Jump to content
IGNORERAD

Svensk Misshandlad Brutalt Pattaya


FalangDao

Recommended Posts

Vill få tag i ägaren till baren i hörnet, Pattaya klang/beachroad. Tror han är svensk och heter Roger(?) Om någon har hans nr, skicka det gärna till mig.

 

Idag så satt jag och mina vänner i denna baren som jag nämner här ovan (minns ej namnet på den) Och drack skrattade och var glada. En tjej som jobbar i denna baren som vi lärt känna sen tidigare resor sitter med oss runt bordet och bara pratar.

Efter en stund så kommer det en thaikille farande på en moped med full fart in i baren, i en handen hade han tårgas och i andra en batong. Han slänger sig av moppen och börjar slå min polare upprepat antal ggr i ansiktet. En annan kompis (den största av oss) försöker hjälpa Petri som han heter men då blir han sprutad med tårgas och får sig en smäll också.

Efter ett tag så ger sig alla tjejerna i baren på killen och börjar toknita honom ut på gatan. Under hela denna tumult så samlas det som vanligt mycket publik, bla ett helt gäng med poliser både thai och turist polisen, alla står med armarna i kors och bara ser på både när min vän blir misshandlad och när tjejerna misshandlar thai killen. SÅ JÄVLA PINSAMMA SNUTARNA I DETTA LANDET ÄR!!!!

 

Efter en stunds tumult så kommer thaikillen loss och springer där ifrån, alla försöker då hjälpa Petri som ligger helt däckad i en pöl med blod.

När vi äntligen plåstrat om Petri och han vaknat till liv igen så bestämmer vi oss för att gå därifrån. Eter ca 20m så hör vi en bil som kommer i full jävla fart tätt inpå trottoaren, ut hänger thaikillen med batongen igen och smäller den åter igen i Petris bakhuvud.

Även detta ser poliserna men gör inte ett skit.

 

Petri gick hårt i backen och drog nog på sig en järnskakning.

 

Efter att vi har hört oss för lite så har vi fått reda på att samma thaikille har misshandlat 2 andra farangkunder i samma bar IDAG!!?!? Petri var alltså nr 3.

Anledningen som det verkar är att thaikillen som är gift med någon tjej har en förälskelse i denna tjejen som jobbar i baren och nitar därför alla som närmar sig henne.

 

DÅ är min fråga till barägaren (du kanske finns här inne?) HUR FAN KAN MAN HA EN SÅN TJEJ ANSTÄLLD!?!?!?!?!? Plocka bort skiten och problemen kanske försvinner?

 

Jag uppmanar nu alla svenskar och även alla andra som kanske hänger där att bojkotto stället tills vi hör om det blir några ändringar.

 

Kom precis hem med Petri från sjukan, en massa stygn i ansiktet och en ica kasse med medeciner. Han kommer bli bra, dock jävligt skakad och kommer kanske se om han får åka hem i förtid.

 

Ni som ska på fyrverkeri festivalen imorgon håll koll på en kille som alltid springer runt med moped hjälmen på sig och en massa bling bling runt halsen, Sen så kan ni nita han ordentligt från oss om ni vill!

 

(jag är inte ute efter att lyncha ägaren till denna baren, vill bara be han sparka denna tjejen så inga fler råkar illa ut)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • FalangDao

    6

  • ragson

    3

  • B747

    3

  • dixies

    3

Mest aktiva i denna tråd

Vill få tag i ägaren till baren i hörnet, Pattaya klang/beachroad. Tror han är svensk och heter Roger(?) Om någon har hans nr, skicka det gärna till mig.

 

Idag så satt jag och mina vänner i denna baren som jag nämner här ovan (minns ej namnet på den) Och drack skrattade och var glada. En tjej som jobbar i denna baren som vi lärt känna sen tidigare resor sitter med oss runt bordet och bara pratar.

Efter en stund så kommer det en thaikille farande på en moped med full fart in i baren, i en handen hade han tårgas och i andra en batong. Han slänger sig av moppen och börjar slå min polare upprepat antal ggr i ansiktet. En annan kompis (den största av oss) försöker hjälpa Petri som han heter men då blir han sprutad med tårgas och får sig en smäll också.

Efter ett tag så ger sig alla tjejerna i baren på killen och börjar toknita honom ut på gatan. Under hela denna tumult så samlas det som vanligt mycket publik, bla ett helt gäng med poliser både thai och turist polisen, alla står med armarna i kors och bara ser på både när min vän blir misshandlad och när tjejerna misshandlar thai killen. SÅ JÄVLA PINSAMMA SNUTARNA I DETTA LANDET ÄR!!!!

 

Efter en stunds tumult så kommer thaikillen loss och springer där ifrån, alla försöker då hjälpa Petri som ligger helt däckad i en pöl med blod.

När vi äntligen plåstrat om Petri och han vaknat till liv igen så bestämmer vi oss för att gå därifrån. Eter ca 20m så hör vi en bil som kommer i full jävla fart tätt inpå trottoaren, ut hänger thaikillen med batongen igen och smäller den åter igen i Petris bakhuvud.

Även detta ser poliserna men gör inte ett skit.

 

Petri gick hårt i backen och drog nog på sig en järnskakning.

 

Efter att vi har hört oss för lite så har vi fått reda på att samma thaikille har misshandlat 2 andra farangkunder i samma bar IDAG!!?!? Petri var alltså nr 3.

Anledningen som det verkar är att thaikillen som är gift med någon tjej har en förälskelse i denna tjejen som jobbar i baren och nitar därför alla som närmar sig henne.

 

DÅ är min fråga till barägaren (du kanske finns här inne?) HUR FAN KAN MAN HA EN SÅN TJEJ ANSTÄLLD!?!?!?!?!? Plocka bort skiten och problemen kanske försvinner?

 

Jag uppmanar nu alla svenskar och även alla andra som kanske hänger där att bojkotto stället tills vi hör om det blir några ändringar.

 

Kom precis hem med Petri från sjukan, en massa stygn i ansiktet och en ica kasse med medeciner. Han kommer bli bra, dock jävligt skakad och kommer kanske se om han får åka hem i förtid.

 

Ni som ska på fyrverkeri festivalen imorgon håll koll på en kille som alltid springer runt med moped hjälmen på sig och en massa bling bling runt halsen, Sen så kan ni nita han ordentligt från oss om ni vill!

 

(jag är inte ute efter att lyncha ägaren till denna baren, vill bara be han sparka denna tjejen så inga fler råkar illa ut)

Amazing Thailand.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt resonemang

 

Tycker du tjejen som kanske är helt oskyldig ska bli arbetslös för att någon dåre är kär i henne

 

Är det inte bättre och smala ihop bargänget och tjejer och gå till polisstation eller turistpolisen

och anmäla händelsen

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är inte bra pr för någon men bäst är att thaigubben får sig en läxa att så här skyddar man inte glädjeflickor

Link to comment
Dela på andra sajter

Roger, uppsala snubbe?

 

plocka fram namnet på thaisnubben via bruden han e het på och gör en anmälan, att snubben misshandlat 3 st på samma dag utan att snuten lyfter ett finger tyder väl på att det e nån snubbe med nån form av "power, pengar, maffia...

 

ni får väl va "glada att dåren inte hade pistol eller kniv, den här gången..

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen i fråga har inte med saken att göra.Det är ju killen som ska straffas.Turistpolisen borde kunna vara till hjälp,men detta är ju Thailand..

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Roger, uppsala snubbe?

 

plocka fram namnet på thaisnubben via bruden han e het på och gör en anmälan, att snubben misshandlat 3 st på samma dag utan att snuten lyfter ett finger tyder väl på att det e nån snubbe med nån form av "power, pengar, maffia...

 

ni får väl va "glada att dåren inte hade pistol eller kniv, den här gången..

nån form av "power, pengar, maffia... polis

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för bar, korsningen Beach rd. Klang? Globetrotter är väl närmaste geografiskt, La Luna ligger på soi 7

och inte i närheten av en korsning?  Finns det fler svensk riktade barer på området?

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt resonemang

 

Tycker du tjejen som kanske är helt oskyldig ska bli arbetslös för att någon dåre är kär i henne

 

Är det inte bättre och smala ihop bargänget och tjejer och gå till polisstation eller turistpolisen

och anmäla händelsen

 

Ingenting skulle hända. Den killen kommer att fortsätta iallafall.

I det här fallet är det enklaste lösningen att hon byter jobb.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Otäck händelse. Men att vara "medveten om vad som förssigår i baren" är nog lättare sagt än gjort om man äger två barer och driver mäklarverksamhet. 

 

Håller med om att det bästa vore om tjejen i fråga får sparken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Har sagt det forut, sager det igen..Pattaya ar ett av varldens storsta ROVHAL, om ni nu var ett gang, varfor ingrep ni inte for att skydda er polare, endast en den storsta av er.fegt.

Tyvarr hander detta mer eller mindre dagligen, vill pasta att snutarna ar dom mest korrupta i hela Thailand, valdigt marklig handelse med tanke pa att politikernas policy ar att skydda turister till varje pris, tycker du ska ga vidare med detta, ga upp till cityhall och stall till med ett javla vasen, troligen hjalper det inte, men forsoka duger ju.

Halsningar

Chan2013

Link to comment
Dela på andra sajter

Hjälper knappast om tjejen tvingas byta bar, kommer bara flytta verksamheten dit efter ett litet tag.

Håller med Chan, ni var ett gäng och står bara och tittar på när en av er får storstryk av en ensam snubbe istället för att banka skiten ur snubben. Skärpning!

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som förvånar mest är att enl TS har även turistpolisen bara tittat på. Inte bra. Det är väl lite tveksamt att blanda sig i

slagsmålet, man vet ju aldrig vad händer därefter, nästa gång är kanske andra vapen inblandade Fy sjutton säger jag bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förjävligt sånt här.. Men hälsa Petri att krya på sig snabbt!! Och hoppas han slipper åka hem i förtid..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken dåre. Skulle nog ta några Thai med o vänta tills han kom igen så han fick smaka på egen medicin fast vad hjälper det mot psykopater,blir väl bara värre nästa gång tyvärr..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej 

 

Emaila mig pa roger.karlsson@mail.com , , vill garna ha numret till Petri ocksa , , Vill ocksa att du kommer till Baren och ger din story utav detta, jag tror jag vet vem som gjort det och atgarder e tagna.Som vanligt sa finns det 2 versioner av det hela men vad han har gjort e inte acceptabelt sa klart och inga utav tjejerna ska belastas av att en psykiskt sjuk manniska har problem med fore detta forhallanden.

 

Tack

 

Roger

Agare till Dixies & Arms Bar

 

 

 

Vill få tag i ägaren till baren i hörnet, Pattaya klang/beachroad. Tror han är svensk och heter Roger(?) Om någon har hans nr, skicka det gärna till mig.

 

Idag så satt jag och mina vänner i denna baren som jag nämner här ovan (minns ej namnet på den) Och drack skrattade och var glada. En tjej som jobbar i denna baren som vi lärt känna sen tidigare resor sitter med oss runt bordet och bara pratar.

Efter en stund så kommer det en thaikille farande på en moped med full fart in i baren, i en handen hade han tårgas och i andra en batong. Han slänger sig av moppen och börjar slå min polare upprepat antal ggr i ansiktet. En annan kompis (den största av oss) försöker hjälpa Petri som han heter men då blir han sprutad med tårgas och får sig en smäll också.

Efter ett tag så ger sig alla tjejerna i baren på killen och börjar toknita honom ut på gatan. Under hela denna tumult så samlas det som vanligt mycket publik, bla ett helt gäng med poliser både thai och turist polisen, alla står med armarna i kors och bara ser på både när min vän blir misshandlad och när tjejerna misshandlar thai killen. SÅ JÄVLA PINSAMMA SNUTARNA I DETTA LANDET ÄR!!!!

 

Efter en stunds tumult så kommer thaikillen loss och springer där ifrån, alla försöker då hjälpa Petri som ligger helt däckad i en pöl med blod.

När vi äntligen plåstrat om Petri och han vaknat till liv igen så bestämmer vi oss för att gå därifrån. Eter ca 20m så hör vi en bil som kommer i full jävla fart tätt inpå trottoaren, ut hänger thaikillen med batongen igen och smäller den åter igen i Petris bakhuvud.

Även detta ser poliserna men gör inte ett skit.

 

Petri gick hårt i backen och drog nog på sig en järnskakning.

 

Efter att vi har hört oss för lite så har vi fått reda på att samma thaikille har misshandlat 2 andra farangkunder i samma bar IDAG!!?!? Petri var alltså nr 3.

Anledningen som det verkar är att thaikillen som är gift med någon tjej har en förälskelse i denna tjejen som jobbar i baren och nitar därför alla som närmar sig henne.

 

DÅ är min fråga till barägaren (du kanske finns här inne?) HUR FAN KAN MAN HA EN SÅN TJEJ ANSTÄLLD!?!?!?!?!? Plocka bort skiten och problemen kanske försvinner?

 

Jag uppmanar nu alla svenskar och även alla andra som kanske hänger där att bojkotto stället tills vi hör om det blir några ändringar.

 

Kom precis hem med Petri från sjukan, en massa stygn i ansiktet och en ica kasse med medeciner. Han kommer bli bra, dock jävligt skakad och kommer kanske se om han får åka hem i förtid.

 

Ni som ska på fyrverkeri festivalen imorgon håll koll på en kille som alltid springer runt med moped hjälmen på sig och en massa bling bling runt halsen, Sen så kan ni nita han ordentligt från oss om ni vill!

 

(jag är inte ute efter att lyncha ägaren till denna baren, vill bara be han sparka denna tjejen så inga fler råkar illa ut)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Alla

 

Roger heter jag agare till ovan namnda Bar.. Jag har skickat ett PM till Falangdao med mitt nummer. Vill garna att du kommer till Baren igen och om Petri e tillrackligt kry vill jag garna att han kommer dit. Jag star for sjukhuskostnaderna sa klart, men vill traffa er ocksa sa jag far en bild av det hela aven om jag tror jag vet vem som ligger bakom detta och atgarder for detta e redan vidtagit. Tjejen ifraga har inte gjort nat fel sa klart som aven fler papekar, men det e som du skriver ett gammalt forhallande som inte kan slappas fran denna snubbe

 

Hoppas fa se er snart och sms mig garna nar ni kan komma till Baren. Kan aven namnas att det fran nu e riskfritt att ga dit...

 

Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu så vaknade jag till liv igen. (sovit)

 

För er som är på vår sida och skriver vettiga grejer, TACK!!

För er som ifrågasätter varför vi inte slog ner han själva. KLART SOM FAN VI GAV HAN NÅGRA SMÄLLAR.

Men vi gav oss ganska kvickt när vi upptäcker att inga smällar kommer fälla denna kilen, + han har hjälm på sig som vi inte fick av heller. Förmodligen så var killen stenhög på något.

Sen när tjejerna gav sig på han och rentav kastade ut han mitt i rusningstrafiken så var vår första spontana tanke att rädda Petri som låg medvetslös på golvet.

 

Om Polisen bara står och ser på under en sån här lång fight, vad gör det då att gå till polisen och anmäla?? Självklart ska vi göra det så Petri kan få ut sin försäkring och såna saker.

Vad det gäller hämnd auktion så tror jag det bara förvärrar allt tyvärr, vi har ingen aning vad han är kapabel till.

Några thaivänner här ner har däremot gjort ett utrop bland  folket så får se vad det leder till (hoppas det inte leder tillbaka till oss, jag ska va här i 2 mån till och vill gärna kunna njuta av dem)

 

Tack igen för ert stöd, och tack för Rogers hemsida. Är som sagt inte ute efter Roger, men han måste få veta. Och när det gäller tjejen så är det INTE hennes fel, men tyvärr måste hon bort för att få bort killen därifrån också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon får jobb på ett annat ställe så kommer problemet igen, det kommer inte att upphöra

Håller med att tjejen är oskyldig

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu varit i kontakt med Roger.

Åtgärder har vidtagits och kommer att vidtas. Vi ska träffas någon dag så han kan få vår version på det hela.

 

Roger får själv välja om han vill berätta om åtgärderna, så det inte blir några missförstånd.

 

Tack igen för hjälpen. (jävligt bra med forum och internet ibland)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska väl inte vara så svårt att göra killen "obrukbar" trots att han har hjälm  :crazy: Men som någon sa,blanda in media,pattis vill nog inte ha mer negativ kritik än nödvändigt.Pattaya Mail är väl ett ypperligt medium för att sätta fart på polisen eller?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Den allmäna uppfattningen hos de som skriver i tråden tycks vara att Pattaya

är ett riskabelt och genomruttet rövhål styrt av rufflare, maffia/lokala polisstyrkan.

Men varför åker Ni dit på semester, om det nu är så förjävligt?

Om ert val av semestermål beror på att ni vill få ligga till varje pris utan att anstränga er, så vill jag tipsa er om

att det inte är särskillt svårt att hitta en sängkamrat på andra och förmodlige gemytligare orter i Thailand.

Det enda som krävs är att man är hel och ren och besitter någorlunda sociala färdigheter och

att man inte närmar sig thaidamer som om de vore en sixpack i 7-elevens ölkyl.

Lycka till ;-)

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...