Jump to content
IGNORERAD

Hur kallt ska det bli?


Thaiarran

Recommended Posts

Ser inte kul ut i Korat de närmaste dagarna

 

attachicon.gifSkärmklipp.JPG

Helt ok tycker jag ;)  härliga eftermiddagar

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Thaiarran

    8

  • SWED THAI

    4

  • sarne

    3

  • leifen

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Håller helt med Surin, hellre +14 som det var 8.00 imorse på Soi Grusgång än +35, eller den fuktiga värmen i södra Thailand.

Undantaget då Gorocco ska bada då ska det vara varmt.

Lillkrabban har fått order om att koka vatten så man vågar duscha idag.

 

Nu klockan 11 är det redan 20 grader i skuggan och det ökar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har funderat på att göra en liten tur upp till Issaan snart men jag tror att jag väntar lite. Jag säger som någon annan sa lite tidigare i tråden,,,, - Jag har inte åkt till Thailand för att gå runt med yllestrumpor och långkalsonger !

 

Jag var ner till Koh Samui på en liten utflykt alldeles nyss och där såg det ut så här.

 

Badvänligt och långt över trettio grader.       :heat:    :beach:

attachicon.gifThailång 13-14 Bike Week Hua Hin 186.jpg

 

Jag kom tillbaka till Hua Hin klockan tre imorse och då kändes det lite småkyligt då det inte var mer än ca 25 grader    ;)

 

Mvh Luke the Drifter

J-kla lyxlirare!  :crazy:

 

Själv fick jag ta ett hett bad nu på förmiddagen för att tina upp..Idag går det ivarjefall att sitta ute nu mitt på dan, de två senaste dagarna har varit ruskigt mörka-kalla.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

HALLÅÅÅÅÅÅ; var i h-vete är generna från vikingatiden då frosten formade skägget och isen användes att slipa yxorna...å andra sidan, det är gött med lite värme under filten!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

HALLÅÅÅÅÅÅ; var i h-vete är generna från vikingatiden då frosten formade skägget och isen användes att slipa yxorna...å andra sidan, det är gött med lite värme under filten!

Jag lämnade mina vikingagener i Sverige när jag flyttade :-)

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ja, ni har ju i alla fall varmvatten i duschen, nu ska det in och duschas i kalla myggviken.  :ahh:

En kastrull med kokande vatten står på spisen men den räcker nog bara till Lillkrabban och Kevin.

Ska vi hinna till träffen 17.00 så får man nog duscha kallt.

Brukar raka mig i duschen men det blir det inte dag.

 

Japp då har man just duschat och när man är i princip klar efter en massa skopor vatten så började det komma lite ljummet vatten.

Typiskt.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Ja, ja, ni har ju i alla fall varmvatten i duschen, nu ska det in och duschas i kalla myggviken.  :ahh:

En kastrull med kokande vatten står på spisen men den räcker nog bara till Lillkrabban och Kevin.

Ska vi hinna till träffen 17.00 så får man nog duscha kallt.

Brukar raka mig i duschen men det blir det inte dag.

 

Japp då har man just duschat och när man är i princip klar efter en massa skopor vatten så började det komma lite ljummet vatten.

Typiskt.  :)

 

Hör du Gorocco !

 

När du stod där och skallrade tänder i kallvattenduschen så tror jag nog att du tänkte lite på den goa värmen på Koh Samui    :lipa: 

 

Du verkade i alla fall trivas alldeles ypperligt i reggaebaren på freedom beach i söndags   :) 

post-4529-0-43486900-1387357286_thumb.jp

post-4529-0-00041300-1387357399_thumb.jp

post-4529-0-29207300-1387357511_thumb.jp

 

För övrigt så var det arktisk kyla här i Hua Hin nu på morgonen. Jag tror inte att det kan ha varit mer än 22-24 grader   :wink2: 

 

Mvh Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har beställt mer värme till nästa vecka o då menar jag inte alla goa gubbar o gummor från härliga Udon:lol:

BAJEN 4-EVER

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom till udon igår,, aldrig frusit så i Thailand nångång,, strumpor långbyxor o tjocktröja gäller brrrr...

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har beställt mer värme till nästa vecka o då menar jag inte alla goa gubbar o gummor från härliga Udon:lol:

Vi kommer med mera glöd  ;)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Djävligt kallt på Pattaya, men som vanligt för årstiden. +19 inatt kl 23.00 frös när jag åkte moppe hem i kortärmad skjorta och shorts.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjosan alla istappar!! Fimbulvintern är här och rimtursarna dansar på gatorna!!!!!!!!!!! I början av oktober varnade de på Thai tv att vinterperioden skulle bli extremt kall i nord och nordost och det stämmer ju hittills... förra veckan så varnade de för att detta polar liknande is he--ete beräknas fortgå till mitten på Februari. Filtar och sängvärmare rekommenderas  

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu börjar mina svägerskor att klaga, hot hot, säger de. Själv tycker jag det är underbart.

Hälsningar Thaiarran

Titta gärna in på min blogg

thaitompa.wordpress.com

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Köldrekord inatt? +9 klockan sju i Ban Nio en mil söder om Ban Dung. Prognosen sa 16 grader, men de hade väl imma på kristallkulan kan jag tro, de där meteorlogerna

Hälsningar Thaiarran

Titta gärna in på min blogg

thaitompa.wordpress.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjosan alla istappar!! Fimbulvintern är här och rimtursarna dansar på gatorna!!!!!!!!!!! I början av oktober varnade de på Thai tv att vinterperioden skulle bli extremt kall i nord och nordost och det stämmer ju hittills... förra veckan så varnade de för att detta polar liknande is he--ete beräknas fortgå till mitten på Februari. Filtar och sängvärmare rekommenderas  

 

Det är väl olika på olika meterologer och TV-stationer här också hur de spår vädret, men damen sa just att de lovat snö i norra delarna av Thailand i nästa vecka. Om det stämmer så får man väl beställa skidor snart :ahh:

 

Mvh

BBJ

:crazy:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

post-4094-0-13095900-1390621247.png

 

Den bistra sanningen om Udon Thani.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köldrekord inatt? +9 klockan sju i Ban Nio en mil söder om Ban Dung. Prognosen sa 16 grader, men de hade väl imma på kristallkulan kan jag tro, de där meteorlogerna

Ove som bor innanför amerikanska Radiostationen i Ban Dung har en egen väderstation.

Fagelvägen till han fran dig är nog ca 15 km. Brukar själv titta pa den pa Internet.

Ursäkta att jag inte kände igen dig först när du kom i lördags till Affären.

Undrade vad det var för Micelingubbe norrmannen hade med sig.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad händer med vädret? Jag flyttade till T för att slippa strumpor och långkallingar. Det kan krypa ner till 12 grader på nätterna den här veckan. Teelak är borta på jobb så jag behöver en sängvärmare. Var hämtar man sådana? Nähä, det får väl bli varmvattenflaska vid fötterna.

 

Stackars Teelak om hon måste värma upp samma ställe som vattenflaskan :y13:

Mvh.Dolle

:ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Rapport från Udon i går 23.00

+7 tjejen var så glad att hon tog med täckjackan o inte lämnaden

till mig på Arlanda

 

udonjanne

Link to comment
Dela på andra sajter

Risk finns att jag dyker upp imorg söndag, om jag kan hitta mina pjäxor och skidor härni Ban Nio.

Hälsningar Thaiarran

Titta gärna in på min blogg

thaitompa.wordpress.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Min frånvarande teelaks syster börjar antyda att det är varmare om man är två i bingen. Närmare plötslig vuxendöd kan man nog inte komma. Jag fryser några dagar till.

Hälsningar Thaiarran

Titta gärna in på min blogg

thaitompa.wordpress.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...