Jump to content
IGNORERAD

Jag vill tacka alla" Thailandsrävar"!!!


Micke4

Recommended Posts

Vill bara tacka alla rutinerade Thailandsresenärer här på forumet för alla råd jag fått när "tjuvläst" allt jag hunnit här.

Nu sticker jag för min premiärtur till Thailand!!

Lovar att återkomma med lite bilder när jag kommer hem.

Ska knäcka några chang åt er också!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova Leo i stället, mindre halsbränna. Kemikalieinspektionen skulle antagligen totalförbjuda Chang.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vill bara tacka alla rutinerade Thailandsresenärer här på forumet för alla råd jag fått när "tjuvläst" allt jag hunnit här.

Nu sticker jag för min premiärtur till Thailand!!

Lovar att återkomma med lite bilder när jag kommer hem.

Ska knäcka några chang åt er också!!!!!

Trevlig resa...med mycket bilder...hehe!  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vill bara tacka alla rutinerade Thailandsresenärer här på forumet för alla råd jag fått när "tjuvläst" allt jag hunnit här.

Nu sticker jag för min premiärtur till Thailand!!

Lovar att återkomma med lite bilder när jag kommer hem.

Ska knäcka några chang åt er också!!!!!

Lycka till på premiärturen. den brukar vara den mest omvälvande upplevelsen av alla resor till landet.

Tar en chang för dig också här borta i nordöstra delarna av landet medan du sitter på flyget hit. :)

Ser redan fram emot att få se dina bilder.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var så lite så!

Kom dock att tänka på min första resa. Alltså min första resa ensam, tidigare reste jag med en farangtjej. Men det räknas fan mig inte. I varje fall så hade jag tänkt knäppa ett gäng med kort men det blev inte ett enda eftersom jag var upptagen med så mycket aktiviteter som jag inte hade tordats lämna in på framkallning. Men nu när man är stadgad så är fotografering under resans gång en stor del av hela nöjet. Synd bara att man är så kass.

Men jag har allt kvar mina minnesbilder...oh yeah!

Ha en trevlig resa, lyckos!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aah... första resan till Thailand! Vad avundsjuk jag blir!

Ta gärna en Chang för mig också. Och bilder vill vi se när du är tillbaka!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Prova Leo i stället, mindre halsbränna. Kemikalieinspektionen skulle antagligen totalförbjuda Chang.

Helt klart så skall du dricka Chang, det e ju den goaste ölen :-)

Själv så gjorde jag min första resa till LOS 1999, den glömmer man aldrig, men nu på lördag bär det av igen ,resa nummer 7 blir

det, 3 härliga veckor i Pattis och Phuket.

Ha en schysst första men garanterat inte den sista resan till Thailand.

//Mr Chang

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde inte att man skulle få tid att hänga framför datorn , men nu sover hela familjen och allt är packat!!!!

Blir den lugna stilen av resa gammal gubbe med familj.

Är en sopa på att berätta och fota om man jämför med många här på forumet.

Men jag ska göra ett gott försök.

Ska på min svågers budist bröllop så lite bilder på det + familjens rundresa i 3 veckor blir det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Trodde inte att man skulle få tid att hänga framför datorn , men nu sover hela familjen och allt är packat!!!!

Blir den lugna stilen av resa gammal gubbe med familj.

Är en sopa på att berätta och fota om man jämför med många här på forumet.

Men jag ska göra ett gott försök.

Ska på min svågers budist bröllop så lite bilder på det + familjens rundresa i 3 veckor blir det.

Vill inte kalla mig själv "Thailandsräv", men har gjort några resor. Jag tycker du skall prova enbart Singha beer en kväll,

sedan Beer Chang en annan gång. Som någon annan skrev, kemikalieinspektionen skulle nog ha invändningar mot Chang, denna vämjeliga brygd. Huvva!!!!

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej biker,

ja, det är sannolikt att det saknas något i Beer Sääng... maken till smaklös öl får man leta efter!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej biker,

ja, det är sannolikt att det saknas något i Beer Sääng... maken till smaklös öl får man leta efter!

Herr Chang har talat.

Jomen... Det är väl tur att vi alla har olika smak. Annars skulle ju det ena eller andra bryggeriet få slå igen.

Men jag tvingas vidhålla, att du måste ha fått klorna i en misslyckad batch av Singha, om du tycker den

är smaklös jämfört med Chang.

För all del, jag inbillar mig inte att omvända dig, Herr Chang (löjligt nick vid din ålder, förresten  :stop: ).

Frid..

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jomen... Det är väl tur att vi alla har olika smak. Annars skulle ju det ena eller andra bryggeriet få slå igen.

Men jag tvingas vidhålla, att du måste ha fått klorna i en misslyckad batch av Singha, om du tycker den

är smaklös jämfört med Chang.

För all del, jag inbillar mig inte att omvända dig, Herr Chang (löjligt nick vid din ålder, förresten  :stop: ).

Frid..

/biker

Ja, mitt nick må vara löjligt (och min avslutningsfras ännu löjligare), men detta hittade jag ju på när jag var yngre! Dvs för cirka fem år sen...

För övrigt är alla batcher av Beer Sääng misslyckade :-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är många som anser att det här är DRYCKEN!

Mera Chang.jpg

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

  Vi får väl rada upp oss på Arlanda och skandera gentemot varandra. Changlinnen vs singhalinnen.  :suicide: De opolitiska svartfötterna får väl flagga för mindre partier som Leo, och vad tusan den där "hästölen" nu heter...ahcaan, kan det vara så? Va säger ni? Ska vi lyckas stänga ARN i sex dar?

  Herr Chang...han nöp ju med fördel det mest åtråvärda namnet, så vi är nog en hel hög med trogna löjlister här på forumet :crazy:

  Herr (pojken) MangeUdon har mumlat huttrandes från nordpoolen!

/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var i Thailand 1991 1a gången... sen dess så finns inga alternativ. Förutom att åka till England förstås.  :clapping:

Maipenrai är utmärkt att få ideer och uppslag inför en Thailandresa.

Åker i Juli igen..nu med en polare som åker för 1a gången,,ska bli skitkul..för jag vet hur kan känner och tänker.

Han är som Hövding Majestix i Asterix,,, orolig  ;)

Jag har ju lovat och svurit på att detta blir hans bästa utlandsresan nånsin,,,oavsett var han varit tidigare

Den ända "puckot" har gjort är att boka 2v... jag tog iaf 3v..

Jag har sagt att han kommer svära sig tokig över,varför han boka endast 2v. :diablo:

Jag ska snällt vinka av honom och gladerligen stanna 1 vecka längre  :D   med en Singha i ena näven och en kärlek i andra...

GOTT NYTT ÅR ALLA

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig resa på er alla.

Lyssna inte på dom inskränkta som förespråkar "sitt" öl.

Öl är som fruntimmer, man måste prova en del innan man hittar det rätta, så prova en massa öl och ha det gott :drinks:

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter 4-5 öl så känner man ingen större skillnad på bra bira och fulöl...  :drinks:

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det väldigt nära. För i morgon åker man till paradiset. Snart knäcker man sin första chang. Förhoppngsvis redan på flyget. Men åker SAS så det är inte troligt.

Önskar åter alla ett gott nytt år :wild::taunt:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vill bara tacka alla rutinerade Thailandsresenärer här på forumet för alla råd jag fått när "tjuvläst" allt jag hunnit här.

Nu sticker jag för min premiärtur till Thailand!!

Lovar att återkomma med lite bilder när jag kommer hem.

Ska knäcka några chang åt er också!!!!!

Premiärturen? :good:

Min erfarenhet är att hur bra du än TROR att du kommer ha det, så kommer det förmodligen inte i närheten av hur bra det VERKLIGEN kommer bli :yahoo:

Själv är jag evigt tacksam för att en av mina goda vänner till slut lyckades tjata med mig på min första resa. Hade lyssnat på hans och andras "bla, bla, bla, Thailand, bla, bla, bla, Thailand..." under lååång tid innan jag själv blev sugen på att åka ner. Väl på plats så var jag "shell shocked" ett bra tag över alla intryck. Har rest en hel del i en mängd olika länder, men inget kommer i närheten av att ha gjort så stort intryck som Thailand. Klockrent!

Åka hem efter två veckor medan polaren stannar kvar ytterligare en vecka??? -Skulle inte vilja vara i den sitsen. :rofl:

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon rutinerad thailandresenär kommer jag nog aldrig bli trots att har besökt landet 10 gånger sen 1986. Det dyker upp varje gång nåt nytt när man är där. Därför jag blir inte trött att åka dit. Har dessutom fått semester beviljad för 70 dagar nästa sommar(tyvärr är tvungen att åka då för att passa till barnens skolgång). Svågern har byggt en flygel åt oss i huset(med våra pengar förståss). Det blir kul att se hur det ser ut.

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Efter 4-5 öl så känner man ingen större skillnad på bra bira och fulöl...    :drinks:

Det är då det börjar kännas .

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...