Jump to content
IGNORERAD

Mae Hong Son loop


nbg

Recommended Posts

  • Svar 141
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • nbg

    93

  • thaiola

    13

  • Niro

    5

  • Nicholas

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Liiiite... ;) Om jag e hemma i Nov så tar jag gärna en trip till vart som. Vi har planerat att spendera ca 2mån iväg från BKK och till CM nåsta år så jag tänkte ta tillfället och köra upp hojen så man kan fräsa runt på vägarna uppe i norr, ska bli kul.

 

Tog en trip till förra veckan BKK-Petchabun-Loei (stämpla passet i Laos)-Nong Bua Lampu-Petchabun-BKK. Så fick nytändning på att åka lite. Vägen genom Nam Nao va fantastisk!

 

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skall åka loopen i morgon med 4 falanger och 5-10 thaiare ( det blir 3 overnattningar)

Long/Phrae - Laphun - Mae sariang - Mae Hong son - Pai - Chiang rai - Phrae/Long  ca, 80-100mil

det är KALLT +17gr ! och dimmigt på morgonen så vi har plockat fram VARMA ! kläder

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skall åka loopen i morgon med 4 falanger och 5-10 thaiare ( det blir 3 overnattningar)

Long/Phrae - Laphun - Mae sariang - Mae Hong son - Pai - Chiang rai - Phrae/Long  ca, 80-100mil

det är KALLT +17gr ! och dimmigt på morgonen så vi har plockat fram VARMA ! kläder

Låter trevligt! Posta några bilder!!!

 

Drive safe

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är fint så fort man kommer upp på lite höjd, men risken då är dimma och ev regn, det lärde jag mig på min MC-resa, och OLA jag är inte ett dugg avis   sådeså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Liiiite... ;) Om jag e hemma i Nov så tar jag gärna en trip till vart som. Vi har planerat att spendera ca 2mån iväg från BKK och till CM nåsta år så jag tänkte ta tillfället och köra upp hojen så man kan fräsa runt på vägarna uppe i norr, ska bli kul.

 

Tog en trip till förra veckan BKK-Petchabun-Loei (stämpla passet i Laos)-Nong Bua Lampu-Petchabun-BKK. Så fick nytändning på att åka lite. Vägen genom Nam Nao va fantastisk!

 

Mvh

Problemet för en annan är ju att hitta en hoj där nere, som det går att få på lite packning på, men jag hör av mig :crazy: och Nam Nao är väldigt fint, kan ochså rekomendera Chiang Khan och vägen till Nong Khai. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet för en annan är ju att hitta en hoj där nere, som det går att få på lite packning på, men jag hör av mig :crazy: och Nam Nao är väldigt fint, kan ochså rekomendera Chiang Khan och vägen till Nong Khai. :thumbsup:

Packa lätt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Då börjar det närma sig, har kört upp familjen till CM och flyger hem till BKK imorn för att hämta 2 hjulingen. Nån som vill med...

Link to comment
Dela på andra sajter

mellan Mae hong son ---- Pai som är den mest intensiva biten med täta hårnålskurvor    :14:     :14:   jag gillade den biten

 

även fast jag kor kawasaki 900cc

post-3390-0-40514400-1390307447_thumb.jp

post-3390-0-47330100-1390307482_thumb.jp

post-3390-0-89305800-1390307517_thumb.jp

post-3390-0-51413600-1390307552_thumb.jp

post-3390-0-31191300-1390307584_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Härliga bilder :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

 

Men bakhjulet på kawan ser lite klent ut :ahh:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

när vi kom ner på väg 107 mot Chiang-Dao fick jag punktering , inner- slangen gick AV (var som avklippt)

hadde 2 veckor innan bytt däck och slangar på båda hjulen hos Kawasaki i "CNX"

totalkostnad for denna punktering blev 5000 B (inforskaffa slang i "cnx")

hotelen i Chiang-Dao var fulla så det blev TÄLT ! på resorten "GOOD VIEW" (det var KALLT)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fina bilder! Hopas jag kan ta några på vägen när jag väl kommer upp, just nu i HuaHin o beer o'clock ;)

post-5254-1390325126,75_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

när vi kom ner på väg 107 mot Chiang-Dao fick jag punktering , inner- slangen gick AV (var som avklippt)

hadde 2 veckor innan bytt däck och slangar på båda hjulen hos Kawasaki i "CNX"

totalkostnad for denna punktering blev 5000 B (inforskaffa slang i "cnx")

hotelen i Chiang-Dao var fulla så det blev TÄLT ! på resorten "GOOD VIEW" (det var KALLT)

 

Jag trodde din båga var sladdlös.

 

Jag har inte haft slang i stor båge på decennier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...