Jump to content
IGNORERAD

Från Suvarnabhumi till Korat?


Guest jlh66

Recommended Posts

Jag undrar lite över hur jag ska göra nästa fredag?Går det inte en buss från flygplatsen till Korat?Om det gör det,vart när och hur ofta går den? Andra alternativ?Taxi kanske och hur mycket får man betala för den? 2500-3000b eller mer? Ni som brukar åka denna tur kan väl ge mig lite tips. :thumbsup::wai: Tackar på förhand och ha en fin fredagskväll och skål på er :17:

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    9

  • leifen

    7

  • Sam sip sam

    3

  • fiskarn

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Från Mochit busstation går det bussar stup i kvarten till Korat.200 Thb.Taxi till Korat 3000 (från suvvan).Tja du får avgöra.Det tar sin tid att åka från suvvan till Mochit.Jag tar Taxi direkt till Korat.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar lite över hur jag ska göra nästa fredag?Går det inte en buss från flygplatsen till Korat?Om det gör det,vart när och hur ofta går den? Andra alternativ?Taxi kanske och hur mycket får man betala för den? 2500-3000b eller mer? Ni som brukar åka denna tur kan väl ge mig lite tips. :thumbsup::wai: Tackar på förhand och ha en fin fredagskväll och skål på er :17:

 

Jag brukar åka med killen i länken nedan, kör bra.

2700bth

 

http://korat-farang.com/forum/index.php?topic=2107.0

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Mochit busstation går det bussar stup i kvarten till Korat.200 Thb.Taxi till Korat 3000 (från suvvan).Tja du får avgöra.Det tar sin tid att åka från suvvan till Mochit.Jag tar Taxi direkt till Korat.

Går det inte en buss direkt från Suvvan? Från Mochit vet jag ju att det går flera bussar,men det hoppar jag nog. Lutar år en taxi ända till Korat,smidigt och inte jättedyrt,men om det går en direktbuss så tar jag kanske den?tack för dit svar :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

jag är inte medlem på det forumet så jag kommer inte åt den länken.men jag har förmig att du skrivit om denna kille även här på MPR? tack för dit svar :thumbsup:

Här...

post-3210-0-67473000-1386351976_thumb.pn

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för den,jag ska skicka ett mail :)

Brukar fungera bra, han föredrar mail, jag brukar möta han uppe vid Starbucks på Suvan(ankomsthallen)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar fungera bra, han föredrar mail, jag brukar möta han uppe vid Starbucks på Suvan(ankomsthallen)

Jag drog just iväg en ett mail till han. Det låter som ett bra pris och är det en kille som kör vettigt så lutar det åt att jag anlitar honom :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag drog just iväg en ett mail till han. Det låter som ett bra pris och är det en kille som kör vettigt så lutar det åt att jag anlitar honom :thumbsup:

 

Hyfsad engelska och allmänt trevlig, tyst om han märker läge för att vara tyst, social om han märker kunden vill det.bra kille.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyfsad engelska och allmänt trevlig, tyst om han märker läge för att vara tyst, social om han märker kunden vill det.bra kille.

Det låter bra :thumbsup: Inte kul o åka med sånna gubbar som kör bil likadant som dom kör långtailbåt.Gasen i båten och använd kopplingen som broms/farthållare=långtail,gasen i botten även när propellern är en halvmeter över ytan :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars får man fast pris på 2500b vid publictaxi på Floor 1 till centrala Korat.

Undvik ta taxi från Floor 2.

 

Tomordoc gubbe kör bra för jag har använt honom en gång, men jag hade lika tur när jag tog taxi från Floor 1.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars får man fast pris på 2500b vid publictaxi på Floor 1 till centrala Korat.

Undvik ta taxi från Floor 2.

 

Tomordoc gubbe kör bra för jag har använt honom en gång, men jag hade lika tur när jag tog taxi från Floor 1.

Hej leif, jo man kan säkert förhandla ett lite billigare pris.Men då vet man inte vem man åker med ? Jag väljer att ta den gubben som Tomurdoc rekommenderar. Jag föredrar att åka med folk som kör säkert och om priset bara skiljer 200b så är det inte mycket att tveka om. Jag mailade denna taxi som Tomurdoc använder och han ska möta upp mig vid  Starbucks på fredagmorgon :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej leif, jo man kan säkert förhandla ett lite billigare pris.Men då vet man inte vem man åker med ? Jag väljer att ta den gubben som Tomurdoc rekommenderar. Jag föredrar att åka med folk som kör säkert och om priset bara skiljer 200b så är det inte mycket att tveka om. Jag mailade denna taxi som Tomurdoc använder och han ska möta upp mig vid  Starbucks på fredagmorgon :thumbsup:

Hur gick resan undrar jag? Åker själv ner den 17:de. Ska till Korat med fru och 1 barn.

 

/Q

Det högsta är inte att aldrig falla utan att resa sig efter varje fall.

Den som inte känner på stängda dörrar kan hållas inlåst i ett olåst rum

Alla kan inte och somliga vill inte så är det bara (Ior)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gick resan undrar jag? Åker själv ner den 17:de. Ska till Korat med fru och 1 barn.

 

/Q

Hej,jag flyger från Gardemoen imorgonförmiddag kl10. Jag kommer med en uppdatering här sen när jag är i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,jag flyger från Gardemoen imorgonförmiddag kl10. Jag kommer med en uppdatering här sen när jag är i Korat.

Ha en bra resa, hälsa Sayann att jag åker med han i mitten av jan...skulle kommit i början av jan, men pga omständigheter som prostituerad så får jag nog flytta fram hemresan :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha en bra resa, hälsa Sayann att jag åker med han i mitten av jan...skulle kommit i början av jan, men pga omständigheter som prostituerad så får jag nog flytta fram hemresan :)

Tackar. Jag ska hälsa honom att du kommer i Januari. Jag skulle oxå vilja flytta fram min hemresa men även jag måste sälja mig själv o åka hem redan den 6e Jan. Men det va tur att jag fick en liten ledighet iaf  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag på plats i Korat. Denna kille va riktigt bra att åka med.Precis som vi avtalat enligt mail så väntade han på mig vid Starbucks(floor3) Jag landade 07:10,kl 08:00 satt vi bilen och då hade jag hunnit med Atm besök och köpt nytt sim-kort. Han va en mycket trevlig kille och vi snacka om lite allt möjligt under resan,men när han märkte att jag var trött så sa han bara att han väcker mig i Korat. Vi stanna 2ggr,ett stopp för dryck och 1 depåstopp för gas. Klockan 11 släppte han av mig vid hotellet. Jag är helt nöjd med turen och tackar tomurdoc för tipset :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag på plats i Korat. Denna kille va riktigt bra att åka med.Precis som vi avtalat enligt mail så väntade han på mig vid Starbucks(floor3) Jag landade 07:10,kl 08:00 satt vi bilen och då hade jag hunnit med Atm besök och köpt nytt sim-kort. Han va en mycket trevlig kille och vi snacka om lite allt möjligt under resan,men när han märkte att jag var trött så sa han bara att han väcker mig i Korat. Vi stanna 2ggr,ett stopp för dryck och 1 depåstopp för gas. Klockan 11 släppte han av mig vid hotellet. Jag är helt nöjd med turen och tackar tomurdoc för tipset :thumbsup:

Hur länge stannar du i Korat?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur länge stannar du i Korat?

Hej Leif. Jag är inte helt säker på hur länge det blir,men min chef med familj ska tlll Koh Chang på Måndag och jag tänkte ta ensväng dit och säga hej.Men först ska vi fixa med lite papper för UT. Trodde det skulle dra ut lite på tiden för dom som skulle översätta papper åt oss var var upptagna Måndag och Tisdag,men en tjej ringde idag på förmiddan och sa att vi kunde komma förbi.Vi åkte dit med dom papper som skulle översättas och 3h senare ringde hon och sa att allt va klart.Så nu lutar det åt att vi åker söderut på Tisdag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Nu är jag på plats i Korat. Denna kille va riktigt bra att åka med.Precis som vi avtalat enligt mail så väntade han på mig vid Starbucks(floor3) Jag landade 07:10,kl 08:00 satt vi bilen och då hade jag hunnit med Atm besök och köpt nytt sim-kort. Han va en mycket trevlig kille och vi snacka om lite allt möjligt under resan,men när han märkte att jag var trött så sa han bara att han väcker mig i Korat. Vi stanna 2ggr,ett stopp för dryck och 1 depåstopp för gas. Klockan 11 släppte han av mig vid hotellet. Jag är helt nöjd med turen och tackar tomurdoc för tipset :thumbsup:

Tack för info gällande resan och taxigubben.

Det är alltid bra att ha några vettiga chaffisar i reserv om man nu ska boka bil.

Har du möjligen någon bild på hur bilen såg ut?

Med vänlig hälsning,

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för info gällande resan och taxigubben.

Det är alltid bra att ha några vettiga chaffisar i reserv om man nu ska boka bil.

Har du möjligen någon bild på hur bilen såg ut?

Med vänlig hälsning,

SN

Scannar ett kort på en som jag anlitat ibland som kör bra, har en rymlig bil av senare modell.

Kan en del engelska och har "Suvvan" som bas.

Kör åt alla håll.

Jag har använt honom till centrala Bkk och en vända till Korat (2500bath)

 

post-7697-0-32051000-1387024689_thumb.jp

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Leif. Jag är inte helt säker på hur länge det blir,men min chef med familj ska tlll Koh Chang på Måndag och jag tänkte ta ensväng dit och säga hej.Men först ska vi fixa med lite papper för UT. Trodde det skulle dra ut lite på tiden för dom som skulle översätta papper åt oss var var upptagna Måndag och Tisdag,men en tjej ringde idag på förmiddan och sa att vi kunde komma förbi.Vi åkte dit med dom papper som skulle översättas och 3h senare ringde hon och sa att allt va klart.Så nu lutar det åt att vi åker söderut på Tisdag?

 

Hej jlh66.

 

Dom som fixat översättning åt er finns i Korat antar jag skulle jag kunna få tele nr eller adress, vi ska också fixa med UT så det vore bra att kunna fixa det i Korat när vi är där.

Vad tog dom för en översättning? och är dom auktoriserade på översättningar?

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon, tack för feedbacken jlh66, är det någon som vet om man kan säga till dom vid "båset" att man ska till Korat, eller blir det helt andra summor då, har själv bara sagt Sukhumvit och sedan gjort upp med chauffören...

/Q

Det högsta är inte att aldrig falla utan att resa sig efter varje fall.

Den som inte känner på stängda dörrar kan hållas inlåst i ett olåst rum

Alla kan inte och somliga vill inte så är det bara (Ior)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon, tack för feedbacken jlh66, är det någon som vet om man kan säga till dom vid "båset" att man ska till Korat, eller blir det helt andra summor då, har själv bara sagt Sukhumvit och sedan gjort upp med chauffören...

/Q

PÅ plan 1 en våning ned under ankomst är det bara att säga till vid "båset" i Public Taxi, dom använder fasta priser utanför Bkk och "meter" inom Bkk.

Centrala Korat 2500bath.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...