Jump to content
IGNORERAD

Fönstergaller


Rogigoal

Recommended Posts

De på utsidan är onödiga men de på insidan kan ge besvär med oljud bla.

Själv är jag mot sådana när man väl bor där och det lockar nog sig till tjuvar när de tror att man skyddar värde.

En bra avbitare typ de man klipper av lås med är ingen match mot galler och tyst är det också på utsidan.

Hemtrevligt hus :thumbsup:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    5

  • Soengsang

    5

  • Galten

    5

  • BBJ

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

De på utsidan är onödiga men de på insidan kan ge besvär med oljud bla.

Själv är jag mot sådana när man väl bor där och det lockar nog sig till tjuvar när de tror att man skyddar värde.

En bra avbitare typ de man klipper av lås med är ingen match mot galler och tyst är det också på utsidan.

Jag sa just detta till frugan

-Folk kommer att tro att det finns grejer av värde därinne om du ska sätta upp galler.

Nej det tror jag inte säger hon.Dom som bryter sig in hos folk där i risbyn är skitungar som inte bryr sig om vad som finns inne i huset. Är det lätt att komma in så krossar dom en ruta för ett paket cigg. Hon mena på att ett galler håller borta skitungarna. Dom riktiga tjuvarna går inte att stoppa med ett galler. Men vi har inget direkt av värde i huset så jag tror inte det är intressant nog för såna som kan sin sak att ta sig in.

Mycket text nu,men det jag menar är att jag tror gallret håller borta dom som förstör och slår sönder,så jag kan nog tycka att det var värt sitt pris ändå :rolleyes:

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

Snygga galler iaf jlh66 och det är även ett fint hus ni har. :thumbsup:

 

Det där med galler eller ej är nog något som man kan diskutera länge. I vårt område är dock 99% av husen försedda med galler så att inte ha det drar nog till sig de "skitungar" som din fru talar om.

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är bilder från dom galler frugan ville ha på sitt hus innan hon flytta hit.

attachicon.gifNaa Bilder 188.jpg

attachicon.gifNaa Bilder 205.jpg

attachicon.gifNaa Bilder 209.jpg

attachicon.gifNaa Bilder 210.jpg

attachicon.gifNaa Bilder 215.jpg

Ser ju ganska snyggt ut och dom fixa jobbet ganska snabbt och smidigt.

Priset för dom mindre fönstrena och samma pris för innerdörren är 4000b monterat och klart per styck.Lite dyrt om man frågar mig,men detta hade jag ingenting att göra med och jag var inte ens på plats så det är inget farangpris :crazy: men om man tänker efter så var det iof inte så dyrt. Och hon blev jäkligt nöjd så det håller bra för min del :thumbsup:

Var någonstans får man det priset på rostfritt galler, det är billigt mot dom priserna jag har fått i Satuk
Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt men är det kul att bo i ett fängelse.

 

Vilken normalt byggd person rycker bort detta på 5 minuter

Snyggt hus.

Sant och tackar vet jag obehandlade armeringsjärn :)

Men skulle inte alla gallerna sitta på insidan för att bli säkrare? Eller är det lite typ dekorativ tanke eller praktiskt tänkt?

Själv så har vi detta bara på ytterdörren och då för att det är snyggt, annars så är det bara glas och myggnät.

Men vi bor ju i Bkk och i ett bevakat område i Thawi Watthana...

Tyvärr ingen bild från utsidan bara inifrån, men det är kromat stål med nice delfiner.

hv59ph.jpg

Ändrades av wix

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var någonstans får man det priset på rostfritt galler, det är billigt mot dom priserna jag har fått i Satuk

Denna firma ligger i Sida,mellan Khon Kaen och Korat. Storlek på galler till mindre fönster är ca 2.30x1,60 och innerdörren ungefär samma. Dom kostade alltså 4000b/styck,för halva den summan kunde man ha fått galler i vanligt stål.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna firma ligger i Sida,mellan Khon Kaen och Korat. Storlek på galler till mindre fönster är ca 2.30x1,60 och innerdörren ungefär samma. Dom kostade alltså 4000b/styck,för halva den summan kunde man ha fått galler i vanligt stål.

Tackar för snabbt svar! Mina fönster är 2,60x1,60 och firman här ville ha 8000 bath/styck
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...