Jump to content
IGNORERAD

Min mobil rules, den mest prisvärda mobilen idag !


Songkran

Recommended Posts

Det var ju trevligt.

 

Men vad tycker du om att inte kunna uppgradera till Windows Phone 8? Du känner dig inte lurad?

 

Herr Chang har talat.

 

 

Vad anser du vara det han förlorar på att inte kunna uppdatera från 7.8 till 8.0 ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    15

  • andrejsdenruskige

    11

  • Songkran

    10

  • B747

    10

Mest aktiva i denna tråd

Men finns det någon utmanare till LG G2 med den senaste teckningen för ~4500 kr ?

 

Inte för oss som bor i Sverige skulle jag tro. Men åker man över till USA eller känner någon som bor där kan du köpa Nexus5 32gb för 399 dollar.

 

Det är ett sjukt bra pris för den mobilen

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, det är nog svårt att hitta ngn med liknande prestanda för det priset, hade den själv som en av kandidaterna när jag köpte ny lur för 1 månad sen. Problemet med just LG är att dom med tidigare lurar har varit jävligt snåla o sena med uppdateringar. Mitt val föll bla därför på en xperia z1 istället, men vet inte om den är bättre lr sämre än LG:n.
Kan hålla med om att LG har varit riktigt tröga med uppdateringarna, får hoppas på bättring där. Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker min senaste är väldigt prisvärd, kostar 5790 thb

 

I-mobile IQ 5.3

 

5-tumsskärm, Quad Core 1.2 GHz, 12 mp kamera, Dual SIM, m.m.

 

Skal,skyddsfilm och minneskort ingick i priset.

 

För det priser får man inte mycket mer än en Apple original-laddare !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Oftast är en Fiat mer Prisvärd än en Lexus. De billigare bilarna har ofta större andel nöjda ägare än dom dyra i olika undersökningar

 

Nöjdheten styrs inte av vad som är bäst, vackrast eller snabbast, Det styrs av vad man får mest för pengarna med. Prisvärt !

 

Lexus har väl dom nöjdaste ägarna i de flesta undersökningarna.

 

Om alla fick sina bilar gratis, hur många skulle då välja Fiat framför Lexus?

Att man försöker intala sig själv att man är skitnöjd med sin Fiat Ritmo, beror endast på att man inte hade stålar till bättre bil eller rent ut sagt skiter i vad man har för bil. Vad dom egentligen vill säga är "den får lov att duga", men det kallar inte jag för att vara nöjd.

 

 

EDIT:

Ett exempel är väl bara att jämföra bilar i Thailand och Sverige.

Är man mer missnöjd, eller är en Lexus sämre i Thailand bara för att den är dyrare?

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Lexus har väl dom nöjdaste ägarna i de flesta undersökningarna.

 

Om alla fick sina bilar gratis, hur många skulle då välja Fiat framför Lexus?

Att man försöker intala sig själv att man är skitnöjd med sin Fiat Ritmo, beror endast på att man inte hade stålar till bättre bil eller rent ut sagt skiter i vad man har för bil. Vad dom egentligen vill säga är "den får lov att duga", men det kallar inte jag för att vara nöjd.

 

Du har uppenbart inte förstått vad ordet innebär:

 

Prisvärd: Med mycket kvalitet till ett lågt pris; mycket kvalitet per krona

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Prisvärd och bäst hör inte till samma kategori, så nu blev det fel.

 

Man kan väl inte påstå att en Datsun Bluebird från -82 är bäst bara för att man fick den för 7:-.

 

Så om en Datsun Bluebird "rules", vet jag inte riktigt. Men den kanske inte var dyr.

Fast om man vill leva ett bekvämare, och inte så nervöst liv, så kanske man ändå borde ha köpt en Lexus.

Kan inte läsa att ts skrivit bäst, utan bara prisvärd..

rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kan inte läsa att ts skrivit bäst, utan bara prisvärd..

rock on!

 

 

Nä, men jag tolkar "rules" som någonting som är bäst.

Så ordet "rules" borde inte finnas med.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Du har uppenbart inte förstått vad ordet innebär:

 

Prisvärd: Med mycket kvalitet till ett lågt pris; mycket kvalitet per krona

 

Det är som att säga att någon är väldigt lång för att vara kort. Personen är dock fortfarande inte lång.

 

Sedan så var det nöjdheten jag fastnade för i ditt inlägg.

 

Nöjdhet är väl inte det samma som prisvärdhet?

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, men jag tolkar "rules" som någonting som är bäst.

Så ordet "rules" borde inte finnas med.

 

Att vara bäst, snabbat, dyrast, finast är garanterat inte mest prisvärt om man inte totalt bortser från kostnaden

 

Eller har obegränsat med pengar och skiter i vad man betalar för en pryl

 

Det finns dom som anser att en hamburgare på Burger King för över 1000 kr st med kobebiff, gåslever och grönmögelost, och smaksatt med salt från Himalaya är mest prisvärt med betydligt fler anser att en Wopper är mer prisvärd för några tior

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Du har uppenbart inte förstått vad ordet innebär:

 

Prisvärd: Med mycket kvalitet till ett lågt pris; mycket kvalitet per krona

 

En telefon blir alltså bättre om man köper den i t.ex USA?

En stereo från Eltax är alltså mer prisvärd än en anläggning från Naim?

Nja, det är helt subjektivt. Kanske man bara lyssnar på radiosporten och då krävs väl endast en klockradio inköpt på Konsum. Är man nöjd med det så har man ganska låga krav.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, men jag tolkar "rules" som någonting som är bäst.

Så ordet "rules" borde inte finnas med.

Ren tolkningsfråga.. :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Att vara bäst, snabbat, dyrast, finast är garanterat inte mest prisvärt om man inte totalt bortser från kostnaden

 

Eller har obegränsat med pengar och skiter i vad man betalar för en pryl

 

Det finns dom som anser att en hamburgare på Burger King för över 1000 kr st med kobebiff, gåslever och grönmögelost, och smaksatt med salt från Himalaya är mest prisvärt med betydligt fler anser att en Wopper är mer prisvärd för några tior

 

Ja, totalt subjektivt blir det. Och eftersom samma burgare kanske kostar 583 i Tyskland så blir den mer prisvärd.

Det betyder att nästan allt man köper i Sverige inte är prisvärt och denna tråd kan läggas ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har uppenbart inte förstått vad ordet innebär:

 

Prisvärd: Med mycket kvalitet till ett lågt pris; mycket kvalitet per krona

Nu eftersom jag vet äger och kör Lexus så vet jag att Lexus är mycket prisvärd.

En anledning till att andrahandsvärdet hålls uppe på en Lexus är relaterat just till kvaliten.

Min fru t.ex kör en RX300 årsmmodell 00. Mycket prisvärd bil som går och går utan att gå sönder.

Sen vad bilar kom in i denna diskussion vet jag inte. Då man kappast kan jämföra en Iphone som HC ollar till, ju dyrare den blir med en Lexus.

En anledning till att köpa Lexus är just prisvärdheten. Då den traditionellt rasar i pris mindre än andra bilar.

Snarare kan man väl jämföra Iphone med en Lada möjligtvis. :crazy:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

En telefon blir alltså bättre om man köper den i t.ex USA?

En stereo från Eltax är alltså mer prisvärd än en anläggning från Naim?

Nja, det är helt subjektivt. Kanske man bara lyssnar på radiosporten och då krävs väl endast en klockradio inköpt på Konsum. Är man nöjd med det så har man ganska låga krav.

 

Eftersom ALLA människor har olika förutsättningar och prioriterar olika saker kan ALLA produkter vara mest prisvärda för var och en

 

En Iphone5s kan vara mest prisvärt för en person med helt åt helvete fel för en annan som anser en skitenkel standardtelefon för 199 kr är mest prisvärd enligt hans kriterier

 

Och BÅDA har helt rätt och INGEN kan hävda att han har fel för han vet ALLTID bäst själv vad som passar honom bäst!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu eftersom jag vet äger och kör Lexus så vet jag att Lexus är mycket prisvärd.

En anledning till att andrahandsvärdet hålls uppe på en Lexus är relaterat just till kvaliten.

Min fru t.ex kör en RX300 årsmmodell 00. Mycket prisvärd bil som går och går utan att gå sönder.

Sen vad bilar kom in i denna diskussion vet jag inte. Då man kappast kan jämföra en Iphone som HC ollar till, ju dyrare den blir med en Lexus.

En anledning till att köpa Lexus är just prisvärdheten. Då den traditionellt rasar i pris mindre än andra bilar.

Snarare kan man väl jämföra Iphone med en Lada möjligtvis. :crazy:

 

Det är säkert helt korrekt att du tycker den är prisvärd. Men det innebär inte att andra tycker samma som du

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är säkert helt korrekt att du tycker den är prisvärd. Men det innebär inte att andra tycker samma som du

Nä naturligtvis inte. Normalt håller jag den hemligheten för mig själv.

Det vore ju tråkigt om Lexus vart en dussinbil som fiat. Eller Iphone. :y2:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Eftersom ALLA människor har olika förutsättningar och prioriterar olika saker kan ALLA produkter vara mest prisvärda för var och en

 

En Iphone5s kan vara mest prisvärt för en person med helt åt helvete fel för en annan som anser en skitenkel standardtelefon för 199 kr är mest prisvärd enligt hans kriterier

 

Och BÅDA har helt rätt och INGEN kan hävda att han har fel för han vet ALLTID bäst själv vad som passar honom bäst!

 

Det är just det jag menar.

Vad folk anser vara prisvärt är baserat på var och ens ekonomi.

Har jag inte råd med en sak så får jag köpa någonting som jag har råd med eller avstå från köp över huvudtaget.

Nöjd kommer jag inte att vara om jag köper något som jag inte vill ha till ett lågt pris. Det enda jag kan konstatera är att det får lov att duga.

 

Ta dessa flygningar till Thailand. Vad är prisvärt där?

Ser man endast på ARN-BKK och tittar på priset så kan man enkelt se vad som är billigast, vilket många klassar som att det är mest prisvärt.

Gillar man däremot snabba resor och komfort (vilket också är ganska subjektivt) så är det inte säkert att den billigaste resan är så prisvärd.

 

Tycker man om att vara snabbast runt "ringen" så är det nog inte så prisvärt med en Fiat.

Gillar man att åka i en tyst bil så är en Lexus väldigt prisvärd.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Prisvärd är alltid upp till betraktaren..

Vad var och en är beredd att betala för en vara eller tjänst..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är just det jag menar.

Vad folk anser vara prisvärt är baserat på var och ens ekonomi.

Har jag inte råd med en sak så får jag köpa någonting som jag har råd med eller avstå från köp över huvudtaget.

Nöjd kommer jag inte att vara om jag köper något som jag inte vill ha till ett lågt pris. Det enda jag kan konstatera är att det får lov att duga.

 

Ta dessa flygningar till Thailand. Vad är prisvärt där?

Ser man endast på ARN-BKK och tittar på priset så kan man enkelt se vad som är billigast, vilket många klassar som att det är mest prisvärt.

Gillar man däremot snabba resor och komfort (vilket också är ganska subjektivt) så är det inte säkert att den billigaste resan är så prisvärd.

 

Det handlar inte om vad en sak kostar utan vilka behov man har.

 

Om man får exakt det man behöver till ett lågt pris är det mycket mer prisvärt än om man får mycket mer än det man behöver till ett dyrt pris

 

Det är bara prylbögar och andra fetischister som alltid skall ha det senaste, dyraste,snabbaste av rent egoistiska skäl för att dom tror dom blir "häftiga" då

 

Dom mer intelligenta väljer efter andra mer lämpliga villkor

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har uppenbart inte förstått vad ordet innebär:

 

Prisvärd: Med mycket kvalitet till ett lågt pris; mycket kvalitet per krona

Kvalitet och FIAT är svårt att förstå.

Dom har mycket att jobba med.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det handlar inte om vad en sak kostar utan vilka behov man har.

 

Om man får exakt det man behöver till ett lågt pris är det mycket mer prisvärt än om man får mycket mer än det man behöver till ett dyrt pris

 

Det är bara prylbögar och andra fetischister som alltid skall ha det senaste, dyraste,snabbaste av rent egoistiska skäl för att dom tror dom blir "häftiga" då

 

Dom mer intelligenta väljer efter andra mer lämpliga villkor

 

 

Då är som sagt inget prisvärt i Sverige eftersom samma vara är t.ex billigare i Taiwan

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det handlar inte om vad en sak kostar utan vilka behov man har.

 

Om man får exakt det man behöver till ett lågt pris är det mycket mer prisvärt än om man får mycket mer än det man behöver till ett dyrt pris

 

Det är bara prylbögar och andra fetischister som alltid skall ha det senaste, dyraste,snabbaste av rent egoistiska skäl för att dom tror dom blir "häftiga" då

 

Dom mer intelligenta väljer efter andra mer lämpliga villkor

 

Det är bara pengar som gör att folk köper en Fiat. Det är nog inte någon som har en Fiat högst upp på listan.

Är en Fiat prisvärd?

Ja, men endast vid själva köpet, prisvärdheten tar slut när man börjar använda produkten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är som sagt inget prisvärt i Sverige eftersom samma vara är t.ex billigare i Taiwan

 

Det är därför människor om dom har möjlighet inte köper sina prylar i Sverige utan från marknader där det är lägre pris..

 

Ta t.ex häromdagen när jag köpte nya specialgjutna gummimattor till en av våra bilar. Jag beställde från Tyskland och totalt inkl frakt kostade dom halva priset mot vad dom kostade i Sverige. Klart prisvärt !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...