Jump to content
IGNORERAD

Fd Ambassad tjänsteman svarar gärna på frågor gällande alla sorts viseringar till Sverige


Amru

Recommended Posts

Hej Koratbengt,

 

Jag har tittat igenom lite i Migrationshandboken men kan inte hitta något om betalnings skyldighet. Det ända som jag har sätt är att försäkringen ska täcka 30000 euro. Jag konsulterade sedan med en gammal kollega från migrationsverket som har varit beslutsfattare på många ambassader och är numera visa expert på verket. Hon uppger att du är betalnings skyldig iom att du är referent i ärendet. Glöm inte att när du har skrivit under en inbjudan till Sverige så är du bunden till försörjningen till denna person vad sig det gäller, husrum, mat, fickpengar och andra kostnader som kan uppstå. Vad jag själv har erfarenhet av är några fall där flickvänner till referenter har fött barn i Sverige då de inte har varit inskrivna på skatteverket och i efterhand har referenten åkt på notan. Vad jag tycker att du ska göra är att kontakta migrationsverket och ställ frågan, min tidigare kollega kan ju också haft fel. Ring till Solna och be att få tala med en viseringsexpert de sitter på gamla UM-SAM

 

Mvh,

 

Amru Samphani
Director & Consultant

==========================================
ROYAL LION SWEDISH AND INTERNATIONAL CONSULTING (RLSIC)
29 (128/24) Soi Ramkamheang 24, Yaak 30
Ramkamheang Rd., Huamak, Bangkapi
Bangkok Thailand 10240
==========================================

Mobile:   +66 (0) 87-587-4114

 

Fax :      +66 (0) 2117-9344

 

Email :    amru@rlsic.com

 

==========================================

 

 

 

Ändrades av Amru

Amru Samphani

ROYAL LION SWEDISH AND INTERNATIONAL CONSULTING (RLSIC)

Tel: + 66 (0) 87 587 4114

Email: amru@rlsic.com

Web: www.rlsic.com

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amru

    28

  • 1609offe

    7

  • thaikonsult

    5

  • Gorocco

    4

Mest aktiva i denna tråd

koratbengt

Hej Koratbengt,

 

Jag har tittat igenom lite i Migrationshandboken men kan inte hitta något om betalnings skyldighet. Det ända som jag har sätt är att försäkringen ska täcka 30000 euro. Jag konsulterade sedan med en gammal kollega från migrationsverket som har varit beslutsfattare på många ambassader och är numera visa expert på verket. Hon uppger att du är betalnings skyldig iom att du är referent i ärendet. Glöm inte att när du har skrivit under en inbjudan till Sverige så är du bunden till försörjningen till denna person vad sig det gäller, husrum, mat, fickpengar och andra kostnader som kan uppstå. Vad jag själv har erfarenhet av är några fall där flickvänner till referenter har fött barn i Sverige då de inte har varit inskrivna på skatteverket och i efterhand har referenten åkt på notan.

 

Mvh

 

Amru

Tack för svaret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret.

Det var då väl inget svar? Han ber ju dig fråga någon annan! Mycket "experter" på forumet nu. 

 

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var då väl inget svar? Han ber ju dig fråga någon annan! Mycket "experter" på forumet nu. 

 

/biker

Jag tycker det var ett korrekt svar. Amru svarar det han vet om saken, och hänvisar vidare till där man kanske kan få ett mer uttömmande svar.

Stor skillnad mot sådana som ger sig ut för att vara något de inte är!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej Amru

Kommer att besöka min flickvänn till hösten i Thailand, samtidigt som vi är där nere så ska vi ska vi söka besöksvisa  så att hon kan komma till mig samtidigt som jag flyger hem till sverige. 

som jag vet så måste man ha ett personbevis från skattekontoret  som är stämplat med deras stämpel, sen ett lönebesked.

är det någon mer handling man behöver för att underlätta ansökningen.

mvh

Tullaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Inkomst uppgifter, passkopior, visa gärna lite foton och aty ni har regelbunden kontakt.

Mvh

Amru

Ändrades av Amru

Amru Samphani

ROYAL LION SWEDISH AND INTERNATIONAL CONSULTING (RLSIC)

Tel: + 66 (0) 87 587 4114

Email: amru@rlsic.com

Web: www.rlsic.com

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tack Amru för hjälpen.

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Hej alla,
Jag vill bara meddela att vi numera har en svensk talande thai jurist sittande på vårt kontor i Bangkok som gärna svarar på juridiska frågor. Kontakt kan göras via vårt email som finns på hemsidan www.rlsic.com

Amru Samphani

ROYAL LION SWEDISH AND INTERNATIONAL CONSULTING (RLSIC)

Tel: + 66 (0) 87 587 4114

Email: amru@rlsic.com

Web: www.rlsic.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla,

Någon med undran om försäkringar för långtids boende i Thailand så kan ni ta kontakt med oss! Vi är representanter för ALLIANZ Thailand.

För vidare information gå gärna in på www.rlsic.com

Amru Samphani

ROYAL LION SWEDISH AND INTERNATIONAL CONSULTING (RLSIC)

Tel: + 66 (0) 87 587 4114

Email: amru@rlsic.com

Web: www.rlsic.com

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vart kan man träffa trevligt folk i Hua Hin över en öl? Jag kommer att vara där mellan den 18-20 December :drinks:

Amru Samphani

ROYAL LION SWEDISH AND INTERNATIONAL CONSULTING (RLSIC)

Tel: + 66 (0) 87 587 4114

Email: amru@rlsic.com

Web: www.rlsic.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla,

Jag vill bara meddela att vi numera har en svensk talande thai jurist sittande på vårt kontor i Bangkok som gärna svarar på juridiska frågor. Kontakt kan göras via vårt email som finns på hemsidan www.rlsic.com

För att inte skapa förvirring så är det nog en svensktalande thaijurist.

Förlåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla,

Någon med undran om försäkringar för långtids boende i Thailand så kan ni ta kontakt med oss! Vi är representanter för ALLIANZ Thailand.

För vidare information gå gärna in på www.rlsic.com

 

Kanon, har ni Svensktalande personal som kan det?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon, har ni Svensktalande personal som kan det?

Hej,

 

Visst har vi det!

Amru Samphani

ROYAL LION SWEDISH AND INTERNATIONAL CONSULTING (RLSIC)

Tel: + 66 (0) 87 587 4114

Email: amru@rlsic.com

Web: www.rlsic.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

 

Visst har vi det!

 

Förnyade min försäkring för ett par månader sedan, men nästa år ska jag ha era tjänster i åtanke!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Finns det någon hemmahörande i Kantaralak Si Sa Ket som vill träffas över en spontan öl? Jag kommer vara där på ett ärende den 5 Mars men kommer att vara där den 4 Mars på eftermiddagen så en kvälls öl hade suttit fint

Amru Samphani

ROYAL LION SWEDISH AND INTERNATIONAL CONSULTING (RLSIC)

Tel: + 66 (0) 87 587 4114

Email: amru@rlsic.com

Web: www.rlsic.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon hemmahörande i Kantaralak Si Sa Ket som vill träffas över en spontan öl? Jag kommer vara där på ett ärende den 5 Mars men kommer att vara där den 4 Mars på eftermiddagen så en kvälls öl hade suttit fint

Är det inte bättre att starta en ny tråd om du vill dricka öl, för inte har väl detta med rubriken att göra?

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon hemmahörande i Kantaralak Si Sa Ket som vill träffas över en spontan öl? Jag kommer vara där på ett ärende den 5 Mars men kommer att vara där den 4 Mars på eftermiddagen så en kvälls öl hade suttit fint

Skickade mail till er för några dagar sen kan du kolla upp det

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...