Jump to content
IGNORERAD

tip till caddy


thainenne

Recommended Posts

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    9

  • GreenValley

    6

  • khun-petch

    5

  • Nemo

    5

Mest aktiva i denna tråd

dar jag börjat spela kräver dom 200 baht för 9 hål och 300 efter 18 hål, är det normalt eller är det bara för man är farang, vad har Ni för erfarenhet ?

Link to comment
Dela på andra sajter

dar jag börjat spela kräver dom 200 baht för 9 hål och 300 efter 18 hål, är det normalt eller är det bara för man är farang, vad har Ni för erfarenhet ?

Hej,

vi i vår grupp här i Rayong ger caddies 200baht/18 hål,om vi har bokat en caddie ger vi 300baht.På caddie-fee som betalas till klubben,normalt 300baht, tillfaller caddien 240baht.  

 

Kräva tipp finns inte på kartan här,för det är ju trots allt tipp.   

Ändrades av Drivern
Link to comment
Dela på andra sajter

detta är en "lågprisbana"  170 baht och 200 caddyfee för 18 hål, hur mycket caddyn får vet i fan,  jag bokar aldrig caddy därför att jag inte hittat någon bra ännu.  Tack för upplysningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

200 i Udon, bokad eller ej!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ger aldrig under 300 bath i dricks (i Pattayaområdet).

Sen ger jag 60-80 bath (beroende på hur mycket småsedlar jag har) till förfriskningar vid första depåstoppet.

Dessutom belönas varje birdie med 50 bath, denna bonus delas dock inte ut speciellt ofta! :crazy:

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

På Samui Santiburi ger jag 300.för 9 hål och 500 för 18 hål.

När jag spelar i Hat Yai blir det 2-300 för 18 hål.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte alltid en caddie bokad??

Nej,man tilldelas den caddien som sitter på tur.Om man spelar en bana ofta och har en bra caddie kan man boka, så hon/han inte behöver sitta i caddiekön 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns banor där det inte går att boka caddie, man följer strikt turordningen i kön.

Sen finns det de som tar en avgift, Phoenix t ex tar 100 bath såvida de inte har höjt priset.

Numera är det även obligatoriskt med golfbil på Phoenix så nu kostar det 600 bath mer att spela där! :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

Tycker det låter lite!!

E inte golf en överklassport?

Så då borde dom väl minst ha 1000 baht i dricks!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Per hål!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter lite!!

E inte golf en överklassport?

Så då borde dom väl minst ha 1000 baht i dricks!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Per hål!!!!

Jag tror du har missuppfattat det där med hål o golf, 1000 betalar man inte på golfbanan utan för banan i hål!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Oregistrerad

vad brukar Ni ge i tip efter avslutad golfrunda till caddyn ? 

Mitt tips till caddyn är sälj ena njuren och köp bitcoins för pengarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns banor där det inte går att boka caddie, man följer strikt turordningen i kön.

Sen finns det de som tar en avgift, Phoenix t ex tar 100 bath såvida de inte har höjt priset.

Numera är det även obligatoriskt med golfbil på Phoenix så nu kostar det 600 bath mer att spela där! :diablo:

Det var någon bana här i Hua Hin-trakten som införde det ( Undrar om det inte var Black Mountain )

Dom tappade direkt 25 % av "fasta" kunder.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

På Singha Park i Khon Kaen så KRÄVER caddies 300 mot normalt i Udon 200. Har för mig att tip är något man ger för ett bra utfört arbete.

 

Rebnel

Ändrades av Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Har de stått ut med mitt usla spel i 18 hål så är de värda en slant! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Det ser inte bra ut om det kommer rika faranger och betalar caddys under thailands minimilön.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser inte bra ut om det kommer rika faranger och betalar caddys under thailands minimilön.

 

Ska tänka på det nästa gång jag köper en Cola på lokala puben.

 

1 st Cola 20 Baht.

Dricks 300+ Baht.

 

Här i Surin ligger dricksen på 200 Baht för 2 x 9 hål.

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser inte bra ut om det kommer rika faranger och betalar caddys under thailands minimilön.

Lite klargorande om "lonen", caddyn har en fast summa fran klubben for varje gast hon slapar vapnen at, varierar naturligtvis men som lagst runt 120 THB pa lokala  smabanor, pa mer etablerade banor kan dom sakert ha upp till 300, pa detta skall sedan caddyn ha sin driks som har i Udon ligger pa 200 som norm, har sedan caddyn tur att fa en eftermiddagskund ocksa kommer hen att att fa in i runda slangar 700 THB den dagen, men, det ar lagsasong stora delar av aret, det regnar ibland eller ar for varmt sa snittet pa ett ar sakert inte nagon topplon, men de flesta caddyn som skoter sina kort bra och skaffar en hygglig skara "stamkunder" klagar inte pa sitt jobb!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser inte bra ut om det kommer rika faranger och betalar caddys under thailands minimilön.

 

Är inte caddys anstäld personal med lön?  Kräva dricks! Har väl aldrig hört på maken till fräckhet. Pasar inte lönen, så är det väl bara söka sig ett annat mer betalt arbete.

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Nej jag vet faktiskt inte alls och mitt inlägg var lite på skoj och jag förstår att det inte framgår. 

Jag tror nog att dom flesta av era caddys är nöjda. 

Men jag fick en tanke.Är det ingen av er golfspelare som träffat sin partner genom caddys.

Då snackar vi tip.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag vet faktiskt inte alls och mitt inlägg var lite på skoj och jag förstår att det inte framgår. 

Jag tror nog att dom flesta av era caddys är nöjda. 

Men jag fick en tanke.Är det ingen av er golfspelare som träffat sin partner genom caddys.

Då snackar vi tip.

Joda, inte jag sjalv, men har en mkt god van har som traffade sin alskling pa sa vis, och visst blev det val en liten std hojning i hemmet, men den storsta vinsten gjorde nog min van!

Finns manga fler vet jag, men inga nara vanner!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Men jag fick en tanke.Är det ingen av er golfspelare som träffat sin partner genom caddys.

 

 

Har hört att en del av dem inte har något emot lite "övertidsarbete". Om detta sedan har lett till ett längre förhållande vet jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört att en del av dem inte har något emot lite "övertidsarbete". Om detta sedan har lett till ett längre förhållande vet jag inte.

Du ska nog inte tro pa alltfor mycket i den vagen, men visst forekommer det val en o annan flirt, det ar dock ingen fjader i hatten hos caddydamerna att fa ett sant rykte och jag kan lova att de kretsarna skvallras det nat overjavligt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...