Jump to content
IGNORERAD

Ännu en som är sviken!!


Mikaelnr1

Recommended Posts

Hej Kim och alla andra!!

Jag är medlem här men jag glömde bort inlogg och alt så jag regade mig på nytt. Ja nu sitter man här ensam och totalt nere. som ni andra så trode jag att jag hade fått tag på en toppen kvinna men det var helt fel för det spelar ingen roll hur jag än gör så är det mitt fell enligt henne. Här är en förkortad version av det som har hänt.

Hon och hennes son kom till mig för 10 månader sedan till mig efter att jag hade fixat 2 års uppehålstillstånd. allt var frid och fröjd (trode jag) fixade så hennes grabb fick börja i samma klass som min pojke och hon började på sfi. Efer ett tag så började bråket mellam henne och andra från Thailand som jag skrev om här (tror det var under mitt andra nickname Goa Mikael) jag hjälpte henne så gott jag kunde.

Men i he..  Det hjälpte inte vad än jag gjorde. sedan så fick hon en praktikplats då blir det nog bättre för henne tänkte jag men inte. När jag ville komma och fika på cafet som hon praktiserade så ville hon inte det för enligt dom andra (thai-kvinnorna) så spionerade jag på henne och varje gång som jag vill bjuda ut henne så har hon aldrig tid eller så skulle hon jobba extra (enligt vad hon sa) ej heller så gillar hon inte presenterna som jag har gett till henne men från andra så går det bra och visa upp sig i smycken och kläder som hon fått. och inte nog med det så så började hon att försvinna mitt i näterna när hennes mobil ringde det var andra killar som ringde det var allt från komma och titta på fotboll till att dom skulle ut någon stans. så hemma vart det bara jag och hennes pojke och min pojke. och dum som man är så trode man på henne men det stog inte på fören andra thai-kvinnor och kvinnor från andra asiatiska länder började berätta för mig att hon var ute med andra killar och män från början så trode jag dom inte för det gick många utländska killar i sfi för att lära sig svenska och dom hjälpte varandra med lexorna blåögd som var. Sen vart vi alla bjudna på fester under sommaren och hösten (thai fester och andra fester) men inte fick jag och min pojke koma med då det var dax att gå och alla var bjudna utan det vart bara hon som fick komma och i bland så tog hon med sin egna pojke bara varken jag eller min pojk fick någonsin följa med.

Det jä... som hände var när hon fick en ny praktikplats på en pizzeria. Det började med att jag tyckte att hon arbetade för mycket 14-16 timmar om dygnet 7 dagar i veckan och hon började sova över nere på stan fast vi bor i stan!! Hon börja vara borta mer än halva veckor medans hennes pojke var hos mig. sedan så börjar jag höra att hon och hennes kompis är ägare till resturangen!! När jag börjar leta efter fakta angående resturangen så står dom båda som ägare till resturangen  och när jag talar om att jag vet och har skrivit utt det för att bevisa det så packar hon och sticker med sin pojke med hjälp av sin vän.

Så nu har jag en fråga till er här på forumet. vad ska jag göra?? hon vill att vi ska fortsätta att umgås men jag vet inte om jag vill för hon har sårat både mig och min pojke så djupt och jag får inget säga till hennes familj att hon har flyttat utan jag ska säga att allt är okej. Jag mistänker att hon bara försöker vara snäll så jag inte medelar migrationsverket.

och om hon måste till baka står jag för hennes skulder för resturangen som jag inte viste om eller har skrivit på några papper på? för jag står som garant för henne och pojken.

En mycket sviken far och son. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    6

  • Magrood

    6

  • Jobbe

    5

  • Mikaelnr1

    5

Mest aktiva i denna tråd

Oj, Oj, Oj.  :wacko:

Vilken jävla story.

Om detta är sant, så sätt henne på första plan hem igen.  :grrrrrr:

eller iaf meddela skattemyndigheterna att hon inte är inneboende hos dig längre.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Kontakta migrationsverket och be dom förklara vad som gäller i detta fallet, altså ditt ekonomiska ansvar om försörjning samt ev. skulder på restaurangen.Fråga också om det är möjligt att bli struken från alla papper så att hon står helt ensam.

Med fasit i hand kan du sedan sparka ut fanstyget! :kort:

Ingvar

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det bästa rådet är att helt avbryta förbindelsen med denna såta kvinna.

Det finns mängder med ärliga och fina thaitjejer som bara väntar på att träffa en god farang.

Åk till Thailand och spana in någon trevlig tjej. Stanna med henne någon månad, lär känna henne ordentligt och satsa sen.

Ibland vinner man, ibland förlorar man.

Så är det ju i livet.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det bästa rådet är att helt avbryta förbindelsen med denna såta kvinna.

Det finns mängder med ärliga och fina thaitjejer som bara väntar på att träffa en god farang.

Åk till Thailand och spana in någon trevlig tjej. Stanna med henne någon månad, lär känna henne ordentligt och satsa sen.

Ibland vinner man, ibland förlorar man.

Så är det ju i livet.

BTT

ah va fan skaffa  er en riktig svensk donna för fan med samma bakgrund he he hest en med fläsk på kontot slipper ni alla bekymmer

det här inlägget ska ni ta med en nypa salt precis som det första trollinlägget från mikael

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan vad vidrigt, men du är inte ensam att bli lämnad i sticket, det händer ganska  många. Ta och tugga kudden ett tag och tänk över situationen. Självklart ska du vända ryggen åt henne så fort det bara går...stryk  henne från alla luntor och även  ditt  inre. Är det meningen att du ska ha en thaitjej igen så låt tiden gå först och få distans på hela grejen. Kanske det finns en trevlig tjej här i svedala redan. Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En riktig svensk donna då med thailändsk bakgrund :D

En go mix.

BTT

det viktiga är att  hon har mkt stålar på kontot

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

nypa salt precis som det första trollinlägget från mikael

Kan nog hålla med om att det måste vara ett litet "Troll"  :jester:

För ingen kan väl vara så blå ögd och naiv eller?.  :6::whistle:

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Verkar vara ett troll. Och om inte

När man tar hit en människa på UT står man inte som garant för någonting. Har hon köpt på sig saker så är det hennes problem (och ev långivares).

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det lutar åt ett troll.

Bara sätter att skriva och alla felstavningar gör det inte mindre misstänksamt

Link to comment
Dela på andra sajter

måste vara ett troll eller?

i vilket fall som helst så måste det väl vara skönt som fan att bli av med ett sånt fanskap till kvinna. det är väl bara att kontakta migrationsverket och upplysa dem om att förhållandet är slut.då drar de in UT bums.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Trollvarning som sagt, men riktigt risigt om det nu är som du säger. Och i så fall ska du bara vara glad över att bli av med lasset.

"...hon vill att vi ska fortsätta att umgås men jag vet inte om jag vill för hon har sårat både mig och min pojke så djupt och jag får inget säga till hennes familj att hon har flyttat utan jag ska säga att allt är okej..."

Fortsätta umgås, vara snäll och hålla henne om ryggen? Jo, tjena. :suicide:

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga bara av ren nyfikenhet... Om man nu råkar ut för en sån här kvinna och vill avsluta förhållandet... Då meddelar man migrationsverket att förhållandet är slut. Då får hon tydligen sitt UT indraget. Men sen då?  Om hon inte har pengar till biljett "hem"? Vad händer? Får hon låna av thailänska mynigheter? Eller är det svenska staten, dvs vi skattebetalare som får stå för notan?

Nå som vet?

// Nyfikna Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Var glad att du redan har upptäckt vad hon håller på med.

Var lugn medd IM att hon flyttat.

I Sverige är man personligen ansvarig för sina skulder det gäller ALLA.Så det kan inte drabba dig, bara om maffian vill så ligger du kanske illa till.

Var försiktig. Ut med henne.

Hon har inte blivit ägare till någon restaurang, man har bara satt henne som MÅLVAKT,

det innebär att man inte sköter sina affärer och sedan står hon där med alla skatteskulder mm.

Gör ALLT du kan för att hon försvinner från landet så fort som möjligt, och ALDRIG¨återvänder hit för då tar dom henne.

Lycka Till.

Bor du i Sthlm?

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läser att en del inte tror på mig. men det som jag skrev är sant. och det här med att jag stavar fel det vet jag att jag gjorde för jag ville skriva ur mig när man sitter här och är ledsen och har en son som oxså är ledsen och allt är upp och ner. så rent ut sagt det vart det en jä. hel. jul som jag och min son fick. vi bor inte i stockholm utan i västernorland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en tråkig historia det där. Stavfel har väl inget med sanningshalten att göra hmm hur tänker man då? :crazy:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mikael,

tråkig historia det här, du kan inte bli betalningsansvarig för hennes "affärer" även om du är hennes garant. Du har inte skrivit på några som helst papper rörande restaurangen hoppas jag?

Hon är som någon påpekade satt som målvakt och kommer att stå där sedan med skulderna när hennes "vänner" drar och sätter bolaget i KK, du kn ju försöka förklara detta för henne.

Kontakta IM omgående och berätta att ni avslutat ert förhållande, det finns ingen anledning att "vara snäll" i det här läget.

Lycka till...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker hemskt synd om dig och blir förbannad när jag läser det här!  :diablo:

Först och främst så skall du självklart se till att tjejen blir utsparkad ur Svedala asap. Jag har svårt att tro att hennes nyfunna "vänner", jag antar att de är ex-jugoslaver eller araber, kommer att stå bakom henne och hjälpa till när det blåser snålt.

För övrigt hade du otur som träffade en thaitjej som gillar män från mellanöstern, majoriteten av de thailändska kvinnor jag samtalat med skyr araberna som pesten. En kompis till mig har en thailändsk tjej som bor här i Sverige. Hon har berättat om hur de asylsökande från mellanöstern förstör svenskaundervisningen och beter sig som svin på SFI. Själva f@n att de inte kan ha olika klasser uppdelade efter härkomst. Tyvärr så kan ju lättledda, säkert ofta unga, thailändska tjejer som inte 100%-igt beslutat sig för att lämna sitt gamla liv, lätt trilla in i dumheter om de umgås med dylikt folk i skolan :-(

Mikael, hur gammal är din tjej? Gick hon SFI i Sundsvall?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag läser att en del inte tror på mig. men det som jag skrev är sant. och det här med att jag stavar fel det vet jag att jag gjorde för jag ville skriva ur mig när man sitter här och är ledsen och har en son som oxså är ledsen och allt är upp och ner. så rent ut sagt det vart det en jä. hel. jul som jag och min son fick. vi bor inte i stockholm utan i västernorland.

Om det är sant så lider jag med dig.

Du ska bara vara glad att du är av med henne.

Som med alla förhållanden som spricker.tiden läker  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Låter som en tråkig historia det där. Stavfel har väl inget med sanningshalten att göra hmm hur tänker man då? :crazy:

Om du har varit ute på nätet och skrivit på forum så behöver jag inte svara på den frågan.

För att inte förstöra tråden skicka ett PM om du inte fattar

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Håller med om att du bör kontakta migrationsverket och meddela att hon avslutat er förhållande och även ändra folkbokföringen så att hon inte är skriven på din adress längre.

Jag är inte säker på att hennes UT kommer att bli indraget för att ni separerat.

Lycka till

BanArne 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mikael!

Jag blir ledsen när jag läser din berättelse. Du verkar vara en god människa och en omtänksam far. Jag håller med föregående skribenter. Kapa av alla band till tjejen och kontakta migrationsverket! Låt inte henne lura dig. Jag känner igen det där. Hon letar efter någon annan för att kunna behålla UT.

När det gäller hennes son verkar det vara kneppigare. Enligt ditt inlägg bor han kvar hos dig. Det blir ju svår att kapa band med tjejen om han ska vara kvar och det kan vara svårt att skicka honom till sin mor om hon inte har någon bostad. Socialtjänsten borde kunna hjälpa till med detta.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...