Jump to content
IGNORERAD

Golf runtomkring Ban Phe


robban7073

Recommended Posts

Ska bo i Ban Phe. Aldrig vart i dem där trakterna.

Förslag på prisvärda banor med lite kvalitet ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Kontakta "Drivern"

 

Han bor i Rayong och arbetar med att arrangera golf-resor i området

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvalitetsbanor i området är som GV säger St.Andrews2000 & green valley, 2st golfbanor som är riktigt roliga  att spela och som har ett gemensamt klubbhus, dom har även ytterligare en 9 hålsbana med 2st olika greener (uppdelade på 9/18 hål), kanske inte lika bra som de andra två men klart prisvärd.

 

På tal om prisvärdhet så kan jag rekommendera militärbanan,plutaluang och då den gamla banan med fyren (dom har 36 hål men den nya har sämre kvalitet och har inte speciellt roliga hål heller för den delen).

 

Emerald och eastern star är väl 2st okey banor att spela men inte mer.

 

Lite längre bort ligger siams banor som är snäppet bättre än de 2 första banorna jag nämde (kvalitetsmässigt på en golfbana så kan det inte bli så mycket bättre än det här - världsklass).

 

Phoenix är också en väldigt trevlig bana att spela ( kvaliteten varierar dock mellan bra till mycket bra).

 

Lite längre norrut ligger Khao Kheow som är den klart mest prisvärda banan söder om Bangkok, mycket roliga hål, hålen är byggda för att efterlikna tpc sawgrass i florida.

 

Som GV tidigare har sagt så kan du ju skaffa psc medlemskort för 500bath/år, finns att köpa på deras kontor,strax nedanför 3:rd road i Pattaya, på st.andrews&gv ger det bara 200-250 bath/ runda men på flera andra och billigare banor kan det bli 500 bath/runda.

 

Man kan även köpa greenfeekuponger hos psc till pleasent valley för ca: 700 bath vilket är nästan som ett rån! (tror det gäller fortfarande).

 

Kom inte in på länken till psc lista på golfbanornas priser som GV la in tidigare så jag lägger till den här (förmodligen samma men,men): http://www.pattayasports.org/golf-rates/

 

Lycka till med golfen och hoppas att du får en trevlig upplevelse! Hur länge ska du stanna där och hur många rundor har du tänkt att spela? Kan ju ge dig lite fler tips om du har tänkt att spela många rundor.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Första året kostar medlemskapet i PSC 900 bath, förnyelse av medlemskap kostar 500 bath.

Link to comment
Dela på andra sajter

Första året kostar medlemskapet i PSC 900 bath, förnyelse av medlemskap kostar 500 bath.

Ok! dom har då alltså nästan fördubblat kostnaden om jag inte minns fel, jag löste ett 5års medlemskap senast ( vilket gav 6 års medlemskap) för ca 4år sedan - var det en engångssumma på 400 bath bara för registreringen eller ? Skit samma, det är ju sådana småsummor som man knappast behöver bry sig om i slutändan om man kommer att spela några rundor.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...