Jump to content
IGNORERAD

Thai Körkort


Lasse

Recommended Posts

Hejsan

Ni med erfarenhet och kunnande... Går det som farang att skaffa thaikörkort och vad krävs för papper isåfall ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hejsan

Ni med erfarenhet och kunnande... Går det som farang att skaffa thaikörkort och vad krävs för papper isåfall ??

Non-Im visum samt en adress

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Non im visum inte alltid nödvändigt, tydligen olika regler provinserna

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Tommy

Anonyms länk stämmer ibland, men jag har vänner som skaffat Körkort i Thailand med enbart turist visum, detta funkar tydligen i Pattaya, dock krävs adress, men det kan man låna av nån vän... Prata med folk på plats.

Jag har 2 körkort (bil och MC) i Thailand, och gjorde som det stod i Anonyms länk.

MVH Tommy

Link to comment
Dela på andra sajter

I Khon Kaen och Suratani(Samui) vet jag de som har tagit körkort mrd endast normalt Turistvisa, fast adress tror jag har krävts.

Vadr reglerna säger och verkligheten är ju som de flesta kanske råkat utför någongång lite olika i tvärtomlandet.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Herregud, vad komplicerat det där var...  :ahh:

Lättare vinna nobelpriset i medicin för tusan.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

I Khon Kaen och Suratani(Samui) vet jag de som har tagit körkort mrd endast normalt Turistvisa, fast adress tror jag har krävts.

Vadr reglerna säger och verkligheten är ju som de flesta kanske råkat utför någongång lite olika i tvärtomlandet.

Kanske testar i Korat i vinter. Vore ju onekligen bra att ha - om olyckan skulle vara framme eller annat obehagligt.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Herregud, vad komplicerat det där var...  :ahh:

Lättare vinna nobelpriset i medicin för tusan.

/jfk

En femhundring till rätt person, sen så är det nog inte så krångligt

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Tommy

Har för mig att det tog ca1 timma på Körkortsmyndigheten i Bkk, första gången (förra året), det gjordes ett par syntester och nån reaktions test på körkortsmynd.

Det gäller att ha med sig rätt papper och ett hyfsat meningslöst läkarintyg.

I år förnyade jag mina körkort (första kortet gäller 1 år), till 5-års giltighet, det tog 20 minuter, inklusive tillverkning av nya kort, av "kontokorts modell"

MVH Tommy

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...