Jump to content

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

• Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• kitungmakmak

123

• andrejsdenruskige

108

• M33

68

• Soengsang

65

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Facebook!   Ja, kanske inte Facebook i sig, men många användare av Facebook.   Folk som tar sina jävla "selfies" och ändrar profilbilden och verkar älska sitt utseende mer än Narcissus själv. Des

En "follow-up" på min tidigare irritation av Williams hår vs. galen lärarinna...   Det ska tydligen fotograferas imorgon och lärarinnan var på William igen i fredags. Och idag blev det

Lärarna i Williams skola är aningens jobbiga och lite udda. De thailändska alltså.    Härom veckan så var William tvungen att färga sitt hår svart eftersom det tydligen inte gick att ha mörk

Posted Images

Rillex

Folk som slutat använda blinkers på sina bilar speciellt dom med V70 av nyare årsmodell men de har ju såklart inte råd att blinka på sina "racer" fordon för det måste ju nöta på något. Grrrrr.

• Fint 4
1609offe

Jag tycker det är värre att man inte kan få ut all tandkräm ur tuben, varför säljer di inte krämen på burk!

Fan vilken bra ide

Offe

1609offe

Thailändare som absolut måste svänga ut framför en och

sedan gasa som det hade ett rått ägg mellan foten och gaspedalen :angry::diablo:

Gäller ännu mera i Sverige

Offe

Changnoi

Facebook users  :jester:  get a Life

mpr users :jester:  get a Life

• Fint 3

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Jag tycker det är värre att man inte kan få ut all tandkräm ur tuben, varför säljer di inte krämen på burk!

Tant klipper bort ändan på tuben så hon får ut allt med borsten, hävdar att det är tips från deras Kung som är mycket sparsam och inte tycker man skall slösa... Eller så blev han sur när hälften var kvar och slet söder tubfan..

Störande moment är väl annars när man pendlar och ju sämre väglag desto närmare ligger de bakom, eller att de svänger in precis framför en istället för att vänta lite så man slipper all skit på rutan...Och nya bilar drar upp mer skit från vägen och inga stänklappar alls har de...

• Fint 1

Alltid på de svagas sida.

Tant klipper bort ändan på tuben så hon får ut allt med borsten, hävdar att det är tips från deras Kung som är mycket sparsam och inte tycker man skall slösa... Eller så blev han sur när hälften var kvar och slet söder tubfan..

Störande moment är väl annars när man pendlar och ju sämre väglag desto närmare ligger de bakom, eller att de svänger in precis framför en istället för att vänta lite så man slipper all skit på rutan...Och nya bilar drar upp mer skit från vägen och inga stänklappar alls har de...

Och inte kan de köra heller,det är ju 90 som gäller  :14:

Måne

Och inte kan de köra heller,det är ju 90 som gäller  :14:

Tänkte mest på R40 i Sverige :) i Bangkok låter jag tant köra ,,, de är ju mer livsfarliga där och har inget riktigt trafikvett. Så det skall mycket till innan jag sätter mig vid ratten, sen kör hon bra så det finns ingen anledning att byta chaffis.

Alltid på de svagas sida.

Wangthong

Det är ett otyg med de som kör om och viker in för snabbt och de som ligger för nära bakom. Har själv upptäckt att kör jag 30-40km/h så har jag stora problem med detta men kör jag 140km/h så minskar detta problem. Dessutom minskar risken för olyckor då man inte befinner sig ute på vägen så länge om man kör fort.

• Fint 3
ban99arne

Ja, tandkräm skulle säljas i lösvikt så att man kunde ta med sig sin burk till affären.

• Ge karma 1
  • Fint 1
Nicholas
I isaan - Att dom inte sätter några gränser för ungarna - att dom knappt sätter några gränser för hundarna - försöka lära dom att använda bilbälte, jo tjena - maten till hundarna ligger framme från morgon till kväll och alltid för mycket men bra för råttor,möss etc= ormar - Att dom inte vet att man kan lära hundarna något - Inge lyse på bilarna och dom kör i mitten.Det underlättar inte omkörningar precis - Planering vad är det för nåt? - Allt damm överallt - Det ska alltid ätas i bilen med smaskande och skräpas ned - Allt kladdande på bilen.Skitkul när man tvättat bilen och det är lite dammigt på ytan. - Att man säger något vettigt men det inte blir gjort tills någon Thai säger samma sak - Att man skall acceptera all idi*ti bara för att man är i Thailand - Att man alltid ska ta medicin för minsta sak och gärna antibiotika - att det ska skrikas i huset och i mobilen etc. - att det ska eldas löv varenda jävla dag etc etc. Skulle kunna fortsätta hela dagen. Självklart finns det mycket positivt också men det får bli en annan tråd.
Ja ser är bara om det sägs på thai som man kan ta det på allvar. Annars känns det väldigt suspekt. Edited by Nicholas
  • Fint 2

..eller när man står i kön till kassan på vilken affär som helst och det är mycket folk...och så väljer man en kö att stå i och nog fan väljer man den kön som går mest sakta(alternativt ska nån rabbatkupong grävas fram av den som står vid kassan varvid det tar en evighet att reda ut om den är giltig e.t.c)och naturligtvis sker detta alltid när man har bråttom.. :14:

• Fint 5

I dag har jag bara irriterat mig på saker jag själv är orsak till så jag får väl betrakta mig själv som "småsak"!

• Fint 6

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Guest BpaijingKatai

Bilister som tar upp två eller flera p-rutor. Inte så många som kan parkera idag som det verkar.

Oftast så verkar det vara förare av nyare, dyra bilar som är dåligt tränade på att parkera i EN ruta.

Wangthong

Nej, det är till största delen GAMLA GUBBAR!!!!

Är det något som irreterar mig riktigt mycket så är det när folk bara skyller på gamla gubbar!   :not_i:

Tur att man fortfarande är ung. :ahh:

och eller MPR

Lite skillnad, ja jo jag förstår att det inte alltid är så lätt att förstå för någon som lever livet via sociala media... Men ta det bara lungt det kommer en dag då du också förstår att livet inte levs bakom en anonym fasad...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.