform Steam slutat stödja bitcoin som betalningsmetod. Anledningen är höga transaktionsavgifter och kryptovalutans instabila värde.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Guld står det som rubrik.

 

Min fråga är, nu när kursen THB/USD är som högst på 30 år borde det kanske vara idé att just köpa guld?

Eller tänker jag fel nu?

Mitt tips är att kolla längst ner till höger http://usdebtclock.org/.

Det står dollar to gold och silver ratio. Det riktiga priset borde stå på minst vad det står där.

Priserna är manipulerade enligt mig. För hur länge dom kan fortsätta kan jag inte svara på men 

det närmar sig för varje dag. Jag väljer silver alla dagar i veckan. Historiskt så har den aldrig varit så lågt undervärderad.

Eller så skulle jag handla kryptovalutor. Men båda är helt rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev svampen:

Kolla SEK?

Inte lönt om det ska köpas guld i Thailand....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev hamnoi:

Hur ser du på problemet med att handla med bitcoin pga av den extrema vollan?

En bil eller ett hus skulle ju potentiellt kunna kosta några hundra k mer eller mindre, bara under dagen.

 

Steam som omsätter en ganska skaplig slant, drog ju i handbromsen idag.  

 

https://m3.idg.se/2.1022/1.694128/steam-slutar-stodja-bitcoin

 

Från och med onsdag har Valves spelplattform Steam slutat stödja bitcoin som betalningsmetod. Anledningen är höga transaktionsavgifter och kryptovalutans instabila värde.

Du menar ett värde i Bitcoin lika med ett hus antar jag. Det var likadant när den stod i 1 dollar eller mycket mera egentligen.

Men antingen så satsar man på Bitcoin långsiktigt och då spelar det ingen roll eller så betalar man vad husets värde är i B för tillfället.

 

Steemit kollade jag i morse och såg att dom steg tiotals procent. Jag tror inte att dom slutar att stödja Bitcoin för dess instabila värde.

Det stämmer som dom säger om transaktionsavgifterna däremot.

Men problemet står emellan Bitcoin Cash och Bitcoin om du har hängt med och förstår.

Det går inte att förklara kortfattat. Lyssna gärna på youtube där roger ver talar ut om Bitcoin Cash istället. Om scaling. 

Jag är inte så bra att förklara saker men jag är hyfsat bra på att se sammanhang och vart saker o ting är på väg.

Libertariska anarkokapitalisten- alias foliehatten.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Mr atm:

Mitt tips är att kolla längst ner till höger http://usdebtclock.org/.

Det står dollar to gold och silver ratio. Det riktiga priset borde stå på minst vad det står där.

Priserna är manipulerade enligt mig. För hur länge dom kan fortsätta kan jag inte svara på men 

det närmar sig för varje dag. Jag väljer silver alla dagar i veckan. Historiskt så har den aldrig varit så lågt undervärderad.

Eller så skulle jag handla kryptovalutor. Men båda är helt rätt.

Hur menar du att silver är undervärderat och var/hur handlar man det vettigast?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Hur menar du att silver är undervärderat och var/hur handlar man det vettigast?

Det skulle vara roligt att någon gång förklara saker direkt istället för att skriva kortfattat.

Priset på silver går att följa långt tillbaka till romarriket och före. Hur mycket man fick i lön i silver per dag som soldat tex. osv.

 

Man tar upp guld och får silver oftast som vid sidan om typ. Oftast kanske 10-12 gånger mer kontra guld.

Det har funnits mycket silver genom tiderna men nu för tiden så används den till 10 000 produkter och fler tillkommer hela tiden.

Silver har varit billigare så det har inte varit lönt att ta tillvara på nytt från tex. datorer,mobiler etc.

 

Guldet däremot grävs upp och grävs ner igen till något valv där det vaktas och givetvis en del går till smycken etc. Men det mesta finns kvar.

Silvret borde börja närma sig slutet kontra vad som kommer att behövas.

Varför skall guldet då kosta 78 gånger mer som den gör just NU ??

Det är däremot inte omöjligt att silvret t.o.m. någon gång i framtiden kommer att kosta mer än guld t.o.m.

 

Jag köpte mina monsterboxar från Estland utan moms helt lagligt och fick dom hemskickade hem.

Nu gör ju EU allt vad dom kan för att försvåra det hela så jag vet inte om det fungerar längre.

Samtidigt som dom dammsög guldet från folket i världen med ett vi köper ditt guld till ett bra pris.

Googla libertysilver i Estland. Det är ett svenskt bolag som jag handlade mycket med.

Eller så kanske jag säljer till dig. Har så förbannat mycket sånt..... Vilket inte är fel egentligen men.

Tyvärr kortfattat som jag sa och jag är ingen utbildad expert med inside info heller.

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Mr atm:

Du menar ett värde i Bitcoin lika med ett hus antar jag. Det var likadant när den stod i 1 dollar eller mycket mera egentligen.

Men antingen så satsar man på Bitcoin långsiktigt och då spelar det ingen roll eller så betalar man vad husets värde är i B för tillfället.

 

Steemit kollade jag i morse och såg att dom steg tiotals procent. Jag tror inte att dom slutar att stödja Bitcoin för dess instabila värde.

Det stämmer som dom säger om transaktionsavgifterna däremot.

Men problemet står emellan Bitcoin Cash och Bitcoin om du har hängt med och förstår.

Det går inte att förklara kortfattat. Lyssna gärna på youtube där roger ver talar ut om Bitcoin Cash istället. Om scaling. 

Jag är inte så bra att förklara saker men jag är hyfsat bra på att se sammanhang och vart saker o ting är på väg.

Libertariska anarkokapitalisten- alias foliehatten.

Ja, iom att bitcoin räknas om till dollar, var väl över 16k idag va. Edit: Tog dom just 19K @Mr atm?

 

Blir ju lite svårt att sätta ett pris i bitcoin om 1BC kostar 14k kl07.00 och 16k kl17.00 och dagen efter står den i 12k.

 

Fanns väl någon amerikan som annonserade ut sitt hus i Bc för några år sedan, vet aldrig om han sålde det.

Sen om man fick betalt i Bc när dom stod i 1 dollar och behöll dom så gjorde man nog tidernas husaffär.

 

Långsiktigt blir det ju ohållbart med en sån volla, lönen i bitcoin, ena dagen bokar du maldiverna och nästa står du i frälsningsarmens soppkök.

 

Förstår det med din långsiktiga satsning, men inga träd växer till himlen även om det finns många som hävdar att just Bc kommer att göra det.

Dessa herrar delar nog dina åsikter.https://www.va.se/nyheter/2017/12/04/broderna-som-blivit-miljardarer-pa-bitcoin-vi-har-aldrig-salt/

 

Bröderna Winklevoss är de första att bli miljardärer på sin investering i kryptovalutan bitcoin, skriver bland annat City AM.

Placeringen på elva miljoner dollar gjordes i bitcoin för fyra år sedan. Sedan dess har värdeökningen uppgått till nästan 10 000 procent och därmed tillräckligt för att ge dem en avkastning på en miljard dollar.

”Vi har aldrig sålt en bitcoin, vi är inne för det långa loppet” sade Cameron Winklevoss tlll CNN Money för två år sedan.

 

 

Har ingen koll på varken Bc,Bc cash eller Bc gold, mer än baskunskapen som finns hos dom flesta.

När tid och lust finnes ska jag försöka sätt mig in mer.

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev hamnoi:

Ja, iom att bitcoin räknas om till dollar, var väl över 16k idag va. 

 

Blir ju lite svårt att sätta ett pris i bitcoin om 1BC kostar 14k kl07.00 och 16k kl17.00 och dagen efter står den i 12k.

 

Fanns väl någon amerikan som annonserade ut sitt hus i Bc för några år sedan, vet aldrig om han sålde det.

Sen om man fick betalt i Bc när dom stod i 1 dollar och behöll dom så gjorde man nog tidernas husaffär.

 

Långsiktigt blir det ju ohållbart med en sån volla, lönen i bitcoin, ena dagen bokar du maldiverna och nästa står du i frälsningsarmens soppkök.

 

Förstår det med din långsiktiga satsning, men inga träd växer till himlen även om det finns många som hävdar att just Bc kommer att göra det.

Dessa herrar delar nog dina åsikter.https://www.va.se/nyheter/2017/12/04/broderna-som-blivit-miljardarer-pa-bitcoin-vi-har-aldrig-salt/

 

Bröderna Winklevoss är de första att bli miljardärer på sin investering i kryptovalutan bitcoin, skriver bland annat City AM.

Placeringen på elva miljoner dollar gjordes i bitcoin för fyra år sedan. Sedan dess har värdeökningen uppgått till nästan 10 000 procent och därmed tillräckligt för att ge dem en avkastning på en miljard dollar.

”Vi har aldrig sålt en bitcoin, vi är inne för det långa loppet” sade Cameron Winklevoss tlll CNN Money för två år sedan.

 

 

Har ingen koll på varken Bc,Bc cash eller Bc gold, mer än baskunskapen som finns hos dom flesta.

När tid och lust finnes ska jag försöka sätt mig in mer.

Stämmer det du skriver. Folk och investerare får upp ögonen att FIAT valutornas värde kommer att fortsätta nedåt och krypto uppåt.

Så just nu handlar det om var man vill ligga med sina pengar och att det tjur-rusar, vilket jag inte gillar. För då kommer det att bli mer bakslag.

Men om man orkar och är duktig på att trada så kan man göra grymma pengar.

 

Det har nog köpts och sålts en del hus och sportbilar med Bitcoin under åren. Jag vet om en ung grabb som ärvde ett hus o la allt i bitcoin.

En annan skickade lite bitcoin till en kompis på skoj och den summan är värd lika mycket som en ny fin bättre bil.

Ang. inget träd kan växa upp till himlen. Men nu är det ungefär likadana tider som när Rockefeller etc fick sina förmögenheter.

Det är en omförvandling av världens pengar igen.

 

Satoshi har 1 miljon Bitcoin men jag tror aldrig han kommer att använda dom.  

Jag tror att Roger ver kanske har 300.000 Bitcoins och Trace Mayer ett par också. Men sen är det tvillingarna som du skriver.

Jäkligt smarta alla 4.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Inte lönt om det ska köpas guld i Thailand....

Ha Ha?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev hamnoi:

Ja, iom att bitcoin räknas om till dollar, var väl över 16k idag va. Edit: Tog dom just 19K @Mr atm?

 

Blir ju lite svårt att sätta ett pris i bitcoin om 1BC kostar 14k kl07.00 och 16k kl17.00 och dagen efter står den i 12k.

 

Fanns väl någon amerikan som annonserade ut sitt hus i Bc för några år sedan, vet aldrig om han sålde det.

Sen om man fick betalt i Bc när dom stod i 1 dollar och behöll dom så gjorde man nog tidernas husaffär.

 

Långsiktigt blir det ju ohållbart med en sån volla, lönen i bitcoin, ena dagen bokar du maldiverna och nästa står du i frälsningsarmens soppkök.

 

Förstår det med din långsiktiga satsning, men inga träd växer till himlen även om det finns många som hävdar att just Bc kommer att göra det.

Dessa herrar delar nog dina åsikter.https://www.va.se/nyheter/2017/12/04/broderna-som-blivit-miljardarer-pa-bitcoin-vi-har-aldrig-salt/

 

Bröderna Winklevoss är de första att bli miljardärer på sin investering i kryptovalutan bitcoin, skriver bland annat City AM.

Placeringen på elva miljoner dollar gjordes i bitcoin för fyra år sedan. Sedan dess har värdeökningen uppgått till nästan 10 000 procent och därmed tillräckligt för att ge dem en avkastning på en miljard dollar.

”Vi har aldrig sålt en bitcoin, vi är inne för det långa loppet” sade Cameron Winklevoss tlll CNN Money för två år sedan.

 

 

Har ingen koll på varken Bc,Bc cash eller Bc gold, mer än baskunskapen som finns hos dom flesta.

När tid och lust finnes ska jag försöka sätt mig in mer.

https://www.di.se/nyheter/han-har-tjanat-hundratals-miljoner-pa-egen-kryptovaluta/

 

Han har tjänat hundratals miljoner på egen kryptovaluta

Foto: Privat.

Av EBBA GUSTAFSSON
Publicerad: 07 december 2017, 20:02

Handeln med den norska bitcoin-utmanaren IOTA har rusat under de senaste dagarna och dragit in mångmiljonbelopp till sina skapare.

”Vi har köpt in oss på samma sätt som alla andra innehavare. Det är ett oortodoxt val”, säger David Sønstebø som är en av medgrundarna.

Under veckan har världens blickar riktats mot bitcoin-utmanaren IOTA som lanserades i somras. Handeln med den norska kryptovalutan har omsatt över 8 miljarder kronor under de senaste dagarna och totalvärdet har seglat upp till omkring 200 miljarder dollar, vilket motsvarar omkring 1.689 miljarder kronor.

Själva valutan uppgick under torsdagen till ett totalt värde på 10,2 miljarder dollar, vilket är drygt 85,7 miljarder svenska kronor. De fyra norrmännen som står bakom, äger per person inte mer än 0,8 procent av valutan. Trots att det är en liten andel, rör det sig om flera 100-tals miljoner svenska kronor.

”Jag kan säga att vi lever gott. Men vi har köpt in oss på samma sätt som alla andra innehavare. Det är ett oortodoxt val, men vi tror på att ha en demokratisk och öppen valuta”, säger norrmannen David Sønstebø som är en av medgrundarna.

Enligt honom är huvudorsaken till de senaste dagarnas rusning att IOTA har lanserat en marknadsplats för försäljning av data. Bland kunder som har lockats att ansluta sig finns bland annat Accenture, Bosch och Microsoft.

”En annan bakomliggande orsak kan vara att vi har introducerats på Koreas näst största börs. Korea har också den största marknaden för kryptovalutor”, säger David Sønstebø.

Teamet bakom IOTA hade alla arbetat med blockkedjor innan de år 2014 valde att tillsammans påbörja sitt arbete med att utveckla en ny form av teknik. Knappt tre år senare var de redo lansera sin kryptovaluta.

”Det finns en del negativa sidor med blockkedjornas arkitektur som att de exempelvis kräver avgifter på transaktioner. Vår valuta är helt avgiftsfri och det finns inga begränsningar på hur många transaktioner som kan göras. Ju fler som använder IOTA desto snabbare blir nätverket”, säger David Sønstebø.

Enligt grundaren finns det troligtvis någon i varje land som i dag äger en andel av deras valuta. Men det är Tyskland, Norge och resterande Skandinavien som än så länge är de största marknaderna.

”I Skandinavien finns de länder som först kommer ta teknologin och använda den i vardagen och i industrin. I både Sverige och Norge sker en stor del av alla transaktioner i dag digitalt. Att vi redan har uppbyggda digitala infrastrukturer gör att vi ligger bäst till”, säger David Sønstebø.

Nästa steg är att fortsätta att utveckla teknologin för att göra den ännu säkrare och effektivare.

”Vi ska anställa 50 stycken nya utvecklare under de två kommande månaderna. Det är mycket forskning framöver för oss. Problemet med dagens kryptovalutor är att det finns så många olika. Vi vill utveckla en standard, men det kommer ta tid”, säger David Sønstebø.

Link to comment
Dela på andra sajter

Framgången för bitcoin kan bli "katastrofal" för miljön, rapporterar CNN.

Valutan kan komma att konsumera lika mycket el som hela USA år 2019.

”Bitcoin saktar ner satsningarna på en snabb övergång från fossila bränslen”, skriver meteorologen Eric Holthaus på miljösajten Grist.

 

https://www.expressen.se/nyheter/larmet-bitcoin-kan-bli-katastrofalt-for-miljon/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Mr atm:

Det skulle vara roligt att någon gång förklara saker direkt istället för att skriva kortfattat.

Priset på silver går att följa långt tillbaka till romarriket och före. Hur mycket man fick i lön i silver per dag som soldat tex. osv.

 

Man tar upp guld och får silver oftast som vid sidan om typ. Oftast kanske 10-12 gånger mer kontra guld.

Det har funnits mycket silver genom tiderna men nu för tiden så används den till 10 000 produkter och fler tillkommer hela tiden.

Silver har varit billigare så det har inte varit lönt att ta tillvara på nytt från tex. datorer,mobiler etc.

 

Guldet däremot grävs upp och grävs ner igen till något valv där det vaktas och givetvis en del går till smycken etc. Men det mesta finns kvar.

Silvret borde börja närma sig slutet kontra vad som kommer att behövas.

Varför skall guldet då kosta 78 gånger mer som den gör just NU ??

Det är däremot inte omöjligt att silvret t.o.m. någon gång i framtiden kommer att kosta mer än guld t.o.m.

 

Jag köpte mina monsterboxar från Estland utan moms helt lagligt och fick dom hemskickade hem.

Nu gör ju EU allt vad dom kan för att försvåra det hela så jag vet inte om det fungerar längre.

Samtidigt som dom dammsög guldet från folket i världen med ett vi köper ditt guld till ett bra pris.

Googla libertysilver i Estland. Det är ett svenskt bolag som jag handlade mycket med.

Eller så kanske jag säljer till dig. Har så förbannat mycket sånt..... Vilket inte är fel egentligen men.

Tyvärr kortfattat som jag sa och jag är ingen utbildad expert med inside info heller.

 

Ok, så det är fysiskt silver du menar, alltså får det ligga i vapenskåpet hemma.......

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tallviking:

Framgången för bitcoin kan bli "katastrofal" för miljön, rapporterar CNN.

Valutan kan komma att konsumera lika mycket el som hela USA år 2019.

”Bitcoin saktar ner satsningarna på en snabb övergång från fossila bränslen”, skriver meteorologen Eric Holthaus på miljösajten Grist.

 

https://www.expressen.se/nyheter/larmet-bitcoin-kan-bli-katastrofalt-for-miljon/

Läser man lögnmedian då kommer man aldrig att bli en vinnare. Dessutom bortkastad tid. 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Mr atm:

Läser man lögnmedian då kommer man aldrig att bli en vinnare. Dessutom bortkastad tid. 

Och där åkte ditt huvud ner i sanden igen......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man "lyckats" köpa på sig några bitcoin lobbar man självklart för en positiv utveckling i detta kedjespel.

ALLT bygger på förväntningar och så länge "investerarna" kan hålla skenet uppe går det bra, nu vill jag gärna jämföra lite med Fingerprints utveckling.

Atm har kanske rätt och jag fel, då är det bara att gratta Atm, om inte sitter Atm med svarte Petter, dock på egen förskyllan:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev evert 1:

Har man "lyckats" köpa på sig några bitcoin lobbar man självklart för en positiv utveckling i detta kedjespel.

ALLT bygger på förväntningar och så länge "investerarna" kan hålla skenet uppe går det bra, nu vill jag gärna jämföra lite med Fingerprints utveckling.

Atm har kanske rätt och jag fel, då är det bara att gratta Atm, om inte sitter Atm med svarte Petter, dock på egen förskyllan:big_smile:

Har du läst på www.di.se 

Experterna berättar sanningar igen till lammen. Hur många gånger har dom sagt att köp bitcoin sedan 2009 ?  0 gånger så klart. Jag har sagt köp 100X.

Hur många gånger har dom haft fel XXXXXX. Men fortsätt och läs vad dom sk. experterna skriver.

Fortfarande om 10 år kommer du att skriva att får se vem som får rätt.

Kommer att bli trångt i dörren när folket ska rusa igenom dörren till kryptovalutorna om någon månad.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Verkar komma nya regler gällande manpulationen gällande silver från 2018 0101. Det är EU som kommer med dom. Får leta vidare om jag hittar mera om det. Är det rätt kan jag garantera att silverpriset sticker utav bara fan. Alltså fysiskt silver.

GOTT NYTT ÅR

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev John Khonken:

Verkar komma nya regler gällande manpulationen gällande silver från 2018 0101. Det är EU som kommer med dom. Får leta vidare om jag hittar mera om det. Är det rätt kan jag garantera att silverpriset sticker utav bara fan. Alltså fysiskt silver.

GOTT NYTT ÅR

 

Utveckla gärna, har börjat fundera på att åka till Yaowarat och köpa lite.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det är vad jag försöker göra. Det var därför jag frågade.  Ett nytt EU fördrag gällande från 1jan 2018.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...