Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Enis

En mammas bilder på barn och djur

Recommended Posts

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Luke the Drifter

Jäklar vilka fina bilder hon har skapat ! Jag skulle tro att hon har lagt ned mycket tid på att redigera fotografierna och resultatet är suveränt, riktiga proffsbilder !    

// Luke the Drifter

ola med b

Ja det var riktigt fina bilder :)

Kenneth4618

Helt fantastiska bilder

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Guest wUThai

Jäklar vilka fina bilder hon har skapat ! Jag skulle tro att hon har lagt ned mycket tid på att redigera fotografierna och resultatet är suveränt, riktiga proffsbilder !    

// Luke the Drifter

Tyckte faktiskt att en del av bilderna var överredigerade. Men ändå jävligt fina bilder!

• Similar Content

• Kötthandlarn
      By Kötthandlarn
      Ja, då var det dags för en liten semesterresa i Svea rike.......
      Vädret på västkusten har inte visat sig från sin bästa sida denna sommar, så undertecknad kände sig manad att röra på rövfläsket till andra delar av Sverige.......

Så jag satte mig i bilen och drog iväg......

Tog tredje avfarten i en rondell där en känd MPR-medlem med många konstiga tatueringar bor.......

Här skulle jag inte stanna utan vägen fortsatte......

Eftersom jag va ute i god tid, så hann jag med ett litet besök nere i hamnen på en av mina favoritstäder.........

Dags att ta sig till nästa transportmedel och det ser ut som om skorven är på väg in i hamnen.......

Nu kanske det blir självklart var Kötthandlern skall parkera sitt arsle några dagar.......

Fantastisk resa ut genom Tjust skärgård......

Vilken jäkla tur att vi lämnade skitvädret bakom oss........

Vid öppet hav, så kom det vackra vädret........

Land i sikte.......

Hotell var apdyrt men jag hittade ett riktigt bra lägenhetshotell på ca 25-30 kvadrat i öppen planlösning för två personer (tur att jag bara är en).........

Nu skall vi se vad som händer härnäst.......

Kanske att SC kan bidra med lite resetips.......

• Khun Ken
      By Khun Ken
      Bangkok, 27 maj - Graden av undernäring bland barn i Thailand har ökat mellan 2006 och 2012, visar en undersökning om situationen för barn och kvinnor i Thailand.

http://mcot-web.mcot.net/9ent/site/view/id/53844b8dbe0470aaea8b456b#.U4R61nJ_s4k
    • Naam kaeng
      By Naam kaeng
      "Res inte till Thalland med småbarn"

Så skriver insändaren "Barnälskaren" i dagens Metro (www.metro.se)

Personen skriver att det är en väldigt lång flygresa, att barn inte kan röra sig under resan och att de blir kinkiga eller gallskriker.
      Även att alla andra 200 på planet inte kan sova pga av detta.

Dessutom att det är för varmt, mellan 32 - 34 grader, eller iskallt av ac-anläggning.

Att barnen inte har skydd mot de sjukdomar som finns samt att de kan påverkas psykologiskt av långresor.

Skribenten avslutar med att skriva:

"Dessutom skulle många passagerare vilja åka på långresor där barn under fyra år inte är tillåtna.

Och jag tänker att det kanske är just det sista som egentligen är det som personen retat upp sig på; att inte kunna sova på flyget pga skrikande barn. Och det i sig kan jag ha förståelse för. Inte att man sågar barn, eller föräldrar som gör sitt bästa med barnen. Utan att man blir irriterad över att inte kunna sova, helt mänskligt.
      Men påstå inte att det är genomskadligt för mitt barn att vara i Thailand.

Min dotter var 1,5 år gammal när vi var över första gången med henne. Jag tror vi var borta i två månader.
      Hon sov i princip hela flygresan.
      Hon svettades ibland, som en annan, men klagade aldrig över värmen. Tvärtom tyckte hon om all tid i vattnet och att man inte behövde ha så mycket kläder på sig.
      Massor av Thailändare som var fram och ville leka och skapade glädje med sin närvaro och smittande leenden.
      De kallade flera gånger hennes fötter för små sköldpaddor och bjöd på spännande frukt hon aldrig sett eller smakat tidigare.

Vi tillbringade en del tid i bushen (sittandes i babybjörn) där det förstås var en spännande värld att betrakta och i butikerna hade jag faktiskt råd att köpa en hel del av sakerna hon visade intresse för (till skillnad från Sverige)

Så, summan av kardemumman, jag är kritiskt till insändaren.

(Finner dock ingen sida att länka till)

Vad tycker du? Inga småbarn i Thailand?

• Surin P3
      By Surin P3
      Hade igår en diskussion med min son, William som strax är 12 år.

Efter den pratstunden, satt jag och funderade lite på hur stort ansvar jag som utomlandsboende och ensam, svensktalade förälder har gentemot honom vad gäller språkbruk, traditioner och allmänt, svenskt uppförande.

William är ju född i Surin, men vi bodde nästan 2 år i Sverige när han var 7-8 år.
      Så han fick en relativt god insyn i Sverige, skolan där och hur folk uppför sig på andra sidan klotet.
      Han pratar och läser bra svenska och är en vettig liten kille.

Nu ställer han frågor som är så subjektiva att även jag, måste fundera lite innan jag svarar.
      Och när jag svarar, så kan det hända att jag funderat "för länge" för att kunna ge ett svar som fungerar för en liten pojk på 11 år.

Det jag egentligen undrar över eller funderar på är hur länge jag kan vänta på att ändra på mina svar eller hur länge jag har på mig att ge ett svar utan att behöva oroa mig över de permanenta åsikter jag ger William med mina svar. 
      Kan jag ge ett preliminärt svar idag och ändra mig senare??
      Eller är svaren jag ger svar som sätter sig i hans sinne och blir svåra att ändra på vid senare skede...?

Gissar att många likt mig, sitter i liknande situation i Sverige, fast "tvärt om".

Sen detta med traditioner.
      Jul, midsommar och andra högtider...
      Svenska högtider.
      Ska jag eller är jag tvingad att lära honom om våra högtider?
      Julklappar, maträtter osv... Och hur går man till väga?

Julen är ju teoretiskt ganska lätt. Tomte, klappar och julgran.
      Men stämningen är svår... 

Midsommar är för oss bara mat.
      Ingen stång och inget annat. Så även här blir stämningen svår.

Vad har ni för funderingar om eget ansvar, gentemot era barn i förhållanden som är väldigt ensidiga?
    • Enis
      By Enis
      Riiing Riiiing, Riiiing. en något sömndrucken Enis svara i telefonen.

Tjaba Enis jag min familj, en bekant med familj är på väg till ett ställe i närheten, en annan medlem är redan där med sina barn

Har ni lust med att ansluta?

Skakade på frugan som svarade. åk du och ha roligt med dina kompisar... när ni är klara så kan vi ju träffas på en Thairestaurang innan de åker hem.

Så jag brummade iväg och fick via telefon guida sällskapet de sista metrarna. skylten var nog för liten PARKERA HÄR...

Ja men se där kommer ju Nobuzz med större delen av sin familj, detta kan nog bli en trevlig dag.

/Enis

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy