Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

14 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Glöm att jag åker lokalt om jag tex ska till Skärholmen eller till Barkarby Outlet.

Jag köper hellre en billig bil för att ta mig dit i dessa tider.  Numera blir det kundbesök i dessa områden, men jag skulle aldrig privat åka kommunalt dit.

Cykla för böveln!!

Eller handla lokalt hur svårt ska det vara?

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Rillex:

Cykla för böveln!!

Eller handla lokalt hur svårt ska det vara?

Vem vill gå runt i lokalt odlad fårskinnspäls till vintern?

Vi pratar om kläder och skor, inte majskolvar och sparrisar.......var hittar du schyssta pjuck på Ingarö?

Lök och tomater kan jag odla själv, men inte en schyst dunjacka.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Risifrutti:

Vi pratar om kläder och skor, inte majskolvar och sparrisar.......var hittar du schyssta pjuck på Ingarö?

Kolla internet!!

är själv ingen Rusta, Dressman freak.....

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Rillex:

Kolla internet!!

är själv ingen Rusta, Dressman freak.....

Internet tar marknadsandelar varje dag så är det och det fungerar bra på en viss nivå.

Dock så är köpcentrumen fortsatt fulla av människor som vill titta och prova varor innan dom bestämmer sig. Jag märker det varje dag då kunderna hänvisas till mig/oss innan dom vågar beställa utan att få professionell hjälp. Jag jobbar bara mot proffs och dom kommer inte att använda internet innan dom har fått hjälp.  Old school är inte att förakta.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Alarik:

Snart får man ta och beställa en taxi för att åka från parkeringsrutan till köpcentrat.

Inte nog med alla för handikappade och barnfamiljer reserverade platser.

Nu är det en mängd platser reserverade för teslor också. Platser som liksom handikapplatserna är tomma.

Vad har du mot handikappade? Du är väl frisk och kan gå några meter, det kan inte alla handikappade och för dem är det en viktig del i livet att få handla sin egen mat personligen....  De är glada för små saker friska inte ens tänker på, de uppskattar att få göra normala saker, fast från rullstol och då ser "friska" ner på dem för att de är i vägen...

Kanske att man irriterar sig lite på sådana individer, men jag låter karman ta hand om dem, deras sätt att se på handikappade kommer ikapp dem. Det glädjer mig.

Edit/ps. Såg att kötthandlaren gilla ditt synsätt på handikappade...

Ändrades av Tekkor
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev biker:

Det irriterar mig att imorgon betala 499Kr. för kontrollbesiktning av en vanlig

personbilssläp. Det tar absolut max. 5 minuter.

mvh

biker

Byt mc så behöver du inget släp 😂😂😂

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Risifrutti:

...

Edit

Fan, tvåa på bollen igen, Rillex e alltid så jäkla snabb!

Ändrades av samet
Borde läsa klart tråden innan man svarar...
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tekkor:

Vad har du mot handikappade? Du är väl frisk och kan gå några meter, det kan inte alla handikappade och för dem är det en viktig del i livet att få handla sin egen mat personligen....  De är glada för små saker friska inte ens tänker på, de uppskattar att få göra normala saker, fast från rullstol och då ser "friska" ner på dem för att de är i vägen...

Kanske att man irriterar sig lite på sådana individer, men jag låter karman ta hand om dem, deras sätt att se på handikappade kommer ikapp dem. Det glädjer mig.

Och var i mitt inlägg står det att jag har något emot handikappade?

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev samet:

...

Edit

Fan, tvåa på bollen igen, Rillex e alltid så jäkla snabb!

Brukar ibland inte vara det.

Men ibland kan man inte vara tyst.

Det med internet och kläder har jag faktiskt anammat.

Varför?

Jag har inget intresse att handla mina kläder i butik.

De finns heller inte i butik..

T.e.x damskor i strl. 46, heldräkt i gummi/latex *ironi*

Skämt åsido är bekväm och mina märken jag köper finns inte i butik och vet vilken storlek i skor, byxor, tröja jag har.

Internet blir ju lite av ondo för affärsanställda, helt klart.

Men så har det tyvärr blivit för min del.

Dela på andra sajter

Haha, kör man Triumph så behöver man ingen släpvagn av den orsaken.

triumph.jpg.1c009a5056dc4aa4cbe6d746f434e4fc.jpg

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Byt mc så behöver du inget släp 😂😂😂

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tekkor:

Där var en sak jag irriterade mig på ”Barnplatser” unga friska människor med ungar ska ha  bästa platsen.

På vissa ställen stod det ”familjeparkering” (Ikea b.la om jag minns rätt) på den tiden man var bilägare.

Där går det utmärkt att stå och det gjorde jag också hur min familj ser ut är ju min ensak.

Gör rätt istället med vanliga p-platser + handikapp platser.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Rillex:

Brukar ibland inte vara det.

Men ibland kan man inte vara tyst.

Det med internet och kläder har jag faktiskt anammat.

Varför?

Jag har inget intresse att handla mina kläder i butik.

De finns heller inte i butik..

T.e.x damskor i strl. 46, heldräkt i gummi/latex *ironi*

Skämt åsido är bekväm och mina märken jag köper finns inte i butik och vet vilken storlek i skor, byxor, tröja jag har.

Internet blir ju lite av ondo för affärsanställda, helt klart.

Men så har det tyvärr blivit för min del.

Handlar en hel del på internet numera.

Dock ej kläder och skor.

Fungerar helt enkelt inte.

Det blir till att handla i affär eller beställa hos skräddaren även fortsättningsvis.

Att du kan handla kläder "på nätet" är dock bara att gratulera dig till.

Dela på andra sajter

Varför sitter jag å stirrar här på mpr när tjejen sitter naken i soffan 😳

irriterande korkat, ha en fin kväll gubbs 😎

Ändrades av LTD
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev LTD:

Varför sitter jag å stirrar här på mpr när tjejen sitter naken i soffan 😳

irriterande korkat, ha en fin kväll gubbs 😎

Bilder bilder tack så kan du läsa på MPR sen

Dela på andra sajter

21 hours ago, Alarik said:

Snart får man ta och beställa en taxi för att åka från parkeringsrutan till köpcentrat.

Nu är det en mängd platser reserverade för teslor också. Platser som liksom handikapplatserna är tomma.

Sant. 

Fruktansvärt irriterande. 

Möjligen tänker dom sig att antalet handikappade kommer öka kraftigt i framtiden och dom ville ligga 100 år före. 

Dela på andra sajter

On 2020-11-05 at 22:48, skrev Alarik:

Personligen nyttjar jag alltid familjeparkeringarna sedan farsan trillade av pin och hans handikapptillstånd gick ut. Just till familjeparkeringarna behöver man ju inget tillstånd. I värsta fall får man några elaka blickar när man kliver ut ensam. 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

Sant. 

Fruktansvärt irriterande. 

Möjligen tänker dom sig att antalet handikappade kommer öka kraftigt i framtiden och dom ville ligga 100 år före. 

Märkligt när man kommer till typ McDonalds och det inte finns någon parkeringsplats ledig förutom tre handikapplatser som är tomma och man får köra därifrån.

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Alarik:

Märkligt när man kommer till typ McDonalds och det inte finns någon parkeringsplats ledig förutom tre handikapplatser som är tomma och man får köra därifrån.

Antagligen använde dessa 3 handikappade drive in i stället. konstigt vore ju annars, då behöver de ju inte ens kliva ur bilen.

Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Mankan:

Personligen nyttjar jag alltid familjeparkeringarna sedan farsan trillade av pin och hans handikapptillstånd gick ut. Just till familjeparkeringarna behöver man ju inget tillstånd. I värsta fall får man några elaka blickar när man kliver ut ensam. 

Vill man ha bra plats tar man två handikapprutor.

20201107_155336.thumb.jpg.695565c45d01d676228ec3bbd34ba5f3.jpg

Dela på andra sajter

On 2020-11-05 at 22:48, skrev Alarik:

Äsch, ta det lugnt...

Gör som vilken intelligent människa som helst (jag tex).

Skaffa en billig batteriladdare och en kabel till den, koppla in laddaren när du parkerar bekvämt nära ingången till, tex IKEA.

I princip ALLA bilar har ett batteri, och man kan ladda från elnätet det när bilen står parkerad så betyder det att inget fossilt bränsle går åt för att ladda batteriet, vilket naturligtvis är bra för miljön!

Så jag ser min gamla V70 diesel som en "Hybridbil" fast med lite mindre batterikapacitet än en del andra hybrider...

KIAn, som även den är delvis diesel-driven (99,5%) har till och med en dekal  typ "ECO-crap", som hävdar att den är miljövänlig... Det gällde i alla fall när nån köpte den, trist att den plötsligt inte räknades som miljövänlig, strax innan jag köpte den.

Nåja med laddare så är den numer en laddhybrid...

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Irriterar mig på att man kan inte sätta ihop ett enkelt rad på V75. T.ex igår, hur jävla svårt kan det vara att hitta ett enda vinnare på 10-15 hästar per lopp. Idag skulle jag kryssa gårdagens rad följande: 7, 2, 6, 2, 11, 4 och 11. Hur enkelt som helst.

Ändrades av Amigo

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

On 2020-11-06 at 23:31, skrev Keso:

Livet?!

Ja det är väl det som händer efter man föds och innan man dör.

Dela på andra sajter

Små jävla röda myror....

6E7E8C99-DF3D-465F-BEC2-34E77489CB8E.thumb.jpeg.f590955cf0b76f4edda6b85896e02980.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...