Jump to content
IGNORERAD

Fönstergaller


Rogigoal

Recommended Posts

Några som har erfarenhet av inbrottsgaller runt fönster o dörrar och kostnad för det,, typ fönster 180×120?..

Min tanke att det borde ligga runt 1800thb per fönster monterat o klart, , helt fel ute eller??..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    5

  • Soengsang

    5

  • Galten

    5

  • BBJ

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oftast får du ett paktetpris om du tar dit firman för koll innan beställning. Vi köpte för 9 stora fönster, 2 mindre fönster, 6 små fönster, 2 vanliga dörrar och 2 dubbeldörrar med fönster på sidorna, allt med myggnät också. Pris 52.000 bath, extra tjockt stål, extra dekorationer, ungslackerat och allt monterat o klart.

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oftast får du ett paktetpris om du tar dit firman för koll innan beställning. Vi köpte för 9 stora fönster, 2 mindre fönster, 6 små fönster, 2 vanliga dörrar och 2 dubbeldörrar med fönster på sidorna, allt med myggnät också. Pris 52.000 bath, extra tjockt stål, extra dekorationer, ungslackerat och allt monterat o klart.

 

Mvh

BBJ

:wai:

Tackar,, var ute efter lite pris o jämföra med,, handlar om 9 fönster 1enkel dörr o 1 dubbeldörr,, , nästan hälften av dig så borde då hamna runt 22-25000bath som jag ungefär räknat med. .

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Några som har erfarenhet av inbrottsgaller runt fönster o dörrar och kostnad för det,, typ fönster 180×120?..

Min tanke att det borde ligga runt 1800thb per fönster monterat o klart, , helt fel ute eller??..

 

Det ska finnas en film man kan lägga på glaset så det blir inbrottssäkert.

Annars så hade jag satsat på galler av rostfritt som är mycket svårare att såga/kapa än vanligt järn, givetvis rostfribult till infästningarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen vill jag inte ha galler för fönster. Varför är det så många som monterar detta i Thailand ?

 

Är thai mer tjuvaktiga ??  Själv har vi haft huset i 5 år nu och inte haft något inbrott

 

Vill någon in så kommer de in ändå speciellt om det är byggt med thaisten, då är det bara att slå hål med en slägga

eller som galler som jag sett som är gjorda i ett tunt tunt stål så det går säkert att klippa av med en avbitare

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oftast får du ett paktetpris om du tar dit firman för koll innan beställning. Vi köpte för 9 stora fönster, 2 mindre fönster, 6 små fönster, 2 vanliga dörrar och 2 dubbeldörrar med fönster på sidorna, allt med myggnät också. Pris 52.000 bath, extra tjockt stål, extra dekorationer, ungslackerat och allt monterat o klart.

 

Mvh

BBJ

:wai:

Vad har du för mått på dom större fönstren?

Link to comment
Dela på andra sajter

150x120 cm

 

Mvh

BBJ

:wai:

Tack, jag frågade därför att vi har planer att sätta galler på våra fönster, vi har fem fönster med måtten 240x140 cm ett på 140x140 cm och ett på 140x60 cm, men hon vill ha rostfritt och det är säkert dyrare. Någon som på MPR som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inbrottsgallren (fonster) ska vara oppningsbara, sa du kan komma ut vid t.ex. ev. Brand, om andra utrymningvagar ar blokerade.

Fastpunkterna for gallren ska vara i nagot stadigt som t.ex. en pelare eller jarnbalk som gar fran golv till tak.

Garna med platkladda vaggar, sa har ni ett riktigt fangelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen vill jag inte ha galler för fönster. Varför är det så många som monterar detta i Thailand ?

 

Är thai mer tjuvaktiga ??  Själv har vi haft huset i 5 år nu och inte haft något inbrott

 

Vill någon in så kommer de in ändå speciellt om det är byggt med thaisten, då är det bara att slå hål med en slägga

eller som galler som jag sett som är gjorda i ett tunt tunt stål så det går säkert att klippa av med en avbitare

Jag har galler monterade på insidan i huset

 

Jag hade var jag trodde en Thaikompis som var hemma hos mig ofta,  efter ett tag märkte jag att det forsvann saker och efter lite undersokning så visade det sig att det var min "kompis" som snott i mitt hus.

 

Tycker det är tråkigt att ha galler men ska dom stjäla mer från mig så ska det inte vara utan problem att ta sig in eller ut från huset.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har galler monterade på insidan i huset

 

Jag hade var jag trodde en Thaikompis som var hemma hos mig ofta,  efter ett tag märkte jag att det forsvann saker och efter lite undersokning så visade det sig att det var min "kompis" som snott i mitt hus.

 

Tycker det är tråkigt att ha galler men ska dom stjäla mer från mig så ska det inte vara utan problem att ta sig in eller ut från huset.

 

Släpper du in dom via ytterdörren är det ju ingen större mening :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En falsktrygghet med galler för fönstren, utan ett ljud tar man en skiftnyckel knäcker bit för bit, ett knä i väggen och dra hörnet rätt ut, skaffa hellre ett larm.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

En falsktrygghet med galler för fönstren, utan ett ljud tar man en skiftnyckel knäcker bit för bit, ett knä i väggen och dra hörnet rätt ut, skaffa hellre ett larm.

 

Glöm inte isåfall att det skall vara ett batteribackupat larm eftersom el är lätt att stänga av till huset utifrån

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Släpper du in dom via ytterdörren är det ju ingen större mening :whistle:

 

Släpper bara in frugans syster och bror i huset utan uppsikt och åker vi bort är det hänglås som gäller, så buset ska ju inte ta sig in utan problem, sedan finns det grannar med vakande ogon.

 

post-3132-0-30482200-1387944401_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte isåfall att det skall vara ett batteribackupat larm eftersom el är lätt att stänga av till huset utifrån

Det är ju en förutsättning. Det finns bra trådlösa larm som inte är mycket dyrare än galler, kanske rent utav billigare.

Har larm i mitt hus, inga galler men har inte använt larmet på flera år förutom när jag testar det ibland. Bor visserligen på ett område.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har galler i Kråkslottet, satt där redan när vi hyrde det.

Eftersom hela huset är av trä så brinner vi garanterat inne om det tar eld på natten eftersom dörrarna är långt från sovrummet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har galler i Kråkslottet, satt där redan när vi hyrde det.

Eftersom hela huset är av trä så brinner vi garanterat inne om det tar eld på natten eftersom dörrarna är långt från sovrummet.

Fixa gallren sa att du (familjen) kan ta dej ut fonstervagen OM det borjar brinna. DET AR BROTTOM DA.

Link to comment
Dela på andra sajter

utan ett ljud

 

Kan iofs vara falsk trygghet, men det där utan ett ljud tror jag inte mycket på, inte de galler vi ha iaf.

 

Larm kan ju också vara lite av en falsk trygghet också, om det inte är kopplat till någon form av väktarutryckning. Thai brukar ju inte bry sig så mycket om oväsen dagtid då de flesta inbrott i hem sker, har ju sett hur alla ignorerar bilar med larm som tjuter för full hals.

 

Men som sagt var tidigare så handlar det väl mest om att göra det mer besvärligt att ta sig in och förhoppningsvis göra det mer attraktivt att ta sig in i ett hus utan galler/larm.

 

Mvh

BBJ

:thumbsup:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan iofs vara falsk trygghet, men det där utan ett ljud tror jag inte mycket på, inte de galler vi ha iaf.

 

Larm kan ju också vara lite av en falsk trygghet också, om det inte är kopplat till någon form av väktarutryckning. Thai brukar ju inte bry sig så mycket om oväsen dagtid då de flesta inbrott i hem sker, har ju sett hur alla ignorerar bilar med larm som tjuter för full hals.

 

Men som sagt var tidigare så handlar det väl mest om att göra det mer besvärligt att ta sig in och förhoppningsvis göra det mer attraktivt att ta sig in i ett hus utan galler/larm.

 

Mvh

BBJ

:thumbsup:

Det var inte snällt tänkt.

Har inte Galler och larm :not_i:

O andra sidan har vi inget av värde så de inriktar sig nog på hus med galler och larm.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

En falsktrygghet med galler för fönstren, utan ett ljud tar man en skiftnyckel knäcker bit för bit, ett knä i väggen och dra hörnet rätt ut, skaffa hellre ett larm.

Helt rätt, ett larm larmar vid ev inbrott.

Men ett galler, även det enklaste försvårar och tom kanske gör det omöjligt för " infalls tjuven" eller ungar.

Så en kombination är kanske det bästa om man vill skydda sig.

Vi har inget av ovan nämnda, vi lämnar aldrig våra hus obevakade, är det så att vi alla åker så hyr vi en pålitlig bybo/släkting, annars har vi också en flock hundar på gården som garanterat larmar på ALLT, finns de på forumet som kan intyga på det;)

Att Thai är tjuvaktiga, ja jävligt tjuvaktiga den som missat det är blind!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev inget galler,, 33000baht skulle han ha,, sa att jag inte ville ha dom i guld o betalar inte mer än 22.

Lämnade diskussionen o öppnade en Leo o satte mig o läste istället.

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi betalade för ungefär samma storlek ca 6000 Tbh. En firma från Nong Khai gjorde jobbet!

Per styck?

I så fall bättre att göra dem själv, trevlig terapi om inte annat :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Per styck?

I så fall bättre att göra dem själv, trevlig terapi om inte annat :)

Jag trodde han menade ett galler 180x200cm!

sen var det ju så att vi gjorde 5 stycken galler samtidigt i olika storlekar , de gick på 14000 tbh.

Så jag gjorde en uppskattning ungefärlig sisådär :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...