Jump to content
IGNORERAD

Svensk Misshandlad Brutalt Pattaya


FalangDao

Recommended Posts

Den allmäna uppfattningen hos de som skriver i tråden tycks vara att Pattaya är ett riskabelt och genomruttet rövhål styrt av rufflare, maffia/lokala polisstyrkan.

 

Jag har också läst tråden men jag kan inte förstå hur du kom fram till denna slutsats  

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • FalangDao

    6

  • ragson

    3

  • B747

    3

  • dixies

    3

Mest aktiva i denna tråd

andrejsdenruskige

att man inte närmar sig thaidamer som om de vore en sixpack i 7-elevens ölkyl.
 

 

Hahaah

Link to comment
Dela på andra sajter

Den allmäna uppfattningen hos de som skriver i tråden tycks vara att Pattaya

är ett riskabelt och genomruttet rövhål styrt av rufflare, maffia/lokala polisstyrkan.

Men varför åker Ni dit på semester, om det nu är så förjävligt?

Om ert val av semestermål beror på att ni vill få ligga till varje pris utan att anstränga er, så vill jag tipsa er om

att det inte är särskillt svårt att hitta en sängkamrat på andra och förmodlige gemytligare orter i Thailand.

Det enda som krävs är att man är hel och ren och besitter någorlunda sociala färdigheter och

att man inte närmar sig thaidamer som om de vore en sixpack i 7-elevens ölkyl.

Lycka till ;-)

SN

Ghana är ett hett tips om man vill ha det gemytligt och mysigt. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu varit i kontakt med Roger.

Åtgärder har vidtagits och kommer att vidtas. Vi ska träffas någon dag så han kan få vår version på det hela.

Roger får själv välja om han vill berätta om åtgärderna, så det inte blir några missförstånd.

Tack igen för hjälpen. (jävligt bra med forum och internet ibland)

Hur är det med kompisen? Kommer han att få några men? Hoppas att det löser sig på ett bra sätt. En eloge till barägaren som erbjuder sig att stå för sjukhuskostnaderna.
Link to comment
Dela på andra sajter

Den allmäna uppfattningen hos de som skriver i tråden tycks vara att Pattaya

är ett riskabelt och genomruttet rövhål styrt av rufflare, maffia/lokala polisstyrkan.

Men varför åker Ni dit på semester, om det nu är så förjävligt?

Om ert val av semestermål beror på att ni vill få ligga till varje pris utan att anstränga er, så vill jag tipsa er om

att det inte är särskillt svårt att hitta en sängkamrat på andra och förmodlige gemytligare orter i Thailand.

Det enda som krävs är att man är hel och ren och besitter någorlunda sociala färdigheter och

att man inte närmar sig thaidamer som om de vore en sixpack i 7-elevens ölkyl.

Lycka till ;-)

SN

Vi är många på MPR som inte åker till Pattaya.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen

 

Lat oss vanta och se tills alla inblandade har sagt sitt i min Bar och vart detta leder. Normalt e ju att det oftast breds pa med massa superlativer och man far da nagot att lata valdigt valdigt illa som visserligen var illa men inte alls i narheten av vad man far kanslan av.

 

Personen som gjort detta har varit en van till varan familj (Min Thai fru och hennes brodrar) i mer an 10 ar. Han har aldrig hallit pa med droger (vilket jag testar iom att han e anstalld/avlonad av mig inom olika omraden sasom vara 4 barer/coffeshops, Makleriet m.m). Nagot liknande har han aldrig gjort och det visar kanske vad karlek kan gora vilket e synd. Denne person kom krypandes hem till varat Hus idag och la sig ner pa varat golv och brot ihop totalt da han har "forlorat sitt ansikte" nu i varan familj och ni som bott har nere ett tag vet vad detta innebar. Han hade for ovrigt inte slagit nagon annan i Baren denna dag som nagra utav tjejerna sa. "Batongen" han anvande var en tjock trapinne (gor inte saken battre sa klart) och "targasen" han anvande var AXE senaste Deospray med blomdoft om jag sag ratt pa behallaren han gav mig..Men d e klart att det kan svida anda i ogonen. Hans Lon for denna manaden som normalt e 10.000 Baht kommer han att efterskanka (efter mitt och frugans rad till honom) till dig Petri och som jag forstod pa Dennis efter telefonsamtal fran honom idag sa e det tufft att ta sig tillbaka till Baren. Du behover inte oroa dig for detta, det har du min garanti pa, och han ligger i "karantan" hos andra Thailandare runt omkring sig just nu ocksa vilket e allvarligt for han.

 

Aterigen sa vill jag helst att Petri, Dennis kommer till Baren och vill ni ha personen ifraga dar sa kan vi ordna det och han kommer sa klart att visa sin fuilla anger da och ni kan kanna er trygga.

 

Om nagon annan har fragor,funderingar kring detta sa emaila mig garna pa roger@apluspattaya.com

 

Och om du laser detta Petri sa hoppas jag du mar battre snart och att vi ses sa smaningom

 

Ta hand om varandra dar ute..

 

Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag har också läst tråden men jag kan inte förstå hur du kom fram till denna slutsats  

 

Visst spetsade jag till det hela lite :-) Ha ha . .

Men visst är det så att den Thailändska polisen ofta beskrivs i uppgivna termer som både slapp och korrupt i städer som Pattaya eller Patong, och detta med all rätt, tycker jag. Problemet är dock att man inte kan ha kvar kakan om man har ätit upp den, och jag tänker då på de som klagar och vill ha en alert och okorrumperad polis. Dessa besökare bör nog tänka på att man i ett sådant scenario inte kan räkna med att barer och nöjespalats har vissa typer av ”roliga shower” eller att de har öppet fram på småtimmarna, eller att man som halvnaken turist på fyllan får vingla omkring på walking street utan att arresteras för ”förargelseväckande beteende” . Man kan också glömma alla förlustelser med prostituerade, eftersom prostitution är olagligt i Thailand. Att hyra och köra moppe/motorcykel utan thailändskt eller giltigt internationellt körkort blir nog också förenat med större svårigheter, och för att inte tala om att kunna klara sig undan trafikpolisens bötesbelopp med en hundra-bathare. Att få dricka alkohol i barerna på helgdagar stöter också på större problem, m.m. , , , , m.m.

Jag tror att det är omöjligt att skapa en anpassad polis som endast ser mellan fingrarna då det ska gynna en själv som turist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas killen klarar sig utan bestående men, respekt för barägaren.
Sen har det blivit mycket trams på tråden i sista sidor, vad har ovanstående inlägg för poäng med misshandeln?

Sen finns det ingen prostitution på Pattaya, det har regeringens delegation undersökt och konstaterad för några år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt massor med gånger till Pattaya och har aldrig ens sett ett slagsmål där. Kanske det beror på att jag nästan enbart åker dit för allt som erbjuds på dagtid och inte är så mycket ute och rumlar på nätterna även om det också förekommer.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Visst spetsade jag till det hela lite :-) Ha ha . .

 

Men visst är det så att den Thailändska polisen ofta beskrivs i uppgivna termer som både slapp och korrupt i städer som Pattaya eller Patong, och detta med all rätt, tycker jag. Problemet är dock att man inte kan ha kvar kakan om man har ätit upp den, och jag tänker då på de som klagar och vill ha en alert och okorrumperad polis. Dessa besökare bör nog tänka på att man i ett sådant scenario inte kan räkna med att barer och nöjespalats har vissa typer av ”roliga shower” eller att de har öppet fram på småtimmarna, eller att man som halvnaken turist på fyllan får vingla omkring på walking street utan att arresteras för ”förargelseväckande beteende” . Man kan också glömma alla förlustelser med prostituerade, eftersom prostitution är olagligt i Thailand. Att hyra och köra moppe/motorcykel utan thailändskt eller giltigt internationellt körkort blir nog också förenat med större svårigheter, och för att inte tala om att kunna klara sig undan trafikpolisens bötesbelopp med en hundra-bathare. Att få dricka alkohol i barerna på helgdagar stöter också på större problem, m.m. , , , , m.m.

 

Jag tror att det är omöjligt att skapa en anpassad polis som endast ser mellan fingrarna då det ska gynna en själv som turist.

 

Håller med dig, men en polis ska fanimej ingripa vid en misshandel. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Håller med dig, men en polis ska fanimej ingripa vid en misshandel.

Det kan man ju tycka är en normal reaktion, och ingriper gör de nog, i alla fall om någon av dem själva åker på en propp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst händer det en hel del i Pattaya, men med så mycket folk som är ute och festar så är jag förvånad att man inte ser mer våldsamheter, händer ju en hel del våldsamheter i sverige också nu för tiden.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Och när det gäller tjejen så är det INTE hennes fel, men tyvärr måste hon bort för att få bort killen därifrån också.

 

Jäkligt trist vad som hände din polare och en eloge till barägaren som hör av sig :thumbsup:

 

Varför inte försöka få bort problemet (idi*ten med hjälm) i stället för att flytta tjejen och problemet till en annan bar ????

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker mest att det är svartsjuka Thaitjejer som fightas med varandra.En standard grej dom kör med är att dom tar av sig ena flip flopen och drämmer den i skallen på den andre.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkligt trist vad som hände din polare och en eloge till barägaren som hör av sig :thumbsup:

 

Varför inte försöka få bort problemet (idi*ten med hjälm) i stället för att flytta tjejen och problemet till en annan bar ????

Det är så det kan funka i Thailand.

Enligt deras logiska tankande.

Men hon kommer nog inte få jobb i barerna i närheten av denna bar.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

den tjejen kan inte ha det lätt...hon måste ha ett smärre helvete med en psykopat rännade efter sej. och svartsjuka snubbar ställer till skit på fler platser än Pattaya så att

kritisera den pittoreska fiskebyn för det är allt lite övertramp. jag upplever inte pattis speciellt kriminellt med tanka på hur mycket "goa" människor som rör sig där ...

sen att man "vuxit" ifrån walking street och soi 6 och trött på trafik å halvskitiga beacher är en helt annan femma :not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=1]Visst spetsade jag till det hela lite :-) Ha ha . .[/size]

[size=1]Men visst är det så att den Thailändska polisen ofta beskrivs i uppgivna termer som både slapp och korrupt i städer som Pattaya eller Patong, och detta med all rätt, tycker jag. Problemet är dock att man inte kan ha kvar kakan om man har ätit upp den, och jag tänker då på de som klagar och vill ha en alert och okorrumperad polis. Dessa besökare bör nog tänka på att man i ett sådant scenario inte kan räkna med att barer och nöjespalats har vissa typer av ”roliga shower” eller att de har öppet fram på småtimmarna, eller att man som halvnaken turist på fyllan får vingla omkring på walking street utan att arresteras för ”förargelseväckande beteende” . Man kan också glömma alla förlustelser med prostituerade, eftersom prostitution är olagligt i Thailand. Att hyra och köra moppe/motorcykel utan thailändskt eller giltigt internationellt körkort blir nog också förenat med större svårigheter, och för att inte tala om att kunna klara sig undan trafikpolisens bötesbelopp med en hundra-bathare. Att få dricka alkohol i barerna på helgdagar stöter också på större problem, m.m. , , , , m.m.[/size]

[size=1]Jag tror att det är omöjligt att skapa en anpassad polis som endast ser mellan fingrarna då det ska gynna en själv som turist. [/size]

Hej,

Vad menar du med turist, dom Svenska barnfamiljerna som aker pa solsemester till Pattaya ar nog lattraknade, dom flesta ar nog man i medelaldern, aker for att festa och umgas med damer, inget fel i det, men det minsta man kan begara ar att kanna sig saker pa sin semester, tro mej, polisen i Pattaya gor allt for att kora upp turisten, medverkar i Jetski scam, det var nog lange sedan det dar med 100 batharen i Pattaya, ak ner till soi9 och beskada den strida strommen av forvirrade utlanningar som betalar boter, sedan ska vi inte tala om du skulle raka ut for nagot missode i trafiken, sjalvklart utlanningens fel i alla lagen med fullt stod av polisen, det varsta jag har varit med om i Pattaya under mina 6 ar som fastboende dar, foljande utspelar sig, for ett antal ar sedan hade jag en ekonomisk tvist med en Thailands affars idkare, jag hade helt enkelt blivit lurad pa ca.350 000 bht, forsokte med alla medel utan resultat, blev tillsist hanvisad att gora en polisrapport, jag forklarade mitt arende, han funderade en stund och klackte ur sig foljande..hur mycket far jag om jag lyckas hjalpa dej! Otroligt men sant.

Jag vill inte svartmala Pattaya, sakert skitkul som turistnisse,party staden no.1, men i langa loppet blir det valdigt trist..same same sa man kan spy pa det, dar jag bor idag sedan 2 1/2 ar marker du inget av korrupta snutar, hjalpsamma,trevliga och gor sitt jobb bara man har papperna iordning, samma med immigration.

Halsningar

Chan2013

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

I mina ögon är det ägaren som är fullt ansvarig för vad de anställda gör på arbetsplatsen.

Känns inte som kärleksproblem, snarare grava psykiska problem.

Spärra in dåren!

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen

 

Lat oss vanta och se tills alla inblandade har sagt sitt i min Bar och vart detta leder. Normalt e ju att det oftast breds pa med massa superlativer och man far da nagot att lata valdigt valdigt illa som visserligen var illa men inte alls i narheten av vad man far kanslan av.

 

Personen som gjort detta har varit en van till varan familj (Min Thai fru och hennes brodrar) i mer an 10 ar. Han har aldrig hallit pa med droger (vilket jag testar iom att han e anstalld/avlonad av mig inom olika omraden sasom vara 4 barer/coffeshops, Makleriet m.m). Nagot liknande har han aldrig gjort och det visar kanske vad karlek kan gora vilket e synd. Denne person kom krypandes hem till varat Hus idag och la sig ner pa varat golv och brot ihop totalt da han har "forlorat sitt ansikte" nu i varan familj och ni som bott har nere ett tag vet vad detta innebar. Han hade for ovrigt inte slagit nagon annan i Baren denna dag som nagra utav tjejerna sa. "Batongen" han anvande var en tjock trapinne (gor inte saken battre sa klart) och "targasen" han anvande var AXE senaste Deospray med blomdoft om jag sag ratt pa behallaren han gav mig..Men d e klart att det kan svida anda i ogonen. Hans Lon for denna manaden som normalt e 10.000 Baht kommer han att efterskanka (efter mitt och frugans rad till honom) till dig Petri och som jag forstod pa Dennis efter telefonsamtal fran honom idag sa e det tufft att ta sig tillbaka till Baren. Du behover inte oroa dig for detta, det har du min garanti pa, och han ligger i "karantan" hos andra Thailandare runt omkring sig just nu ocksa vilket e allvarligt for han.

 

Aterigen sa vill jag helst att Petri, Dennis kommer till Baren och vill ni ha personen ifraga dar sa kan vi ordna det och han kommer sa klart att visa sin fuilla anger da och ni kan kanna er trygga.

 

Om nagon annan har fragor,funderingar kring detta sa emaila mig garna pa roger@apluspattaya.com

 

Och om du laser detta Petri sa hoppas jag du mar battre snart och att vi ses sa smaningom

 

Ta hand om varandra dar ute..

 

Roger

 

Hej Roger.

 

Jag hoppas Petri och jag kan komma och träffa dig imorgon, han är fortfarande snurrig och skäms för att visa upp sitt "tryne" ute.

Tack för att du lyssnar och är villig att hjälpa till. Jag ringer dig så fort jag pratat med Petri och vet när han är redo.

 

(mitt namn är inte Dennis, Daniel heter jag :) )

 

 

Till alla er andra, tack för ert stöd, Petri mår ok med tanke på omständigheterna, vet inte om det blir några men från detta (hoppas ej) förutom en del ärr i ansiktet.

ikväll har vi alla tagit det lugnt (ifrån vår lilla grupp) och bara varit ute å ätit och tagit nån öl (utom Petri då som ligger hemma och plöjer igenom serier på laptopen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hjälper knappast om tjejen tvingas byta bar, kommer bara flytta verksamheten dit efter ett litet tag.

Håller med Chan, ni var ett gäng och står bara och tittar på när en av er får storstryk av en ensam snubbe istället för att banka skiten ur snubben. Skärpning!

 

/ SatanG

 

byter bar, meh halå...hon ska byta jobb.

mat, marknad, nåt annat.

tänk till lite.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

I mina ögon är det ägaren som är fullt ansvarig för vad de anställda gör på arbetsplatsen.

Känns inte som kärleksproblem, snarare grava psykiska problem.

Spärra in dåren!

Erkki

 

Absolut, tragiskt att denna dåre förvaras av sin "ägare" han ska givetvis ställas för svars för vad han gjort och dömmas om han bedöms skyldig.

 

Hoppas att ingen besöker denna "Svenska" inrättning där det skedde så länge barägaren håller GM bakom ryggen, och inte medverkar till att denna åtalas!

 

-Bara patetiskt att se borförklaringar av GM:s ägare, att det ska vara en "kärlekskrank" bra kille som aldrig gjort något förut...blä!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då så.

Igår så träffade vi Roger, vi (eller rättare sagt Petri) är glad för du tog emot oss och hjälpte oss på bästa tänkbara sett.

Thaikillen ifråga är "incheckad" på ett fängelse tillsvidare, och Roger ersatte Petri för de omkostnader han haft kring detta.

Vi fick även hjälp av Roger fru med en polisanmälan så Petri kan få ut sina försäkringspengar hemma i Sverige.

Tror inte vi kan göra så mycket mer än såhär, men alla är nöjda iaf trotts omständigheterna.

 

Och återigen, TACK Roger för du tog dig tid att lyssna, jag såg på dig igår att du vart stum och inte fann orden när vi berättade om händelsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...