Jump to content
IGNORERAD

Bastu Sauna


Glenn Phuket

Recommended Posts

bastu modul 2-4 personer var får jag tag idet i phuket, o jag e ute efter relevant info.. jag tror går bort...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Glenn Phuket

    5

  • Surin P3

    4

  • ban99arne

    4

  • Cobra

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Köp en rulle med svarta sopsäckar.

Ge en säck till varje person som sedan placerar sig i solskenet.

Kliv in i säckarna och sätt Er på huk och dra åt säcken kring halsen.

Vips, så har Ni en flexibel bastu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en rulle med svarta sopsäckar.

Ge en säck till varje person som sedan placerar sig i solskenet.

Kliv in i säckarna och sätt Er på huk och dra åt säcken kring halsen.

Vips, så har Ni en flexibel bastu!

Flen, kanske att de vad funkar hos dina sjärtgossar , men inte hos mig har lite högre förvänttingar än vad Flens sjärtgossar har av än sauna..
Link to comment
Dela på andra sajter

Flen, kanske att de vad funkar hos dina sjärtgossar , men inte hos mig har lite högre förvänttingar än vad Flens sjärtgossar har av än sauna..

 

Mja, är det en bastuklubb Ni skall installera så får Ni helt enkel göra hål i säckarna på lämpliga ställen.

Link to comment
Dela på andra sajter

bastu modul 2-4 personer var får jag tag idet i phuket, o jag e ute efter relevant info.. jag tror går bort...

Finns väl nåt träbolag i närheten , eller? Själv byggde jag ett basturum i förrådet himmavid, ente så svårt om man ente haur tummen i rö...mitt i handen :crazy:  Skönt med bastu även i tropikerna , hade det på alla Nielsens fartyg + pool :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl nåt träbolag i närheten , eller? Själv byggde jag ett basturum i förrådet himmavid, ente så svårt om man ente haur tummen i rö...mitt i handen :crazy:  Skönt med bastu även i tropikerna , hade det på alla Nielsens fartyg + pool :thumbsup:

post-3585-0-10488800-1389396788_thumb.jp

post-3585-0-63767300-1389396821_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

bastu modul 2-4 personer var får jag tag idet i phuket, o jag e ute efter relevant info.. jag tror går bort...

Strax norr om Phuket town i narheten av marinan (om jag ej minns fel) finns en firma som saljer bastu.

Ändrades av Cobra
Link to comment
Dela på andra sajter

Strax norr om Phuket town i narheten av marinan (om jag ej minns fel) finns en firma som saljer bastu.

Bastu är alltid gott.

Svettas ut dagens intorkade svett och en dush efteråt så är man 100% ren!!!

Själv har jag bara varit I ångboxar I Thailand men de gör jobbet också.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kan man tydligen beställa bastu och få den hemlevererad. Även aggregat. Bra kvalitet...ingen aning.

post-8709-0-35179200-1389417972_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Tja väg mot Wat Chalong från Chalong rondellen. Efter Wat Chalong  vid  T korsningen/ röd ljuset  tar man kan ner till Chaofa Rd.

 Där sålde dom sådana moduler men jag har inte tänkt på om det är kvar där när nu jag åkt förbi. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kan man tydligen beställa bastu och få den hemlevererad. Även aggregat. Bra kvalitet...ingen aning.

attachicon.gifskanna0001.jpg

Tittar man lite närmare så ser de lite väl låga ut, killen på bild når redan han taket. En ser ut att vara i utedass storlek, men kanske man kan få dem gjorda i xxl för några extra bath.

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips är ju att man sitter högre än själva aggregatet , blir fortare varmt och går mindre ström , Perkele  :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Di flesta finnar hamnar som bekant i helvetet och det första di frågar efter är bastun.

Du e åsså hjärtligt välkommen dit, finns alltid en pilsner te Daj :*

Link to comment
Dela på andra sajter

Di flesta finnar hamnar som bekant i helvetet och det första di frågar efter är bastun.

Bastu hör absolut till det nödvändigaste för finnar.  Jag körde långtradare (inrikes) i Saudi Arabien mitten/slutet på 70 talet

och hade en levrans till finska byggföretaget YIT. De hade byggt bastu vid sin Camp ute i öknen utanför Riadh fast det kunde bli

drygt 50 grader under sommaren. Dessutom hade de lärt negern som serverade i mässen finska.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bastu hör absolut till det nödvändigaste för finnar.  Jag körde långtradare (inrikes) i Saudi Arabien mitten/slutet på 70 talet

och hade en levrans till finska byggföretaget YIT. De hade byggt bastu vid sin Camp ute i öknen utanför Riadh fast det kunde bli

drygt 50 grader under sommaren. Dessutom hade de lärt negern som serverade i mässen finska.

 

Man bastar väl för att det är trivsamt och för att det är hygieniskt.

Inte för att det är varmt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man bastar väl för att det är trivsamt och för att det är hygieniskt.

Inte för att det är varmt.

 

Mja kallbastu har väl aldrig blivit en riktig hit, inte ens i finnland. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...