Jump to content
IGNORERAD

Ny mötesplats på nätet för alla faranger som håller till i Surin


Kim

Recommended Posts

Ny mötesplats på nätet för faranger som håller till i Surin, eller planerar ett besök dit.

www.surinfarang.com heter mötesplatsen som bara varit uppe en vecka ungefär. Engelskspråkig naturligtvis, men säkert med tiden trots det full av en massa nyttig info om allt mellan himmel och hav. Så passa på att joina som en av dom första. :)

Ps Patrick, jag råkade träffa "Alan the builder" idag och han ville passa på att ta med mig ut på lite dåligheter framöver... frugan såg dock med mulen min på hans förslag så vi får se vad det eventuellt kan bli. ;)

Han berättade dock entusiastiskt om det nya forumet han skapat och bad mig hälsa dig att vi träffats och att du förstås skulle gå med. Jag lovade också meddela vårt svenskspråkiga fora om möjligheten till Surininfo på www.surinfarang.com Något jag nu kan anses ha gjort. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Är i Surin just nu, bor på Majestic, jättefint hotell nära buss-stationen.

Tittade in hos Martin på FarangConnection igår, en riktigt trevlig kille

som tom snackar lite svenska. Rekommenderar ett besök här för alla som

kommer till Surin. :great:

mvh E.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Napho

Börjar kanske bli lite många forum på nätet nu. Kan bli svårt att hänga med i alla.

Quote

Tittade in hos Martin på FarangConnection igår, en riktigt trevlig kille

som tom snackar lite svenska. 

Instämmer om Martin på FarangConnection. Träffade honom på immigration i Kap Choeng häromdagen.

Immigration i KC var positivt. Effektivt och vänligt bemötande. Ny ettårsförlängning på 20 minuter. En nackdel är att de inte accepterar 90-dagars per post. Personlig anmälan !

Link to comment
Dela på andra sajter

phitsanulok

Planerar en resa österut nästa gång jag är i Thailand, udon, buriram isaan mm, ser fram emot detta.

Var uppe i chiang mai senast och måste säga att dessa bördiga trakter tilltalar mig mer än ökenliknande stäpper i övriga Thailand.

Om inte annat kan man gå ut på natten och känna av kylan lite grann...

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Är i Surin just nu, bor på Majestic, jättefint hotell nära buss-stationen.

Tittade in hos Martin på FarangConnection igår, en riktigt trevlig kille

som tom snackar lite svenska. Rekommenderar ett besök här för alla som

kommer till Surin. [img alt= :great: ]

mvh E. 

Håller med 110% både hotellet och FarangConnection är ett trevligt ställe.. Körde dit för något år sedan, en lång bilresa.. Men.. 

Ha en bra dag!  :wai:

12535_untitled (Large)_JPGc79655020d830b

12535_untitled (Large)_JPGc79655020d830b

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är i Surin just nu, bor på Majestic, jättefint hotell nära buss-stationen.

Tittade in hos Martin på FarangConnection igår, en riktigt trevlig kille

som tom snackar lite svenska. Rekommenderar ett besök här för alla som

kommer till Surin. :great:

mvh E.

Jo Martin har bott i Sverige tillsammans med 1000 andra britter och byggt flygplan.

- We built it for ya! säger han om våra Gripen och Viggen. :)

Så ur hans brittiska mun sprutar en hel del svenska, men mest en massa oförskämdheter. Dock hjärtliga som tur är.  :mdr:

Farangconnections mat smakar dock skit men stället är mycket trevligt. Ostbrickan är dock Thailands bästa enligt Martin och där säger jag nog inte emot.

Majestic Surin är toppen och av mig korad till Thailands mest prisvärda hotell. Det öppnade så sent som för 3-4 år sen så det kanske inte är så konstigt att det fortfarande är fräscht. Störtsköna sängar med riktiga påslakan och mjuka tunna farangkuddar gör inte upplevelsen sämre. Är så less på thaihotellkuddar så tjocka och stenhårda att man tvingas sova med ett klädesplagg som kudde istället för att få nackspärr... för att inte tala om dom där lakanen dom normalt sätter under filten istället för påslakan och som alltid ligger snurrade runt kroppen som ett snöre efter en natt. Nej Majestic Surin är rena drömmen till hotell och dom ljusa minnena därifrån är många.  :great:

Vi bor egentligen 68 km utanför stan men brukar åka in lite då och då bara för att ta en natt på majestic, ett pooldopp, en bra film på star movie kanalen, en varmvattendusch, lite shopping, något fint restaurangbesök samt en öl hos Martin.

Efter baconbuffefrukost så är det sedan 68 km körning tillbaka till byn igen med förnyade krafter.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

:whistle::great: Kim,för att inte tala om GT i poolen ,håller med dig till 100% ett toppenställe  :clapping: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Erkki,det är aldrig för sent att pröva igen.Hur blir det för dig,någon juniresa?Vi måste hålla årsmöte snart,protokollen börjar bli gamla så samla ihop gänget för styrelsemöte  :drinks: Hoppas allt är bra med er alla i norr hälsar Måne  :preved:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...