Jump to content
IGNORERAD

Thailändska söker jobb i Stockholm


Natthaphon

Recommended Posts

Hej.

 

Jag heter Natthaphon och är 33 år gammal, jag kommer ursprungligen ifrån Thailand men
har nu bott 6 år i Sverige. Jag har precis flyttat till Stockholm och söker nu jobb här.
Jag har tidigare lång yrkeserfarenhet ifrån Thailand inom städning samt reception, hotell och
konferans arbeten där jag även har haft personalansvar som chef/supervisor.
 
I Sverige har jag tidigare jobbat inom Städ samt Storkök i Stenungsungs Kommun. Jag har även
Uppehållstillstånd i Sverige. Just nu studerar jag på gymnasienivå men vill gärna jobba istället.
Jag pratar och skriver Svenska jag är även bra på att hantera internet och datorer och övrig teknik
som kan förekomma på en arbetsplats. Jag har främst erfarenhet inom städ, men jag är även mycket
duktig på att laga Thai mat.
 
Arbetslivserfarenhet
 
2009 – 2011 Stenungsund Kommun
2005 – 2007 SCG (Siam Cement Group)
2005 SAMCO (Siam Administrative Management Company)
2005 ISS
2001 – 2005 PS Generation
1999 – 2001 TOT (Telephone Organization of Thailand)
1995 – 1999 Nike & NN
-----------------------
 
2009 – 2011 Stenungsund Kommun
 
Jobbade inom storkök där jag lagade mat och städade.
 
2005 – 2007 SCG (Siam Cement Group)
 
Har även jobbat åt ett företag som heter SCG (Siam Cement Group) inom reception och deras
konferanslokaler där vi förberedde och tog hand om deras möteslokaler samt ordnade kaffe och
dylikt inför affärsmöten.
 
2005 SAMCO (Siam Administrative Management Company)
 
Jag har även jobbat på ett städföretag som heter SAMCO i Bangkok under 1 år, där jobbade vi med
att städa tågen på centralstationen i Bangkok. Även här var jag chef (Supervisor) samt lärde ut hur
de nyanställda ska städa samt utföra deras jobb.
 
2005 ISS
 
Jobbade i Bangkok i c.a 8 månader inom städ där var jag också chef (Supervisor) inom Städning.
Jag lärde även ut hur de nyanställda ska städa samt utföra deras jobb.
 
2001 – 2005 PS Generation
 
Jobbade i Bangkok inom städ där var jag också chef (Supervisor) över de som städade. Jag lärde
även ut hur de nyanställda ska städa samt utföra deras jobb.
 
1999 – 2001 TOT (Telephone Organization of Thailand)
 
Jobbade i Bangkok hos TOT där jag jobbade i receptionen och var chef (Supervisor) över de som städade,
jag hjälpte även till med städningen själv. Jag lärde även ut hur de nyanställda ska städa samt utföra
deras jobb.
 
1995 – 1999 Nike & NN
 
Jobbade i Bangkok som Sömmerska på klädföretaget Nike samt ett företag som heter NN i totalt 4
år som sömmerska av sportkläder.
 
Utbildning
 
1988 – 1994 Grundskola i Thailand
1994 – 1996 Kläddesign i Thailand
2009 SFI – Svenska För Invandrare
2013 SAS – Svenska Andra Språk
2013 Svenska & Mattematik på Gymnasienivå
 
Övrigt
 
Jag har även erfarenhet utav att jobba extra inom restaurang då jag jobbade i kassan på en
restaurang i Lad Phrao i Bangkok. Är även duktig på att laga Thai mat då jag
jobbade med min mamma på tågstationen Bang Sue i Bangkok där vi lagade mat och sålde till
tågpersonal samt tågresenärer. Jag kan laga all tänkbar thai mat som kan tänkas efterfrågas
 
Annars är jag glad och positiv samt social, jobbar hårt när jag är på jobbet och har lång
yrkeserfarenhet. Inte rädd för nya erfarenheter eller utmaningar. Pratar och skriver Svenska.
Alla typer av jobb är av intresse, men jag är främst intresserad utav städ, hotell & restaurang och
storkök samt andra typer av servicejobb.
 
Om någon har något tips till mig angånde jobb så kontakta gärna mig via forumet eller PM.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...