Jump to content
IGNORERAD

tip till caddy


thainenne

Recommended Posts

khun-petch

tt

Har hört att en del av dem inte har något emot lite "övertidsarbete". Om. detta sedan har lett till ett längre förhållande vet jag inte.

Det var inte extraarbete jag syftade på utan att man helt  enkelt blir attraherad av sin caddy

och fortsätter att träffas för en eventuell framtid tillsammans.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    9

  • GreenValley

    6

  • khun-petch

    5

  • Nemo

    5

Mest aktiva i denna tråd

Nej jag vet faktiskt inte alls och mitt inlägg var lite på skoj och jag förstår att det inte framgår.

Jag tror nog att dom flesta av era caddys är nöjda.

Men jag fick en tanke.Är det ingen av er golfspelare som träffat sin partner genom caddys.

Då snackar vi tip.

Jag träffade min fru på golfbanan då hon var caddie åt mig.

Antydan att caddies jobbar extra som prostituerade vid sidan av visar bara på att personen antagligen är fördomsfull.

Ändrades av Muimatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Antydan att caddies jobbar extra som prostituerade vid sidan av visar bara på att personen antagligen är fördomsfull.

 

Du har med andra ord aldrig hört talas om detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har med andra ord aldrig hört talas om detta.

Nej, av 120 caddies på Santiburi var det ingen som var prostituerad.
Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Jag vill säga att ända anledningen till min fråga är att jag tänkte

att det måste ha hänt.Jag är väl man.

Till alla som svarat så önskar jag ett stort LYCKA TILL!

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Du har med andra ord aldrig hört talas om detta.

Jag har inget emot prostituerade, inte alls.

Men jag förstår inte vitsen med att komma med dem nu och då.

Eller så kanske vi alla är prostituerade,tjejerna vill ha en

dräglig livssituation och vi äldre vill ha ett litet kuttersmycke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, av 120 caddies på Santiburi var det ingen som var prostituerad.

 

Hur vet du det, har du anlitat var och en av dessa 120? Dessutom så nämde jag aldrig ordet prostituerade. Jag sa bara att jag har hört att en del av dem inte har något emot lite "kuttrasju" efter golfrundan, men tydligen är det inte så i Santiburi. Men det finns väl andra golfbanor i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Tänk om man skulle tro på alla skrönor och allt som "någon" har hört!

Link to comment
Dela på andra sajter

Prostituerade ar dom val knappast, men jag tors nastan lova att det pa varje stalle, golfbanor eller ej flirtas ganska friskt och da framfor allt at faranghall.

Fatt flera ggr fragan huruvida jag har fru och i sa fall om hon ar Thai av caddys pa ett flertal golfbanor, men det betyder ju inte att dom vill ha ett kostnadsforslag, men om man svarar nej pa fragan blir man, i alla fall upplevde jag det sa tidigare, mycket mer intressant!

Men vad ar problemet, jag blir hellre "kurtiserad" av en trevlig caddy an det sedvanliga kvallsropet, "Hallo handsome man".

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag gillar min Caddy, tankade henne full idag 860 riksdaler fattigare..

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

På de 20-tals banorna här i Chonburi och Rayong har alla klubbarna höjt caddyfeen med 50 Baht  ganska nyligen,så nu ligger den på 350  varav caddyn får 270 av dessa ,sedan får de tip av spelaren med 200-300Baht,så en engagerad och bra caddy som ofta blir bokad tjänar nog en slant.

 

Ja,vi har ett antal i vår grupp som är gift med sin caddy sedan 5-6 år tillbaka,nu är de i Sverige och plockar bär och senare svamp innan de återkommer i november.    

Link to comment
Dela på andra sajter

På de 20-tals banorna här i Chonburi och Rayong har alla klubbarna höjt caddyfeen med 50 Baht  ganska nyligen,så nu ligger den på 350  varav caddyn får 270 av dessa ,sedan får de tip av spelaren med 200-300Baht,så en engagerad och bra caddy som ofta blir bokad tjänar nog en slant.

 

Ja,vi har ett antal i vår grupp som är gift med sin caddy sedan 5-6 år tillbaka,nu är de i Sverige och plockar bär och senare svamp innan de återkommer i november.    

I Udon far inte caddyn jobba kvar om hon gift sig med en av gasterna, i alla fall pa den bana vi oftast spelar men jag har hort liknande fran andra banor med!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

I Udon far inte caddyn jobba kvar om hon gift sig med en av gasterna, i alla fall pa den bana vi oftast spelar men jag har hort liknande fran andra banor med!

Det har jag faktiskt inte hört förut,men är säkert sant,men man kan undra vad det är för thai-tänk där. 

Link to comment
Dela på andra sajter

I Udon far inte caddyn jobba kvar om hon gift sig med en av gasterna, i alla fall pa den bana vi oftast spelar men jag har hort liknande fran andra banor med!

Hm, ok gifter de sig så får cadyn sparken, men om de frotterar sig lite utomäktenskapligt med gästen så hår det bra alltså? Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, ok gifter de sig så får cadyn sparken, men om de frotterar sig lite utomäktenskapligt med gästen så hår det bra alltså?

Nja, att hon far sparken later lite hart, men hon blir i alla fall entledigad, sa, jovisst, hon far val sparken da! :police:

 

Frottering ger i caddykretsar inga pluspoang, sa om det skulle vara nagon som utmarker sig far hon nog packa hon med, men sjalvklart flirtas det och sakert mer dartill, men darifran till ett promiskulost leverne tycker jag det ar en bit!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har hört att en del av dem inte har något emot lite "kuttrasju" efter golfrundan

 

Jag har hört att kassörskorna på ICA gillar att leka lite efter arbetstid

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört att kassörskorna på ICA gillar att leka lite efter arbetstid

 

För att inte tala om flickorna i TV2.. .. Lampaffären 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört att kassörskorna på ICA gillar att leka lite efter arbetstid

 

Går det bra att betala med ICA-kortet?    :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Man har hört många skrönor om det i pattis. Både det ena och andra. Aldrig upplevt det själv.men att man har roligt och flirtar lite från båda sidorna är väl ok. Man är ju på golfbanan för att ha skoj. Har man då en trevlig caddie som man kan skoja med är det bonus. men det viktigaste är att hon kan sitt  jobb. Alltså läsa grenerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man har hört många skrönor om det i pattis. Både det ena och andra. Aldrig upplevt det själv.men att man har roligt och flirtar lite från båda sidorna är väl ok. Man är ju på golfbanan för att ha skoj. Har man då en trevlig caddie som man kan skoja med är det bonus. men det viktigaste är att hon kan sitt  jobb. Alltså läsa grenerna.

Se till att det aldrig sinar i bagen..drickbart alltsa!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Caddien har en enda uppgift och det är att dra/transportera golfbagen, allt annat hon/han kan och gör är ren bonus.

Så sa ägaren till Jomtien Golf i vintras när någon klagade på att caddien givit felaktiga puttlinjer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom flesta / eller många svenskar som spelar runt Pattaya betalar 200b (eller rekommenderas ) oavsett prestation av caddien, förmodligen för att det inte ska bli inflation.

Själv brukar jag betala 300b om jag är nöjd med caddien och 200b om jag inte är intresserad av att få henne igen.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

200 bath var rekommendationen år 2005 när jag gjorde min första golfresa dit, ingen (såvitt jag vet) av de jag spelar med betalar under 300 bath numera.

Link to comment
Dela på andra sajter

200 bath var rekommendationen år 2005 när jag gjorde min första golfresa dit, ingen (såvitt jag vet) av de jag spelar med betalar under 300 bath numera.

Jag säger inte emot,har inte frågat vad andra betalar på några år eftersom man då får motfrågan där dom kanske anser att man betalar för mycket - som sagt brukar jag ge dom 300 om dom är ok,mer om dom är duktiga och 200 om jag inte vill se dom igen.

 

Sen beror det ju på vilken arrangör man frågar,den jag refererar till var nog under 2010.

Det kan ju även vara lite spel från andra dvs att dom betalar mer än dom säger för att på så sett få dom bästa caddierna själva även vid nästa tillfälle - vad vet jag!

 

Ett annat sätt som en del faranger kör med är att betala lika mycket i dricks som caddie fee är på aktuell bana.

 

För 20år sedan frågade jag en thai som jag spelade med i Bangkok och han betalade 250bath pga att han ville caddien skulle gå för honom även nästa gång han skulle spela.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...