Jump to content
IGNORERAD

Fortkörning!


thomas001

Recommended Posts

Jag kör gärna fort på bra väg.Ibland riktigt fort både här och i Sverige. Hellre fullt koncentrerad än sakta,halvsovandes,prata i mobilen,skita i att bilen har backspeglar,ta för givet att inget händer eftersom jag kör sakta och håller mig inom lagliga hastigheter. 

otroligt dum anledning till att köra fort. finns ju fler än du på vägen kanske som kan orsaka att du kommer till skada o dom kommer till skada. å sen att riskera att körkortet dras på ett par månader eller 1 år + en jäkla massa böter? men det har du kanske råd med? men det finns som sagt fler än du på vägarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 126
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    14

  • Kenneth4618

    9

  • FF

    7

  • thomas001

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tjena Poffa! Kan rutinerna...är inte första gången. Troligtvis inte sista heller!

Du pressade inte bilen tillräckligt. .. :)

På söndag drar jag hem till Bangkok.

Jag har beställt en ny soppa kran till hojen kommer från japan.

När jag får igång hojen cbr 900 från 98. Då blir det det åka av. Toppfart 280 du är välkommen på en tur

. :)

Jag fyller för övrigt 50 till hösten. Så risken finns alltid att tanten köper en ny cbr 650 till mig i 50 årspresent.

Toppar inte lika mycket men nog så vass.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

otroligt dum anledning till att köra fort. finns ju fler än du på vägen kanske som kan orsaka att du kommer till skada o dom kommer till skada. å sen att riskera att körkortet dras på ett par månader eller 1 år + en jäkla massa böter? men det har du kanske råd med? men det finns som sagt fler än du på vägarna.

Ja svenskar är ju världsmästare i pekpinnar.

Och här på forumet märks det.

Jag höjer nog mer på ögonbrynen över alla svenskar som åker till Pattaya och fyllkör. Eller thai som fyllkör.

Jag känner mig knappast orolig om jag skulle bli omkörd av Thomas.

Allra helst med alla idi*t omkörningar här i issan och dom mötande som kör om och vill preja mig av vägen.

Tagga ner.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tror att de flesta anpassar hastighet efter trafik och väglag.

Att köra 150km/h på Bonneville vet jag inte om det är något att höja på ögonbrynen åt.

Att köra 60km/h utanför ett dagis är lite värre.

 

Ligga i 150blås med ny bil, bra däck och ensam på en motorväg i Sverige ser jag inte heller som ett problem.

Att däremot köra 90km/h på 110-väg när det är trafikstockning och alla andra håller 30km/h ser jag som ett problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

"80% av bilförarna på våra vägar tycker att de är bättre än

medelbilisten. Bara 6% tycker att de är sämre!"

"Om alla strikt följde hastighetsgränserna, d.v.s aldrig körde

fortare än gränsen, skulle dödsfallen minska med ca 30%.

Om alla alltid körde nyktra skulle de minska med ca 20%

om alla alltid använde bälte med ca 10%. Detta är våra tre

största trafiksäkerhetsproblem, som tillsammans orsakar

nästan ca hälften av dödsfallen i trafiken"

http://www.ntf.se/laddaner/pdf/myter%20o%20sanningar%20hastighet.pdf

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

"80% av bilförarna på våra vägar tycker att de är bättre än

medelbilisten. Bara 6% tycker att de är sämre!"

"Om alla strikt följde hastighetsgränserna, d.v.s aldrig körde

fortare än gränsen, skulle dödsfallen minska med ca 30%.

Om alla alltid körde nyktra skulle de minska med ca 20%

om alla alltid använde bälte med ca 10%. Detta är våra tre

största trafiksäkerhetsproblem, som tillsammans orsakar

nästan ca hälften av dödsfallen i trafiken"

http://www.ntf.se/laddaner/pdf/myter%20o%20sanningar%20hastighet.pdf

Fritz..

Det är tur att vi bara är barstolsanalytiker   :crazy:   om vi skulle utöka vår proffesion så jävlar vad de skulle hända grejor på gatorna.Men vi kan ju inte vara överallt  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Å dessa jävla mobiltelefoner Hur i helvete kan landet "Vara bäst på allt" tillåta telefoni i bil utan handsfri :police:

 

Har nästan blivit påkörd två gånger bara denna vecka av telefonidi*ter :kort:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Du får åka fortare  :thumbsup:  

Nä Nä finns ingen anledning att få fortkörningsböter på arbetstid då firman ej betalar dessa

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja svenskar är ju världsmästare i pekpinnar.

Och här på forumet märks det.

Jag höjer nog mer på ögonbrynen över alla svenskar som åker till Pattaya och fyllkör. Eller thai som fyllkör.

Jag känner mig knappast orolig om jag skulle bli omkörd av Thomas.

Allra helst med alla idi*t omkörningar här i issan och dom mötande som kör om och vill preja mig av vägen.

Tagga ner.

 

Att de flesta thailändare kör som "idi*ter" är väl bara ytterligare en anledning till att man själv ska ta det lugnt i trafiken i Thailand?

 

Skapar man en tråd och skryter över sina fortkörningar i Thailand får man nog räkna med att få visst mothugg ;)  

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Å dessa jävla mobiltelefoner Hur i helvete kan landet "Vara bäst på allt" tillåta telefoni i bil utan handsfri :police:

Har nästan blivit påkörd två gånger bara denna vecka av telefonidi*ter :kort:

I Thailand är det lag på handsfree

Och numera i sverige också.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

I Thailand är det lag på handsfree

Och numera i sverige också.

Nej det är inte lag på det i Sverige.

 

Det blev en tam variant av det

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Att de flesta thailändare kör som "idi*ter" är väl bara ytterligare en anledning till att man själv ska ta det lugnt i trafiken i Thailand?

Skapar man en tråd och skryter över sina fortkörningar i Thailand får man nog räkna med att få visst mothugg ;)

/Krille

Nu tror inte jag att Thomas skryter.

Han får mothugg på ett syrligt sätt.

Han skiter förmodligen högaktninhsfullt i vad alla moralpoliser på MPR säger. Han fortsätter att köra fort.

Summan av kardemumman i det stora hela, är att man infekterat tråden med pekpinnar utan vinning än att vissa får uttrycka sig.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Här blev det en tävling om att vara präktig plötsligt, för övrigt så måste jag ha tur, har aldrig fått böter i Thailand när jag kört bil, trots att det ibland går undan och att jag kör relativt mycket!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är inte lag på det i Sverige.

Det blev en tam variant av det

Dom måste visa att dom kan hantera bilen. Är det på dom premisserna du anger så pratar dom olagligt och åker dit på vårdslöshet om ni krockar eller någon polis ser deras vingliga färd.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Dom måste visa att dom kan hantera bilen. Är det på dom premisserna du anger så pratar dom olagligt och åker dit på vårdslöshet om ni krockar eller någon polis ser deras vingliga färd.

Jo men det är fortfarande ingen lag om handsfri

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår Thomas fullständigt.

När man ligger på vägarna timme efter timme så är det vansinnigt tröttande att ligga och följa trafiken i rätt hastighet.

Lägger man sig i lugn takt 20-25km/tim över så blir man både mer vaken och mer koncentrerad på trafiken.

 

Saktar man ner igen till laglig hastighet så börjar man snart pilla på telefonen/stereon eller något annat, sedan kommer gäspningarna och 

tankarna driver iväg åt olika andra håll än trafiken.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår Thomas fullständigt.

När man ligger på vägarna timme efter timme så är det vansinnigt tröttande att ligga och följa trafiken i rätt hastighet.

Lägger man sig i lugn takt 20-25km/tim över så blir man både mer vaken och mer koncentrerad på trafiken.

 

Saktar man ner igen till laglig hastighet så börjar man snart pilla på telefonen/stereon eller något annat, sedan kommer gäspningarna och 

tankarna driver iväg åt olika andra håll än trafiken.

Det är då man ska sluta köra och ta en rast  :thumbsup:  :police:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är då man ska sluta köra och ta en rast :thumbsup::police:

Hörrö gubbe. .. kom hit och rasta dig. Så ska du få en Leo. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tror inte jag att Thomas skryter.

Han får mothugg på ett syrligt sätt.

Han skiter förmodligen högaktninhsfullt i vad alla moralpoliser på MPR säger. Han fortsätter att köra fort.

Summan av kardemumman i det stora hela, är att man infekterat tråden med pekpinnar utan vinning än att vissa får uttrycka sig.

 

Nja - någon som drabbats av trafikolyckor har nog en annan åsikt.  :police:

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja - någon som drabbats av trafikolyckor har nog en annan åsikt. :police:

/Krille

Ja så länge dom inte krockat med Thomas. Så tror jag inte dom har några åsikter om hans körning.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörrö gubbe. .. kom hit och rasta dig. Så ska du få en Leo. :)

Har inte tid,ska se Örebro vinna i fotboll  :thumbsup: men en Leo lät bra,kan jag ha den innestående?Ha det gott i värmen,ikväll är det jacka på här (om inte Örebro vinner)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det värmer att  så många rättskaffens, laglydiga och framförallt kloka

 

medmäniskor  är medlemmar här  :14:

 

Då vet jag att det finns hopp trots alla fortkörare och runkare som

 

finns därute :thumbsup:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det där att det skulle ha någon större betydelse för "0-visionen" i Thailand, om man kör med en bra bil i 90 eller 120 på deras bra vägar är nog en försvinnande procent...

Då är det väl bättre att man stoppar alla "lagliga" transporter, med diverse fordon som hålls ihop av ståltråd och silvertape, och är fullastade med med folk på flaken...

Dessa fordon uppnår sällan lagstadgad hastighet, men är rena dödsfällorna..!

Ska man börja vara duktig, ska man göra det i rätt ände...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så länge dom inte krockat med Thomas. Så tror jag inte dom har några åsikter om hans körning.

 

Precis - finns väl ingen anledning att bry sig om något så länge man inte drabbas själv?  ;)

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...