Jump to content
IGNORERAD

Google Earth


Soengsang

Recommended Posts

Detta kanske ligger på fel forumdel :-*

Men är det någon som har koll på hur ofta Google uppdaterar sina satelitfoton, som det ser ut nu så är det minst 1år gammla pics som de kör med, kan inte tänkamig annat att de har någon form av uppdatering.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Detta kanske ligger på fel forumdel :-*

Men är det någon som har koll på hur ofta Google uppdaterar sina satelitfoton, som det ser ut nu så är det minst 1år gammla pics som de kör med, kan inte tänkamig annat att de har någon form av uppdatering.

Över Korat är det... hmmm... snart fyra år gamla satellitbilder.

Varför vet jag inte... kanske är inte Thailand så prioriterat i världens finaste land.  :crazy:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Är kanske inte bara Thailand som är dåligt uppdaterat.

Jag har nu bott 5 år i det hus som jag byggde i Göteborg.

Men på denna plats i GE är det fortfarande skog så bilderna är nog minst 6 år gammal.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl helt enkelt så att Google prioriterar områden som producerar mest lönsamma klick åt dom.

Om jag hade varit chef över Google hade jag gjort exakt så. Syftet med företaget är att tjäna så mycket pengar som möjligt. Om nu någon hade inbillat sig något annat.

Gratis är gott, men kom ihåg: "there ain't no such thing as a free lunch"

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är väl helt enkelt så att Google prioriterar områden som producerar mest lönsamma klick åt dom.

Om jag hade varit chef över Google hade jag gjort exakt så. Syftet med företaget är att tjäna så mycket pengar som möjligt. Om nu någon hade inbillat sig något annat.

Gratis är gott, men kom ihåg: "there ain't no such thing as a free lunch"

Herr Chang har talat.

Med andra ord behöver de alldig uppdatera?. Det köper inte jag, sköter de inte en någolunda uppdatering så blir ju tjänsten istort sett värdelös och kommer inte ilängden att inbringa några förtjänster vilket ändå måste vara meningen med funktionen även om den är "gratis".

Att de inte har fullkommlig snabb uppdatering över "olönsamma" områden det köper och förstår jag, men min fråga var om någon vet i vlika perioder de kan tänkas uppdatera sina bilder.

Även här i Sverige så är det rätt gammla bilder på vissa områden, tex Nkpg som ändå börde vara någorlunda prio enl HrC:s värderingar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang. Google Earth så kan jag väl tänka mig att de ser i vilka områden deras betalande kunder vill ha så uppdaterade bilder som möjligt, t.ex. i USA (där den största trafiken kommer ifrån) där man kan se högupplösta bilder nästan överallt.

Jo, jag håller med HC - Google hade inte funnits om de jobbade gratis. De hittar alltid nya sätt att jäna pengar på. Och vi Sverige eller Thailand har nog inte så mycket att säga till om.

Jag tycker Google är ganska snälla eftersom de inte mörklagt hela Thailand på Google Earth, vid det här laget, med tanke på youtube, google video och vissa andra saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ang. Google Earth så kan jag väl tänka mig att de ser i vilka områden deras betalande kunder vill ha så uppdaterade bilder som möjligt, t.ex. i USA (där den största trafiken kommer ifrån) där man kan se högupplösta bilder nästan överallt.

Jo, jag håller med HC - Google hade inte funnits om de jobbade gratis. De hittar alltid nya sätt att jäna pengar på. Och vi Sverige eller Thailand har nog inte så mycket att säga till om.

Jag tycker Google är ganska snälla eftersom de inte mörklagt hela Thailand på Google Earth, vid det här laget, med tanke på youtube, google video och vissa andra saker.

Det hat tom. kommit uppdateringar över Thailand, bättre upplösta bilder över flera områden.. men om de inte uppdaterar dessa eftersom så kommer tjänsten inte att bli atraktiv.

Och sen det med gratis, mig veterligen så är google reklamfinasierat, och är det väl vi besökare som betalar i längden...inget är gratis här i världen.

Tex Google Earth är en tjänst som vänjer oss att använda google, dess då mer besökare de har dess då mer reklamintäkter får de..funkar det inte så?

Personligen så gillar jag google.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...