Jump to content
IGNORERAD

Guld


leadbelly

Recommended Posts

John Khonken

Peter filosofi är att sälja helt rätt. Men till varje pris vet inte jag.  Om man funderar ett utifrån flera perspektiv så tycker folk i allternativa media. Dessa har en annan saning. Du har bildat dig en uppfattning du tror på. Bra för dig. Jag har berättat varför jag köpt guld.  Peter och många andra tror inte på papper. Vilka många letar efter allternativa placeringar. Bara  hoppas vi båda klara oss och inte förlorar pengar.

Vi får se vem som vinner.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 629
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    173

  • andrejsdenruskige

    27

  • SatanG

    18

  • leifen

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Peter filosofi är att sälja helt rätt. Men till varje pris vet inte jag.  Om man funderar ett utifrån flera perspektiv så tycker folk i allternativa media. Dessa har en annan saning. Du har bildat dig en uppfattning du tror på. Bra för dig. Jag har berättat varför jag köpt guld.  Peter och många andra tror inte på papper. Vilka många letar efter allternativa placeringar. Bara  hoppas vi båda klara oss och inte förlorar pengar.

Vi får se vem som vinner.

Eftersom du har alla dörrar öppna så ge det här några minuter https://bitcointalk.org/index.php?topic=345065.0

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tack ska självklart kolla. Hinner inte just nu

Hej!

Hur går det med stubinen är tänd och sky is the limitguldet John

Folk skrev att Bitcoin var död men senaste fem dagarna så har den gått upp med 30%

Jag skrev tidigare att det kommer att vända och att jag köper fler.

http://fiatleak.com

Dom som mainar får ut 3600 b per dag och from. sommaren 2016 halveras det igen dvs. 1800 b per dag.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Stubinen brinner väldigt sakta. Som jag skrivit ett flertal gånger. Jag är inte intresserad av snabba klipp.  Jag vet att guldet kommer att stiga. Det räcker för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Stubinen brinner väldigt sakta. Som jag skrivit ett flertal gånger. Jag är inte intresserad av snabba klipp.  Jag vet att guldet kommer att stiga. Det räcker för mig

Nu när stubinen brinner och guldet står just nu på 1267 dollar så köper du väl mera eller  :ok:

"Give me control of a nations currency and I do not care who makes it's laws." Rothschild 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Mr atm.   Skall göra ett undantag och redovisa mina drag och meddela att jag idag gått kort i guldet.

 

Återstår att se hur det faller ut men nu föll priset ut ur den sidlinjes rörelse den haft en tid så läget är värt att gå på.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Mr atm.   Skall göra ett undantag och redovisa mina drag och meddela att jag idag gått kort i guldet.

 

Återstår att se hur det faller ut men nu föll priset ut ur den sidlinjes rörelse den haft en tid så läget är värt att gå på.

Bra ide!

Kul att du redovisar som jag gör,öppet.

Som du vet så skrev jag tidigare att guldet kommer att gå ner under 1000 dollar.Den kommer att gå ner i vågor.

Bitcoin däremot kommer att gå upp kraftigt.Underligt, jag har inte hört nåt från John Khonkaen på länge.

post-7021-0-48696800-1401339862_thumb.pn

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tack för ett snabbt svar, skall kolla upp under dagen.

Om du hade köpt bitcoin under dagarna efter så skulle du redan gjort en vinst på 30% skattefritt.Men jag ser det som mycket möjligt att bitcoin stiger med 1000% i år.

Det finns närmare 2,5 miljoner plånböcker och jag ser en exponentiell ökning och räknar med att det mot årets slut finns 25 miljoner människor med plånbok i bitcoin.Cirka 500-1000 företag ansluter sig till Bitcoin om dagen bla.

När värdet på bitcoin sjönk till under 400 dollar så skrev jag här att det är ett bra läge att gå in och nu står den i 570 dollar.

Trots det köper jag idag igen fler bitcoin.Guldet stog väl i närmare 1400 dollar när jag skrev att den kommer att gå ner.Jag stack också ut hakan och sa att guldet kommer att gå under 1000 dollar.post-7021-0-58155400-1401341743_thumb.pn

P.S Den som är intresserad så kan jag skicka mer intressant fakta angående bitcoin.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Tänkte just skriva. Att guldet bara rasar ner. Vad som händer nästa vecka och veckan efter har jag ingen anning om. Vill man veta det får man skaffa sig kontakter hos FED. Hävdar fortfarande att guldet kommer att stiga. När. Inte en anning. Men att det kommer. Fortfarande lika säker.

Ha en lyckad Bitcoin dag

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tänkte just skriva. Att guldet bara rasar ner. Vad som händer nästa vecka och veckan efter har jag ingen anning om. Vill man veta det får man skaffa sig kontakter hos FED. Hävdar fortfarande att guldet kommer att stiga. När. Inte en anning. Men att det kommer. Fortfarande lika säker.

Ha en lyckad Bitcoin dag

Du behöver inte fråga FED John den kommer att gå I vågor ner. :ledsen:

 

Men jag ser att stubinen är tänd och sky is the limit och du står bredvid och tittar på.

post-7021-0-66922900-1401390962.gif

Jag skojar lite bara, du vet att jag har metaller också.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Alltid kul att tjattra lite. No hard fellings. Jag önskar dig all lycka. Bara hoppas du får rätt för dig. jag tror på mitt. Vi får se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jaja  mensan!

VI slog vad efter att guldet rasat 500-600 dollar från ATH och efter att bitcoin var på väg kraftigt ned.  kursen 1340 och bitcoin 670 alltså hälften då.

Bitcoin går upp på utsidan snart efter halva loppet och guldet börjar titta nervöst bakåt. :pilot:

post-7021-0-00890600-1401392597.jpg

 

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

I guldets fall sammarbetar dom som vill ha och dom som inte har något kvar. Alltså pressas priset. Men för eller senare kommer saningen fram. Då ska du se. Om det tar en vecka ett år tio år. Ingen vet. Men vad vi vet är att det är ett fulspel modell större

Link to comment
Dela på andra sajter

I guldets fall sammarbetar dom som vill ha och dom som inte har något kvar. Alltså pressas priset. Men för eller senare kommer saningen fram. Då ska du se. Om det tar en vecka ett år tio år. Ingen vet. Men vad vi vet är att det är ett fulspel modell större

Tunga steg som vanligt. Kul.

 

post-10989-0-73656900-1401433595.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Tunga steg som vanligt. Kul.

 

attachicon.giffoliehatt.jpg

Om du tycker att det är kul. Så får det stå för dig. Då kan jag glädja dig med att jag inte är orolig .

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon svensk sida som visar hur man köper bitcom så att en gammal gubbe förstår hur man gör? Har kommit förbi det där med lösenord men fattar inte hur jag köper. Jag la en förfrågan (tror jag) på 200 usd  på ANXPRO.com för att testa och där sket det sig. Får jag svar på min förfrågan via e-mail, hur betalar jag? Frågorna är många så en pedagogisk sida skulle vara bra för mig. Säkert intressant för fler dumskallar än mig som vill testa bitcom ett tag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Finns det någon svensk sida som visar hur man köper bitcom så att en gammal gubbe förstår hur man gör? Har kommit förbi det där med lösenord men fattar inte hur jag köper. Jag la en förfrågan (tror jag) på 200 usd  på ANXPRO.com för att testa och där sket det sig. Får jag svar på min förfrågan via e-mail, hur betalar jag? Frågorna är många så en pedagogisk sida skulle vara bra för mig. Säkert intressant för fler dumskallar än mig som vill testa bitcom ett tag.

Hej!

Eftersom jag bor i Finland så köper jag mina bitcoin här och köp och säljkostnaderna ligger på 2%.Det finns också ett gäng ATM här men tyvärr verkar det inte finnas det i Sverige ännu. Jag googlade på bitcoin.se som också har en pedagogisk sida och såg att en firma tog 7% vilket är hutlöst.Men prova att gå in på deras forumdel så kan du nog hitta ett svar.

Synd att jag inte har tid att luska just nu är på väg att resa bort ett tag.Hoppas någon annan kan hjälpa dig här på forumet.

P.S Du har väl fixat plånbok.      Jo jag kom på att kolla en firma som heter coinmotion och den firman tar 2% här också men dom säljer nog till övriga länder också.Lycka till

https://blockchain.info/sv/wallet

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Stubinen brinner väldigt sakta. Som jag skrivit ett flertal gånger. Jag är inte intresserad av snabba klipp.  Jag vet att guldet kommer att stiga. Det räcker för mig

Bitcoin raketen går med en hastighet av 10% upp på senaste 10 timmarna och gick precis om guldet även om utgångsläget var piss.

Dvs. angående våran vadslagning. 

Du skrev på min fråga att  Tack ska självklart kolla. Hinner inte just nu

Kanske börjar bli intressant snart att läsa.Ha det

post-7021-0-73772900-1401487776_thumb.pn

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Någon frågade mig om investeringsråd för cirka en månad sedan och jag sa att köp ryska aktier för att dom har tagit för mycket stryk.

http://www.di.se/artiklar/2014/6/3/ryssfondernas-comeback/

 

Givetvis så rekommenderade jag också bitcoin.

http://bitcoinity.org/markets

 

Jag sa även att guld kommer att fortsätta ner.

Dvs. ryssaktierna i maj plus 20 %

Bitcoin i maj plus 50%

Personen sa näe jag tror inte på bitcoin. :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

20% på en månad är inte illa!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

kycklingen

Är det lönt att ta med sig trasiga guldsmycken (18 k) för att sälja eller göra en bytes affär?

Eller är det bättre att sälja det trasiga här i Sverige?

Eller ska man passa på att laga smyckena i Thailand?

Det är mest låsen på halsband och armband som har gått sönder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Är det lönt att ta med sig trasiga guldsmycken (18 k) för att sälja eller göra en bytes affär?

Eller är det bättre att sälja det trasiga här i Sverige?

Eller ska man passa på att laga smyckena i Thailand?

Det är mest låsen på halsband och armband som har gått sönder.

18K får du nog inte mycket för i Thailand kan jag tänka mig.Det är i princip bara rent guld som gäller där.

Det trasiga lagar dom nog på en kick i Thailand för en bråkdel av vad det kostar i Sverige.

Så min rekommendation blir att laga det i Thailand och behåll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

I guldets fall sammarbetar dom som vill ha och dom som inte har något kvar. Alltså pressas priset. Men för eller senare kommer saningen fram. Då ska du se. Om det tar en vecka ett år tio år. Ingen vet. Men vad vi vet är att det är ett fulspel modell större

Jag har en känsla i kassarna att det tar cirka 3 år, innan systemet kraschar.

Under tiden så fortsätter bitcoin uppåt och guldet neråt.

No hardfeelings va John, även om jag leder i vadslagningen va 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...