Jump to content
IGNORERAD

Guld


leadbelly

Recommended Posts

  • Svar 629
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    173

  • andrejsdenruskige

    27

  • SatanG

    18

  • leifen

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

40 minuter sedan, skrev John Khonken:

Vår kung Fredman . Han är överlägsen. Vilken tur man hittade Maipenrai. Så man fick  Fredmans analyser av allt. Ännu en gång har han lyckats

 

http://www.di.se/artiklar/2016/3/4/guldpriset-pa-13-manadershogsta/

 

 

LoL  https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/88447/c-rad-b

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev John Khonken:

Krille där har du absolut rätt

 

Ja men guld har visat sig varit helt odugligt i flera år nu. 

 

Men konken tror på världsras. Otur för han. 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev John Khonken:

Har du inte missat något. Har talar vi om guld. Flytta den till aktier. Har du svårt med att se skillnaden

 

Missat o missat, ditt haussande av guld och c-rap f´låt C-rad har jag inte missat.

Likheten är väl att du har man följt dina foliehattsråd ang investeringar så ligger man rejält minus.

25% back på 3 år är inte dåligt med tanke på hur börsen har gått under samma tid, hur mycket back är du på ditt "supertips":)?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev John Khonken:

Krille där har du absolut rätt

 

Ok ;)
 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag har säkert gett tips om både Lucara och scana i någon tråd.

Det är ju skitlätt att förutspå framtiden.

Jag tycker t.o.m att man kan köpa guld på ATH. Problemet är bara hur länge man har råd att vänta

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt säga att man har 100K liggandes och sugen på att köpa en 24k kedja i Pattaya, vad bör man tänka på?

Utförselregler, dubbelkolla med andra butiker, vanligt med fiffel?

Funkar det med kort eller är det kontanter som gäller?

Någon som kan rekommendera en guldshop kanske?

Ändrades av Wwax
Link to comment
Dela på andra sajter

Låt säga att man har 100K liggandes och sugen på att köpa en 24k kedja i Pattaya, vad bör man tänka på?

Utförselregler, dubbelkolla med andra butiker, vanligt med fiffel?

Funkar det med kort eller är det kontanter som gäller?

Någon som kan rekommendera en guldshop kanske?

Är nog inte mycket o tänka på, alla shoppar som ligger centralt är nog ok. Givetvis köper du inte på gatan i ett marknadsstånd.

Men säkert vettigt o handla där någon kan rekomendera.

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
14 timmar sedan, skrev hamnoi:

 

Missat o missat, ditt haussande av guld och c-rap f´låt C-rad har jag inte missat.

Likheten är väl att du har man följt dina foliehattsråd ang investeringar så ligger man rejält minus.

25% back på 3 år är inte dåligt med tanke på hur börsen har gått under samma tid, hur mycket back är du på ditt "supertips":)?

Jag svarar på ditt svar till Konken. 

Glöm inte att dollarn låg på 6,36 sek för 3 år sedan och nu på 8,5 sek om man nu inte köpte guld för dollar då.

Sedan vet jag inte om Konken har rekommenderat guld för redan 3 år sedan. Jag själv tippade att guldet skulle gå t.o.m. under 1000 dollar.

Den var och vände på 1050 i dollar. 

Själv ligger jag tung på guld och silver. Inte några gram som andrejsruskige skrev, utan mer guld än vad tex. Kanadas centralbank äger.

56da818ee09c1_tummenupp.jpg.2183fdecea3b

Men alla har ett slutligt eget ansvar var man sätter sina pengar så klart.

P.S Läs gärna i början av tråden vad folk rekommenderade för 2 år sedan.

 

 

 

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
9 timmar sedan, skrev hamnoi:

 

Missat o missat, ditt haussande av guld och c-rap f´låt C-rad har jag inte missat.

Likheten är väl att du har man följt dina foliehattsråd ang investeringar så ligger man rejält minus.

25% back på 3 år är inte dåligt med tanke på hur börsen har gått under samma tid, hur mycket back är du på ditt "supertips":)?

Jag ska väl svara eftersom du är nyfiken. Om du läst hur jag placerar. Vilket du gjort. Behövde du inte ställa den här frågan. Men det är fredag. Så man får ha överseende

Ha nu en bra lördag.

Min hyllning till Fredman kvarstår. En människa som bara gör rätt måste man beundra.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jag svarar på ditt svar till Konken. 

Glöm inte att dollarn låg på 6,36 sek för 3 år sedan och nu på 8,5 sek om man nu inte köpte guld för dollar då.

Sedan vet jag inte om Konken har rekommenderat guld för redan 3 år sedan. Jag själv tippade att guldet skulle gå t.o.m. under 1000 dollar.

Den var och vände på 1050 i dollar. 

Själv ligger jag tung på guld och silver. Inte några gram som andrejsruskige skrev, utan mer guld än vad tex. Kanadas centralbank äger.

56da818ee09c1_tummenupp.jpg.2183fdecea3b42b67adb839dce4ad255.jpg

Men alla har ett slutligt eget ansvar var man sätter sina pengar så klart.

P.S Läs gärna i början av tråden vad folk rekommenderade för 2 år sedan.

 

 

 

 

Varför pratar du om Usd och Sek?

Dessa är bara fiktiva värden.

Link to comment
Dela på andra sajter

kycklingen
10 timmar sedan, skrev Wwax:

Låt säga att man har 100K liggandes och sugen på att köpa en 24k kedja i Pattaya, vad bör man tänka på?

Utförselregler, dubbelkolla med andra butiker, vanligt med fiffel?

Funkar det med kort eller är det kontanter som gäller?

Någon som kan rekommendera en guldshop kanske?

Jag brukar sätta på mig guldet när jag åker hem, jag tror att alla riktiga guldbutiker är ärliga, jag har betalat både kontant och med kort. Med kort lägger dom på någon %.

Jag kan inte Pattaya så jag har ingen butik där som jag kan rekommendera.

 

(jag är allergisk mot oäkta, så köper du något kan jag använda det någon dag och sen tala om om det är äkta el inte. :) )

Jag fick alltid testa min Fars guld som han köpte på sin tid.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Käre John .... (var det inte en gammal visa som började så?)

Bara för att jag är din husgud så ska jag bjuda dig på ett tips som inte kan gå fel.

Ja det värsta som kan hända är att du får ställa till en helvetes fest.

 

Köp gammal Single Malt Whisky för pengarna, kineserna har fått smak för böckling

så nu kommer det att bli en riktig brist.

 

http://money.cnn.com/2016/03/04/luxury/global-single-malt-scotch-whisky-drought/index.html?sr=fbmoney030416global-single-malt-scotch-whisky-drought1015AMStoryLink&linkId=21914890

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
16 timmar sedan, skrev Wwax:

Låt säga att man har 100K liggandes och sugen på att köpa en 24k kedja i Pattaya, vad bör man tänka på?

Utförselregler, dubbelkolla med andra butiker, vanligt med fiffel?

Funkar det med kort eller är det kontanter som gäller?

Någon som kan rekommendera en guldshop kanske?

Jag vet inte var man kan köpa 24K i Pattaya men det är nog inte omöjligt.

Dom flesta säljer 23K eller 96,5%. Om du ska ha 24K får du åka in till Chinatown i Bangkok.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-03-05 at 07:50, skrev Mr atm:

Själv ligger jag tung på guld och silver. Inte några gram som andrejsruskige skrev, utan mer guld än vad tex. Kanadas centralbank äger.

 

Fysiskt guld?

Hur mycket äger Kanadas centralbank?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev UglyFarang:

 

Fysiskt guld?

Hur mycket äger Kanadas centralbank?

The department says the government now holds just 77 ounces of gold -- valued around $130,000.

 

enl    http://www.ctvnews.ca/business/canada-s-gold-reserve-nearly-empty-after-35m-sale-1.2802901

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
On ‎2016‎-‎03‎-‎05 at 11:06, skrev Fredman:

Käre John .... (var det inte en gammal visa som började så?)

Bara för att jag är din husgud så ska jag bjuda dig på ett tips som inte kan gå fel.

Ja det värsta som kan hända är att du får ställa till en helvetes fest.

 

Köp gammal Single Malt Whisky för pengarna, kineserna har fått smak för böckling

så nu kommer det att bli en riktig brist.

 

http://money.cnn.com/2016/03/04/luxury/global-single-malt-scotch-whisky-drought/index.html?sr=fbmoney030416global-single-malt-scotch-whisky-drought1015AMStoryLink&linkId=21914890

Härligt så ska det låta. Tipsa varandra istället för skitsnack. STORT TACK

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
3 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Fysiskt guld?

Hur mycket äger Kanadas centralbank?

Det ska nog vara riksbanken egentligen. Men allt mellan 0-77 tr. ounces. 24k guld. 

Man får nästa 13 papperslappar där det står 100 dollar note på dom för 1 troy. ounce guld just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

The department says the government now holds just 77 ounces of gold -- valued around $130,000.

 

enl    http://www.ctvnews.ca/business/canada-s-gold-reserve-nearly-empty-after-35m-sale-1.2802901

 

3 timmar sedan, skrev Mr atm:

Det ska nog vara riksbanken egentligen. Men allt mellan 0-77 tr. ounces. 24k guld. 

Man får nästa 13 papperslappar där det står 100 dollar note på dom för 1 troy. ounce guld just nu.

 

Nu blir jag lite impad av Mr atm, han har dragit ihop över miljonen i guld!

Bra skåp ingjutet i källaren hoppas jag!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
7 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

 

Nu blir jag lite impad av Mr atm, han har dragit ihop över miljonen i guld!

Bra skåp ingjutet i källaren hoppas jag!

Om det nu inte är Canada dollar för då blir det "bara" ca 820000 sek

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Om det nu inte är Canada dollar för då blir det "bara" ca 820000 sek

 

Om jag inte missat något så betyder $ USD.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
7 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Om jag inte missat något så betyder $ USD.

Där har du missat något för du har fel

https://sv.wikipedia.org/wiki/Valutatecken

och CTV News är en canadensisk kanal

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...