Jump to content
IGNORERAD

Min mobil rules, den mest prisvärda mobilen idag !


Songkran

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Det är därför människor om dom har möjlighet inte köper sina prylar i Sverige utan från marknader där det är lägre pris..

 

Ta t.ex häromdagen när jag köpte nya specialgjutna gummimattor till en av våra bilar. Jag beställde från Tyskland och totalt inkl frakt kostade dom halva priset mot vad dom kostade i Sverige. Klart prisvärt !

 

Själv ger jag t.o.m fan i nätbutiker. Endast om jag inte har något val använder jag mig av dessa.

 

Så om en telefon är prisvärd är upp till var och ens ekonomi, och beroende på var man bor eller beroende på om man kan beställa sakerna i utlandet. I tillägg så beror det på kraven man har.

 

Summa summarum. Hur långt är ett snöre.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    15

  • andrejsdenruskige

    11

  • Songkran

    10

  • B747

    10

Mest aktiva i denna tråd

Själv ger jag t.o.m fan i nätbutiker. Endast om jag inte har något val använder jag mig av dessa.

 

Så om en telefon är prisvärd är upp till var och ens ekonomi, och beroende på var man bor eller beroende på om man kan beställa sakerna i utlandet. I tillägg så beror det på kraven man har.

 

Summa summarum. Hur långt är ett snöre.

 

Exakt. ALLA har rätt svar och INGEN kan säga att någon ANNAN har fel svar

 

Att det tog så lång tid för dig att fatta en sådan elementärt enkel sak

 

Och jag handlar nästan ALLTID i nätbutiker för jag anser det mycket mer prisvärt. Men du har rätt till din åsikt så länge du accepterar att jag har rätt till min..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är onekligen snygg, och fina prestanda, har smått funderat på den som andra telefon, eller om man ska vänta till HTC:s förväntade nysläpp nästa år.

 

En android är onekligen ett bra komplement till en riktig telefon, och ska man ha en extra så ska man ha en bra.känns annars väldigt konstigt/jobbigt om man är van kvalitén från Apples produkter. . . . där av så går bla Samsung bort som andratelefon!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är onekligen snygg, och fina prestanda, har smått funderat på den som andra telefon, eller om man ska vänta till HTC:s förväntade nysläpp nästa år.

 

En android är onekligen ett bra komplement till en riktig telefon, och ska man ha en extra så ska man ha en bra.känns annars väldigt konstigt/jobbigt om man är van kvalitén från Apples produkter. . . . där av så går bla Samsung bort som andratelefon!

 

jag kör med en Nokia 925 som primär smart-mobil och en gammal iPhone som enbart telefon för mitt privata nummer mest för att kunna bli nådd

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kör med en Nokia 925 som primär smart-mobil och en gammal iPhone som enbart telefon för mitt privata nummer mest för att kunna bli nådd

 

Klart det fungerar, men har man vant sig vid prestanda och fördelar med en "smart" telefon så är det lätt att sakna dem på sin andra lur...om man nu har något behov av en andra lur :)

 

Ska man ha en lur för att endast bli nådd, så går nog en smart telefon bort pga batteritiden, där kan man ju lika gärna ha en 500bth:s gummistövel(nokia) telefon.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Exakt. ALLA har rätt svar och INGEN kan säga att någon ANNAN har fel svar

 

Att det tog så lång tid för dig att fatta en sådan elementärt enkel sak

 

Och jag handlar nästan ALLTID i nätbutiker för jag anser det mycket mer prisvärt. Men du har rätt till din åsikt så länge du accepterar att jag har rätt till min..

 

Nja, jag har förstått från första sekund. Du däremot började att snacka om att man är nöjd och då blir det fel.

Du har nog inte förstått någonting ännu.

 

Men för mig känns "prisvärd" och nöjd, i många fall, som en dålig ursäkt för att man inte riktigt fick det man ville ha.

Jag lägger hellre ner 500.000:- på något jag vill ha är 400.000:- på något som jag inte vill ha.

Har jag inte dessa 500.000:- så köper jag antagligen ingenting eller så köper jag något för 10.000:-.

 

Just nu håller jag på och racklar med någon skrivare. Oavsett vad den kostade, 0:- eller 200.000:- så är den inte prisvärd och jag är inte nöjd med den, för det är bara problem just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nexus 5 är klart intressant, väntade med att köpa LG G2 tills dom släppte Nexus 5. Den är snygg, senaste Android. Men blev lite besviken på hårdvaran som sämre batteri, mindre minne. 

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

jag  har  en  Nokia lumia 620 som   jag köpt  i Thailand  för 6800 bath den  funkar  bra  trots att  jag  va  lite  anti mot windows 8  den har allt  jag  behöver  i  en telefon 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju trevligt.

 

Men vad tycker du om att inte kunna uppgradera till Windows Phone 8? Du känner dig inte lurad?

 

Herr Chang har talat.

Nej inte alls jag kommer snart att byta till en Lumia 925 iom förnyande av abonnemang och då kommer Win 8 med på köpet så att säga

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

iphone är väl snarare som något av det franska bilmärkena, om vi nu ska jämföra med bilar. Krånglar alltid, svindyrt att reparera och måste lämnas in på märkesverkstad ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart det fungerar, men har man vant sig vid prestanda och fördelar med en "smart" telefon så är det lätt att sakna dem på sin andra lur...om man nu har något behov av en andra lur :)

 

Ska man ha en lur för att endast bli nådd, så går nog en smart telefon bort pga batteritiden, där kan man ju lika gärna ha en 500bth:s gummistövel(nokia) telefon.

Japp , å di e som di flesta finnar, funkar i alla väder  :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

iphone är väl snarare som något av det franska bilmärkena, om vi nu ska jämföra med bilar. Krånglar alltid, svindyrt att reparera och måste lämnas in på märkesverkstad ;)

Funkar alltid ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom som envisas med iPhone är väl samma personer som hävdar att deras tjock-TV dom har kvar hemma är "jättebra" :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom som envisas med iPhone är väl samma personer som hävdar att deras tjock-TV dom har kvar hemma är "jättebra" :whistle:

 

Nja, tvärt om skulle jag faktiskt tro om jag ska vara ärlig, hade de råd och förstånd att köpa de nya telefoner (smarta) som totalt förändrade telefonmarknaden, så hade nog dessa personer även råd och intresse av nyare och modernare TV.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, tvärt om skulle jag faktiskt tro om jag ska vara ärlig, hade de råd och förstånd att köpa de nya telefoner (smarta) som totalt förändrade telefonmarknaden, så hade nog dessa personer även råd och intresse av nyare och modernare TV.

 

Dina argument är mer förutsägbara än IL:s ibland..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Nokia 3720 Classic, ringer jättebra. Om den fortfarande säljs borde den vara väldigt prisvärd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker min senaste är väldigt prisvärd, kostar 5790 thb

 

I-mobile IQ 5.3

 

5-tumsskärm, Quad Core 1.2 GHz, 12 mp kamera, Dual SIM, m.m.

 

Skal,skyddsfilm och minneskort ingick i priset.

 

vart köpte du den? Tukcom?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tio år gamla nokia fungerar klanderfritt köpt för 300kr kanske.

Batteritid upp till tio dagar.

Sedan om man vill ha en leksak så blir det andra priser,

Dotterns HTC tror jag är prisvärdigast I lekklassen :thumbsup:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vilken mobil har mest % på skärmytan ?

Vissa har tjocka kanter runt skärmen och vissa har tunna kanter.

 

Jag skulle tro att LG G2 har mest skärmyta på framsidan ?

 

Här ser ni skillnaden mellan Ifån 5s och LG G2 :)

 

 

Är det en "Glory hole" det runda sekten har längst ner  :iloveyou:

 

 

Apple-iPhone-5s-vs-LG-G2-001.jpg

Sekten verkar älska tjocka kanter runt den löjligt lilla skärmen, det är väl det sektmedlemmarna betalar extra för :)

 

Vill sekten ha en mobil med större skärm och tunnare skärmkanter, tror ingen i sekten vågar svara på det ?

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Inte för oss som bor i Sverige skulle jag tro. Men åker man över till USA eller känner någon som bor där kan du köpa Nexus5 32gb för 399 dollar.

 

Det är ett sjukt bra pris för den mobilen

 

Funkar dessa fullt ut i de svenska näten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Jag tycker min senaste är väldigt prisvärd, kostar 5790 thb

 

I-mobile IQ 5.3

 

5-tumsskärm, Quad Core 1.2 GHz, 12 mp kamera, Dual SIM, m.m.

 

Skal,skyddsfilm och minneskort ingick i priset.

 

Vad tycker du om luren nu?

När jag kollade specen så var det stort batteri men ganska kort passnings och taltid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar dessa fullt ut i de svenska näten?

Nej inte 4G

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...