Jump to content
IGNORERAD

Guld


leadbelly

Recommended Posts

Oregistrerad

1 Bitcoin        post-7021-0-63760700-1400316030.png

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 629
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    173

  • andrejsdenruskige

    27

  • SatanG

    18

  • leifen

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Frugan har så mycket guld så jag får betala övervikt för henne på Thaiair

post-7021-0-56479600-1400337840.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Visste ni att guld var förbjudet att inneha i USA mellan åren 1933 -1974 och man kunde bli dömd med upp till 10 års fängelse och böter på 10.000 dollar.

I den fria världen så gick priset upp under den tiden från 20 dollar tom. 195 dollar.

 

:14:

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag har lyssnat lite på MIke S. Tycker han bara verkar vara en messersmith. Som inte verkar ha några egna ideer. Men du kan säkert hitta något åt mig. Att visa några diagram om guld. Ger jag inte fem öre för.  Bättre att ringa FED direkt. Dom försöker fortfarande styra guldpriset.  När Kina har all makt gällande guld . Frågan du bör ställa Mike s som vet allt. Finns det något guld överhuvdtaget hos FED .

Ha en bra dag

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag har lyssnat lite på MIke S. Tycker han bara verkar vara en messersmith. Som inte verkar ha några egna ideer. Men du kan säkert hitta något åt mig. Att visa några diagram om guld. Ger jag inte fem öre för.  Bättre att ringa FED direkt. Dom försöker fortfarande styra guldpriset.  När Kina har all makt gällande guld . Frågan du bör ställa Mike s som vet allt. Finns det något guld överhuvdtaget hos FED .

Ha en bra dag

Mike Stathis har haft rätt i princip hela tiden, men dom flesta guldsäljarna har haft fel för det mesta.

Diagrammet var inte för guld utan hur värdet på bitcoin stiger över tiden.Ibland övervärderad och just nu undervärderad.

Jag har en del silver och guld trots allt som en försäkring.

Du kan aldrig ha fel eftersom om priset går upp så säger du  att det är manipulerat eller om det står still så säger du att det är för att det är manipulerat

och om det går ner………… Jag säger att guldet går ner men hoppas att det går upp.

P:S Att du säger att Mike inte har några egna idéer är nog för att du inte känner till han så väl.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Helt rätt. Det var därför jag frågade om Mike hade någon egen ide

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Helt rätt. Det var därför jag frågade om Mike hade någon egen ide

Aaah ok!

Jag läste noggrannare om ditt citat o förstår nu.Men vad menar du med när du skriver messerscmitt  :not_i:

Du kanske menar störtbombaren stuka eller

Skall bli intressant att titta tillbaka till den här tiden om några år och se hur det blev med ädelmetaller,bitcoin etc.

Piece broh   :victory:

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vi får alltid se veem som får rätt. jag tror det blir värre innan det blir HEMSKT BRA. Fördelen för mig att jag kan vänta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guld och silver kan med fördel köpas kortsiktigt på utbrott just nu. Upp eller ned - same same.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Guld och silver kan med fördel köpas kortsiktigt på utbrott just nu. Upp eller ned - same same.

Du menar att köpa certifikat eftersom det annars blir så stor kostnad för köp o sälj dvs. spread på den fysiska varan. 

Skriv gärna in på den här tråden direkt efter när du har köpt o sålt så vi får se hur slipsten skall dras  :yes:

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att köpa certifikat eftersom det annars blir så stor kostnad för köp o sälj dvs. spread på den fysiska varan. 

Skriv gärna in på den här tråden direkt efter när du har köpt o sålt så vi får se hur slipsten skall dras  :yes:

Alltid certifikat för min del då jag inte tillhör Mr Dooms fans. Men just nu är de iskalla. 

 

Däremot är OMX och aktier fortfarande intressanta. 

 

Fjällrävenjackor (Fenix) is t.ex. da shit  :).

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Alltid certifikat för min del då jag inte tillhör Mr Dooms fans. Men just nu är de iskalla. 

 

Däremot är OMX och aktier fortfarande intressanta. 

 

Fjällrävenjackor (Fenix) is t.ex. da shit  :).

Jag är inte heller fans av männen med en liten plätt på hjässan :rabbi:  dvs guldsäljarnas och deras betalda tjänstemän som har tid att synas på media och framföra sin  fantastiska syn på ädelmetaller.Antar du också att guldet ska ner eftersom du skrev att det är iskallt.

Det pågick ett sk. pumpa and dumpa :download:  med Bitcoin, men nu börjar det bli varmare och varmare igen :heat: .

Tur att jag har skapligt med bitcoin i fickan :_russian: även om många har tjatat om att den är död. :blah:   :rofl:  :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte heller fans av männen med en liten plätt på hjässan :rabbi:  dvs guldsäljarnas och deras betalda tjänstemän som har tid att synas på media och framföra sin  fantastiska syn på ädelmetaller.Antar du också att guldet ska ner eftersom du skrev att det är iskallt.

Det pågick ett sk. pumpa and dumpa :download:  med Bitcoin, men nu börjar det bli varmare och varmare igen :heat: .

Tur att jag har skapligt med bitcoin i fickan :_russian: även om många har tjatat om att den är död. :blah:   :rofl:  :na:

Med iskall menar jag att det är sidledes rörelse. Går det dock under fjolårslägsta, vilket silvret just nu är nära, kan det bli massflykt.

 

Huruvida man kan betrakta Bitcoin som varm när den halverats i värde på 6 månaders sikt - vet jag inte direkt.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Med iskall menar jag att det är sidledes rörelse. Går det dock under fjolårslägsta, vilket silvret just nu är nära, kan det bli massflykt.

 

Huruvida man kan betrakta Bitcoin som varm när den halverats i värde på 6 månaders sikt - vet jag inte direkt.

Glöm inte att du kunde köpa alla bitcoin 2009 för hundra dollar.2 pizzor såldes för 10.000 bitcoins.Förra året steg den med hundra gånger och ett par år innan med 200 gånger.

Så den har gått i vågor uppåt hela tiden, och det är helt naturligt att den också har nedgångar.Nästa uppgång borde ligga på cirka 5000-7000 dollar per bitcoin.

Jag ser ingen annan investering som har samma möjlighet att stiga kontra risk som bitcoin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Med iskall menar jag att det är sidledes rörelse. Går det dock under fjolårslägsta, vilket silvret just nu är nära, kan det bli massflykt.

 

Huruvida man kan betrakta Bitcoin som varm när den halverats i värde på 6 månaders sikt - vet jag inte direkt.

Senaste 12 timmarna har bitcoin stigit över 10 % så lite varmare tycker jag att det börjar bli. :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Ollas -Viktor

 

Jag skulle vilja ställe en enkel fråga. Vilka hänvisar du till. Räknas bara vi  i västvärlden .

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Mina största tillgångar är mig själv. Jag är en idi*t som inte bryr sig om att leva på avkastning av kapital. Pengarna kan gärna jobba för mig, men jag är inte intresserad av att pengar ska göra hela jobbet.

Jag genererar pengar in på mitt konto och använder pengarna som kommer in på mitt konto.

Jag sparar en del, men dessa besparingar används upp vid semester och köp av kapitalvaror.

 

Så länge jag får betalt i gångbar valuta så ser jag inga problem i vare sig valutor eller guld. Jag nollar kontot med jämna mellanrum och jobbar upp en ny "förmögenhet" efter det.

Det är på så sätt jag sprider riskerna.

 

Bästa köp = Bostad

Sämsta köp = Bilarna som jag köpt de senaste 10 åren

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Bitcoin kommer se upp

post-7021-0-22293200-1400746502.jpgpost-7021-0-51090100-1400746557.gifpost-7021-0-48476500-1400746612.jpg

missa inte tåget föör i hheeellvveettepost-7021-0-59544900-1400746654.jpg

post-7021-0-88154300-1400746673.jpg

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Peter var inte så dum med andra ord. Var det inte Mike som sa att allt Peter säger är både dåligt och rena lögner. Allt är inte svart eller vit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Peter var inte så dum med andra ord. Var det inte Mike som sa att allt Peter säger är både dåligt och rena lögner. Allt är inte svart eller vit.

Jag förstår inte vad du menar med att Peter inte är så dum.

Nej, Peter är inte dum men hans filosofi går endast ut på att sälja guld.Sen spelar det inte så stor roll om han kan marknaden eller om det är rena lögner som han säger presenterar för att kunna tjäna pengar.

Men att säga att bitcoin är en bubbla och utan värde och sedan göra reklam att han byter sitt guld mot bitcoin.

Nu ska jag ut o äta lite mat 

post-7021-0-57867200-1400750957.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Bitcoin post-7021-0-21555400-1400751159_thumb.pn

Bitcoin post-7021-0-05316900-1400751207.gif

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ollas -Viktor

 

Jag skulle vilja ställe en enkel fråga. Vilka hänvisar du till. Räknas bara vi  i västvärlden .

Hänvisar till de som har pengar oavsett.. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...