Jump to content
IGNORERAD

Från Suvarnabhumi till Korat?


Guest jlh66

Recommended Posts

Tack för info gällande resan och taxigubben.

Det är alltid bra att ha några vettiga chaffisar i reserv om man nu ska boka bil.

Har du möjligen någon bild på hur bilen såg ut?

Med vänlig hälsning,

SN

Hej Jag har ingen bild på bilen,men det är en sån vanlig sedan modell som dom flesta taxibilarna i BKK.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    9

  • leifen

    7

  • Sam sip sam

    3

  • fiskarn

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej jlh66.

 

Dom som fixat översättning åt er finns i Korat antar jag skulle jag kunna få tele nr eller adress, vi ska också fixa med UT så det vore bra att kunna fixa det i Korat när vi är där.

Vad tog dom för en översättning? och är dom auktoriserade på översättningar?

 

//matz

Hej Matz,det är dessa som översätter. Och enligt vad jag förstår så är dom auktoriserade.Och Jag frågade henne och hon sa att dom är det,så jag litar på att det stämmer.Hon var väldigt seriös och trevlig och fixade översättningen igår fast hon egentligen inte hade öppet.

Mvh Jocke

http://www.korat-legal.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Matz,det är dessa som översätter. Och enligt vad jag förstår så är dom auktoriserade.Och Jag frågade henne och hon sa att dom är det,så jag litar på att det stämmer.Hon var väldigt seriös och trevlig och fixade översättningen igår fast hon egentligen inte hade öppet.

Mvh Jocke

http://www.korat-legal.com/

 

Tackar för det Jocke.

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för info gällande resan och taxigubben.

Det är alltid bra att ha några vettiga chaffisar i reserv om man nu ska boka bil.

Har du möjligen någon bild på hur bilen såg ut?

Med vänlig hälsning,

SN

 

Jag använde honom 2 ggr förra året.

 

Tyvärr har jag ingen bild men en vanlig taxibil gasdriven gul och grön. Han själv kommer från Korat och vill naturligtvis komma hem ibland.

Kan verkligen rekommendera honom. Vi åkte från Suvan till Korat, betalade lite mer men vi bor ju utanför.

Smidigt att komma hem direkt till gården och packa ur. Och som någon skrev tidigare, 2 st stopp på vägen allt tog drygt 3 timmar.

Han kör bra, till och med frugan gillade hans körning!

 

Sedan använde vi honom från Korat till BanPi / KhoSamet. Betalade 5000Thb och då var vi 4st.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Har själv använt nämnda chaufför ett par gånger och det har fungerat klockrent med skjuts ända fram till dörren. Smidigt då jag bor ca 50km utanför Korat och jag kommer att anlita sayann i Juni igen...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ju uppdatera lite till i denna tråd. Det blev att jag anlitade sayann lite till. Eller iof så va han upptagen,men hans bror körde oss från Korat till Koh Chang och imorgon ska han hämta oss i Leam Sing och köra oss till BKK. Även brodern kör enligt mig väldigt säkert och tar inga idi*t omkörningar i kurvor utan sikt mm.Han är oxå väldigt trevlig men han pratar iof inte engelska så bra. Men jag tycker dom är väldigt seriösa och när brodern körde oss till Koh Chang ringde Sayann flera ggr och checka av att allt gick väl. Sen att man får bra priser på körningarna gör ju inte saken sämre :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ju uppdatera lite till i denna tråd. Det blev att jag anlitade sayann lite till. Eller iof så va han upptagen,men hans bror körde oss från Korat till Koh Chang och imorgon ska han hämta oss i Leam Sing och köra oss till BKK. Även brodern kör enligt mig väldigt säkert och tar inga idi*t omkörningar i kurvor utan sikt mm.Han är oxå väldigt trevlig men han pratar iof inte engelska så bra. Men jag tycker dom är väldigt seriösa och när brodern körde oss till Koh Chang ringde Sayann flera ggr och checka av att allt gick väl. Sen att man får bra priser på körningarna gör ju inte saken sämre :thumbsup:

 

Vad fick ni betala för den resan? Jag ska själv göra ett besök på Koh Chang igen och det kanske är värt att slippa skava på en buss o 9 timmar till Tratt.. 

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

För långresor brukar jag betala  800bath per 100km.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad fick ni betala för den resan? Jag ska själv göra ett besök på Koh Chang igen och det kanske är värt att slippa skava på en buss o 9 timmar till Tratt.. 

 

 

Om man räknar i km när man kör från Korat till koh Chang och BKK-Korat så är det kanske 20mil längre,men i tid skiljer det dubbelt,men hursom,resan tog 6h och jag betalade 4800b och det tycker jag är ett bra pris för just den sträckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vara värt för bussresan är inte kul..

Jag tycker det iaf,,han hämta oss på hotellet 9 på morgonen och kl15 är vi vid färjan. Man kan lasta in allt i bilen och med en pojk på 5år så är det ganska smidigt att inte behöva krångla med buss och omlastningar. man pausar precis var man vill och man blir körd från dörr till dörr. Sen har jag helt och hållet tappat lusten att åka buss efter senaste veckans olyckor med bussar.

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag som gillar att åka buss och tåg ???  :(

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag som gillar att åka buss och tåg ???  :(

Det gör jag med.gillar dom vip bussarna och har egentligen inga direkt dåliga erfarenheter ifrån dessa turer.Men dom bussarna går ju inte på alla sträckor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag som gillar att åka buss och tåg ???  :(

tåg är kanon ,men buss livsfarligt och speciellt i backiga partier

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör jag med.gillar dom vip bussarna och har egentligen inga direkt dåliga erfarenheter ifrån dessa turer.Men dom bussarna går ju inte på alla sträckor.

du sitter lika säkert  som i ett växthus ungefär och förhoppningsvis har den bromsar och hoppas inte yabban tar slut för chauffören för då somnar han

om det vill sig illa kan det vara så här , men vill tro att dom flesta sköter sig ,som jag berättat förut vi hade ju tur som kom med en buss tidigare än planerat

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/thailandsk-bussolycka-29-doda_1072985.svd

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ju uppdatera lite till i denna tråd. Det blev att jag anlitade sayann lite till. Eller iof så va han upptagen,men hans bror körde oss från Korat till Koh Chang och imorgon ska han hämta oss i Leam Sing och köra oss till BKK. Även brodern kör enligt mig väldigt säkert och tar inga idi*t omkörningar i kurvor utan sikt mm.Han är oxå väldigt trevlig men han pratar iof inte engelska så bra. Men jag tycker dom är väldigt seriösa och när brodern körde oss till Koh Chang ringde Sayann flera ggr och checka av att allt gick väl. Sen att man får bra priser på körningarna gör ju inte saken sämre :thumbsup:

 

Trevligt att höra.

 

Det är faktist mycket värt att veta att man åker med en vettig chaufför.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Trevligt att höra.

 

Det är faktist mycket värt att veta att man åker med en vettig chaufför.

Jo jag tyckte både Sayann och hans bror var riktigt bra. Min fru åkte hem med dom från BKK efter att jag återvände till Norge och jobbet.Han tog 3500b för den turen och det är ca1mil utanför Ban Sida som ligger 9mil norr om Korat. Jag lär anlita dom igen

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jlh66.

 

Dom som fixat översättning åt er finns i Korat antar jag skulle jag kunna få tele nr eller adress, vi ska också fixa med UT så det vore bra att kunna fixa det i Korat när vi är där.

Vad tog dom för en översättning? och är dom auktoriserade på översättningar?

 

//matz

Hej Matz

Denna översättning funkade mycket bra,fick UT den 7/1 :thumbsup:  Översättning för 5 papper kostade 1250b om jag inte minns fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar ha samma taxi när vi e därnere, möter oss på flygplatsen å kör oss till Pak Chong å Chok Chai...stannar där man kan köba Chang och urinera :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är 6st som ska åka. Hur stor bil har Sayann?? Eller finns det nån annan med stor bil som kan rekommenderas??

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är 6st som ska åka. Hur stor bil har Sayann?? Eller finns det nån annan med stor bil som kan rekommenderas??

 

Nja, det negativa med Sayann är bilen, dels en normaltrång Corolla, som också är typ 5-7 år gammal, så man ska nog inte åka mer än 3 pers med han.

 

Han har talat om att skaffa en större bil, typ de lite större toyotorna, men samtidigt säger han att han är glad att slippa avbetalningar, samtidigt som också en lite äldre bil också börjar kosta i reparationer.

 

Men förhoppningsvis så byter han upp sig i alla fall.

 

Ps, han är upptagen på Onsdag ;)

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Nja, det negativa med Sayann är bilen, dels en normaltrång Corolla, som också är typ 5-7 år gammal, så man ska nog inte åka mer än 3 pers med han.

 

Han har talat om att skaffa en större bil, typ de lite större toyotorna, men samtidigt säger han att han är glad att slippa avbetalningar, samtidigt som också en lite äldre bil också börjar kosta i reparationer.

 

Men förhoppningsvis så byter han upp sig i alla fall.

 

Ps, han är upptagen på Onsdag ;)

Nu har Sayann bytt upp sig, 7 sitsig bil, men låt säga att man kan åka 4 pers bekvämt med bagage.

 

Som sagt värt att åka med han, man slipper vansinnesresa och kan slappna av.

 

Han utgår från Suvvan, men kan köra var som, och hämta var som.

QqdPgU.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Nu har Sayann bytt upp sig, 7 sitsig bil, men låt säga att man kan åka 4 pers bekvämt med bagage.

 

Som sagt värt att åka med han, man slipper vansinnesresa och kan slappna av.

 

Han utgår från Suvvan, men kan köra var som, och hämta var som.

QqdPgU.jpg

Tack för tipset Tomurdoc! Bokade just Sayann, 3200 Thb från Suvvan till Khon Buri, har åkt billigare men några hundralappar extra för en stor bil och en bra förare är det klart värt!

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...