Jump to content
IGNORERAD

HiPhone I9 3.2 Touch - Bra eller Anus


Duracell

Recommended Posts

Hej Thomas,

Jag har själv försökt reda i detta och kommit fram till att på de flesta forum som telefonen diskuteras så är man missnöjd. Dels ska den vara långsam i touchreaktionen och att många funktioner inte fungerar bra, såsom uppspelning av musik. Men den är onekligen snygg. Skulle vara kul o höra om det är någon som har provat den här?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag ingen Iphone själv utan en Ipod Touch men den är identisk förutom telefon funktionen.

Men jag skulle aldrig köpa den för dels är den mycket tjockare,har inte WiFi och den har mycket mindre lagringsutrymme.

Jag skulle hålla mig borta från den  :kort:

Edit...tydligen finns den med 16GB minne men jag hittar nästan bara negativa kommentarer om den

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade det här utlåtandet på Garaget.org.

Jag köpte den för skojs skull , mest för att se om den var värd pengarna, de kostar ju inte så mkt !

Den är stor , klumpig,fastnar,  räkna med att det finns buggar, kameran e helt åt helvete. När dom ringer dig kan den fastna i det läget, du kan inte svara stänga av osv, bara att ploppa ut batteriet då !  sen så finns det absolut ingenting du kan göra med mobilen ! Notera att ÅÄÖ inte finns vilket e skit jobbigt att skriva sms,

när vi ändå är inne på sms, jag blev bara arg när jag skrev, skit liten ruta med små bokstäver , du petar typ på 4 st

Tråden

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får vad man betalar för...

För mig ter det sig som att alla så kallade "iPhone killers" satsar mer på yta än innehåll. Det är inte trivialt att göra ett smidigt användargränssnitt. Det är ju rent skrattretande att man försöker lägga på touchgränssnitt på sopiga Windows Mobile...

Se här hur fjant Microsoft CEO Steve Ballmer försöker dissa iPhone:

http://www.youtube.c...h?v=C5oGaZIKYvo

Ett och ett halvt år senare kan vi se hur Apple säljer många fler telefoner än alla stackars Windows Mobile leverantörer tillsammans...

Lappen har rätt i att iPod Touch i stort sett är som en iPhone fast utan telefonfunktionen. Dock saknas kamera, GPS och mikrofon. I och med att obligatoriskt telefonabonnemang inte är aktuellt får man även betala för större OS-uppgraderingar, något man slipper med iPhone. Fast 75 spänn för OS X 2.2 är väl överkomligt.

Den som väntar på något billigare kan kanske finna lite hopp i envisa rykten om en iPhone Nano. En något mindre modell och utan krav på bindning till operatör. Kanske kommer?

Apple fanboy Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

køp orginalet

iphone

har den men sen grabben öste oboy på den så blir den liggande i byrån  å sony ericsson får komma fram så länge

Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en Aphone eller vad man ska kalla den. Ser ut som en IPhone på ytan, både vad gäller skal, gränssnitt och många funktioner (könner av hur du håller telefonen, touchscreen, kamera m.m.) men det är inte en IPhone och ska inte jämföras med dessa heller. Priset var 4000 baht för den och det var mest för ploj som jag köpte den. Har en Nokia E90 som jag är nöjd med men ska ta en titt på Nokia N97 när den kommer.

Min APhone har bara en VGA-kamera, touchscreenen är lite seg, filminspelning fungerar inte i många sekunder, musikuppspelning och filmuppspelning är rätt så kassa, har inte WiFi och så vidare. Dock har den dubbla SIM-kortsplatser vilket kan vara bra för t.ex. jobb-SIM+privat-SIM eller ett svenskt kort och ett thailändskt. Batteritiden, eller i alla fall standbytiden, är hyfsad men som sagt: Någon IPhone är det inte så förvänta dig inte en IPhone när du köper en IPhone-kopia.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
swedenfarang

Köpte den senaste versionen av Hiphone I9 för några dagar sedan. Mycket förvånade över den snabba responsen och hastigheten på touchfunktionen. Funkar fint än så länge. Över förväntan måste jag säga.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Quote

Tja är det hågon som har kopian HIpone?

Bra eller Anus ?

HiPhone I9 3.2 Touch

http://hem.bredband.net/batleleli/

Jag har köpt en och har använt den ett tag. Upplever den som hyfsat snabb ändå. Filmvisning OK. Bildvisning OK. Musikspelare OK. Skriva SMS inte OK (små bokstäver). Kamera inte OK (men är inte ute efter den funktionen heller). Den är väl ändå värt pengarna skulle jag vilja påstå.

Mvh Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Som att köpa en Skoda med ett Bmw emblem...blir inte en äkta Bmw för det ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...